Тема. Дж. Олдрідж «Останній дюйм». Проблема між батьками й дітьми Мета



Скачати 53.21 Kb.
Дата конвертації16.02.2017
Розмір53.21 Kb.
Тема. Дж. Олдрідж «Останній дюйм». Проблема між батьками й дітьми

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Дж. Олдріджа; вчити аналізувати художній текст, висловлюючи міркування з даної проблеми; розвивати усне зв'язне мовлення, вміння визначати ключові епізоди твору; виховувати любов до життя.

Обладнання: Зарубіжна література: підруч. для 7-го кл./ Євгенія Волощук, Олена Слободянюк. – Київ: Генеза, 2015. – с. 116-131; SMART-дошка; інтерактивна презентація.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

Епіграф до уроку



Ще один день – ще одна можливість

Нік Вуйчич, відомий австралійський громадський діяч, мільйонер.



  1. Організаційний момент

  2. Актуалізація опорних знань

1. Репродуктивна бесіда

  • Пригадайте твори зарубіжних авторів, у яких зображено боротьбу людини за виживання. (Джек Лондон “Любов до життя”, Даніель Дефо “Пригоди Робінзона Крузо”, Жуль Верн “П'ятнадцятирічний капітан”, Фрідріх Шиллер “Рукавичка”)

  • Які душевні якості виявляли герої цих творів? (мужність, силу волі, терпіння, любов до життя, добропорядність)

2. Робота з епіграфом

  • Нік Вуйчич – відомий австралійський громадський діяч і мільйонер, який був інвалідом від народження. Це людина без рук, без ніг, яка закликає нас не скиглити, а боротися з життєвими труднощами. У боротьбі за життя він виявляє справжню мужність і шляхетність, допомагаючи своїм прикладом іншим людям, не даючи їм зневіритися. 26 вересня 2016 року він приїздив до Києва, зустрічався з українцями. Прочитайте епіграф до уроку. Як ви розумієте ці слова?




  1. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні на уроці ми будемо вивчати твір, який розповідає про сильних духом людей, які зуміли виявити кращі риси свого характеру саме в екстремальній ситуації і боротися за життя. Запишіть тему уроку та епіграф у зошити (тема записана на дошці)

  1. Вивчення нового матеріалу

1. Слово вчителя

  • Джеймс Олдрідж (1918-2011) – відомий англійський прозаїк.

Перші його твори побачили світ за років Другої світової війни, останні були опубліковані в ХХІ ст., тож його творчий шлях охоплює близько півстоліття.

Народився письменник 10 липня 1918 р. в селищі Вайт Хілз (White Hills) (Австралія). За походженням батьки – англійці. У родині Олдріджів було п'ятеро дітей і завжди панували затишок та любов.

Після закінчення школи юнак вступив до комерційного коледжу в Мельбурні, самостійно заробляв собі на освіту, працюючи помічником у газеті. Він полюбив журналістику і в 1938 р. переїхав до Лондона, де можна було зробити кар'єру в газетярському світі. У 21 р. Джеймс Олдрідж став військовим журналістом. Під час Другої світової війни він постійно працював у “гарячих точках” і завдяки своїй сміливості й розуму став першокласним кореспондентом.

Цей автор писав книжки про сильних духом людей мужніх професій – пілотів, спортсменів, вояків. Він сам був схожий на них: майстерно керував літаком, пірнав з аквалангом, володів зброєю.

Крім воєнних репортажів, він писав оповідання, нариси і новели.

Неймовірно цікавими є його твори “Останній дюйм” та його продовження “Клітка для акули” (1957)



2. Словникова робота

  • Пригадайте, який твір називається “оповіданням”? (Невеликий прозовий твір про одну чи кілька подій із життя персонажа)

  • Яке значення має слово “дюйм”? (Англійська міра довжини (2,5 см))

  • Що таке ДС-3, ДС-4? (Американські транспортні й пасажирські літаки)

  • Яке значення має слово “ екстремальний”? (Надзвичайно складний, небезпечний)

3. Робота з close-тестами за оповіданням “ Останній дюйм”

  • Щоб перевірити, як ви знаєте текст оповідання, виконаємо тести

  1. Професія головного героя твору називається … (льотчик)

  2. Професійна кар'єра Бена тривала … років (20)

  3. Бен вирішив зайнятися підводною фотозйомкою, бо…(втратив роботу пілота)

  4. Мама не жила з родиною, тому що…(була байдужою до рідних, повернулася до США)

  5. Бухта, до якої полетіли Бен і Деві називалася Акулячою, тому що…(через її мешканців – акул)

  6. Після підводної зйомки Бен не міг вести літак, бо…(його тяжко поранили акули)

  7. Бен вчив сина, що при посадці літака на землю, найважливішим є…(останній дюйм)

4. Робота з текстом оповідання

1) Коментар учителя

Дія твору відбувається у двох стихіях: під водою і високо в повітрі. У 50-их рр. ХХ ст. рівень технічного оснащення був слабким для обох просторів. До того ж Червоне море вважається небезпечним для підводного плавання. Найбільш загрозливі з тих, що зображені у творі, піщані акули, які можуть напасти на людину. Акули-кішки, які покалічили Бена, зазвичай не агресивні.



2) Евристична бесіда

  • У чому полягає екстремальність ситуації, яка зображена в оповіданні “Останній дюйм”? ( батько і син опинилися на межі життя і смерті, і те, чи виживуть вони залежить від них самих)

  • Доведіть, що Бен був гарним пілотом. (с. 118)

  • Які труднощі були у Бена в професійному і сімейному житті? (втратив роботу і дружина його покинула)

  • Що спонукало героя підзаробити підводною зйомкою? (хотів заробити грошей, відправити хлопчика до матері)

  • Чому, на вашу думку, Бен бере сина з собою в Акулячу бухту? (це був його великодушний порив)

  • Як почувався Деві дорогою до Червоного моря? Чого він боявся на узбережжі? (“хлопчик мав дуже нещасний вигляд” с. 118; “Деві боїться лишитися сам” с. 121)

  • Що в поведінці сина дратувало батька? (страх, невпевненість у собі)

  • Чи можна називати описану автором родину сім'єю? (Ні. Вони були байдужі один до одного) с.118 цитата

  • Чого навчили хлопчика пережиті події? Завдяки чому він зумів врятувати своє і батькове життя? (Перестав боятися батька, взяв на себе відповідальність)

(с. 124 “ Я не втомився! - його тон здивував Бена: батько ніколи ще не чув у голосі хлопця ні протесту, ні тим більше люті. Виявляється, обличчя його сина могло приховувати ці почуття. Невже можна роками жити з сином і не розгледіти його обличчя?”)

(с. 126 “Залишившись сам на висоті трьох тисяч футів, Деві подумав, що вже ніколи більше не зможе плакати. У нього на все життя висохли сльози”)

  • Визначте основну думку оповідання. Запишіть у зошит.

(Треба завжди до останнього боротися за життя, ніколи не відмовлятися від останнього шансу налагодити стосунки з рідними людьми)

  1. Закріплення нового матеріалу

Складання “ Грона” – “Джеймс Олдрідж”


(Австралії)


(письменник)

("Останній дюйм")


(сильних духом людей,
які виявляли кращі риси
в екстремальних ситуаціях)





  1. Підсумок уроку. Оцінювання учнів

Узагальнююча бесіда

  • Що допомогло Бенові порозумітися з хлопчиком? (складна життєва ситуація і готовність змінитися)

  • Як ви гадаєте, чи налагодиться стосунки Бена й Деві в майбутньому? Поясніть свою думку.

  1. Домашнє завдання

Для всіх: вміти пояснювати назву твору.

Індивідуальне: скласти анотацію до оповідання «Останній дюйм».



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал