Тема : Зміни приголосних при творенні слів : прикметників із суфіксами – цьк, зьк, ськ та іменників на –цтв(о), -зтв(о), -ств(о). Мета



Скачати 39.91 Kb.
Дата конвертації09.05.2017
Розмір39.91 Kb.
ТипПовідомлення
Тема : Зміни приголосних при творенні слів : прикметників із суфіксами – цьк - , - зьк - , - ськ - та іменників на –цтв(о), -зтв(о), -ств(о).

Мета : пояснити зміни приголосних при творенні вказаних прикметників та іменників, формувати вміння визначати в словах орфограму «букво- сполуки -цьк-, -зьк-, -ськ-, -цтв-, -зтв-, -ств-»,обґрунтовувати правопис слів відповідними орфографічними правилами, удосконалювати орфоепічні й орфографічні навички, навички роботи з підручником, розвивати пам'ять , увагу, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів.

Очікувані результати . Після цього уроку учні зможуть :

  • вільно оперувати теоретичним матеріалом;

  • застосовувати теоретичні знання на практиці.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Оголошення очікуваних результатів.

ІІ. Ознайомлення з новим матеріалом, його осмислення.

  1. Опрацювати теоретичний матеріал самостійно за параграфом підручника.

  2. Скласти карту – схему пам’яті за результатами прочитаного.


NB
схема – спрощене зображення будь - чого

запам’ятай



Наприклад :

г → З ← ж

к → Ц ← ч

х → С ← ш


+

-ськ-

-ств-


бо

г, з, ж + -ськ = -Зьк-

к, ц, ч + -ськ = -Цьк-

х, с, ш + -ськ = -Ськ-



?
Прийом «Проблема»

Вчитель пропонує учням власну схему – опору і просить пояснити її.



г – з – ж люд

к – ц – ч студент

х – с –ш завод


+-ськ-

не

зазнають


змін

=

людський

студентський

заводський
















ІІІ. Виконання вправ на застосування засвоєних знань, формування умінь і навичок.

  1. Попереджувальний диктант. Коментар вивченої орфограми.

Мене так ранили і неуцтво, й бездушність. Байдужість – це каліцтво. Французьким бульваром у синім трамваї, як хмарка по морю, у даль пропливає. У прибережних вербах щебече птаство. Урешті від черкаського вокзалу ми рушили.

2. Робота в парах

Учитель формує пари, пропонуючи виконати завдання спочатку одноосібно, потім обговорити в парах і, після внесення певних коректив, ознайомити з результатами роботи клас.



Завдання . Переписати словосполучення, вставляючи пропущені літери, позначити в словах орфограми. Зі словосполученнями скласти й записати речення.

Коза..ьке молоде..тво, д..коративне м..сте..тво, щире бра..тво, січове стріле..тво, студен..ський мітинг, монум..нтальне будівни..тво, кр..мінальне слі..ство, матро..ький звичай, німе..ький бінокль.



3.Розподільний диктант

Від поданих слів утворити прикметники за допомогою суфікса –ськ- . розподілити слова у чотири колонки: І- прикметники з суфіксами –зьк- ,ІІ - -цьк-, ІІІ - -ськ-, ІV колонка має бути зі словами, що не зазнали змін.

Прага, Білорусь, студент, Люксембург, Акдаг (гора), німець, козак, водолаз, сусід, Рига, ткач, матрос, Закарпаття, Лохвиця, таджик, Волга, швець, абітурієнт, Вінниця, Онега, інтелігент, ремісник, Брест, Устюг, чуваш, Гаага, юнак, Шербур, Черкаси, якут, кріпосник, Овруч, Золотоноша, Одеса, Кривий Ріг.

Взаємоперевірка. Аналіз помилок.

4.Графічний диктант

Від поданих слів усно утворити прикметник за допомогою суфікса –ськ-, запис у зошит робити виключно умовними позначками. Прикметники, що матимуть суфікс –зьк-, позначатимуться значком «З», -цьк- - «Ц», -ськ- -«С», а слова, що не зазнають змін – « ^ ».

Петербург, Оренбург, Калуш, чех, оптиміст, песиміст, козак, кравець.

5. Редагування «Лінгвістичний футбол»

Вчитель «кидає» учням неправильне словосполучення, а учень «відби-ває» правильним варіантом відповіді, робить запис у зошит.

Виписуємо газети і журнали ____________ передплачуємо газети і журнали;

стежити за текстом ____________________ слідкувати за текстом;

взяти себе в руки ______________________ опанувати собою;



любий учень __________________________ будь-який учень.

ІV. Оголошення оцінок.

V. Домашнє завдання.

Високий і достатній рівень – оформити сторінку міні-підручника на вивчену тему.

Середній та низький рівень – проілюструвати опрацьований теоретичний матеріал власними прикладами.







Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал