Тест Д. Голланда. Визначення типу особи



Сторінка1/5
Дата конвертації16.03.2017
Розмір0.82 Mb.
  1   2   3   4   5
Тест Д.Голланда. Визначення типу особи

Нижче попарно представлені різні професії. У кожній парі професій спробуйте знайти ту, якій ви віддаєте перевагу. Наприклад, з двох професій - поет або психолог - Ви віддаєте перевагу другій, тоді в листі відповідей в графі 41(б) Ви повинні поставити знак “плюс”.



1

Інженер технік

 

Інженер контролер

 

2

В’язальщик

 

Санітарний лікар

 

3

Повар

 

Наборщик

 

4

Фотограф

 

Зав. магазином

 

5

Кресляр

 

Дизайнер

 

6

Філософ

 

Психіатр

 

7

Вчений хімік

 

Бухгалтер

 

8

Редактор наукового журналу

 

Адвокат

 

9

Лінгвіст

 

Перекладач художньої літератури

 

10

Педіатр

 

Статистик

 

11

Організатор виховної роботи

 

Голова профспілки

 

12

Спортивний лікар

 

Фейлетоніст

 

13

Нотаріус

 

Постачальник

 

14

Перфоратор

 

Карикатурист

 

15

Політичний діяч

 

Письменник

 

16

Садовник

 

Метеоролог

 

17

Водій тролейбуса

 

Медсестра

 

18

Інженер-електрик

 

Секретар друкарка

 

19

Маляр

 

Художник по металу

 

20

Біолог

 

Головний лікар

 

21

Телеоператор

 

Режисер

 

22

Гідролог

 

Ревізор

 

23

Зоолог

 

Зоотехнік

 

24

Математик

 

Архітектор

 

25

Працівник ІДН

 

Рахівник

 

26

Учитель

 

Командир дружинників

 

27

Вихователь

 

Художник по кераміці

 

28

Економіст

 

Завідувач відділом

 

29

Коректор

 

Критик

 

30

Завхоз

 

Директор

 

31

Радіоінженер

 

Фахівець з ядерної фізики

 

32

Наладчик

 

Механік

 

33

Агроном

 

Голова колгоспу

 

34

Закрійник-модельєр

 

Декоратор

 

35

Археолог

 

Експерт

 

36

Працівник музею

 

Консультант

 

37

Учений

 

Актор

 

38

Логопед

 

Стенографіст

 

39

Лікар

 

Дипломат

 

40

Головний бухгалтер

 

Директор

 

41

Поет

 

Психолог

 

42

Архіваріус

 

Скульптор

 

 

(a)Ключ до тесту Д. Голланда


Реалістичний тип

 


Інтелектуальний тип

 


Соціальний тип

 


Конвенціональний тип

 


Заповзятливий тип

 


Артистичний тип

 






























10а

10б

11б

12б





11а

13а

13б

14б





12а

14а

15а

15б

16а

16б

17б

18б

23б

19б

17а

20а

20б

22б

26б

21б

18а

22а

25а

25б

28б

24б

19а

23а

26а

28а

30а

27б

21а

24а

27а

29а

33б

29б

31а

31б

36б

32б

35б

30б

32а

35б

38а

38б

37б

37а

33а

36а

39а

40а

39б

41а

34а

37а

41б

42а

40б

42б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Оцінка комунікативних і організаторських здібностей

Автори В.У. Синявській, Б.А. Федорішин

Інструкція: “Вам потрібно відповісти на всі запропоновані питання. Вільно висловлюйте свою думку з кожного питання і відповідайте так: якщо ваша відповідь на питання позитивна (Ви згодні), то у відповідній клітці листа відповідей поставте плюс, якщо ж ваша відповідь негативна (Ви не згодні) - поставте знак мінус. Стежте, щоб номер питання і номер клітки, куди Ви запишіть свою відповідь, співпадали. Майте на увазі, що питання носять загальний характер і не можуть містити всі необхідні подробиці. Тому уявіть собі типові ситуації і не замислюйтеся над деталями. Не слід витрачати багато часу на обдумування, відповідайте швидко. Можливо, на деякі питання Вам буде важко відповісти. Тоді спробуйте дати ту відповідь, яку Ви вважаєте переважною. При відповіді на будь-яке з цих питань звертайте увагу на перші слова. Ваша відповідь повинна бути точно узгоджена з ними. Відповідаючи на питання, не прагніть справити свідомо приємне враження. Важлива не конкретна відповідь, а сумарний бал по серії питань”.

Опитувальник

1. Чи багато у Вас друзів, з якими Ви постійно спілкуєтеся?

2. Чи часто Вам вдається схилити більшість своїх товаришів до ухвалення ними Вашої думки?

3. Чи довго Вас турбує відчуття образи, заподіяне Вам кимось з Ваших товаришів?

4. Чи завжди вам важко орієнтуватися в критичній ситуації, що створилася?

5. Чи є у Вас прагнення до встановлення нових знайомств з різними людьми?

6. Чи подобається Вам займатися суспільною роботою?

7. Чи вірно, що Вам приємніше і простіше проводити час будинку з книгами або за яким-небудь іншим заняттям, чим з людьми?

8. Якщо виникли які-небудь перешкоди в здійсненні Ваших намірів, то чи легко Ви відступаєте від них?

9. Чи легко Ви встановлюєте контакти з людьми, які значно старше за Вас за віком?

10. Чи любите Ви придумувати і організовувати з своїми товаришами різні ігри і розваги?

11. Чи важко Ви включаєтеся в нову для Вас компанію?

12. Чи часто Ви відкладаєте на інші дні ті справи, які потрібно було б виконати сьогодні?

13. Чи легко Вам вдається встановлювати контакти з незнайомими людьми?

14. Чи прагнете Ви добиватися, що б Ваші товариші діяли відповідно до Вашої думки?

15. Чи важко Ви освоюєтеся в новому колективі?

16. Чи вірно, що у Вас не буває конфліктів з товаришами через невиконання ними своїх зобов'язань?

17. Чи прагнете Ви при слушній нагоді познайомитися і поговорити з новою людиною?

18. Чи часто в рішенні важливих справ Ви приймаєте ініціативу на себе?

19. Чи дратують Вас навколишні люди і чи хочеться Вам побути одному?

20. Чи правда, що Ви зазвичай погано орієнтуєтеся в незнайомій для Вас обстановці?

21. Чи подобається Вам постійно перебувати серед людей?

22. Чи виникає у Вас роздратування, якщо Вам не вдається закінчити почату справу?

23. Чи переживаєте Ви почуття утруднення, незручності, якщо доводиться проявити ініціативу, що б познайомитися з новою людиною?

24. Чи правда, що Ви стомлюєтеся від частого спілкування з товаришами?

25. Чи любите Ви брати участь в колективних іграх?

26. Чи часто Ви проявляєте ініціативу при рішенні питань, що зачіпають інтереси Ваших товаришів?

27. Чи правда, що Ви відчуваєте себе невпевнено серед малознайомих Вам людей?

28. Чи вірно, що Ви рідко прагнете до доказу своєї правоти?

29. Чи вважаєте Ви, що Вам не складно внести пожвавлення до малознайомої компанії?

30. Чи берете Ви участь в суспільній роботі школи?

31. Чи прагнете Ви обмежити круг своїх знайомих невеликою кількістю людей?

32. Чи вірно, що Ви не прагнете обстоювати свою думку або рішення, якщо воно не було відразу прийняте Вашими товаришами?

33. Чи відчуваєте Ви себе невимушено, потрапивши в незнайому Вам компанію?

34. Чи охоче Ви приступаєте до організації різних заходів для своїх товаришів?

35. Чи правда, що Ви не відчуваєте себе досить упевненим і спокійним, коли доводиться говорити що-небудь великій групі людей?

36. Чи часто Ви спізнюєтеся на ділові зустрічі, побачення?

37. Чи вірно, що у Вас багато друзів?

38. Чи часто опиняєтеся в центрі уваги своїх товаришів?

39. Чи часто Ви бентежитеся, відчуваєте незручність при спілкуванні з малознайомими людьми?

40. Чи правда, що Ви не дуже упевнено відчуваєте себе в оточенні великої групи своїх товаришів?

 

Під час обробки результатів слід зіставити відповіді з дешифратором і порахувати кількість збігів окремо за комунікативними і організаторськими здібностями.



 
1)Дешифратор

Комунікативних           
схильностей:

Організаторських
схильностей:

1 + 21 +

2 + 22+

3 - 23 -

4 - 24 -

5 + 25 +

6 + 26 +

7 - 27 -

8 - 28 -

9 + 29 +

10 + 30 +

11 - 31 -

12 - 32 -

13 + 33 +

14 + 34 +

15 - 35 -

16 - 36 -

17 + 37 +

18 + 38 +

19 - 39 -

20 - 40 -

 

Потім необхідно обчислити оцінні коефіцієнти комунікативних (КК) і організаторських (К) схильностей як відношення кількості співпадаючих відповідей за комунікативними схильностями (КХ) і організаторськими схильностями (ОХ) до максимально можливого числа збігів (20), за формулами

КК = КХ/20 і К = ОХ/20

Для якісної оцінки результатів необхідно зіставити отримані коефіцієнти з шкальними оцінками.

Шкала оцінок комунікативних і організаторських схильностей

КК

КО

Шкальна оцінка

0,10 – 0,45

0,20 – 0,55

1

0,46 – 0,55

0,56 – 0,65

2

0,56 – 0,65

0,66 – 0,70

3

0,66 – 0,75

0,71 – 0,80

4

0,76 – 1,00

0,81 – 1,00

5

 

Випробовуваний, який отримав оцінку 1, має вкрай низький рівень прояву організаторських або комунікативних схильностей.

Випробовуваний, який отримав оцінку 2, не прагне спілкування, відчуває себе скуто в новій компанії, вважає за краще проводити час наодинці з собою, обмежує свої знайомства, зазнає труднощі у встановленні контактів з людьми і у виступі перед аудиторією, погано орієнтується в незнайомій ситуації, не обстоює свою думку, важко переживає образи. Прояв ініціативи в суспільній діяльності украй занижений, в багатьох справах він вважає за краще уникати ухвалення самостійних рішень.

Випробовуваний, який отримав оцінку 3, прагне до контактів з людьми, не обмежує круг своїх знайомств, відстоює свою думку, планує свою роботу. Проте потенціал цих схильностей не відрізняється високою стійкістю.

Випробовуваний, який отримав оцінку 4, не губиться в новій обстановці, швидко знаходить друзів, постійно прагне розширити круг своїх знайомств, займається громадською діяльністю, допомагає близьким, друзям, проявляє ініціативу в спілкуванні, із задоволенням бере участь в організації суспільних заходів, здатен ухвалити самостійне рішення у важкій ситуації.

Випробовуваний, який отримав оцінку 5, активно прагне до організаторської і комунікативної діяльності, випробовує в ній потребу. Швидко орієнтується у важких ситуаціях, невимушено поводиться в новому колективі. У важливій справі або складній ситуації, що створилася, вважає за краще ухвалювати самостійне рішення, обстоює свою думку і добивається, щоб вона була прийнята товаришами. Може внести пожвавлення до незнайомої компанії, любить організовувати різні ігри, заходи, наполегливий в діяльності, яка його привертає. Сам шукає такі справи, які задовольняли б його потреби в комунікативній і організаторській діяльності.

Методика констатує лише наявний рівень розвитку комунікативних і організаторських схильностей в даний період розвитку особи. Вони не залишаться незмінними в процесі подальшого розвитку людей. За наявності мотивації, цілеспрямованості і належних умов діяльності дані схильності можуть розвиватися.

Мотиви вибору професії

Інструкція: нижче приведені твердження, що характеризують будь-яку професію. Прочитайте і оцініть, якою мірою кожне з них вплинуло на ваш вибір професії. Назвіть цю професію, спеціальність.

 


п/п


Ствердження

Оцінка

Тип мотивації

1

Вимагає спілкування з різними людьми

 

І

2

Подобається батькам

 

-

3

Припускає високе відчуття відповідальності

 

С

4

Вимагає переїзду на нове місце проживання

 

+

5

Відповідає моїм здібностям

 

І

6

Дозволяє обмежитися наявним устаткуванням

 

-

7

Дає можливість приносити користь людям

 

С

8

Сприяє розумовому і фізичному розвитку

 

І

9

Є високооплачуваною

 

+

10

Дозволяє працювати близько від дому

 

+

11

Є престижною

 

-

12

Дає можливість зростання професійної майстерності

 

С

13

Єдино можлива в обставинах, що склалися

 

-

14

Дозволяє реалізувати здібності до керівної роботи

 

С

15

Є привабливою

 

І

16

Близька до улюбленого шкільного предмету

 

+

17

Дозволяє відразу отримувати добрий результат праці для інших

 

С

18

Вибрана моїми друзями

 

-

19

Дозволяє використовувати професійні уміння поза роботою

 

+

20

Дає великі можливості проявити творчість

 

І

С= І= «+» = «-» =

Шкала оцінок:

5 - дуже сильно вплинуло, 4 - сильно, 3 - середньо, 2 - слабо, 1 - ніяк не вплинуло

Умовні позначення:

“І” - внутрішні індивідуально значущі мотиви; “с” - внутрішні соціально значущі мотиви; “+” - зовнішні позитивні мотиви; “-” - зовнішні негативні мотиви.

Професійно-діагностичний опитувальник (ПДО)

Даний опитувальник розроблений на основі диференціально-діагностичного опитувальника (ДДО) проф. Е. А. Клімова. Так само як і в ДДО, в кожному питанні “Чому б Ви віддали перевагу з двох можливостей?” представлені попарно згруповані види діяльності N (А) і N (Б), де N - номер питання. На відміну від ДДО в цьому опитувальнику запропоновані види діяльності узяті в рівній кількості за всіма (трьома) цілями праці, тоді як в ДДО значно переважають види діяльності, що відносяться до перетворюючої мети праці (29 з 40).

Кожного разу альтернативне твердження, яке об'єднує види діяльності, що відносяться до одного або двох предметів праці, представлене трьома питаннями, кожне з яких об'єднує види діяльності, що належать до однієї з цілей праці. А виявлення розкиду інтересів за п'ятьма предметами праці відбувається на трьох рівнях, які відповідають трьом цілям праці. У листі відповідей записані коди видів діяльності - номери питань з індексами А і Б. У кожному з п'яти стовпців представлені коди, що відносяться до одного з п'яти предметів праці:

Перший стовпець - предмет праці типу професій “Людина - природа” ;

Другий стовпець - предмет праці типу професій “ Людина - техніка”;

Третій стовпець - предмет праці типу професій “ Людина - людина”;

Четвертий стовпець - предмет праці типу професій “ Людина - знакова система”;

П'ятий стовпець - предмет праці типу професій “ Людина - художній образ”.

Коди видів діяльності під одним номером знаходяться в одному рядку листа відповідей.

Опитувальник ПДО заповнюється за наступною схемою: відповідаючи на питання “Чому б Ви віддали перевагу з двох можливостей?”, необхідно віддати перевагу або виду діяльності (А) по відношенню до (Б), або виду діяльності (Б) по відношенню до (А). В результаті підсумовування плюсів по стовпцях листа відповідей маємо п'ятикомпонентний вектор розкиду інтересів за предметом праці. В=(В,В,В,В,В). Відмітимо, що при описаній схемі заповнення листа відповідей сума компонентів вектора В завжди повинна бути рівна 30, тобто В+В+В+В+В=30.



Вважатимемо, що предмет праці вибраний випробовуваним, якщо на цей предмет праці припало 30% або більше 30% інтересу, розподіленого за п'ятьма предметами праці. Це твердження витікає з досвідченої апробації опитувальника, тобто кожне з 5 чисел вектора В (компонент вектора В) потрібно порівняти з числом Х=0,3*30=9. Якщо В більше 9, то відповідний предмет праці К вибраний випробовуваним, якщо В менше 9, предмет праці не вибраний.
Чому б Ви віддали перевагу з двох можливостей:

1-й стовпець (А)




2-й стовпець (Б)

1. Вивчати життя миру природи, спостерігати за зростанням і розвитком живих організмів

або

Встановлювати несправності машин і механізмів

2. Розводити рослини, домашніх тварин

або

Обслуговувати машини, техніку, прилади (стежити, регулювати)

3. Виводити нові сорти рослин, породи тварин

або

Конструювати, проектувати новий вигляд промислових виробів (машини, одяг, продукти харчування)

4. Розбирати спори, сварки між людьми, переконувати, роз'яснювати, заохочувати, карати

або

Розбиратися в кресленнях, схемах, таблицях (перевіряти, уточнювати, упорядковувати)

5. Організовувати культпоходи однолітків в театри, в музеї, екскурсії, турпоходи

або

Складати таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин

6. Моделювати нові, значущі для особи якості, аналізувати їх значення

або

Працювати над створенням нових математичних теорій

7. Проводити физико-хімічний аналіз матеріалів

або

Уміти розбиратися в людях, визначати їх позитивні і негативні якості

8. Вирощувати молодняк (тварин якої-небудь породи)

або

Тренувати товаришів (або молодших) у виконанні яких-небудь дій (трудових, учбових, спортивних)

9. Проводити дослідження корисних копалини тип

або

Створювати в уяві тип передбачуваного героя-сучасника

10. Контролювати якість машинобудівної продукції, що випускається

або

Шукати, виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках

11. Виготовляти по кресленнях деталі, вироби (машини, одяг), будувати будівлі

або

Займатися кресленням, копіювати креслення, карти

12. Винаходити нові марки легкових автомобілів

або

Розробляти нові алгоритмічні мови для ЕОМ

13. Стежити за якістю книжкових ілюстрацій, плаката, художніх листівок

або

Стежити за станом, розвитком рослин

14. Доглядати за тваринами, лікувати їх

або

Грати на сцені, брати участь в концертах

15. Виводити нові породи кроликів

або

Писати вірші

16. Стежити за справною роботою радіоапаратури

або

Вести слідство у кримінальній справі

17. Обслуговувати, налагоджувати медичні прилади

або

Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, ударах, опіках і т.п.

18. Винаходити нові пристосування для обробки матеріалів

або

Розробляти нову систему виховання молодого покоління

19. Складати точні описи - звіти про спостережувані явища, події, вимірювані об'єкти

або

Художньо описувати, зображати події (спостережувані або такі, що представляються)

20. Працювати на клавішних машинах (машинці, що пише, телетайпі, набірній машині і ін.)

або

Копіювати малюнки, зображення (або настроювати музичні інструменти)

21. Описувати мовою математики явища навколишнього світу

або

Передавати своє сприйняття навколишнього світу мовою кіно

22. Уміти давати точні характеристики людям

або

Обговорювати художні книги (або п'єси, концерти)

23. Повідомляти, роз'яснювати людям потрібні ним відомості (у довідковому бюро, на екскурсії і т.д.)

або

Художньо оформляти виставки, вітрини (або брати участь в підготовці п'єс, концертів)

24. Розробляти структуру особових якостей людини майбутнього

або

Писати творчі твори з літератури

25. Спостерігати, вивчати життя мікроорганізмів

або

Обговорювати науково-популярні книги, статті

26. Вести боротьбу з хворобами рослин, з шкідниками лісу, саду

або

Виконувати обчислення, розрахунки

27. Вносити зміни до генетичного коду для вдосконалення заданих властивостей

або

Розробляти нові штучні мови (для спілкування між людьми)

28. Контролювати роботу світлової апаратури

або

Спостерігати, вивчати роботу кружків художньої самодіяльності

29. Обробляти матеріали (дерево, тканину, метал, пластмасу і т.п.)

або

Фарбувати або розписувати стіни приміщень, поверхні виробів

30. Займатися проектуванням нових будівель

або

Представляти в живописі своїх коханих літературних героїв

Лист відповідей “професійно-діагностичного опитувальника”




Природа

Техника

Людина

Знакова система

Художній образ

























































































































10а




10б







11а




11б







12а




12б




13б










13а

14а










14б

15а










15б




16а

16б










17а

17б










18а

18б
















19а

19б










20а

20б










21а

21б







22а




22б







23а




23б







24а




24б

25а







25б




26а







26б




27а







27б







28а







28б




29а







29б




30а







30б



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал