Тренінг 2012р. Тренінг Мета тренінгу



Скачати 75.82 Kb.
Дата конвертації14.07.2017
Розмір75.82 Kb.
Комунальний заклад освіти

«Петриківська неповна середня загальноосвітня школа І – ІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»



(тренінг)

2012р.


Тренінг



Мета тренінгу:

  • підвищити батьківську ініціативність у вихованні і спілкуванні з дітьми;

  • глибше пізнати самих себе, свої психологічні особливості, зміцнити позитивні якості своєї особистості;

  • вивчити світ дитинства як такий, поглибити пізнання своєї дитини, зрозуміти причини її вчинків, емоцій , думок;

  • знайти оптимальні шляхи спілкування з дитиною, відшукати та використати сучасні, психологічно обґрунтовані методи виховання і розвитку дитини на основі її повного прийняття;

  • активізувати свої внутрішні психологічні ресурси для вирішення різноманітних проблем виховання і розвитку дитини.


Під час проведення тренінгу ми виходимо з того, що:

  • будь – яка людина має багатий позитивний досвід вирішення різних проблем, ознайомлена з адекватними методами реагування в різноманітних сімейних ситуаціях;

  • доросла людина критично сприймає будь – яку інформацію, спираючись на власний життєвий досвід, інакше навчити себе може тільки вона сама;

  • є багато інформацій, що стосується батьківсько – дитячих відносин, якою батьки володіють не повною мірою;

  • батьківський досвід кожної окремої людини досить обмежений і потребує постійного збагачення та періодичної переоцінки.

План тренінгу




  1. Знайомство – 5 хв. (А я в дитинстві полюбляв...)

  2. Правила – 3 хв.

  3. Сподівання –5 хв.

  4. Мозковий штурм – 10 хв.(Що для нас “дитина”)

  5. Дослідження питання – 10 хв. ( тести “ Які ви батьки ? )

  6. Поділ на групи – 3 хв.(Мій улюблений колір)

  7. Вивчення питання “ Анатомо – фізіологічні особливості дітей різних вікових груп “ (робота в групах ) – 15 хв.

  8. Обговорення – 20 хв. (Діти певної вікової групи ось такі ...)

  9. Вирішення ситуацій із життя. –10 хв.(Допоможіть вирішити )

10.Висновок. Правила батьківської поведінки. – 5хв.

11.Чи справдились очікування ?



12. Завершення тренінгу. (поділимось враженнями)

Тест “Які ви батьки ? “


А. Можу і завжди так роблю.

Б. Можу, але не завжди так роблю.

В. Не можу.

Чи можете ви:

  1. У будь – який момент залишити свої справи і занятися дитиною ?

  2. Порадитися з дитиною незважаючи на її вік ?

  3. Зізнатися дитині у помилці , яку ви допустили у ставленні до неї ?

  4. Вибачитися перед дитиною в разі своєї неправоти ?

  5. Стримати себе , якщо вчинок дитини роздратував вас ?

  6. Поставити себе на місце дитини ?

  7. Повірити хоча б на хвилинку, що ви добра фея ?

  8. Розповісти дитині про повчальний випадок зі свого дитинства, який показує вас у негативному стані ?

  9. Завжди стримуватись від слів, здатних боляче вразити дитину?

  10. Пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за хорошу поведінку?

  11. Надати один день, коли вона робила все, що їй заманеться і поводила б себе, як схоче, а ви ні в що не втручатиметесь ?

  12. Не відреагувати, коли ваша дитина вдарила, грубо штовхнула або просто незаслужено образила іншу дитину ?

  13. Встояти проти дитячих прохань і сліз, якщо впевнені, що це – примха, скороминуча забаганка ?


Відповідь А – 3 бали, Б – 2 бали, В – 1 бал.
Якщо ви набрали:

  • від 30 до 39 балів – дитина найбільша цінність у Вашому житті. Ви прагнете не тільки зрозуміти, а й пізнати її, поважати її, дотримуєтесь найпрогресивніших принципів виховання і постійної лінії поведінки. Інакше кажучи ви дієте правильно і можете сподіватись на добрі результати.

  • Від 16 до 30 балів – піклування про дитину для Вас питання першорядне. Ви маєте здібності вихователя, але не завжди застосовуєте їх послідовно і цілеспрямовано. Часом Ви занадто суворі, в інших випадках м’які, крім того, Ви схильні до компромісів, котрі послабляють виховний ефект. Вам слід замислитись над своїм підходом до виховання дитини.

  • Менше ніж 16 балів – свідчить про те, що перед Вами постали серйозні проблеми стосовно виховання дитини. Вам бракує або знань, або бажання виховати дитину як особистість а можливо і того і другого. Не забувайте, що формування особистості дитини дуже складний і відповідальний процес. Ось чому успішне виконання батьківського обов’язку приносить людині найвище моральне задоволення.

Правила батьківської поведінки




  1. У стосунках з дитиною необхідно спиратися на позитивні якості особистості.

  2. Показувати власний приклад позитивної поведінки, не припускати розходжень між словами і власними діями.

  3. Давати оцінку не особистості, думкам, емоціям дитини, а її поведінці.

  4. Навіювати дитині позитивне.

  5. Жити сьогоднішнім днем, не згадувати без особливої потреби негативні ситуації з минулого.

  6. Не проживати життя замість дитини, але бути поруч для допомоги дитині в разі необхідності.


Звичайно, кожний з батьків має свій досвід у поводженні з дитиною, власні правила налагодження з нею оптимальних стосунків. Тому важливо ці правила усвідомлювати, постійно ними керуватись, а в разі необхідності змінювати їх відповідно до життєвих обставин.

Молодший шкільний вік
Цей період характеризується уповільнення темпів росту. Дитина підростає за рік на 4 – 5см. Відбувається закріплення й подальший розвиток пізнавальних процесів ( сприйняття, увага, мислення, память, уява ).

Увага у молодшому шкільному віці стає довільною, але ще досить довго міцною залишається мимовільна увага.

У шкільні роки триває розвиток памяті. Загалом память дітей молодшого шкільного віку досить хороша, і це передусім стосується механічної памяті.

У цьому віці досить добре розкриваються загальні та спеціальні здібності дітей, що дають змогу судити про їхню обдарованість.

Комплексний розвиток дитячого інтелекту в молодшому шкільному віці відбувається в декількох різних напрямках:

( наочно – дійового, наочно – логічного, словесно – логічного);

- визначення, виокремлення й відносно незалежний розвиток в інтелектуальному процесі.

Батькам потрібно врахувати всі особливості і...


Середній шкільний вік
У цей період спостерігається стрибок у рості ( 7 – 8 см. за рік ); збільшення маси тіла; глибока перебудова організму, повязана з внутрішньо секреторної функції статевих залоз.

Відбуваються зміни у пізнавальній сфері молодших підлітків: уповільнюється темп їхньої діяльності; виконання певних видів робіт потребує більше часу. Діти частіше відволікаються можуть бути роздратованими, неуважними , неадекватно реагувати на зауваження.

У цьому віці відбуваються важливі процеси у перебудові памяті. Активно починає розвиватися логічна память і незабаром досягає такого рівня, коли дитина переходить до переважного використання цього виду памяті.

Досить часто у школярів цієї групи проявляється так зване

почуття дорослості “: діти потребують поваги і самостійності, серйозного та довірливого ставлення до них дорослих.



Батькам потрібно врахувати всі особливості і...

Підлітковий вік
У цей період внутрішні органи зазнають деяких змін. Фізіологічна особливість серцево – судинної системи підлітка полягає в тому , що ріст серця випереджає збільшення діаметра судин. Це може спричинити тимчасовий розлад кровообігу , внаслідок чого спостерігається запаморочення, тимчасові підвищення кровяного тиску, порушення роботи серця. Такі зміни діяльності серцево – судинної системи з віком минають. Але в підлітковому віці їх слід врахувати в режимі роботи і відпочинку.

Підлітки вже здатні мислити логічно, займатися теоретичними міркуваннями і самоаналізом. Самостійність мислення виявляється в незалежності вибору способу поведінки. Підлітки приймають лише те, що особисто їм здається розумним, доцільним і корисним.
Батькам потрібно врахувати всі особливості і...

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал