Створення та використання інформаційно-освітнього середовища у навчальному процесі




Дата конвертації22.12.2016
Розмір16.3 Kb.

Створення та використання інформаційно-освітнього середовища у
навчальному процесі (на прикладі УДПУ)
Стеценко Н.М.
У поняття «інформаційно-освітнє середовище» різні вчені вкладають різний зміст, і тому на сьогоднішній день воно ще немає однозначного визначення. Наприклад, О.А.Ільченко вважає, що інформаційно-освітнє
(ІОС) – цесистемно організована сукупність інформаційного, технічного, навчально-методичного забезпечення, нерозривно пов’язана з людиною, як суб’єктом освітнього процесу. С.Д. Деряба дає таке визначення: «Освітнє середовище є сукупністю всіх можливостей навчання і розвитку особистості, причому можливостей позитивних і негативних». На думку А.А.Андрєєва
«інформаційно-освітнє середовище – це педагогічна система та її забезпечення, тобто підсистема фінансово-економічна, матеріально-технічна, нормативно-правова і маркетингова, а також підсистема менеджменту».
З врахуванням того, що ми будемо розглядати проблеми створення
інформаційно-освітнього середовища вузу, то в даному випадку найбільш прийнятним є визначення, яке приводить О.І. Соколова: «Інформаційне середовище вузу – це одна із сторін його діяльності, що включає організаційно-методичні засоби, сукупність технічних і програмних засобів зберігання, обробки, передачі інформації, що забезпечує оперативний доступ до інформації і здійснює освітні наукові комунікації».
Мета та завдання інформаційно-освітнього середовища закономірно випливають із цього визначення. В Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини таке інформаційно-освітнє середовище створене на базі платформи дистанційного навчання MOODLE. (Мал.1)
Мал. 1. Інформаційно-освітнє середовище УДПУ

Основна перевага цього програмного засобу полягає в тому, що воно вільно поширюване і безкоштовне, але проблеми полягають в тому, що потрібен постійний стабільний доступ до мережі, наявність потужноїматеріально-технічної бази, наявність кваліфікованих інженерів- програмістів для обслуговування інформаційно-освітнього середовища (ІОС) та викладачів з відповідним рівнем підготовки для наповнення ІОС навчально-методичними, інформаційними матеріалами, не говорячи уже про створення віртуального робочого місця для учасників педагогічного процесу та забезпечення високого рівня ефективності навчальної діяльності.
Для вирішення основних проблем, пов’язаних зі створенням
ІОС,зокрема:підвищення кваліфікації викладачів вузу в галузі ІКТ,на базі
Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, було організовано навчання викладачів-тьюторів
(організаторів) дистанційного навчання ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації, яке здійснював
Університет менеджменту освіти НАПН України. У 2014 році підготовку пройшли 136 викладачів УДПУ.
Створення ІОС неможливе без постійної координуючої участі і контролю занаповненням інформаційно-методичними матеріалами для організації навчально-пізнавальної діяльності. Тому в університеті створений
Центр дистанційного навчання та тестових технологій, який виконує зазначені функції.
На сьогоднішній день практично кожна молода людина має доступ до
інтернет-мережі, тому проблеми щодо використання інформаційно- методичних та наукових ресурсів у студентів не виникає.
Як показує досвід, створене інформаційно-освітнє середовище надає реальні можливості для оптимізації навчального процесу у вузі, забезпечує поєднання традиційної системи навчання з новітніми технологіями, дозволяє на більш якісному рівні організувати самостійну роботу студентів.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал