Тема заняття. Подорож в країну хімічних елементів. Практична робота



Дата конвертації26.01.2017
Розмір56.4 Kb.
Тема заняття. Подорож в країну хімічних елементів.

Практична робота. Визначення елементів у мінеральних водах (робота з етикетками).
Мета: сформувати поняття про мінеральні води та з’ясувати їх лікувальні властивості; пригадати будову молекули води, її фізичні та хімічні властивості; продовжувати розвивати вміння роботи з додатковою літературою, самостійно відшуковувати необхідну інформацію, працювати в малих групах.

Тип заняття: засвоєння нових знань,практична робота.

Обладнання: мультимедійна презентація, роздатковий матеріал.
« Вода – найважливіший мінерал

на Землі, без якого немає життя»


О. Ферсман
Хід заняття
І. Організаційний етап.

Важко навіть уявити,

Як без хімії прожити.

Чистить, миє і годує

Живить, травить і лікує.

Посуд, меблі і тканини —

Це хімічні речовини.

І повітря, і вода —

Взагалі природа вся!

Хімію вивчай охоче —

І в халепу ти не вскочиш.

Будеш знать про неї все —

Вона користь принесе.

Всім доброго дня. Ми продовжуємо з вами мандрівку чарівною країною під назвою Менделєєва. В цій країні, як ви вже знаєте, всі жителі підкоряються Великому періодичному закону. Вулиці тут називаються періодами, перевулки – групами, а кожен мешканець має власну квартиру з порядковим номером. В цій країні час від часу відбуваються незвичайні речі…



Хімік.'>ІІ. Актуалізація і мотивація навчальної діяльності.

Хімік. Ну все, на сьогодні вистачить. На вулиці вже темно, колеги давно вже вдома, а я як завжди засидівся за своїми апаратами. Пора закінчувати роботу, ось тільки приберу…

( входять двоє: Гідроген і Оксисен)



Хімік. Як ви сюди потрапили?

Гідроген. Ми думали тобі скучно…

Оксиген. Ось і вирішили скласти тобі компанію…

Хімік. А хіба ви не знаєте, що не кожному дозволено заходити в хімічну лабораторію, адже тут небезпечні кислоти, отруйні солі та їдкі луги?

Гідроген. Та нам все можна!

Оксиген. Хіба ти нас не впізнав?

Хімік. А що ми з вами знайомі?



Гідроген. Я- найважливіший хімічний елемент Гідроген. Ще в 1787 році добрий і мудрий Лавуазьє дав мені таке ім’я. А знаєш, що воно означає? Той що народжує воду. Розумієш? Зовсім просто. А що може бути простіше за воду.

Я в сполуках органічних

І у газах вулканічних,

Утворив найлегший газ,

Що горючий водночас.

У небесную блакить

Зонд зі мною полетить.

Як зустрінусь з киснем, враз

Вибух — це гримучий газ.

Потекло щось? Не біда.

Це з'явилася вода.

Я й відновник добрий теж.

Й в космосі мене знайдеш!

Оксиген. Зачекай, а чому це ти вирішив що ти найважливіший? Я хоча і живу поверхом вище в квартирі під номером 8, але знає мене кожен.

Я живу і не тужу,

З ким зустрінуся – дружу.

Ми удвох з моїм сусідом

Називаємось оксидом.

Друзями моїми стали

І метали й неметали

Феєрверк влаштую вмить,

Бо в мені усе горить

Я внизу у тропосфері,

Залечу в іоносферу.

Мною дихать – всяк мастак.

Оксигеном звусь, ось так!

Вода. І чого це ви тут сперечаєтесь. Кожен із вас для мене найважливіший. Без тебе вельмишановний гідроген, тай без тебе поважний оксисен не було б мене – води. На перший погляд, я – найпростіша речовина на Землі. Але в водночас скриваю в собі багато загадок. Мене продовжують досліджувати, знаходять все більше й більше цікавих даних про мене. Спробуйте і ви себе у ролі вчених. А мої друзі вам сподіваюсь допоможуть.

Вчитель. Як ви вже здогадалися мова сьогодні піде про воду. Та не просту а мінеральну. Отож, тема нашого заняття.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.


  1. Поняття про мінеральні води

  • Воду ми вживаємо кожного дня, без неї людина не проживе і кілька днів. Серед різноманітних напоїв , які ми вживаємо першочергове місце посідає мінеральна вода.

  • А що таке мінеральна вода?

Мінеральні води — підземні (іноді поверхневі) води з підвищеним вмістом деяких хімічних елементів і сполук, а також газів, із специфічними фізико-хімічними властивостями (температура, радіоактивність та ін.), що справляють цілющий вплив на організм людини.

Ці води збагачуються солями і газами порід, з якими вони контактують. Хімічний склад і закономірності поширення мінеральних вод зумовлені особливостями геологічної будови, рельєфу, клімату та гідрології певних ділянок.




Класифікація мінеральних вод за хімічним складом
Класифікація мінеральних вод за хімічним складом


Хлоридні (поліпшують обмін речовин і рекомендовані для лікування захворювань шлунка)

Сульфатні (призначають при захворюваннях печінки та жовчного міхура, цукровому діабеті)

Гідрокарбонатні (застосовують для лікування захворювань шлунка і сечового міхура)



  1. Практична робота Визначення елементів у мінеральних водах (робота з етикетками).

  • Кожна із груп отримує бутилу з мінеральною водою.

  1. Провести дегустацію даного продукту( визначити смак, запах).

  2. Проаналізувати етикетку і встановити:

  • Походження;

  • Назву;

  • Хімічний склад;

  • Лікувальні властивості.

  1. Використовуючи підручні засоби створити презентацію продукту, який ви досліджували.

По закінченні роботи кожна група презентує свій проект.

Рекламна пауза.



  1. Дослідження вмісту гідрогенкарбонатів , хлору і сульфат- йонів у мінеральній воді ( демонстраційні досліди).

  2. Бальнеологія (від лат. balneum - купання і терапія) — розділ медицини, що вивчає лікувальні мінеральні води, а саме їхні властивості, класифікацію та критерії оцінки терапевтичного впливу на організм при різних захворюваннях.

Бальнеотерапі́я — розділ водолікування, що вивчає лікувальну й профілактичну дію мінеральних вод

Тому перш ніж обирати воду зверніть увагу на її призначення.

За призначенням мінеральні води поділяють на питні, столові, лікувально- столові, лікувальні.

Кожна вода має свій термін зберігання. Вона не перевищує 6 місяців для пластикових бутилок і 1 рік для скляних. І пам’ятайте , що все добре в міру.



ІV.Рефлексія.

Сподіваємось, що сьогоднішня розмова зацікавила вас и дала змогу продовжити знайомство не тільки з хімічними речовинами, а й з властивостями води.

Для закріплення інформації виконаємо ігрову вправу «Від А до Я».

На аркуші запишіть, що інтересного та цікавого ви дізналися про воду з даного уроку. Ваша фраза повинна починатися з запропонованої літери.

В – відома як речовина, без якої неможливе життя на Землі

О – однозначно, вода ще до кінця не досліджена

Д – дарує здоров’я, зберігає інформацію.

А – агрегатний стан води багатогранний і цікавий.



V. Підсумки заняття.

Давайте використаємо силу води і побажаємо здоров’я, добробуту, любові, радості, успіху!

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал