Тема. Ознаки фізіологічної та соціальної зрілості. Соціальні аспекти статевого дозрівання. Шкідливість для здоров’я раннього статевого життя та вагітності неповнолітніх. Спілкування дівчат і хлопців на засадах дружби



Скачати 49.38 Kb.
Дата конвертації15.01.2017
Розмір49.38 Kb.
Тема. Ознаки фізіологічної та соціальної зрілості. Соціальні аспекти статевого

дозрівання. Шкідливість для здоров’я раннього статевого життя та

вагітності неповнолітніх.

Спілкування дівчат і хлопців на засадах дружби. Особливості дії тютюнового



диму, алкоголю і наркотиків на статеве дозрівання.
Мета: сформувати основні ознаки фізіологічної зрілості, формувати необхідність побудови стосунків між дівчатами та хлопцями на засадах дружби і поваги, виховувати необхідність дотримуватися здорового способу життя, відповідальність за особисте здоров’я та здоров’я нащадків, сприяти вихованню активної позиції в навчанні і житті.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: «ознаки фізіологічної зрілості», «ознаки соціальної зрілості»

Наочність: презентація, відеоролики.

Хід уроку

І. Організаційний момент

  1. Привітання, створення позитивного настрою

  2. Перевірка готовності до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Обговорення проблемної ситуації

«Під час першого привалу в поході, коли потрібно було поставити намети, назбирати хмизу й розпалити багаття, восьмикласник Микола обрав останнє. Щоправда, хлопчак ще ніколи цього не робив, але узявся до справи. Він провозився цілу годину, про те так і не зміг розпалити багаття». Як ви гадаєте, чому все вийшло саме так, а не інакше? І в чому полягає проблема Миколи?

( думки учнів)

Вчитель робить підсумок: учень - соціально не зрілий. Оголошує тему уроку.


ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Бесіда

  • Фізіологічна та соціальна зрілість

  • Підлітковий вік

Слово вчителя

У процесі розвитку людина проходить певні етапи: немовля, грудний вік, дитинство, підлітковий період, юність, зрілість. Вік, на порозі якого стоїте ви, восьмикласники, називають підлітковим. Це дуже складний і цікавий період , коли особа, яка ще вчора була дитиною, стає дорослою людиною.

Для того щоб стати дорослою, людині треба сформуватись фізіологічно. Тобто в неї повинні остаточно сформуватись всі системи організму: опорно-рухова, кровоносна, дихальна, травна, видільна, нервова система та інші. Тільки тоді організм людини зможе виконувати нові для нього функції, пов’язані зі створенням родини, народженням і вихованням дітей. Цей стан учені називають фізіологічною зрілістю.

Організм підлітка ще далекий від повної фізичної зрілості, тому, що деякі процеси, пов’язані з фізіологічним розвитком, можуть відбуватися , тільки коли тіло досягне певних розмірів. У підлітковому віці відбуваються значні зміни в скелеті, м’язах, мозку, серці та інших органах. Ріст і дозрівання стають основою для подальшого гармонійного розвитку. Підліток перетворюється у дорослу людину.

Паралельно з фізіологічною зрілістю формується і соціальна зрілість. У підлітка формується вміння розуміти інших людей. Будувати з ними певні стосунки, брати на себе відповідальність за свої вчинки. Дуже важливим є те, щоб ваша самооцінка відповідала вашим можливостям та реальності. Для того, щоб навчитися цього, ви маєте вміти аналізувати свої вчинки. Є таке поняття як «рефлексія»- ( у перекладі з латини – «відображення») тобто, здатність аналізувати свій психологічний стан. Соціально зрілі люди відзначаються в першу чергу своєю відповідальністю, а не перекладають свої проблеми на інших людей.

Процеси досягнення фізіологічної і соціальної зрілості не є швидкоплинним. Для цього потрібен час, який називається підлітковим періодом, саме в якому ви зараз і знаходитесь.

Питання до учнів: скажіть будь ласка, які зміни в організмі у вас зараз відбуваються?

( учні висловлюють свої думки).

Чи хочете ви дізнатися що думають про підлітковий вік ваші друзі та вчителі? 2. Перегляд відеоролика

(коротке обговорення)

Для подальшої нашої роботи нам потрібно об’єднатися у групи. Для цього ми виконаємо вправу «Молекули»



3. Робота в групах. Робота з підручником.

1 група – Ознаки фізіологічної зрілості; стор. 10

2 група – Ознаки соціальної зрілості; стор. 10

3 групаЩо потрібно робити для того, щоб стати соціально зрілою людиною; стор. 12

(обговорення учнів)
Слово вчителя.

Підлітковий період є складним, але водночас прекрасним. Адже саме в підлітковому віці з’являється інтерес до протилежної статі, проявляється симпатія один до одного, це час першої закоханості, яка приносить і радощі , і прикрощі. Все це прекрасно, але треба пам’ятати і про культуру цих відносин.

Часом підліток вважає, що він вільний і може робити все, що захоче, зокрема в сексуальних стосунках. Однак свобода завжди передбачає відповідальність. Вона існує для того, аби ми могли приймати зрілі, розумні рішення. Іноді підлітки не думають про свої вчинки і наслідки є дуже неприємні.

Пропоную вам переглянути відеоролик



  1. Перегляд відеоролика

(обговорення)
Слово вчителя.

Дуже часто юнаки не збираються брати на себе відповідальність за ті стосунки, які вони пропонують дівчині. Тобто, вони не є цілком дорослими і зрілими людьми. Просто так буває, і це явище слід враховувати коли приймаєте якесь рішення. Результатом ранніх статевих стосунків може бути, зараження різними венеричними хворобами, тобто ті, які передаються статевим шляхом, в тому числі і СНІДом, а також незапланованою вагітністю. Вагітність неповнолітніх – це важке фізичне й моральне випробовування. Організм дівчинки ще не дозрів, її фізіологічні системи майже не готові до вагітності й не зазнають величезних перевантажень. Це дуже небезпечно для здоров’я. Деякі дівчата-підлітки, нажаль, чи то від безвиході, чи то від нерозуміння батьками, зважуються на аборт. Наслідки аборту вам відомі – це можливе безпліддя, різні захворювання. Тому підліткову закоханість слід просто пережити. Адже все має відбуватися поступово. Найкраще будувати свої стосунки на дружніх засадах. Адже дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільних інтересах.

Ось зараз ми з вами попробуємо це зробити.


  1. Розбір ситуацій

1 ситуація

Юнакові симпатизує дівчинка з паралельного класу. За допомогою яких способів прояву симпатії він досягнете успіху.



2 ситуація

Під час контрольної роботи з математики Оленка не впоралась із завданням і засмутилася. Однокласник Олег не міг байдуже спостерігати за цією ситуацією, адже дівчинка йому дуже подобається. Що б ви зробили на місці Олега?



3 ситуація

Юля та Юрко дружать певний період часу. Одного разу Юрко вирішив проявити симпатію омріяним поцілунком. Юля дуже образилася. Як виправити ситуацію?


Слово вчителя

Ще одним із небезпечних факторів для підлітків є те, що діти починають вживати наркотичні речовини – це і алкоголь , і тютюнопаління, а також наркотики. Як саме впливають вони на статеве дозрівання підлітків розкажуть нам учні, які підготували свої презентації.



  1. Презентації учнів

1 презентація «Вплив алкоголю на статеве дозрівання»

2 презентація «Вплив тютюну на статеве дозрівання»

3 презентація «Вплив наркотиків на статеве дозрівання»

ІV.Узагальнення та систематизація знань учнів

Вправа «Мікрофон»

Учні по черзі говорять фрази «Я дізнався про….», «Мені найбільш запам’яталося….»


V. Домашнє завдання

VІ. Підбиття підсумків уроку.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал