Урок №2 2 Тема програми: Бази даних. Системи управління базами даних



Скачати 80.41 Kb.
Дата конвертації20.06.2017
Розмір80.41 Kb.
ТипУрок
УРОК № 22

Тема програми: Бази даних. Системи управління базами даних

Тема уроку: Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі MS Access.

Тип уроку: Комбінований.

Мета уроку:

сформувати поняття:

  • таблиця;

  • конструктор;

  • поле;

пояснити:

  • етапи роботи з базами даних;

формувати навички:

КМЗ: Підручник, ПК, мультимедійна дошка.
Базові поняття й терміни: таблиця, конструктор, майстер таблиць, поле, типи полів.


Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

На минулому уроці ми вивчали теоретичний матеріал про БД та СКБД. Сьогодні ми будемо самостійно створювати таблиці — основний атрибут сучасної СКБД.c:\users\user\desktop\клава документи\меродична комісія\костенко відкритий урок 2015-2016\фото 2.jpg

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

►► Бліцопитування

  1. Дайте означення сутності.

  2. Що означає зв’язок між сутностями?

  3. Які властивості зв’язку слід визначити?

  4. Як можна представити сутність?

  5. Що таке реляційна модель даних?

  6. Яка основна властивість реляційної таблиці (відношення)?

  7. Назвіть основні елементи реляційної таблиці.

  8. Що таке первинний ключ?

  9. Як перетворити зв’язки на відношення? Від яких факторів це залежить ?

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Удома ви спроектували бази даних. На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтесь, як можна розпочати реалізовувати проект у MS Access.

  1. СПРИЙНЯТТЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ —

Запуск MS Access

Створення нової порожньої бази даних

  1. Запустіть програму Access із меню Пуск або за допомогою ярлика.

  2. Виконайте одну з наведених нижче дій.

Створення нової веб-бази даних

  1. У розділі Наявні шаблони виберіть пункт Нова веб-база даних.

  2. Праворуч в області Нова веб-база даних уведіть ім’я файла бази даних у поле Ім’я файла або використайте запропоноване ім’я.

  3. Натисніть кнопку Створити.

Буде створено нову базу даних і відкрито нову таблицю у вікні табличного подання даних.

Створення нової локальної бази даних

  1. У розділі Наявні шаблони виберіть пункт Нова база даних.

  2. Праворуч в області Нова база даних уведіть ім’я файла бази даних у поле Ім’я файла або використайте запропоноване ім’я.

  3. Натисніть кнопку Створити.

Буде створено нову базу даних і відкрито нову таблицю у вікні табличного подання даних.





Ознайомлення з інтерфейсом та структурою MS Access



Зовнішній вигляд програми подібний до інших програм пакету Microsoft Office, які ми вивчали раніше. Але є важливі відмінності:

  • потрібно спочатку зберегти новостворену базу, а вже потім створювати в ній об’єкти, подальше збереження програма пропонує виконати в разі зміни будь-якого об’єкта бази даних;

  • відсутня робоча область, потрібно спочатку створити певний об’єкт;

  • панель інструментів може змінюватись, наприклад, залежно від того, з яким об’єктом працювати.

Об'єкти СКБД Access

Таблиця — організація збереження даних у вигляді двовимірного масиву. Вона є основним об’єктом БД. Решта — похідні від таблиці.

Форми — допомагає створювати інтерфейс користувача і може використовуватися для введення, редагування або відображення даних.

Запити — об’єкти для вибору та фільтрування даних таблиці за визначеними критеріями.

Звіт — формування документа.



Макроси — опис дій у вигляді послідовності команд та їх автоматичного виконання.

Модулі — програми на Visual Basic, які розробляє користувач для реалізації нестандартних процедур.

Створення таблицьc:\users\user\desktop\клава документи\меродична комісія\костенко відкритий урок 2015-2016\фото 1.jpg



Таблиці — це об’єкти, у яких безпосередньо зберігаються дані. Створити таблицю можна, вибравши у вікні БД вкладку Таблиця і використавши Конструктор або Майстер. Але є й інші способи. Вони наведені в таблиці.

Спосіб

Опис

Режим таблиці

Виводить бланк (форму) абстрактної таблиці, яка потім може набувати конкретної форми і змісту

Конструктор

У режимі конструктора можна безпосередньо вказати параметри всіх елементів структури таблиці

Імпорт таблиць

Імпорт даних у таблицю з інших файлів


Для заповнення таблиці необхідно перейти в режим заповнення таблиці, відкривши її.

Заповнення таблиць



Таблиці складаються з полів та записів. Полями називають стовпці, а записами — рядки. Увести запис до таблиці означає заповнити даними рядок. Щоб створити таблицю, необхідно визначити її поля, типи даних цих полів, а іноді й деякі додаткові властивості. Не всі дані займають в комп’ютері однаковий об’єм. Для їх компактного зберігання необхідно чітко визначити їх тип.

У таблицях MS Access можна вказати типи даних.






VI УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

►► Фронтальне опитування

  1. Чим відрізняється режим Конструктора від Майстра таблиць?

  2. Чим відрізняється автоматичний спосіб створення таблиць від ручного?

VІІ ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Поради щодо грамотного та раціонального створення таблиць:

  1. Інформація в таблицях не повинна дублюватися.

  2. Бажано, щоб кожна таблиця містила інформацію лише на одну тему.

  3. Не рекомендується вміщувати в таблицю дані, що утворюються внаслідок обчислень.

  4. Інформацію про об’єкт бажано розбивати на мінімальні одиниці.

Оцінювання роботи учнів.

VІІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати конспект уроку та відповідний параграф підручника.

  2. Скласти тести з вивчених тем.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал