Управління освіти чернівецької міської ради міський методичний центр закладів освіти Матеріали міської науково-практичної конференції



Сторінка1/15
Дата конвертації25.12.2016
Розмір3.52 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15


УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Міський методичний центр закладів освіти


Матеріали

міської науково-практичної конференції

«Талант і елітарність»

Чернівці, 2016

ЗМІСТ

з/п

Прізвище, ім’я по батькові учасника

Навчальний заклад

Назва доповіді

Секція «Керівники ЗНЗ, ПНЗ»

1

Сігітов

Андрій Іванович



Ліцей №2

Використання хмарних сервісів в організації навчально-виховного процесу

2

Гайсенюк

Валерій Якович



ЗОШ №16

Державна атестація навчального закладу – як один із елементів формування позитивного іміджу школи

3

Баранець Оксана Станіславівна

МЦЕНТУМ

Взаємодія загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів у створенні єдиного освітнього простору

Секція «Українська мова і література. Українознавство»

4

Божик

Олена Вікторівна



Багатопро-фільний ліцей

Розвиток самостійного мислення на уроках української мови та літератури

5

Ряба Ольга Олександрівна

Ліцей №4

Розвиток емоційного інтелекту на уроках мови та літератури

6

Косташ Зоряна Петрівна

ЗОШ №12

Розвиток творчих здібностей на уроках української мови та літератури

7

Гончарюк Людмила Іванівна

ЗОШ №3

Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови і літератури та в позаурочний час

8

Гірш

Руслана Олегівна



Гімназія №1

Літературний диктант як засіб підвищення філологічної компетентності учнів

Секція «Іноземні мови»

9

Гешко

Оксана Орестівна



Ліцей № 2

Використання електронних освітніх ресурсів у процесі викладання англійської мови

10

Краміна Людмила Вікторівна

Ліцей №4

Впровадження проектних технологій на уроках німецької мови

11

Фалеса

Іванна Юріївна



СШ ОРТ №41

Методика інтегрованого навчання мови іврит у 1 класі (презентація авторського посібника)

Секція «Учителі початкових класів. Вихователі ГПД»

12

Блас Олена Володимирівна

Спеціалі-зована школа I ст. №23

Особливості організації навчальної діяльності молодших школярів за системою розвивального навчання Д.Б. Ельконіна- В.В. Давидова. Особливості курсу «Введення в шкільне життя» (Навчальний посібник)

13

Косовець

Мар’яна Олегівна



Спеціалі-зована школа I ст. №26

Вивчення української фразеології на уроках української мови та літературного читання в початковій школі

14

Руссу

Тетяна Дмитрівна



ЗОШ №2

Оцінювання без оцінок

Секція «Історія. Правознавство»

15

Яремко Оксана Георгіївна

ЗОШ №30

Політичні партії Буковини (кінець ХІХст. – 1940р.)

Секція «Математика. Інформатика»

16

Литвин Вікторія Богданівна

Ліцей №2

Хмарні сервіси – інструмент для створення освітнього середовища вчителя та учня

17

Николайчук Оксана Іванівна

СШ ОРТ №41

Деякі шляхи підвищення ефективності навчання на уроках математики

Секція «Біологія. Екологія. Хімія.

Природознавство. Основи здоров’я»

18

Шепенюк Ірина Миколаївна

Ліцей №2

Формування життєвих навичок школярів як елемент якісної хімічної освіти

19

Турянська

НінаТодорівна



ЗОШ №8

Активізація пізнавального інтересу та життєвих компетенцій учнів через використання хімічного експерименту в навчальній діяльності

Секція «Фізична культура. Захист Вітчизни»

20

Остафійчук Михайло

Васильович



ЗОШ №38

Виховання фізичного, психічного та морального здоров’я школярів засобами позакласної роботи

21

Комарі Марія Василівна

Гімназія №4

Вплив музичного супроводу на виконання фізичних вправ

Секція «Трудове навчання.

Гуртки технічного профілю ПНЗ»

22

Косило

Ольга Ігорівна



Міський клуб юних техніків «Кварц»

Формування інтересу дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку до науково-технічної творчості

Секція «Художня культура. Образотворче мистецтво.

Музичне мистецтво.

Керівники гуртків мистецького профілю ПНЗ»

23

Шевцова Ірина

Павлівна


ЗОШ №14

Розвиток творчих здібностей учнів на уроках образотворчого мистецтва

24

Джандра Сніжана Омелянівна

ЗОШ №33

Патріотичне виховання на уроках художньо-естетичного циклу

25

Любківська Ірина

Георгіївна



ЗОШ №2

Музичне мистецтво і культура особистості: проблеми сучасної педагогічної освіти

26

Воробйов Олексій Миколайович

ЗОШ №28

Інструментальне музикування як засіб розвитку музичних і творчих здібностей дітей

27

Галак Ольга Борисівна

ЦДЮТ Управління освіти Чернівецької міської ради

Український народний танець як активний засіб національно-патріотичного виховання молодого покоління

Секція «Завідувачі, вихователі ДНЗ»

28

Савчук Наталія Миколаївна

ДНЗ № 20

Використання елементів ейдетики у роботі з дітьми дошкільного віку

29

Семенко Галина Іванівна

ДНЗ № 32

Особисто-орієнтовна спрямованість у здійсненні пізнавально-інтелектуального розвитку дитини-дошкільника

Сігітов Андрій Іванович,

директор Чернівецького ліцею № 2,

вчитель правознавства

ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ В ОРГАНІЗАЦІЇ

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

(ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД)

Сучасна школа, яка спрямована на всебічний розвиток особистості, має навчати творчості, інноваційності, критичному мисленню, вмінню вирішувати проблеми, розвивати комунікативні, співробітницькі, життєві та кар’єрні навички, працювати з даними, медіа та розвивати компетентності з інформаційних технологій. Тому, першочерговим завданням стає розвиток особистості учня в умовах інноваційного навчального середовища загальної середньої школи 21 століття.При цьому усі погоджуються з тезою про те, що школа стає інноваційною тоді, коли вчитель випереджає учнів  у  користуванні технічними засобами [3; ст.1].

Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, впровадження їх у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів, підключення шкіл до глобальної мережі Інтернет, поява різноманітних гаджетів у учнів, вимоги суспільства щодо підвищення якості освітніх послуг – усі ці процеси зумовили педагогічну спільноту поставити на перший план питання оновлення підходів до формування навчального середовища середньої школи і впровадження хмаро орієнтованого навчального середовища.

Протягом 2012-2015 рр., автор, як член Всеукраїнської громадської асоціації керівників закладів освіти «Відроджені гімназії України», неодноразово брав участь у Всеукраїнських освітянських форумах у м. Мукачеві на тему: «Застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення освітнього простору школи»; освітянському форумі з інноваційних технологій у м. Моршині на тему: «Створення сучасного іміджу навчального закладу нового типу шляхом впровадження нових інноваційних методик та програм»; ІІ Міжнародному освітянському форумі з інноваційних та інформаційних технологій у м. Трускавці на тему: «Створення центрів інформаційно-комунікаційних технологій в закладах освіти України», семінарі освітньої спільноти  Google Educator Group у м. Києві на тему: «Інформаційно-освітнє середовище навчального закладу засобами Google Apps for Education».

Використовуючи Google-сервіси у практичній діяльності, як керівника освітнього закладу, так і вчителя, можу переконливо засвідчити, що застосунки Google: Gmail, GoogleDrive, GoogleCalendar, Google Classroom, GoogleForms, Picasa та ін., не тільки дозволяють урізноманітнювати форми і методи організації навчання та спілкування з учнями, оптимізувати методичну роботу, а й сприяють оперативному розв’язанню управлінських задач, що виникають у практичній діяльності керівника.

Минулого навчального року наш ліцей апробував два хмаро орієнтованих навчальних середовища: Microsoft Office 365 та Google Apps Education. Оскільки Office 365 має певні вимоги до апаратної та програмної складової, то цього навчального року ми повністю перейшли на сервіс Google Apps Education. Інтернет-сервіси і служби Google є доступними 24 години 7 днів на тиждень. Вони є простими у впровадженні та користуванні, через що немає потреби завантажувати, встановлювати і підтримувати апаратне та програмне забезпечення власними силами, а можна розпочати роботу одразу.Служби і сервіси Google для освітніх закладів є безкоштовними засобамиспілкування, співпраці та публікування, включаючи облікові записи електронної пошти у домені навчального закладу.Ліцейський аккаунт в Google Apps надає додаткові бонуси:



  • доступ до Google класу (вбудована в сервіс система управління навчанням);

  • додатковий обсяг доступного місця всередині Gmail і Google Drive;

  • відсутність реклами;

  • безпека передачі та зберігання даних;

  • можливість адміністрування всіх створених в освітньому домені аккаунтів.

Одним із базових застосунків Google, який використовується при роботі з усіма Google-сервісами є офісний пакет у вигляді веб-сервісу GoogleDrive або Google Диск. Загалом, офісний пакет це набір користувацьких програм, призначених для обробки електронної документації. Але задля користування цим офісним пакетом користувачу не потрібно встановлювати жодної програми. Достатньо лише мати доступ до Інтернету та браузер, який коректно працює з сервісом. Звичайно, може виникнути питання: навіщо освоювати Google Drive, якщо Ви задоволені і добре володієте подібними програмами на власному комп’ютері? Проте, не поспішайте, а, для початку, спробуйте дати відповіді на наступні питання:

  • чи часто ви використовуєте чужі комп'ютери для роботи з електронними документами ?

  • чи часто вам необхідно вам необхідно корегувати та узгоджувати зміст створених документів з іншими людьми?

  • чи часто ви їздите у відрядження та змушені користуватися різне носіями інформації для збереження та використання документів далеко від дому чи офісу?

Google Drive — це віртуальний офісний пакет програм, який складається з текстового редактора, електронних таблиць, засобів для створення презентацій, форм та графічних малюнків, він дозволяє створювати, зберігати та спільно з іншими користувачами редагувати документи. За допомогою Google Drive ви зможете легко експортувати створені вами документи у інші застосунки Google [2; ст.66].

Якісне планування в роботі керівника — один із найважливіших факторів ефективної управлінської діяльності. Ми прив'язані до календаря, а значить він повинен бути під рукою, бажано простий, доступний і мобільний. Саме такий за стосунок Google представляє собою GoogleCalendar. Давайте познайомимось із ним докладніше. На сторінках сервісу можна створити безліч календарів. Частина з них може бути доступна лише Вам, частину з них Ви можете зробити публічними. Створивши ту чи іншу подію, ви можете запросити до участі в ній безліч осіб (наприклад вчителів, учнів або їх батьків) та відправити їм повідомлення електронним листом або за допомогою SMS повідомлення. Якщо запланована подія передбачає додаткову інформацію, то за допомогою опції «змінити інформацію» можна деталізувати інформацію про подію, обрати її тривалість, конкретний час, періодичність. Наприклад, якщо це засідання педагогічної ради, методичного об’єднання, щотижневої наради, які відбуваються у визначений день та час, можна внести їх у календар та вказати періодичність повтору події. Сервіс автоматично виконає умови, які будуть внесені у відповідне вікно налаштувань. Не менш доречними і зручними будуть додані в особистий календар дні народження друзів та колег. Також варто обрати режим нагадування про подію. Вказати свій статус на час події («Вільний» чи «Зайнятий») та режим відображення події у календарях.Також ви можете запросити користувачів до участі у події, надіславши їм запрошення, причому можна визначити ступінь активності запрошених у події. Доступні кілька рівнів активності: гості можуть «Змінити подію», «Запросити інших», «Переглянути список гостей». Просто введіть e-mail тих, кого хочете запросити, у відповідне вікно, та поставте прапорці напроти тих можливостей, які хочете надати гостям.Після збереження події вона відображатиметься у комірці дати кольором, який обраний для даного календаря.Кількість подій у календарі необмежена. Ви можете додавати на кожен день стільки подій, скільки є потреба і у стількох календарях, у скількох вважаєте доцільним.Варто також звернути увагу на можливості роздрукування календаря та його оновлення. Ці функції ховаються у меню «Більше» у правому верхньому куті вікна поряд з кнопкою налаштувань.Google Calendar дозволяє визначати рівень публічності створених вами календарів. Календар, створений за допомогою хмарних технологій та має можливість спільного використання. Автор календаря може визначати, хто може стати його читачем, а хто співавтором, які події календаря будуть доступні широкому загалу, певному колу осіб або обраним колегам.Ви маєте можливість, залишаючи календар приватним, надати не лише доступ до нього окремим користувачам, які мають аккаунти Google, а й визначити рівень їх прав щодо перегляду та редагування. Або. навпаки, зробити календар загальнодоступним для всіх користувачів мережі Інтернет. Також можна надати можливість переглядати календар користувачам, які не мають Google-аккаунта [2; ст.107].

Неможливо уявити сучасну школу без комп’ютерної техніки, мультимедійних пристроїв, Інтернету. Проте швидкий розвиток технологій та комп’ютерної техніки, відсутність фінансування для оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, стримують забезпечення навчального процесу останніми новинками, систематичне оновлення програмного забезпечення, доступ учнів до навчальних матеріалів будь-де і будь-коли.Одним з перспективних напрямків розвитку навчання в світі зараз вважається змішане навчання, яке іноді називають гібридним навчанням. Педагоги визначають педагогічно цінними змішані (гібридні) курси, як результат інтегрування он-лайн курсів з традиційними класно-аудиторними способами навчання. Сильними сторонами цього навчання є комбінація різних технологій в один інтегрований навчальний підхід. Таке навчання стає персональним та особистісно-орієнтованим.

Сервіс «Клас» (Google Classroom) - це інструмент, що зв'язує Google Docs, Google Drive і Gmail, допомогає вчителям створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати ефективне спілкування з учнями.Додаток Google «Клас» є безкоштовним і доступним для викладачів істудентів, зареєстрованих на домені навчального закладу. Доступ до робочогопростору Google «Клас» надається тільки зареєстрованим учасникам за безпечним протоколом (https) з використанням одно- і дворівневої процедуриаутентифікації, що забезпечує належний рівень конфіденційності та захисту віднесанкціонованого доступу. Функціонал програми нескладний у використанні ізабезпечує реалізацію таких можливостей:



  • створення окремих класів по кожному окремо взятому навчальному аспекту / предмету або для кожної окремо взятої групи студентів;

  • створення оголошень для однієї або відразу декількох груп;

  • створення завдань з можливістю прикріплення посилань, мультимедійного контенту (у тому числі з сервісу YouTube), різних типів файлів, а також створення і зберігання файлів на Google «Диску» ;

  • установка термінів складання кожного конкретного завдання з точністю до хвилини;

  • графа виставлення оцінок за виконані завдання з гнучкою шкалою оцінювання для кожного конкретного завдання;

  • можливість відстеження виконуваних учнями завдань в режимі реального часу і, при необхідності, оперативного внесення в них правок і / або рекомендацій, що синхронно відображаються на пристроях учнів;

  • можливість редагування і коментування зданих учнями завдань з динамічним відображенням правок в режимі реального часу.

Використовуючи за стосунок Google Classroomучитель може при формуванні завдання вибрати спільне використання документа або автоматичне створення копії для кожного учня; побачити: хто закінчив виконання завдання, а хто ні; надати зворотний зв'язок і поставити питання учням в режимі реального часу, як у класі, так і поза ним;розмістити оголошення чи посилання на інший ресурс. Вчителю не потрібно роздруковувати завдання на кожного учня, завдання отримуютьусі учні (не залежно від того чи були вони присутні на уроці).Після виконання учніповинні відправити виконану роботу вчителю на перевірку до визначеної дати (не можливо сказати, що я зробив але зошит забув вдома). Таким чином ще до початку уроку вчитель бачить хто і на якому рівні опанував навчальний матеріал.Під час уроку учні виконували завдання, які ґрунтувались на опрацьованій вдома інформації. За допомогоюGoogle сервісу Google формина віртуальному диску Google Drive можна створити тестові завдання із запитаннями різного типу, поставити завдання учням виконати ці тести до певної дати, а потім перевірити результати виконання за допомогою автоматизованої перевірки у програмі «Flubaroo».

Окремим пунктом слід зауважити враження самих студентів від використання застосунку Google «Клас». Згідно з результатами спостережень, найбільше їм подобається те, щона бічній панелі програми в хронологічному порядку відображаються чергові завданняз нагадуванням про необхідність їх здачі в зазначені там же терміни. Завдяки наявностітакої функціональної особливості, стає практично неможливим забути виконатипевне завдання в строк. Також їм подобається сам принцип роботи в електронному форматі надистанційній основі з використанням віддаленого сервера обробки та зберігання даних.Доступ в Google «Клас» можна отримати з будь-якого пристрою з виходом в Інтернет – дляцього підходить будь-який смартфон, нетбук або «розумний» телевізор. Виконане завданнянеможливо забути вдома або втратити - воно завжди доступно. Для виконання завдань непотрібні зошити, а крім того, немає необхідності в покупці офісного ПЗ - всі документиможна оформити в електронному вигляді он-лайн з використанням безкоштовних офіснихпрограм, що надаються асоційованим веб-сервісом Google «Диск» (Google Drive),доступ до якого забезпечується синхронно під тим самим обліковим записом [1;ст.92].

Таким чином, до переваг використання хмаро орієнтованого навчального середовища можна віднести: підвищення активізація навчальної діяльності учнів та мотивація до навчання; економія навчального часу ― акцент переміщується на відпрацювання навичок, розвитку логічного мислення, пам’яті; можливість взаємодії з освітніми сервісами, що в цілому підвищують ефективність навчального процесу. Впровадження хмаро орієнтованого навчального середовища в систему освітиє організаційно та методично виваженим рішенням. Це середовищ не вимагає від учасників навчально-виховного процесу використання конкретних гаджетів або специфічного програмного забезпечення, воно створює умови для мобільності як учня, так і вчителя.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал