Тема. Узагальнення та систематизація вивченого про складнопідрядні речення Мета



Скачати 49.53 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір49.53 Kb.



Тема. Узагальнення та систематизація вивченого про складнопідрядні речення
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про СПР, удосконалювати вміння розрізняти види підрядних частин , пунктуаційну грамотність школярів, навички синтаксичного розбору речення;

розвивати мовлення, увагу, логічне і практичне мислення; виховувати працелюбність.


Очікувані результати: учні визначають СПР, розрізнють види підрядних речень, правильно ставлять розділові знаки між частинами СПР й обґрунтовують їх, вміють конструювати СПР різних видів.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
I.Організаційний момент.

ІI. Мотивація навчальної діяльності школярів.

Оголошення теми й мети уроку
ІІI. Актуалізація опорних знань учнів


  1. Перевірка письмового домашнього завдання

  2. Відтворення теоретичних положень з теми (продовжи речення)

Я ЗНАЮ, ЩО

1. Складним називається речення, яке…

2. Граматична основа речення – це…

3. ССР називається речення, яке…

4. СПР називається речення, яке…

5. ССР від СПР відрізняється тим, що…

6. Підрядна частина у СПР по відношенню до головної може займати таку позицію:…

7. Частини СПР з’єднуються за допомогою…

8. Питання у СПР ставиться від …

9. СПР поділяється на такі 3 види…

10. СПР з підрядними обставинними поділяються на такі види…

11. В основу розподілу підрядних на види покладено…

12. Між частинами СПР ставиться розділовий знак…


3.Заповніть таблицю, пригадавши види підрядних речень, питання, на які вони відповідають та сполучники і сполучні слова, що з’єднують частини (робота в парах, кожна пара характеризує 2 види підрядних речень)


Вид підрядних речень

питання

сполучники











ІV. Виконання системи завдань і вправ


  1. Робота-кодування . Запишіть складні речення у формі коду .
    Для кожного речення свій номер: 1 – просте речення; 2 – ССР; 3 – СПР з підрядним означальним; 4 – СПР з підрядним обставинним причини; 5 – СПР з підрядним обставинним часу.


1) Двадцять п’ять міст, десять містечок, близько семисот сіл мав у своїх володіннях князь Костянтин Острозький.

2) Особливо помітною роль роду Острозьких була в XV-XVI століттях, коли Україна-Русь переживала складні часи.

3) Обставини зробили родовий замок князя в Острозі центром культурної діяльності в Україні, а він сам стояв на чолі знаменитої Острозької Академії.
4) Князь влаштував в Острозі школу, з якої хотів зробити вищу на зразок Польської Академії.
5) Звали її «трьохязичним ліцеєм», бо вчили в ній по-слов’янськи, по-грецьки і по-латині.

2.Розподільна робота. ( Робота в групах)
Подані речення розподілити в різні групи складнопідрядних речень
(Iгр. - складнопідрядні речення з підрядними означальними ; IIгр. - складнопідрядні речення з підрядними з`ясувальними; IIIгр. - складнопідрядні речення з підрядними обставинними)
1. Хто має розум, той не їде зимою возом. 2. Зима спитає, де ти був улітку. 3. Пішли такі сніги, що за поріг не витягнеш ноги. 4. Добре знати зимою, що знов навесні ти побачиш обличчя трав. 5. Ввечері, коли випав перший сніг, я згадав про неї. 6. Де б я не бував, всюди зустрічав хороших людей.


  1. Вибірково-схематична робота

(середній рівень – знайти СПР, розставити розділові знаки; достатній - знайти СПР, розставити розділові знаки, побудувати схеми; високий – знайти СПР, розставити розділові знаки, побудувати схеми, вказати вид)
В Україні його здавна вважають охоронцем життя бо він дає силу й бадьорість кволому тілу. Його похилені набік суцвіття на невисокому квітконосі називають ключиками які відмикають браму теплого літа. Про дивовижні властивості первоцвіту весняного існує немало легенд і повір’їв у багатьох народів Європи. Це саме той вид із багатьох первоцвітів що найбільше використовується в українській народній медицині. Стародавні греки що називали його квіткою Олімпу вірили в його надзвичайну здатність лікувати всі хвороби. Чому ж така слава цій загалом скромній рослині? Перша причина полягає в тому що висушені листки квітки первоцвіту дійовий засіб від простудних захворювань. По-друге листя первоцвіту має надзвичайно великий вміст вітаміну С бо у двох листках міститься добова норма потреби людського організму.



  1. Виконайте синтаксичний розбір речень.

При дорозі сидів чоловік, якого назвали філософом, і грав на сопілці.

Там, де берег завертав на захід, виднілась якась жива істота.


  1. Творче конструювання.

Доповніть речення підрядною частиною, утворивши складнопідрядні речення, визначте їх вид.
Батько сподівався, що…

Коли почало вечоріти, …

Треба дотримуватись правил, щоб…

Ще вони пам’ятали, як...

Я дуже радію, коли...
Або складіть речення за схемами:


  1. [ , (що), ].

  2. (Коли), [ ].

  3. (Якщо), [ ].


VI. Підсумок уроку.

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон» .

Вивчивши тему «Складнопідрядні речення», я зрозумів, що…

  При вивченні цієї теми найскладнішим для мене було...

Свої знання з теми я оцінив би…



2. Оцінювання і самооцінювання .
V.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал