Тенденції на ринку мінеральної води україни тур О. В



Скачати 25.31 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації26.01.2017
Розмір25.31 Kb.

ТЕНДЕНЦІЇ НА РИНКУ МІНЕРАЛЬНОЇ ВОДИ УКРАЇНИ
Тур О.В.
Національний університет харчових технологій
Водні споживчі ресурси є найважливішими природними ресурсами України, ефективне використання яких не лише дозволяє забезпечити первинні потреби населення, алей підвищити експортний потенціал країни, сприяє формуванню її позитивного іміджу. Вданий час Україна входить в групу світових лідерів за запасами мінеральної води її ресурси перевищують внутрішні потреби. Вона також є однією з лідируючих європейських країн з видобутку мінеральних вод, їх розливу і реалізації. Асортимент мінеральних вод України дуже широкий на її території виявлено понад 500 джерел різноманітних мінеральних вод, головним чином у межах Українських Карпат, Українського щита, Дніпровсько-Донецької западини. З 2000 р. спостерігається щорічне збільшення підприємств з розливу води, зокрема 129 од. – 320 од. (2009 р) – 298 од. (2011 р) [1]. Скорочення кількості підприємств пояснюється рецесією та економічною нестабільністю в країні, а також, що особливо прикметно, присутністю в галузі великих компаній з виробництва води, які володіють новітніми технологіями та обладнанням. Це їм дає можливість постійно нарощувати обсяги виробництва, а також проводити рекламні компанії, які спонукають населення споживати саме їхню продукцію. Такими способами витісняють виробників менш популярних брендів води. Тобто, в цьому сегменті ринку існує велика конкуренція і підприємства, що використовують застаріле обладнання та технології, втрачають свої позиції на ринку мінеральних вод. В кінцевому рахунку це призводить до поглинання їх великими компаніями, або в гіршому випадку - до банкрутства. У цілому ринок бутильованої мінеральної водив нашій країні консолідований на ньому присутні сильні національні бренди, які включають п’ять найбільших виробників, що в сукупності займають близько 61% ринку. Лідером галузі є компанія IDS Group Ukraine, далі слідують компанія Coca-Cola, Оболонь, «Ерлан-Біола» і Українські мінеральні води [2].
Загалом, ринок мінеральної води складається з газованих (води натуральні мінеральні газовані води газовані інші) та негазованих вод (натуральні мінеральні негазовані води не підсолоджені, не ароматизовані інші, лід і сніг. У цілому приблизно 76,5% загальної місткості ринку посідає сегмент газованих воду натуральному вираженні, а за вартісними оцінками вказана частка буде ще більшою. На сегмент негазованих вод залишається менше чверті, тобто обсяги споживання негазованих воду рази менше від газованих [2]. Слід вказати на стабільну тенденцію до перерозподілу структури ринку тарованих воду напрямі споживання саме негазованої продукції, що відповідає тенденції наближення до європейської структури водоспоживання. Також для даного ринку прикметною характеристикою виступає сезонність збільшення попиту відбувається протягом весняно-літнього періоду і зменшення в осінньо-зимовий період. Серед основних причин, з яких споживач купує мінеральну воду, 27 % припадає на таку, як угамування спраги, чим і пояснюється зростання попиту на цей товар в жарку пору року. Крім того, навесні, як правило, відбувається загострення шлунково-кишкових захворювань, і 39 % споживачів купують мінеральну воду саме для лікування
[3]. Загалом ключовими чинниками споживчого вибору на ринку мінерально- столових вод України виступають смак (28 %), впевненість у якості (20 %), ціна
(15 %), лікувальні властивості (14 %), відомість марки (11 %). Найменше споживачів звертають увагу на мінеральний складна зовнішній вигляді оформлення (3 %) та на інші чинники (2 %). Саме відомість марки, а також впевненість у якості фактично і створюють базис для високої вартості бренду мінерально-столових вод, в основу якого, як правило, намагаються закласти усі п'ять чинників [4]. Традиційно найбільш популярною упаковкою вод в Україні виступає ПЕТ- пляшка місткістю 1,5 л, на частку якої припадає близько 60% загальної місткості ринку. Близько 30% споживачів зазвичай купують воду однієї торгової марки і близько 50% споживачів комбінують кілька відомих марок [2].
Зазначимо, що у розрізі газованих і негазованих вод спостерігаються певні відмінності у каналах збуту, а саме, у першому близько 40% вод продається через супермаркети і магазини великого масштабу, а у другому вказаний канал забезпечує тільки до 22% [4]. Основним каналом збуту у сегменті газованих вод, за оцінками 2000-2012 рр., виступають кіоски, крамнички і павільйони, на сукупну частку яких припадає близько 50% обсягів продаж. Взагалі, сегмент газованих вод має збалансовану структуру різних форматів торгівлі [4]. Ринок мінеральних водна відміну від інших галузей народного господарства, має сприятливі перспективи подальшого розвитку, оскільки Україна характеризується доволі низьким рівнем споживання бутильованої води – лише 40 - 45 л на людину, а це в кілька разів менше порівняно з європейськими країнами, де припадає надушу населення 150-170 літрів [1]. Відтак вказані фактори та розвиток культури споживання бутильованої води створюють потужні передумови для подальшого розвитку ринку, хоча на ньому спостерігається жорстка конкуренція.
Список література: Статистичний щорічник України за 2011 рік / за ред. О.Г. Осауленко, відп. за вип. О.Е. Остапчук]. Держкомстат України. Дослідження обсягів виробництва та реалізації мінеральної водив Україні. Електронний ресурс http://freepapers.ru
3.
К КНЕУ, 2005. – 419 с.
4.
Олесюк О. Невагоме багатство ринку 22.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал