Тема 1: «Життя людей за первісних часів»



Скачати 295.8 Kb.
Дата конвертації20.02.2017
Розмір295.8 Kb.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ТЕМАТИЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ

(історія Стародавнього світу)

6 клас
Тема 1: «Життя людей за первісних часів»
В а р і а н т І

І рівень

1. Першою формою об’єднання людей була:

а) стадна; б) племінні.

2. Одним із перших занять людини було скотарство.

а) так; б) ні.

3. Людина з’явилася на Землі понад 5 млн. років тому.

а) так; б) ні.
ІІ рівень

4. Визначте, яке це століття.

а) 1237 р.; б) 1865 р.

5. Поясніть значення слів:

а) ІСТОРІЯ – це …

б) РЕЛІГІЯ – це …

6. Вставте пропущені слова в речення.

Першим матеріалом для виготовлення знарядь праці був …….., а першим знаряддям – ……..


ІІІ рівень

7. Охарактеризуйте історичні джерела, які ви знаєте.


8. Розкажіть про виникнення рільництва.
9. Поясніть значення поняття.

«Археологічна культура»


IV рівень

10. Складіть оповідання за темою: «Несподівана зустріч на галявині» (про

мисливство у первісні часи).
11. Підрахуйте.

В 70 р. до н.е. був закопаний скарб. У 2010 році його знайшли археологи.

Скільки років цей скарб пролежав у землі?

12. Розгадайте кросворд.

Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, в виділених

клітинках вийде назва первісної людини, яку знайшли в Німеччині.





  1. Новий кам’яний вік.

  2. Віра в надзвичайні сили, духів, поклоніння їм.

  3. Велетенська тварина, предмет полювання первісних людей.

  4. Колектив людей, в якому все було спільним.

  5. Група близьких родичів.

  6. Знаряддя праці землероба.

  7. Найперше кам’яне знаряддя праці.

  8. Знаряддя для обробітку землі.

  9. Пристрій для рибальства.

  10. Зброя та знаряддя для мисливства.

  11. У перекладі з грецької мови – «наука про давнину».

  12. Заняття первісної людини, яке прийшло на зміну збиральництву.

  13. Перший матеріал для виготовлення знарядь праці.


В а р і а н т ІІ

І рівень

1. Який тип давньої людини існував раніше?

а) кроманьйонець; б) неандерталець.

2. Одним із перших занять людини було мисливство.

а) так; б) ні.

3. Трипільська археологічна культура була вперше знайдена в Україні.

а) так; б) ні.

ІІ рівень

4. Визначте, яке це століття.

а) 1463 р.; б) 988 р.

5. Поясніть значення слів:

а) АРХЕОЛОГІЯ – це …

б) ОБЩИНА – це …

6. Вставте пропущені слова в речення.

Першими заняттями людини були …….. і мисливство, а на зміну їм прийшли

землеробство і ……..

ІІІ рівень

7. Охарактеризуйте досягнення людини за неолітичної доби.

8. Розкажіть про виникнення скотарства.

9. Поясніть значення поняття.

«Трипільська культура»

IV рівень

10. Складіть оповідання за темою: «Вогонь – друг та ворог первісної людини».

11. Підрахуйте.

Писемність виникла близько 5 тис. років тому, а обробка міді – близько 5 тис. років до н.е. Що було раніше і на скільки раніше?

12. Розгадайте кросворд.

Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, в виділених

клітинках вийде назва одного із перших занять первісної людини.



  1. Середній кам’яний вік.

  2. Перша тварина, яку приручили люди.

  3. Знаряддя для обробітку землі.

  4. Знаряддя для обробітку шкіри.

  5. Велетенська тварина, предмет полювання первісних людей.

  6. Віра в надзвичайні сили, духів, поклоніння їм.

  7. Все, що зроблено людством за часи його існування.

  8. Мідно – кам’яний вік.

  9. Різновид історичних джерел.

  10. Заняття первісної людини, яке прийшло на зміну збиральництву.

  11. Перший колектив людей.

  12. Керівник племені.

13.Наука про минуле людства.

Тема 2: «Давній Єгипет»
В а р і а н т І

І рівень

1. Головною рікою Стародавнього Єгипту був:

а) Ніл; б) Ганг.

2. Матеріалом для письма у стародавніх єгиптян був

а) папірус; б) папір.

3. На чолі єгипетської держави стояв фараон.

а) так; б) ні.

ІІ рівень

4. Назвіть імена відомих вам єгипетських царів і цариць.

5. Поясніть значення слів:

а) ОАЗИС – це …

б) ДИНАСТІЯ – це …

6. Вставте пропущені слова в речення.

У 3000 р.до н.е. цар ……. Єгипту завоював ……. Єгипет і утворив єдину могутню державу зі столицею у місті ……..

ІІІ рівень

7. Чим не схоже життя стародавніх єгиптян на життя первісних людей?

8. В чому основний зміст реформ Ехнатона?

9. Поясніть зміст поняття.

«Держава»

IV рівень

10. Складіть план оповідання за темою: «Вірування стародавніх єгиптян».

11. Як ви розумієте це прислів’я?

20 1 5 7 5 9 4 2 17 15 13 7 10 7

14 4 3 4 11 2 15 10 6

Слова-ключі:

7 10 1 12 6 11 – єгипетський Бог мертвих

13 4 9 6 11 10 15 17 10 15 14 – воїн, що керує колісницею

6 16 8 4 3 9 6 23 – єгипетський знак для письма

5 7 2 6 – Бог Нілу

16 20 23 8 7 18 – ріка, до якої простягалися володіння Єгипту на Сході

12. Розгадайте кросворд.

Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, в виділених

клітинках вийде назва відомої в Стародавньому Єгипті науки.





  1. Цар у Єгипті.

  2. Єгипетський бог Сонця.

  3. Знак для письма в Єгипті.

  4. Велетенська статуя лева з головою людини.

  5. Перша столиця об’єднаного Єгипту.

  6. Злий бог пустелі.

  7. Єгипетський бог мудрості та письма.

  8. Людина, що знаходиться на державній службі.

  9. Один із винаходів стародавніх єгиптян.

  10. Матеріал для письма в Єгипті.


В а р і а н т ІІ

І рівень

1. Головним заняттям стародавніх єгиптян було:

а) землеробство; б) мисливство.

2. Першою столицею об’єднаного Єгипту було місто:

а) Мемфіс; б) Фіви.

3. Єгипетські піраміди – гробниці фараонів.

а) так; б) ні.

ІІ рівень

4. Назвіть імена відомих вам єгипетських богів.

5. Поясніть значення слів:

а) ІЄРОГЛІФ– це …

б) ДЕРЖАВА – це …

6. Вставте пропущені слова в речення.

Єгипет розташований на північному сході ……, біля …… моря, там, де тече річка …..

ІІІ рівень

7. Що стало, на ваш погляд, головною причиною занепаду Єгипетської

держави?

8. Розкажіть про війни Рамзеса ІІ.

9. Поясніть зміст поняття.

«Цивілізація»



IV рівень

10. Складіть план оповідання за темою: «Наукові знання стародавніх єгиптян».

11. Як ви розумієте це прислів’я?

8 11 3 6 12 2 9 1 5 13 10 4 7

Слова-ключі:

17 12 4 16 14 18 15 1 – знатна, заможна людина

6 10 5 1 14 10 9 1 – гробниця фараона

2 7 2 14 18 20 – ім’я видатного фараона-завойовника

8 11 3 6 2 19 13 3 – жителі Єгипту

12. Розгадайте кросворд.

Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, в виділених клітинках вийде прізвище французького вченого, що розгадав таємницю єгипетської писемності.



  1. Священна єгипетська тварина.

  2. Збори з населення на користь держави.

  3. Видатний єгипетський фараон-завойовник.

  4. Матеріал для письма в Єгипті.

  5. Єгипетський знак для письма.

  6. Із піску та соди єгиптяни вміли плавити....

  7. Місце впадіння річки в море.

  8. Вигляд єгипетської книги.

  9. Син Озіріса та Ізіди.

  10. Єгипетський бог мертвих.


































Тема 3: «Передня Азія в давнину»
В а р і а н т І

І рівень

1. Територія Дворіччя розташовувалася між двома річками:

а) Тигр і Євфрат; б) Інд і Ганг.

2. Перший збірник законів на Стародавньому Сході був укладений у час правління:

а) Хаммурапі; б) Соломона.

3. „Лігвом левів” називали в давнину столицю:

а) Ассирії; б) Фінікії.

ІІ рівень

4.Столиця Ассирії Ніневія була зруйнована в 612 р. до н.е. У якому столітті це

сталося?

5. Поясніть значення та розкажіть про походження виразу.



Бенкет Валтасара.

6. Назвіть державу за описом її географічного розташування.

„Північна і центральна частина східного узбережжя Середземного моря”.

ІІІ рівень

7. Установіть відповідність між державою та її правителем.

1) Ассирія; А) Соломон;

2) Вавилон; Б) Тіглатпаласар;

3) Ізраїльсько-Іудейське царство; В) Хаммурапі.

8. Назвіть основні заняття фінікійців. Як ви вважаєте, що визначило рід їхньої

діяльності?

9. Розкажіть про реформи Дарія І.



IV рівень

10. Порівняйте клинопис і фінікійський алфавіт. Яка система письма краща та

чому?

11. Чому, на ваш погляд, переказ про всесвітній потоп був складений у Дворіччі, а



не в Єгипті? Відповідь обґрунтуйте.

12. Складіть план оповідання по темі: „Екскурсія у Стародавній Вавилон”.




В а р і а н т ІІ

І рівень

1. Шумерська писемність називалася:

а) клинопис; б) ієрогліфи.

2. До Семи чудес світу належать:

а) брама богині Іштар; б) висячі сади Семіраміди.

3. У VI ст. до н.е. Вавилон було захоплено:

а) персами; б) єгиптянами.

ІІ рівень

4. Перси захопили Єгипет у 525 р. до н.е. У якому столітті це сталося?

5. Поясніть значення та розкажіть про походження виразу.

Соломонове рішення.
6. Назвіть державу за описом її географічного розташування.

„Одна із найдавніших цивілізацій Близького Сходу у Південному Дворіччі”.



ІІІ рівень

7. Установіть відповідність між державою та її столицею.

1) Ассирія; А) Вавилон;

2) Перська держава; Б) Ніневія;

3) Халдейське царство; В) Персеполь.

8. Перелічи переваги ассирійської армії перед іншими арміями. Яка перевага

виявилася головнішою?

9. Розкажіть про завойовницькі походи перських царів.



IV рівень

10.Порівняйте причини занепаду Ізраїльсько-Іудейської та Перської держав. Що в них спільного та які відмінності?

11. Чи можна стверджувати, що загибель Ассирійської імперії була закономірним процесом? Відповідь обґрунтуйте.

12. Складіть план оповідання по темі: „Наукові знання та винаходи шумерів”.



Тема 4: «Давні Індія і Китай»
В а р і а н т І

І рівень

1. Перші осередки цивілізації в Стародавньому Китаї виникли в долинах річок:

а) Хуанхе та Янцзи; б) Ганг та Інд.

2. Знаки для письма в Китаї називалися:

а) ієрогліфи; б) літери.

3. Замкнені групи представників однієї професії в Індії називалися:

а) ранги; б) касти.

ІІ рівень

4. Єдина держава в Китаї виникла в 221 р. до н.е. Скільки років тому це сталося?

5. Поясніть значення поняття: „Рігведа”.

6. Заповніть таблицю.






Стародавня Індія

Стародавній Китай

Географічне положення







Основні заняття населення








ІІІ рівень

7. Установіть відповідність між філософською (релігійною) течією та її

засновником.

А) Конфуціанство 1) Лао – цзи

Б) Даосизм 2) Сіддхартха Гаутама

В) Буддизм 3) Конфуцій

8. Складіть план розповіді за темою: «Індія – казкова країна».

9. Заповніть пропуски в таблиці:



Варни в Індії

Брахмани

Жерці




Воїни

Вайш’ї











IV рівень

10. Який вислів видатного китайського філософа Конфуція ховається за цією

«перевернутою» (всі слова замінені на протилежні за значенням) фразою?

«Існує справа з відповіддю, існує зло з невдячністю».

11. Які важливі відкриття і винаходи зробили індійці? Чим ми користуємося й

досі?

12. Складіть короткий переказ індійської поеми „Магабгарата”.


В а р і а н т ІІ

І рівень

1. Перші осередки цивілізації в Стародавній Індії виникли в долинах річок:

а) Хуанхе та Янцзи; б) Ганг та Інд.

2. Видатним китайським філософом, що створив даосизм був:

а) Лао Цзи; б) Гаутама.

3. Замкнені групи людей з певними правами та обов’язками в Індії називалися:

а) варни; б) касти.

ІІ рівень

4. Китайський філософ Конфуцій помер у 479 р. до н.е. Скільки років тому це

сталося?

5. Поясніть значення поняття: „Китайські церемонії”.

6. Заповніть таблицю:





Стародавня Індія

Стародавній Китай

Релігійні вірування







Досягнення науки








ІІІ рівень

7. Установіть відповідність між іменем божества та його „справою”:

А) Яма; 1) бог грому та блискавки;

Б) Індра; 2) бог підземного царства;

В) Агні; 3) бог вогню.

8. Складіть план розповіді за темою: «Використання шовку у Китаї».

9. Заповніть пропуски в схемі:


Китайське суспільство




Князі,......,......

......,......,.......


IV рівень

10. Який вислів видатного китайського філософа Конфуція ховається за цією

«перевернутою» (всі слова замінені на протилежні за значенням) фразою?

«Старі тварини не повинні знущатись друзів чи молодших»

11. Які важливі відкриття і винаходи зробили китайці? Чим ми користуємося й

досі?

12. Складіть короткий переказ індійської поеми „Рамаяна”.


































Тема 5: «Греція в ІІ – першій половині І тис. до н.е.»
В а р і а н т І
І рівень

1. Греція розташована на:

а) Балканському півострові; б) Апеннінському півострові.

2. Егейське море омиває узбережжя Греції.

а) так; б) ні.

3. Головним богом греків був:

а) Аполлон; б) Зевс.

ІІ рівень

4. Поясніть значення слів:

а) ДЕМОС – це …

б) АГОРА – це …

5. Поясніть значення усталених виразів.

а) «нитка Аріадни»; б) «Троянський кінь»

6. Виберіть правильну відповідь.

Богинями долі в Греції вважалися

а) мойри; б) піфії; в) деміурги.

ІІІ рівень

7. Кому із героїв грецьких міфів могли б належати ці слова?

«Афіняни, я впізнав цей човен! Краще б мої очі осліпли, ніж побачили цей

страшний колір вітрил! Мій син загинув… Нехай буде проклятим рогате

чудовисько! Я не хочу й не можу жити далі.»

8. Складіть план відповіді за темою: «Давня Спарта».

9. Наведіть приклади культурних досягнень ахейської палацової цивілізації.

IV рівень

10. Схарактеризуйте основні причини грецької колонізації.

11. Чи можна вважати міфи стародавніх греків історичними джерелами?

Відповідь обґрунтуйте.

12. Розгадайте кросворд.

Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, в виділених

клітинках вийде слово, яке перекладається як «знатна людина».



  1. Добре укріплена частина міста, фортеця.

  2. Дрібне виробництво товарів.

  3. Одне з найдавніших міст Греції.

  4. Афінський правитель – реформатор.

  5. Переможець Мінотавра.

  6. «Житло» грецьких богів.

  7. Острів, на якому виникла перша в Європі держава.

  8. Віра в богів, духів та поклоніння їм.

  9. Грецька богиня мудрості, ремесла, справедливих війн.

10.Місто в Малої Азії, грецька назва якого «Іліон».





































В а р і а н т ІІ

І рівень

1. Вільне населення Аттики називається:

а) демос; б) басилей.

2. Поема Гомера «Іліада» розповідає про події Троянської війни.

а) так; б) ні.

3. Богом моря у греків вважався:

а) Зевс; б) Посейдон.

ІІ рівень

4. Поясніть значення слів:

а) РЕФОРМА – це …

б) КОЛОНІЯ – це …

5. Поясніть значення усталених виразів.

а) «Ахіллесова п’ята»; б) «Яблуко чвар».

6. Виберіть правильну відповідь.

Раби в Спарті називалися:

а) циклопи; б) ілоти; в) філи.

ІІІ рівень

7. Кому із героїв грецьких міфів могли б належати ці слова?

«Завдяки мені людські домівки стали світлими в найтемніші вечори. Це я допоміг людям перемогти хвороби, навчив їх ремеслам. За що ж цар богів та людей так жорстоко карає мене?»

8. Складіть план відповіді за темою: «Афінська держава».

9. Наведіть приклади культурних досягнень Мінойської палацової цивілізації.

IV рівень

10. Охарактеризуйте головних богів Греції.

11. Які висновки про розвиток господарства і суспільний устрій стародавніх

греків дозволяють зробити «Іліада» та «Одіссея»?

12. Розгадайте кросворд.

Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, в виділених

клітинках вийде назва півострова на півдні Греції.


  1. Син царя Трої, який викрав Прекрасну Єлену.

  2. Грецька богиня правосуддя.

  3. Археолог, який все своє життя присвятив розкопкам Трої.

  4. Ринкова площа в Афінах.

  5. Видатний грецький вчений – філософ.

  6. Гора в Греції, «житло богів».

  7. Чудовисько Критського лабіринту.

  8. Грецька крилата богиня перемоги.

  9. Головний бог стародавніх греків.

10.Одна із поем Гомера.
Теми 6, 7: «Греція в V – ІV ст. до н.е.», «Еллінізм»
В а р і а н т І

І рівень

  1. Греко – перські війни закінчилися перемогою:

а) персів; б) греків.

  1. Пелопоннеська війна розпочалася між:

а) Афінами та Спартою; б) Афінами та Мілетом.

  1. Трагедія – це:

а) весела, жартівлива вистава;

б) сумна, серйозна вистава;

в) одне із спортивних змагань на Олімпійських іграх.

ІІ рівень


  1. Поясніть значення термінів:

а) ДЕМОКРАТІЯ – це …

б) КОЛОНІЯ – це …

5. Вставте пропущені слова в речення:

Нерідко греки замість …….. використовували кам'яні статуї у вигляді чоловіків, які називалися …….. та ……., що називалися каріатидами.

6.Охарактеризуйте Перікла як державного діяча.

ІІІ рівень

7.Встановіть відповідність між назвою літературного твору та ім’ям його автора:

1) Аристофан; А) байки «Вовк і ягня», «Ворона і лисиця»;

2) Езоп; Б) комедія «Птахи»;

3) Есхіл; В) трагедія «Прикутий Прметей».

8. Розташуйте події в хронологічній послідовності:

а) початок «доби Перікла»;

б) Саламінська битва;

в) битва при Фермопілах;

г) перші олімпійські ігри.

9. Назвіть відомих вам вчених Стародавньої Греції.

IV рівень

10.Чим різнилися між собою житлові і громадські споруди в стародавніх Афінах?

11. Порівняйте школи Стародавньої Греції із сучасними. Що, на ваш погляд,

варто використовувати й сьогодні?

12.Складіть план відповіді по темі: «Архітектура і мистецтво стародавніх греків».
В а р і а н т ІІ

І рівень

1.Думку про те, що світ складається із атомів висловив:

а) Демокріт; б) Піфагор.

2. Рада старійшин в Афінах називалася:

а) герусія; б) ареопаг.

3. Назва міста Ольвії у перекладі з грецької мови означає:

а) «рибний шлях»;

б) «щаслива»;

в) «коров’ячий брід».

ІІ рівень

4. Поясніть значення термінів:

а) ТЕАТР – це ….

б) МАГІСТРАТ – це ….

5. Вставте пропущені слова в речення:

Головний храм Афінського акрополя – __________ – був не тільки святилищем та _____, а й одночасно пам’ятником перемоги _____над ______

6.Схарактеризуйте основні реформи Солона в Афінах.

ІІІ рівень

7.Встановіть відповідність між ім'ям вченого та його науковим відкриттям:

1) Піфагор; А) стверджував, що Земля – куля; створив сучасну

арифметику;

2) Геракліт; Б) написав «Історію греко-перських воєн», вважається

батьком історії;

3) Геродот; В) вважав, що все у сіті перебуває у постійному русі,

розвитку, постійно змінюється.

8. Розташуйте події в хронологічній послідовності:

а) Марафонська битва;

б) утворення Афінського морського союзу;

в) Саламінська битва;

г) закінчення греко-перських воєн.

9. Назвіть причини греко-перських воєн.



IV рівень

10.Поясніть головні причини перемоги греків над персами у греко-перських

війнах.

11.Порівняйте давньогрецький театр із сучасним. Що збереглося у виставах й



до наших часів?

12.Складіть план відповіді по темі: «Олімпійські змагання у Стародавній

Греції».
Тема 8: «Давній Рим у VIIII ст. до н.е.»
В а р і а н т І

І рівень

1.Згідно з легендою, Рим був заснований:

а) у 753 р. до н.е.;

б) у 742 р. до н.е.;

в) у 725 р. до н.е.

2. Повстання рабів у 74 – 71 рр. до н.е. очолив:

а) Помпей; б) Спартак.

3. Давній Рим був розташований на:

а) Балканському півострові; б) Апеннінському півострові.

ІІ рівень

4. Поясніть значення термінів:

а) СЕНАТ – це ….

б) ПАТРІЦІЙ – це ….

5. Вставте пропущені слова в речення:

Найсильніших ……. віддавали в спеціальні …….. школи, де вони навчалися володіти ……. та битися на …….. амфітеатрів.

6.Поясніть значення виразу:

Ганнібал біля воріт!

ІІІ рівень

7.Поставте події в хронологічній послідовності:

а) початок Другої Пунічної війни;

б) перетворення Греції на римську провінцію;

в) битва біля містечка Канни;

г) встановлення республіки в Римі.

8. Установіть відповідність між поняттями та визначеннями:

1) плебей; А) святкове входження полководця в Рим;

2) республіка; Б) держава з виборними органами влади;

3) тріумф; В) представник простого народу, переселенець.

9. Впізнайте історичну подію за описом:

«Протистояння між двома країнами тривало 23 роки. Сили супротивників були виснажені. У результаті укладення мирного договору Рим одержав велику данину та першу провінцію».



IV рівень

10.Визначте, кому могли належати ці слова.

«Якщо б мене не було, мабуть, Рим не було б засновано! Я пишаюся тим, що живу в пам'яті римлян вже багато століть. Навіть на Капітолійському пагорбі стоїть моя статуя».

11.Складіть невелику розповідь від імені римського воїна (ІІ ст. до н.е.) про

його життя.

12.Розшифруйте фразу:

11 5 7 3 14 10 2 9 4 1 3 8

14 10 13 11 1 2 8 14 7 6 1 12

Слова – ключі:

10 2 8 15 1 – гори на півночі Італії

14 10 6 1 13 14 1 16 – знак на шиї раба

7 12 15 9 17 7 18 – велика держава, що складається з підкорених народів

19 1 4 16 10 – житло бідняка

11 9 14 10 3 – «Рада старців»

5 20 5 21 1 22 18 – священна для римлян тварина.
В а р і а н т ІІ

І рівень

1.Підрозділ римських воїнів називався:

а) легіон; б) фаланга.

2. Слово «республіка» у перекладі з латинської мови означає «справа народу».

а) так; б) ні.

3. Третя Пунічна війна тривала:

а) 218 – 201 рр. до н.е.;

б) 149 – 146 рр. до н.е.;

в) 185 – 179 рр. до н.е.

ІІ рівень

4. Поясніть значення термінів:

а) ПРОВІНЦІЯ – це ….

б) ГЛАДІАТОР – це …

5. Вставте пропущені слова в речення:

Місто ______, яке заснували фінікійці, було розташовано на півночі _____, багатіло за рахунок _______ й було головним суперником _____ у боротьбі за панування в Середземномор'ї.

6.Поясніть значення виразу:

Розділяй і владарюй!

ІІІ рівень

7.Поставте події в хронологічній послідовності:

а) початок Першої Пунічної війни;

б) легендарне заснування Риму;

в) повстання рабів під керівництвом Спартака;

г) вбивство Тиберія Гракха.

8. Установіть відповідність між поняттями та визначеннями:

1) провінція; А) переможена країна, що увійшла до складу імперії;

2) патрицій; Б) посадовець, якого обирали плебеї для захисту своїх

інтересів у сенаті;

3) трибун; В) корінний житель Риму, представник знатного роду.

9. Впізнайте історичну подію за описом:

«Величезна армія карфагенян, очолювана Ганнібалом, рушила на Рим. Війська римлян мусили зустрітися з ворогами. У римлян було 80 тис. піхотинців і близько 6 тис. кінноти; у карфагенян – 40 тис. піхоти і 10 тис. вершників. Не звертаючи увагу на нерівність сил, Ганнібал прийняв бій та переміг».

IV рівень

10.Визначте, кому могли належати ці слова.

«Римляни дарма сподіваються, що голод примусить нас здатися! Краще смерть від заліза, ніж від голоду! Ми будемо битися!»

11.Складіть невелику розповідь від імені гладіатора про його життя.

12.Розшифруйте фразу:

4 5 11 2 6 15 1 9 4 5 10 3 10 6 14

8 16 14 6 12 7 1 5 11 16 13 16 11

Слова – ключі:

10 9 10 13 5 17 18 – священна для римлян тварина

1 19 4 20 19 21 16 8 – суперник Риму у Середземномор'ї

6 11 2 16 4 6 18 – велика держава, що складається з підкорених народів

1 19 14 19 2 22 12 7 14 19 – метальна машина

15 16 12 9 3 – острів у Середземному морі, де знаходився ринок рабів

Теми 10, 11: «Пізня Римська імперія», « Давні слов'яни та їхні сусіди»
В а р і а н т І

І рівень

1. Форма правління в пізній Римській імперії – це:

а) олігархія; б) монархія; в) тетрархія.

2. Християнську релігію було офіційно визнано в Римській імперії:

а) в 313 р.; б) 6 р. до н.е.

3. Основне заняття стародавніх слов’ян – це:

а) землеробство; б) скотарство; в) мисливство.

ІІ рівень

4. Поясніть значення термінів:

а) ВАРВАРИ – це …

б) ЄВАНГЕЛІЯ – це …

5. Вставте пропущені слова в речення.

У 395 р. Римська імперія розпалася на дві частини – ……….(столиця –

місто …….) та ……… (столиця – місто ………)

6. Складіть план відповіді по темі: «Загарбання Риму готами».



ІІІ рівень

7. Як ви розумієте головне правило римського сенату – «Розділяй та

володарюй!»

8. Наведіть приклади впливу грецької та латинської мов на сучасні

європейські мови.

9. Яких богів шанували давні слов’яни?



IV рівень

10.Перелічте основних сусідів – кочівників давніх слов’ян. Які стосунки

існували між ними і слов’янами?

11. Складіть оповідання по темі: «Велика Скіфія».

12. Розгадайте кросворд.

Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, по вертикалі вийде назва одного із міст, які загинули в 79 р. до н.е. під час виверження вулкану Везувій.












 

 

 

 

 

 

 










 

1

 

 

 

 

 

 







 

2

 

 

 

 

 

 

 










 

3

 

 

 

 

 

 







 

4

 

 

 

 

 

 

 







 

5

 

 

 

 

 

 

 




 

6

 

 

 

 

 

 

 










 

7

 

 

 

 

 

 










 

8

 

 

 

 

 













 

9

 

 

 

 

 

 

 










 

10

 

 

 

 

 

 





































  1. Назва римського меча.

  2. Лазні в Римі.

  3. Прикордонна річка, яку в свій час перейшов Юлій Цезар, виборюючи владу.

  4. Римський водогін.

  5. Відомий римський вчений і поет.

  6. Найбільший римський амфітеатр.

  7. «Храм всіх богів».

  8. Видатна римська поема.

  9. Римське ім’я грецького бога Гефеста.

10. Римська богиня ремесла та мистецтва.
В а р і а н т ІІ
І рівень

1. До слов’янської групи індоєвропейських мов належить мова:

а) англійська; б) румунська; в) польська.

2. Західна Римська імперія припинила своє існування:

а) в 37 р. до н.е.; б) 476 р.

3. Когорта в Римі – це:

а) група однодумців; б) архітектурна споруда; в) військовий загін.

ІІ рівень

4. Поясніть значення термінів:

а) ВАНДАЛІЗМ – це …

б) РОКСОЛАНИ – це …

5. Вставте пропущені слова в речення.

За знаменитою легендою місто Київ було засновано братами ……, ……..,

………. та їхньою сестрою ………

6. Складіть план відповіді по темі: «Вірування давніх слов’ян».



ІІІ рівень

7. Як ви розумієте вислів: «Піррова перемога».

8. Наведіть приклади впливу грецької та римської культури на сучасну науку

та культуру.

9. Визначте основні причини загибелі Римської імперії.

IV рівень

10. Доведіть, що праця колонів в пізній Римській імперії була продуктивнішою,

ніж праця рабів.

11.Складіть оповідання по темі: «Варвари та Рим».

12. Розгадайте кросворд.

Якщо всі слова будуть вписані правильно, в виділених клітинках вийде



ім’я сина колишнього раба, який пройшов в армії шлях від рядового воїна до полководця, а потім став імператором.



  1. Слов’янський бог Сонця.

  2. Чоловіче ім’я, яке латинською мовою означає «переможець».

  3. Тимчасове користування землею за платню.

  4. Як називалися готові шматки заліза у слов’ян?

  5. Місто в Англії, яке виникло із римського воєнного поселення.

  6. Римська назва слов’ян, предків нинішніх поляків.

  7. Один із союзів слов’янських племен.

  8. Головний бог римлян.

  9. Варварські племена, що зруйнували Рим.

10.Форма правління, за якою влада передається у спадщину.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал