Тема. Узагальнення та систематизація вивченого про іменник як частину мови



Дата конвертації11.05.2017
Розмір36.8 Kb.
Українська мова 6 клас 27. 12. 16.

Тема. Узагальнення та систематизація вивченого про іменник як частину мови

Лінгвістична розминка

– Яка частина мови називається іменником?

– Які морфологічні ознаки властиві іменникові?

Назвіть відмінки і запитання, на які вони відповідають.

– Які іменники є власними назвами, а які –

загальними?



  • Яку синтаксичну роль виконує іменник?

  • Скільки відмін іменників є в українській мові ?

  • За якою ознакою іменники поділяються на відміни ?

  • Чому при поділі іменників на відміни береться до уваги рід слова та його закінчення ?

  • Які іменники належать до I відміни ?

  • До якої відміни належать іменники чоловічого роду з нульовим закінченням та із закінченням –о ?

  • Які ще іменники належать до II відміни ?

  • До якої відміни належать іменники середнього роду із закінченням –а,-я?

  • Яка між ними різниця ?

  • Які іменники належать до III відміни ? Наведіть приклади.

  • Яка відміна властива тільки українській мові?

  • Назвати іменники спільного роду ?

  • Навести приклад незмінюваних іменників.

Виконання вправ на закріплення
1."Хто зайвий?". Вилучити з кожного ряду "зайве" слово. Свою думку обґрунтувати.

    • Щастя, щасливчик, пощастило.

    • Музика, музичний, музикант.



    • Здоровий, поздоровлення, здоров’я.

    • Мова, розмова, розмовляти.

    • Казка, казковий, казкар.


2.Диктант з "ключем".

Запишіть іменники у дві колонки: вжиті в однині; вжиті в множині. У кожному іменнику підкресліть першу літеру. З цих літер прочитаєте народне прислів’я.

Доля, ножиці, екзамени, озеро, приклади, радощі, берег, радість, експеримент, дочка, обеліски, птахи, іграшка, абрикоси, дерева, ліс, олівець, експонати.



Ключ. Добре діло не пропаде.

3.«Корисні поради». Диктант з коментуванням. (записати)

Завдання: дати пораду товаришеві щодо правильного написання

іменників.

Я(я)рослав М(м)удрий, річка Д(д)ніпро, (Ж)журнал (Пізнайко),

(М) механік, (в)Вітчизна,(О) олень, (К)кіт (м) Мурчик.

4. Лінгвістична задача.

Прочитати текст. Кого мав на увазі вчитель? Довести свою думку.

Учитель попросив одного з учнів:

- Поклич, будь ласка, Дмитренка.

Шестикласник вибіг на подвір’я і зупинився.

«Кого ж покликати, - міркував він, - Сергія чи Тетяну? Обоє мають

однакове прізвище».

5. Тестування

1.Іменник – це частина мови, яка:

а) вказує на предмет, ознаку, кількість, але не називає їх,

б) означає назву ознаки предмета або його приналежність,

в) означає назви предметів,

г) означає кількість предметів, а також порядок предметів при лічбі.

2.Знайдіть іменник, який означає назву істоти:

а)стіл б)будинок,

в)дорога г)кошеня.

3.Знайдіть власну назву, яка береться в лапки:

а)місто Київ, б)криголам Єрмак,

б)озеро Світязь, г)село Яблунівка.

4.Знайдіть іменник чоловічого роду:

а)книга б)собака,

в)дорога г)суддя.

5.Знайдіть іменник спільного роду:

а)сирота б)тополя

в)адреса г)дріб.

6.Знайдіть іменник, який вживається тільки в однині:

а)вулиця б)тиша

в)дівчина г)спідниця.

7.Знайдіть іменник, який вживається тільки в множині:

а)зустрічі б)сумки

в)меблі г)зошити.

8.Знайдіть іменник, який у родовому відмінку множини має нульове

закінчення:

а)веселощі б)кросівки

в)ясла г)граблі.

9.Знайдіть іменник, який у родовому відмінку множини має

закінчення -ів:

а)гроші б)ворота

в)хитрощі г)сіни.

10.Знайдіть іменник, в якому в орудному відмінку однини приголосні

подвоюються:

а )жов(ч)ю б)сі(л)ю

в)радіс(т)ю г)якіс(т)ю.

11.Знайдіть правильно перекладене словосполучення

благодарить друга:

а)дякувати друга б)дякувати другу,

в)дякувати другом г)дякувати другові.

12.Знайдіть іменник, який у родовому відмінку однини має суфікс-ен- :



а)курча б)плем'я

в)теля г)кошеня.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал