Тема. Українське мистецтво першої половини XΙX ст



Скачати 51.28 Kb.
Дата конвертації06.02.2017
Розмір51.28 Kb.
Тема. Українське мистецтво першої половини XΙX ст.

Мета: визначити особливості розвитку українського мистецтва, схарактеризувати основні тенденції розвитку архітектури, образотворчого мистецтва, музики та театру; розвивати вміння збирати й опрацьовувати матеріал із різних джерел, аналізувати його, робити висновки та узагальнення; виховувати національну свідомість та загальнолюдські духовні цінності, повагу до культурної спадщини.

Основні поняття: культура, мистецтво, архітектура, музика, театр.

Обладнання: аудіо записи музичних творів, комп’ютерна презентація з теми, фрагмент з фільму «Наталка-Полтавка».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма уроку: урок-екскурсія.

Очікуванні результати.

∙ Визначати особливості архітектури, живопису, театру та музичного мистецтва цього періоду;

називати видатних архітекторів, художників, акторів, композиторів та їхні твори;

∙ розпізнавати і описувати найвідоміші пам’ятки культури;

∙ порівнювати культурні надбання того часу і сучасності.

Епіграф:

Усі види мистецтв служать найбільшому з мистецтв – мистецтву жити на землі .

Бертольд Брехт

Структура уроку

Структурні компоненти уроку

Метод і прийоми

Час

Ι. Організаційний момент.




1 хв

ΙΙ. Мотивація навчальної діяльності.

Міні-лекція.

2 хв

ΙΙΙ. Проголошення теми та очікуваних результатів.

Бесіда.




ΙV. Вивчення нового матеріалу.

Групова робота – презентація груп. Постанова проблемного питання. Знайомство з варіантами записами нового матеріалу. Поетапне закріплення матеріалу.




V. Закріплення нових знань та вмінь.

Складання сінквейну. Вирішення проблемного питання. Чому ми навчилися на уроці (бесіда).




VΙ. Підсумки

Бесіда. Огляд фільму «Нам є чим пишатися»




VΙΙ. Домашнє завдання.







Хід уроку

Ι. Організаційний момент.

ΙΙ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. XΙX століття – суперечлива доба в історії України. Умови розвитку культури, науки, мистецтва, літератури ули досить складними. Проте історичне минуле України, чарівна природа, життя і побут народу, його культура, фольклор надихали багатьох великих митців на створення чудових творів, присвячених українському народові. Як ви гадаєте, що залишають митці на спадок своїм нащадкам? Бажаєте дізнатися? Тож починаємо наш урок.

ΙΙΙ. Проголошення теми та очікуваних результатів.

Учитель. Тема уроку присвячена мистецтву України першої половини XΙX ст. Українська культура цього періоду збагатилася досягненнями українського мистецтва: музики, живопису, архітектури, скульптури, театру. Із добутками українського мистецтва, з провідними митцями та їхніми творами ми й познайомимося на сьогоднішньому уроці (слайд № 1).

На цьому уроці ви навчитесь: (слайд № 2)
∙ Визначати особливості архітектури, живопису, театру та музичного мистецтва цього періоду;

∙ називати видатних архітекторів, художників, акторів, композиторів та їхні твори;

∙ розпізнавати і описувати найвідоміші пам’ятки культури;

∙ порівнювати культурні надбання того часу і сучасності.

ΙV. Вивчення нового матеріалу. Осмислення нових знань.

Учитель. Урок проходитиме у формі екскурсії, де ви презентуєте свої проекти. Зверніть увагу на те, що в кінці уроку вам потрібно буде відповісти на проблемне питання:

◊ Які явища в українському мистецтві Ι половини XΙX ст. можна вважати такими, що істотно вплинули на формування національної свідомості? (слайд № 3).

В продовж уроку вам потрібно занотувати новий матеріал відповідно своєму варіанту (слайд № 4).





Учитель. Твори мистецтва – неоціненне надбання людства, без якого не можливо уявити світову культуру. Важливе місце в ньому займає архітектура – «цей пам’ятний літопис світу».

Краще один раз побачити, ніж сто разів почути. Чи не найбільше це прислів’я стосується архітектури. Отож, на зустріч… диву.

Презентація груп:

Ι група – «Розвиток архітектури першої половини XΙX ст.» (слайди №6 - 15 )


  1. Класицизм в Україні: Єкатерининський або Ранній класицизм

    1. Палацовий комплекс у Качанівці.

    2. Єкатерининський собор у м. Херсоні.

  2. Олександрівський класицизм - ампір - вершина класицизму в архітектурі.

    1. Поява стилю ампір.

    2. Головні риси стилю.

    3. Ансамбль Круглої площі у Полтаві.

    4. Палац Розумовського у Батурині.

    5. Різдвяна церква та Контрактовий будинок у Києві.

  3. Миколаївський класицизм – зрілий класицизм

    1. Спасо-Преображенський собор у Катеринославі.

    2. Дзвіниця Успенського собору у Харкові.

    3. Садиба Галаганів (с. Сокиринці, Чернігівська обл.)

  4. Зодчество

    1. Потьомкінські сходи в Одесі – архітектор Боффо

    2. Церква-ротонда на Аскольдовій могилі у Києві, пам’ятник самоврядування у Києві – архітектор Меленський

    3. Головний корпус Київського університету – Беретті

    4. Старий корпус Імператорського університету.

  5. Ландшафтна архітектура – палацо-паркові ансамблі

  6. Декоративно-пейзажне мистецтво – парк «Софіївка» м. Умань

  7. Скульптура

    1. Пам’ятник Рішельє в Одессі (І. Мартос)

    2. Пам’ятник Б. Хмельницькому у Києві (М. Мікешин)

    3. Пам’ятник князю Володимиру у Києві (П. Клодт, К. Тон)

ΙΙ група – «Образотворче мистецтво» (слайд №16 з використанням музики, слайди №16-20)

  1. Творчість В. Тропініна, І. Сошенко

  2. Творчість Т. Шевченка

ΙΙΙ група – «Музична культура» (слайди №21-28, з використанням музики)

  1. Загадка «Про який жанр йде мова?»

  2. Пісенна творчість – нев’януча краса української душі

  3. Родинно-побутові пісні

  4. Соціально-побутові пісні

  5. Пісні про кохання. Романси (прослуховування пісні «Ой, чий то кінь стоїть?»)

  6. Співаки-кобзарі

  7. Видатні особистості у музиці (Й. Витвицький, С. Гулак-Артемовський, А. Єдлічка, М. Вербицький)

  8. Створення гімну України (прослуховування гімну України)

ΙV група – «У долині театру» (слайди №28-31)

  1. Що означає театр?

  2. Які театри діяли у містах?

  3. М. Щепкін – видатний актор

  4. І. Котляревський. «Наталка Полтавка» (використання фрагменту з фільму «Наталка Полтавка»)

  5. Сценка з «Наталки Полтавки» - розмова Возного з Виборним

V. Закріплення нових знань та вмінь

1. Визначите особливості розвитку мистецтва першої половини XΙX ст. (слайд№32)

2. Чому ми навчилися на уроці (слайд №33)

3. Встановіть відповідність між архітекторами та їх спорудами(слайд №34)

4. Виконайте тестові завдання (слайд №35)

5. Впізнай, хто за словесним портретом?

«Не слухала… ні батька, ні неньки.

Покохала москаленька, як знало серденько.»


«Цей художник 30 років був кріпаком, звільнився з кріпацтва лише у 47 років. Майстер портрету»

6. Скласти сінквейн з теми (слайд №36)

VΙ. Підсумки уроку.

Вирішення проблемного питання: які явища в українському мистецтві Ι половини XΙX ст. можна вважати такими, що істотно вплинули на формування національної свідомості?

Як Ви розумієте вислів: « Усі види мистецтв служать найбільшому з мистецтв – мистецтву жити на землі» - Бертольд Брехт.

Перегляд фільму «Нам є чим пишатися»


VΙΙ. Домашнє завдання. Вивчити §17, відповідати на питання

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал