Творчість І. Котляревського в контексті розвитку нової української літератури



Скачати 191.73 Kb.
Дата конвертації06.12.2016
Розмір191.73 Kb.
ТипПрограма
Програма
курсу “Історія української літератури”
для студентів спеціальності

культурологія” гуманітарного факультету


Практичне заняття № 1.
Тема: Творчість І.Котляревського в контексті розвитку нової української літератури.
План

  1. Основні особливості становлення нової української літератури.

  2. “Енеїда” з погляду літературних течій. Риси просвітительського реалізму, романтизму, бароко та інших художніх напрямів у творі.

  3. Двотекстовість “Енеїди”. Амбівалентність образів твору.

  4. Оцінка “Енеїди” Т.Шевченком, П.Кулішем, Є.Маланюком.

  5. Риси сентименталізму та просвітительського реалізму в п’єсах І.Котляревського.

  6. Особливості жанрової природи п’єс І.Котляревського.

  7. Образи-персонажі “Наталки Полтавки” та “Москаля-чарівника”. Мова творів.


Література


  1. Нахлік Євген. Творчість Івана Котляревського: Замовчувані інтерпретації, дискусійні проблеми, спроба нового прочитання (з погляду літературних напрямів і течій). – Львів, 1994.

  2. Історія української літератури (перші десятиріччя ХІХ ст.) / За ред. П.Хропка. – К., 1992.

  3. Хропко П.П. Становлення нової української літератури. – К., 1988.



Практичне заняття № 2.
Тема: Порівняльний аналіз п’єси “Наталка Полтавка” І.Котляревського та “Сватання на Гончарівці” Г.Квітки-Основ’яненка.
План


  1. Питання жанру “Наталки Полтавки” та “Сватання на Гончарівці”.

  2. Порівняльна характеристика образів:

а) Наталки та Уляни;

б) Петра та Олексія;

в) Терпелихи та Одарки.


  1. Інші образи:

а) Микола, возний, виборний (“Наталка Полтавка”);

б) Скорик, Прокіп, Стецько (“Сватання на Гончарівці”).



  1. Особливості мови творів.

  2. Ідейно-художнє значення п’єс.


Література


  1. Волинський П.К. та ін. Історія української літератури. Література першої половини ХІХ ст., – К., 1964.

  2. Гончар О.І. Григорій Квітка-Основ’яненко // Квітка-Основ’яненко Григорій. – К., 1982.

  3. Дігтяр С.І. та ін. Історія української літератури (перша половина ХІХ ст.). – К., 1980. – С.121-136, 152-154.

  4. Історія української літератури: У 2 томах. – К., 1987. – Т.1.

  5. Історія української літератури (перші десятиріччя ХІХ ст.) / За ред. П.Хропка. – К., 1992.

  6. Історія української літератури ХІХ ст.: У 3 кн. – К., 1995. – Кн.1.



Практичне заняття № 2 а.
Тема: Драматургія Г.Квітки-Основ’яненка.

План

  1. Загальна характеристика драматургічного доробку Г.Квітки-Основ’яненка.

  2. Питання жанру п’єси “Сватання на Гончарівці”. Сюжет і композиція твору.

  3. Образи п’єси. Особливості мови.

  4. П’єса “Бой-жінка”. Жанр твору. Сюжет і композиція.

  5. Комедія “Шельменко – волостной писарь”. Сюжет і композиція твору.

  6. Характеристика образів.

Література


  1. Волинський П.К. та ін. Історія української літератури. Література першої половини ХІХ ст., – К., 1964.

  2. Гончар О.І. Григорій Квітка-Основ’яненко // Квітка-Основ’яненко Григорій. – К., 1982.

  3. Дігтяр С.І. та ін. Історія української літератури (перша половина ХІХ ст.). – К., 1980. – С.121-136, 152-154.

  4. Історія української літератури: У 2 томах. – К., 1987. – Т.1.

  5. Історія української літератури (перші десятиріччя ХІХ ст.) / За ред. П.Хропка. – К., 1992.

  6. Історія української літератури ХІХ ст.: У 3 кн. – К., 1995. – Кн.1.

Практичне заняття № 3.
Тема: Український романтизм 20-30-х років ХІХ століття. Культурно-літературне відродження в Західній Україні.
План


  1. Становлення романтизму в українській літературі. Тематично-стильові течії в українському романтизмі.

  2. Творчість Л.Боровиковського.

  3. Огляд творчого доробку А.Метлинського.

  4. Творчість М.Костомарова.

  5. Альманах “Русалка Дністровая” як визначне явище українського романтизму. Композиція збірника.

  6. Огляд творчих доробків М.Шашкевича, Я.Головацького, І.Вагилевича.


Література


  1. Волинський П.К. та ін. Історія української літератури. Література першої половини ХІХ ст., – К., 1964.

  2. Дігтяр С.І. та ін. Історія української літератури (перша половина ХІХ ст.). – К., 1980.

  3. Історія української літератури (перші десятиріччя ХІХ ст.) / За ред. П.Хропка. – К., 1992.

  4. Історія української літератури ХІХ ст.: У 3 кн. / За ред. М.Т.Яценка. – К., 1995. – Кн.1.



Практичне заняття № 3 а.
Тема: Трагедія М.Костомарова “Переяславська ніч”.
План


  1. Тема та ідея трагедії М.Костомарова “Переяславська ніч”.

  2. Особливості жанру твору.

  3. Характеристика образів:

а) отамана Лисенка;

б) отця Анастасія;

в) Марини;

г) польського старости та ін.



  1. Художні особливості твору.


Література


  1. Костомаров М.І. Твори: В 2 томах. – К., 1990.-Т.І.

  2. Зайцев П. Перше кохання Шевченка. – К., 1994. (Для додаткового опрацювання. Тут вміщено цікавий твір В.Петрова “Аліна і Костомаров”)

  3. Дігтяр С.І. та ін. Історія української літератури (перша половина ХІХ ст.). – К., 1980. – С.121-136, 152-154.

  4. Історія української літератури (перші десятиріччя ХІХ ст.) / За ред. П.Хропка. – К., 1992.



Практичне заняття №4.
Тема: Образ України в творчості Т.Шевченка.
План


  1. Вболівання за долю України у вірші “Розрита могила”.

  2. Віра в кращу долю народу (поезія “Чигрине, Чигрине”).

  3. Ідейно-художній аналіз поеми-містерії “Великий льох”.

  4. Доля України в поемі “Сон”.

  5. Засудження колонізаторської політики російського царизму в поемі-інвективі “Кавказ”.

  6. Проблематика поеми “І мертвим, і живим…”

  7. Тарас Шевченко і Рівненщина.

  8. Шевченківські мотиви у творчості сучасних українських поетів.


Література


  1. Історія української літератури ХІХ ст.: У 3 кн. – К., 1995. – Кн.2.

  2. Шевченко Т.Г. Кобзар.

  3. Бойко Ю. Творчість Т.Шевченка на тлі західноєвропейської літератури // Бойко Ю. Вибрані праці. – К., 1992.

  4. Коцюбинська М.Х. Етюди про поетику Шевченка. – К., 1990.

  5. Смілянська В.Л. “Святим огненним словом…” Тарас Шевченко: Поетика. – К., 1990.

  6. Шевченко і Рівненщина: На допомогу лектору. – Рівне, 1988.



Практичне заняття № 4 а.
Тема: Жіночі образи України в творчості Т.Шевченка.
План


  1. Дуалізм свідомості поета, особливості його символічного коду.

  2. Тема жінки і нещасливого кохання в творчості поета.

  3. Тема сім’ї у Т.Шевченка. дихотомія (опозиція) чоловічого і жіночого світу.


Завдання
Прочитати твори Т.Шевченка – “Тополя”, “Мар’яна-черниця”, “Утоплена”, “Сова”, “Причинна”, “Катерина”, “Наймичка”, “Титарівна”, “Відьма”, “Княжна”, “Лілея”, “Русалка” та ін.

Опрацювати 3-й розділ монографії Г.Грабовича “Шевченко як міфотворець: Семантика символів у творчості поета” (К., 1991). Зробити відповідні записи в зошиті.


Практичне заняття № 4 б.
Тема: Роман П.Куліша “Чорна рада”.
План


  1. Історична основа твору, його тема.

  2. Образ народу в романі.

  3. Особливості змалювання історичних постатей.

  4. Образ хороброго козака Кирила Тура.

  5. Художні особливості роману “Чорна рада”


Література


  1. Історія української літератури другої половини ХІХ століття. / За ред. В.М. Поважної, М.С.Грицая. – К., 1986.

  2. Історія української літератури: У 2 томах. – К., 1987. – Т.1.

  3. Куліш Пантелеймон. Твори: В 2 т. – К., 1989. – Т.2.


Практичне заняття № 5.
Тема: Філософсько-психологічна повість І.Франка “Для домашнього огнища”.

План


  1. Тема і проблематика твору. Детективна колізія повісті.

  2. Капітан Антось Ангарович: розкриття фатальної родинної таємниці.

  3. Історія падіння Анелі Ангарович.

  4. Динаміка розвитку стосунків Ангаровича й Редліха.

  5. Психологізм і філософізм твору, його художні особливості.


Література


  1. Історія української літератури: У 2 т. / Відп. ред. М.Т.Яценко. – К., 1987. – Т.1.

  2. Історія української літератури другої половини ХІХ століття. / За ред. В.М. Поважної, М.С.Грицая. – К., 1986.


Практичне заняття № 5 а.
Тема: Поема І.Франка “Мойсей”.
План


  1. Інтерпретація твору в українському літературознавстві.

  2. Мойсей і три Азазелеві спокуси:

а) спокуса Авіроном;

б) спокуса Датаном;

в) остання спокуса.


  1. Художні особливості поеми.

  2. Ідейно-філософське значення твору.


Література


  1. Забужко О. Філософія української ідеї та європейський контекст: Франківський період. – К., 1993.

  2. Каспрук А. Філософські поеми І.Франка. – К., 1965.

  3. Скоць А. До генези поеми І.Франка “Мойсей” // І.Франко. Статті і матеріали. – Львів, 1965.

  4. Шерех Ю. Другий “Заповіт” української літератури // Шерех Ю. Третя сторожа. – К., 1993. – С.192-221 (ґрунтовно опрацювати!)


Практичне заняття № 5 б.
Тема: Драматургія І.Карпенка-Карого.
План


  1. Загальна характеристика драамтургічного доробку письменника.

  2. Комедія “мартин Боруля”: життєва основа твору.

  3. Образ Мартина Борулі.

  4. Інші образи. Природа комічного в п’єсі, мова твору.

  5. Історична та фольклорна основа трагедії “Сава Чалий”.

  6. Образ Сави Чалого. Трагічне в творі.

  7. Образ Гната Голого. Інші образи.

  8. Мова трагедії “Сава Чалий”.


Література


  1. Історія української літератури другої половини ХІХ століття. / За ред. В.М. Поважної, М.С.Грицая. – К., 1986.

  2. Історія української літератури: У 2 томах. – К., 1987. – Т.1.

  3. Карпенко-Карий І. Твори: В 3 т. – К., 1985.



Практичне заняття № 6-7.
Тема: Проблема національного визволення в драматургії Лесі Українки.
План


  1. Драматична поема “Вавілонський полон”, націософська проблематика твору:

а) образ Елеазара;

б) два шляхи виходу з неволі – “смерть або ганьба”;

в) притчево-символічний характер Елеазарових пісень.


  1. Драматична поема “На руїнах”:

а) образ народу в творі;

б) Тірца – пророчиця “будительського” типу;

в) Елеазар і Тірца: спільне і відмінне.


  1. Проблематика драматичної поеми “Оргія”:

а) проблема життєвого вибору митця, який перебуває в чужоземному полоні;

б) роздвоєнність свідомості – найхарактерніша риса представника поневоленої нації;

в) опозиція: краса – красивість;

г) актуальність твору.



  1. Націософська проблематика в драматичній поемі “Бояриня”:

а) драматична доля твору;

б) історична основа драматичної поеми;



в) образи Оксани, Степана, Івана.
Література


  1. Бабишкін О. Драматургія Лесі Українки. – К., 1963.

  2. Веретельник Р. Козачка в теремі // Слово і час. – 1992. – № 6. – С.46-50.

  3. Дем’янівська Л.С. Українська драматична поема. – К., 1984.

  4. Забужко О. Філософія української ідеї та європейський контекст: Франківський період. – К., 1993.

  1. Криловець А.О. Драматична поема Лесі Українки “Оргія”: Філософія національної честі // Дивослово. – 1996. – № 7. – С.6-10.

  2. Криловець А.О. Художня філософія Лесі Українки: Навчальний посібник. – Рівне: Діва, 1997. – 68 с.

  3. Міщенко Л.І. Леся Українка: Посібник для вчителів. – К., 1986.

  4. Українка Леся. Бояриня. – К., 1991. – С.94.

  5. Українка Леся. Драматичні твори. – К., 1989. – С.761 (передмова Ліни Костенко).

  6. Хропко П.П. Жанрові особливості драматичних творів Лесі Українки // Леся Українка. Публікації. Статті. Дослідження. – К., 1973. – С.84-92.

  7. Шпильова О. Драматичні поеми Лесі Українки “Вавілонський полон” і “На руїнах”// Леся Українка. Публікації. Статті. Дослідження. – К., 1960. – С.195-241.


Практичне заняття № 7 а.
Тема: Драматична поема Лесі Українки “Кассандра”.
План


  1. Образ Кассанри у світовій літературі.

  2. Опозиція Кассандра – Гелена. Проблема пізнання світу і щастя людини.

  3. Характеристичні особливості пророчого дару Кассандри.

  4. Образ Мойри у творі. Філософська концепція людини і світу.

  5. Опозиція Кассандра – Гелен. Філософська тріада особистості: віра – воля – обов’язок.


Література


  1. Бабишкін О. Драматургія Лесі Українки. – К., 1963.

  2. Дем’янівська Л.С. Українська драматична поема: Проблематика, жанрова специфіка. – К., 1984.

  3. Костенко Ліна. Поет, що ішов сходами гігантів // Українка Леся. Драматичні твори. – К., 1989. – С.5-58.

  4. Кулінська Л.П. У світі ідей та образів: Особливості поетики драми Лесі Українки. – К., 1971.

  5. Міщенко Л.І. Леся Українка: Посібник для вчителів. – К., 1986.



Практичне заняття № 7 б.
Тема: Драматична поема Лесі Українки “Одержима”.
План


  1. Історія написання твору.

  2. Драматична поема як жанр.

  3. Трактування драматичної поеми “Одержима” в українському літературознавстві.

  4. Особливості любовного почуття Міріам.

  5. Філософія християнської любові (Месія).

  6. Виховне значення твору.


Література


  1. Бабишкін О. Драматургія Лесі Українки. – К., 1963.

  2. Бабишкін О. Слово про Лесю Українку. – К., 1971.

  3. Бетко І. Біблія як джерело ідей у творчості Лесі Українки: Проблемний огляд // Слово і час. – 1991. - № 3. – С.28-32.

  4. Дем’янівська Л.С. Українська драматична поема: Проблематика, жанрова специфіка. – К., 1984.

  5. Зелінська Лідія. Туга за самопроекцією: Спроба феміністичного підходу до драматичної поеми Лесі Українки “Одержима” // Леся Українка і національна ідея: Зб. наук. праць / За ред. Я.Поліщука та А.Криловця. – К., 1997. – С.54-61.

  6. Криловець Анатолій. Філософська опозиція християнської любові та любові-еросу: Нове прочитання драматичної поеми Лесі Українки “Одержима” // Формування основ християнської моралі в процесі духовного відродження України. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції Кн. 2. – Острог, 1995. – С.68-75.

  7. Кулінська Л.П. У світі ідей та образів: Особливості поетики драми Лесі Українки. – К., 1971.

  8. Міщенко Л.І. Леся Українка: Посібник для вчителів. – К., 1986


Практичне заняття № 8.
Тема: Новелістика М.Коцюбинського.
План


  1. Осуд міщанства в образку “Поєдинок”. Художні особливості твору.

  2. Екзистенційні мотиви в оповіданні “Сміх”, психологізм твору.

  3. Ідейно-художня своєрідність оповідання “Persona grata”.

  4. Викривальний пафос новели “Подарунок на іменини”.

  5. Художня майстерність М.Коцюбинського-новеліста.



Література


  1. Історія української літератури: У 2 томах / Відп. ред. М.Т.Яценко. – К., 1987. –Т.1.

  2. Історія української літератури кінця ХІХ – початку ХХ століття. / За ред. Н.Й.Жук, В.М.Лесина. – К., 1989.

  3. Калениченко Н.Л. М.Коцюбинський: Нарис життя і творчості. – К., 1984.



Практичне заняття № 9.
Тема: Українська драматургія перших десятиріч ХХ століття.
План


  1. Морально-етичні колізії та філософська проблематика п’єс В.Виниченка “Брехня”, “Базар”, “Гріх”, “Закон”, “Menento”.

  2. Проблема митця та мистецтва в драматургії В.Винниченка (“Чорна Пантера і Білий Медвідь”).

  3. Викривальний пафос драматургії М.Куліша (“Хулій Хурина”, “Зона”, “Мина Мазайло”, “Народний Малахій”).


Література


  1. Історія української літератури Кн.1 (1910-1930-ті роки) / За ред. В.Г.Дончика. – К., 1993.

  2. Гнідан О.Д., Дем’янівська Л.С. та ін. Володимир Винниченко; Грицько Григоренко: Штрихи до портретів: Навчальний посібник. – К., 1995.

  3. Винниченко В.К. Вибрані п’єси. – К., 1991.

  4. Куліш М.Г. Твори: В 2 т. – К., 1990. – Т.1-2.

  5. Кузякіна Н. Драматург М.Куліш. – К., 1962.

  6. Лавріненко Ю. М.Куліш // Українське слово: Хрестоматія…: У 3 кн. – К., 1994. – Кн.1.– С.623-636.


Практичне заняття № 10.
Тема: Новелістика М.Хвильового.
План


  1. Проблематика новели “Я (Романтика)”, її ідейно-художні особливості.

  2. Тема загубленого покоління, втраченого часу в новелі “Сентиментальна історія”. Притчевий характер твору.

  3. Проблематика новел “Заулок”, “Лілюлі”.

  4. Викривальний пафос оповідання “Ревізор”.



Література


  1. Історія української літератури Кн.1 (1910-1930-ті роки) / За ред. В.Г.Дончика. – К., 1993.

  2. Хвильовий М. Сині етюди. – К., 1989.

  3. Хвильовий М. Твори: В 2 т. – К., 1990.



Практичне заняття № 11.
Тема: Українська поезія першої половини ХХ ст.
План


  1. Філософська палітра ранньої поезії П.Тичини (“Соняшні кларнети”, “Замість сонетів і октав”, “Плуг”).

  2. Особливості поетичного світовідчуття Б.-І.Антонича (“Привітання життя”, “Три перстені”, “Книга Лева”, “Зелена євангелія”, “Ротації”).

  3. Поетична філософія національного героїзму в творчості О.Ольжича (“Рінь”, “Вежі”, “Підзамча”).

  4. Особливості лірики О.Теліги.

  5. Художня своєрідність поезії П.Карманського. Збірка “З теки самоубийця” в контексті літературної традиції.



Література


  1. Історія української літератури ХХ століття. / За ред. В.Г.Дончика. – К., 1993. – Кн.І.

  2. Історія української літератури ХХ століття. / За ред. В.Г.Дончика. – К., 1993. – Кн.ІІ. – Ч.І.

  3. Українське слово: Хрестоматія української літератури та літературної критики ХХ століття: У 4 кн. – К., 1994. – Кн.1-2.

  4. Стус Василь. Феномен доби (сходження на Голгофу слави). – К., 1991.

  5. Тичина П. Десь на дні мого серця: Поезії. – К., 1991.

  6. Антонич Б.-І. Поезії. – К., 1989.

  7. Антонич Б.-І. Пісня про незнищенність матерії. – К., 1967.

  8. ОУН: минуле і майбуття. – К., 1993.

  9. Ольжич О. Цитаделя духа. – Братислава, 1991.

  10. Ольжич Олег. Незнаному Воякові: Заповідане живим. – К., 1994.

  11. Теліга Олена. Збірник. – Детройт – Нью-Йорк – Париж: Видання Українського Золотого Хреста в ЗСА, 1977 / Перевидано заходами вид. ім. О.Теліги Фундації ім. О.Ольжича. – Київ – Париж – Лондон – Торонто – Нью-Йорк – Сідней, 1992.

  12. Карманський Петро. Поезії. – К., 1992.

  13. Карманський Петро. Ой люлі, смутку… Поезії / Упор. текстів, передмова та прим. Л.Г.Голомб. – Ужгород, 1996.

  14. Ляшкевич Петро. Лірична драма в контексті літературної традиції // Слово і час. 1992. - № 9. – С.34-39.



Практичне заняття № 12.
Тема: Роман У. Самчука “Марія”.
План


  1. Тема, життєва основа та актуальність твору.

  2. Проблематика роману:

а) людина і земля;

б) любов, вірність і зрада;

в) гріх і спокута;

г) батьки і діти;

ґ) людина і народ;

д) українська та російська ментальність;

е) інші проблеми.


  1. Характеристика образів.

  2. Художні особливості роману, його мова.


Література


  1. Історія української літератури ХХ століття. У 2 кн. – К., 1994. – Кн.ІІ. – Ч.І. – С.239-244.

  2. У. Самчук: До 90-річчя від дня народження письменника: Ювілейний збірник. – Рівне: Азалія, 1994.

  3. Самчук У.О. Марія. Хроніка одного життя: Роман. – К., 1991.


Практичне заняття № 13-14.
Тема: Поеми Б.Олійника: проблематика, жанрова специфіка.
План


  1. Морально-етична проблематика поем Б.Олійника (“Дорога”, “Доля”, “Крило”, “Небо полеглого безвісти”, “Поворотний круг”).

  2. Тема матері в епічній творчості поета (“Сиве сонце моє”, “Заклинання вогню”, “Доля”, “У дзеркалі слова”).

  3. Патріотичні мотиви в поемах Б.Олійника (“Рух”, “Доля”, “Дума про місто”, “Небо полеглого безвісти”, “Сім”, “Урок”).

  4. Проблема спадкоємності поколінь (“Урок”, “Поворотний круг”).

  5. Проблема відповідальності в епічній творчості Б.Олійника (“Заклинання вогню”, “У дзеркалі слова”).



Література


  1. Історія української літератури ХХ ст.: у 2 кн. / За ред. В.Г.Дончика. – К., 1995. – Кн.2. – Ч.2.

  2. Олійник Б. Вибрані твори: У 2 т. – К., 1985. – Т.2.

  3. Олійник Б. Поеми. – К., 1983.

  4. Олійник Б. Планета Поезія. – К., 1983.

  5. Ільницький М. На спокій права не дано: Поезія Б.Олійника. – К., 1980.

  6. Моренець В.П. Б.Олійник: Нарис творчості. – К., 1987.

  7. Федоровська Л.К. По-земному – про високе: Літературно-критичний нарис. – К., 1985.

  8. Клочек Г. Поетика Б.Олійника. – К., 1989.



Практичне заняття № 15-16.
Тема: Сучасна українська драматична поема.
План


  1. Драматична поема як жанр, її особливості.

  2. Проблематика та жанрова своєрідність драматичних поем Ліни Костенко:

а) “Сніг у Флоренції;

б) “Дума про братів неазовських”.



  1. Проблематика та художня специфіка драматичних поем Івана Драча:

а) “Дума про Вчителя”;

б) “Соловейко-Сольвейг”.


Література


  1. Брюховецький В. Ліна Костенко. – К., 1990.

  2. Дем’янівська Л.С. Українська драматична поема: Проблематика, жанрова специфіка. – К., 1984.

  3. Ільницький М. Іван Драч. – К., 1986.

  4. Лесин В.М. Літературознавчі терміни. – К., 1985.

  5. Мельничук Б.І. Драматична поема як жанр: Літературно-критичний нарис. – К., 1981.


Практичне заняття № 17.
Тема: Оповідання та повісті Григора Тютюнника.
План


  1. Проблема громадянської мужності в оповіданні “Смерть кавалера”.

  2. Соціальна актуальність творів Гр. Тютюнника (оповідання “Поминали Маркіяна”, повість “День мій суботній”).

  3. Образи дітей в повістях Гр. Тютюнника (“Облога”, “Климко”, “Вогник долеко в степу”).

  4. Художньо-стилістичні особливості творів Гр. Тютюнника (“Зав’язь”, “Холодна м’ята”, “Печена картопля” тощо).


Література


  1. Вічна загадка любові: Літературна спадщина Григора Тютюнника. Спогади про письменника. – К., 1988.

  2. Захарчук Ірина. “Передмістя” як культурологічна модель творчості Григора Тютюнника // Слово і час. – К., 1998. - № 8. – С.79-82.

  3. Історія української літератури. ХХ століття: Навчальний посібник / За ред В.Г.Дончика. – К., 1995. – Кн.2. – Ч.2. – С.3744-383.

  4. Тютюнник Григір. Вибрані твори. – К., 1981.

  5. Тютюнник Григір. Твори. Кн.1: Оповідання / Упоряд. А.Шевченко. Передм. О.Гончара. – К., 1984.

  6. Тютюнник Григір. Твори. Кн.2: Повісті / Упоряд., післямова А.Шевченка. – К., 1985.



Практичне заняття № 18.
Тема: Роман “Собор” О.Гончара.
План


  1. “Собор” і навколо “Собору”. Проблематика твору, його актуальність.

  2. Образи роману (Іван Баглай, Вірунька, Микола Баглай, Єлька, Володька Лобода та ін.).

  3. Художні особливості твору.


Література


  1. Історія української літератури: У 2 кн. – К., 1995. – Кн.ІІ. – Ч.ІІ.

  2. Погрібний А. Неперебутність “Собору”. – К., 1987. – № 11.

  3. Кононенко П.П. Особисто причетний. До 70-річчя від дня народження О.Гончара. –К., 1988. – № 2.


Практичне заняття № 19.
Тема: П’єса “Дикий Ангел” О.Коломійця.
План


  1. Місце твору в контексті української драматургії.Тема і проблематика.

  2. Образ Платона Ангела у п’єсі.

  3. Ідейно-виховне значення п’єси.


Література


  1. Історія української літератури: У 2 кн. – К., 1995. – Кн.ІІ. – Ч.ІІ.

  2. Коломієць Олексій. Дикий Ангел. Камінь русина: П’єси. – К., 1982.



Практичне заняття № 20.
Тема: Творчість Ю.Винничука.
План


  1. Загальна характеристика творчого доробку автора.

  2. Повість “Місце для дракона” і середньовічний ритуал.

  3. Повість “Королевич-машкара”: традиції і новаторство.

  4. Оповідання Ю.Винничука.


Література


  1. Винничук Юрій. Спалах: Оповідання, повісті. – К., 1990.

  2. Історія української літератури ХХ ст.: у 2 кн. / За ред. В.Г.Дончика. – К., 1995. – Кн.2. – Ч.2.



ЛІТЕРАТУРА


  1. Історія української літератури: У 2 т. – К., 1987. – Т.1-2.

  2. Історія української літератури (першої половини ХІХ століття) / За ред. І.П.Скрипника. – К., 1980.

  3. Історія української літератури: Перші десятиріччя ХІХ століття. / За ред. П.П.Хропка. – К., 1992.

  4. Історія української літератури. ХІХ століття: У 3 кн. / За ред. М.Т.Яценка. – Кн. перша: Перші десятиріччя ХІХ століття.– К., 1995; Кн. друга: 40-ві – 60-ті роки ХІХ століття. – К., 1996.

  5. Історія української літератури другої половини ХІХ століття. / За ред. В.М. Поважної, М.С.Грицая. – К., 1986.

  6. Історія української літератури кінця ХІХ – початку ХХ століття. / За ред. Н.Й.Жук, В.М.Лесина. – К., 1989.

  7. Історія української літератури. ХХ століття: У 2 кн. Кн.1: 1910-1930-ті роки: Навч. посібник / За ред. В.Г.Дончика. – К., 1993; Кн.2. – Ч.1: 1940-ві – 1950-ті роки. – К., 1994; Кн.2. – Ч.2: 1960-1990-ті роки. – К., 1995.

  8. Чижевський Д. Історія української літератури: Від початків до доби реалізму. – Тернопіль, 1994.

  9. Наливайко Д.С. Исскуство: направления, течения, стили. – К., 1981.

  10. Калениченко Н.Л. Українська література ХІХ ст.: Напрями, течії. – К, 1977.

  11. Яценко М.Т. На рубежі літературних епох: “Енеїда” Котляревського і художній прогрес в українській літературі. – К., 1977.

  12. Гончар О.І. Просвітительський реалізм в українській літературі: Жанри і стилі. – К., 1989.

  13. Коцюбинська М. Етюди про поетику Шевченка. – К., 1991.

  14. Івакін Ю.О. Поезія Т.Г.Шевченка періоду заслання. – К., 1984.

  15. Івашків В.М. Українська романтична драма. – К., 1990.

  16. Нахлік Є.К. Українська романтична проза 20-60-х років ХІХ століття. – К., 1988.

  17. Шерех Ю. Другий “Заповіт” української літератури // Шерех Ю. Третя сторожа. – К., 1993. – С.192-221.

  18. Каспрук А. Філософські поеми І.Франка. – К., 1965.

  19. Гнідан О.Д., Дем’янівська Л.С., Йолкіна Л.В., Гуляк А.Б. Володимир Винниченко. Грицько Григоренко: штрихи до портретів. – К., 1995.

  20. Весни розспіваної князь: Слово про Антонича. – Львів, 1989.

  21. Жулинський М. Із забуття – в безсмертя. – К., 1990.

  22. Ільницький М. Богдан-Ігор Антонич. – К., 1991.

  23. Клочек Г. “Душа моя сонця намріяла…”: Поетика “Сонячних кларнетів” П.Г.Тичини. – К., 1986.

  24. Новиченко Л. Поетичний світ М. Рильського. – К., 1980.

  25. Мишанич О. Повернення. – К., 1993.

  26. Наєнко М. Григорій Косинка. – К., 1989.

  27. Фащенко В. Новела і новелісти. – К., 1978.

  28. Панченко В. Юрій Яновський: життя і творчість. – К., 1988.

  29. Брюховецький В. Ліна Костенко. – К., 1990.

  30. Дончик В. Істина – особистість: Творчість П.Загребельного. – К., 1984.

  31. Жулинський М. Наближення. – К., 1988.

  32. Ільницький М. Дмитро Павличко. – К., 1985.

  33. Ільницький М. Іван Драч. – К., 1986.

  34. Клочек Г. Поетика Б.Олійника. – К., 1989.

  35. Кошелівець І. Розмови в дорозі до себе. – К., 1994.

  36. Кравченко А. Художня умовність в українській радянській прозі. – К., 1988.

  37. Никанорова О. Поезії одвічна висота. – К., 1986.

  38. Салига Т. Микола Вінграновський. – К., 1989.

  39. Скирда Л. Сучасна українська поезія. – К., 1990.

  40. Українське слово. Хрестоматія української літератури та літературної критики ХХ століття. / Упор.:В.Яременко, С.Федоренко.: У 3 т. – К., 1993-1994.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал