Способи організації початку уроку



Скачати 182.28 Kb.
Дата конвертації29.12.2016
Розмір182.28 Kb.
Способи організації початку уроку

Уміє вчити той, хто вчить цікаво

А.Енштейн

Організація активної участі учнів в уроці є важливою методичною проблемою. Вона не повинна забирати багато часу, тому учнів бажано залучати до навчально-пізнавальної діяльності з першої хвилини уроку. Для цього початок уроку має бути динамічним, давати учням заряд енергії, бадьорості, діловитості. Урок починається так: взаємне вітання вчителя й учнів; перевірка відсутніх; перевірка зовнішнього стану приміщення; перевірка робочих місць та зовнішнього вигляду учнів; організація уваги.

На вчителя, який приступає до роботи на уроці, покладається важливе завдання - створити оптимістичну установку, емоційно налаштувати на урок, забути на деякий час про недоліки, побачити тільки перспективні лінії розвитку, щоб в очах учнів засвітилася радість, щоб у кожного з них з’явилася впевненість у власних силах.



Способи організації початку уроку:
1) Американський винахідник Генрі Форд сказав:

Зібратися разом - це початок,

Триматися разом - це прогрес,

Працювати разом - це успіх!

Ми зібралися,тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху!

2) Друзі, сьогодні в нас незвичайний урок, бо ми маємо продемонструвати що знаємо і вміємо. Цілком природньо, якщо ви відчуваєте хвилювання. Нехай побороти його допоможе пам’ятка:

Я

розумна істота,



особистість творча.

Я

Вчуся, бо все хочу знати!



Заплющіть очі і про себе промовте:

«Я все знаю, я все можу, я все зможу!»

Усім бажаю успішної роботи на уроці!

3) Розшифруйте записану формулу уроку: ( у + о ) (в +с)  р = з ( у - увага,  о – організованість,  в – взаємодопомога,  с – спілкування, р – робота, з – знання). Саме ці якості потрібні будуть нам на уроці.



4)Гра « Створюємо настрій»

Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо собі:

  • Я прийшов на урок для чого? …(Учитися).

  • Треба бути яким? …(Спокійним).

  • Зі мною хто? …(Мої друзі).

  • Вони мене що? …(Поважають).

  • Мені це як? …(Приємно).

  • Я готовий до чого? …(До успішної роботи).

5) Для найменших школярів для налаштування на роботу можна використовувати невеличкі віршики:
Пролунав дзвінок -

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти - просто молодці.

***

Вчитель:

Любі діти! Добрий день!

Зичу праці і пісень.

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день!

Учні:


Добрий день! Добрий день!

Дякуєм за побажання.

На урок берем з собою

Знання, вміння, навички й старання.

***

Дзвоник дзвенить, не стихає,



Школярів усіх скликає:

Гей, до класу поспішайте,

На місця свої сідайте.

***


Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – правильно!

Лічимо – точно!

Пишемо – гарно!

***

Не урок, а справжнє  свято,



Бо полинем у світи.

Мандруватимем завзято,

Юний друже, я і ти.

У поході будь уважним,

Добре думай, не спіши!

Знай, що вчитись завжди важко,

Легше буде у житті!

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався –

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

***


Всі за парти ми сідаєм.

До роботи приступаєм.

Щоб помилок уникати,

Треба мову добре знати.

***

І знову дзвоник кличе в клас,



Знання нові чекають нас.

Ми дуже любим рідну мову,

Її мелодію чудову,

Тож починаємо урок,

Нехай знання ідуть вам впрок.

***


Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам починати

Кличе в подорож дзвінок.

***

Треба дружно привітатись.



Добрий день!

Дружно, голосно сказати.

Добрий день!

Вправо, вліво поверніться,

Один одному всміхніться.

Ще раз дружно привітались.

Добрий день!

***
Основною формою організації процесу навчання учнів є урок. Найхарактернішими ознаками його є те, що він проводиться при постійному складі учнів і під безпосереднім керівництвом вчителя, за сталим розкладом.

Кожен урок має свою структуру, тобто зовнішні постійні елементи (етапи). Вони складають макроструктуру уроку. Ознакою уроку як форми навчання є те, що він має початок і кінець. У макроструктурі кожного уроку початок виділяється в самостійний етап –“ Організація класу до уроку “, а кінець – “ Підсумок уроку “. Ці етапи створюють рамки, в яких відбувається процес навчання або його частина. Крім цих, розрізняють наступні етапи уроку: “ Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Загальна мотивація діяльності учнів “, “Формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок “, “Систематизація і узагальнення засвоєних знань, умінь і навичок”, “ Застосування засвоєних знань, умінь і навичок “, “Перевірка засвоєних знань, умінь і навичок “, “ Організація домашньої роботи “. Кожен із етапів має свою дидактичну мету.

В. О. Онищук відзначав, що макроструктура уроку характеризується тим, що в ній жорсткість і гнучкість, постійність і змінюваність діалектично взаємозв’язані і перебувають у протиріччі. Окремі етапи можуть здійснюватися у згорнутому вигляді, а інколи випадати зовсім.

Сукупність методів і прийомів на кожному етапі уроку складає мікроструктуру уроку. Вона є дуже мобільною. Розробка її з позиції досягнення найбільшої адекватності у кожній конкретній ситуації дозволяє гнучкіше використовувати всю структуру того чи іншого типу уроку.

У педагогічній практиці часто можна спостерігати, що вчитель довго не може заспокоїти учнів, коли почався урок. Причин подібної ситуації декілька, серед них: об’єктивні – психологічні особливості дітей і суб’єктивні – у дітей досконало не сформовані такі якості особистості, як організованість і дисциплінованість.

Щоб уникнути таких ситуацій, науковці радять:

а) систематично удосконалювати організаційні вміння;

б) перед кожним уроком психологічно налаштовувати школярів на роботу, відволікати від попередніх вражень;

в) постійно виховувати зібраність, прагненням до порядку та дисципліни у навчанні, до самоорганізованості.

Вчитель різними методами і прийомами може впливати на організацію класу до уроку:

- розв’язування кросворду на перерві, пов’язаного з темою уроку;

- зачитування уривку оповідання і зупинка на найцікавішому місці, а продовження зробити на уроці і т. ін.

Звичайно, що такі прийоми використовуються з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів, їх інтересу до навчального предмету, конкретної ситуації перед уроком.

Організація учнів до уроку не повинна забирати багато часу, згодом може взагалі тривати менше хвилини, але повинна характеризуватися певним динамізмом. давати учням заряд психічної енергії і працездатності.

Організаційний момент уроку націлений на підготовку учнів до продуктивної роботи. Для цього вчитель має вміти визначити емоційний фон класу, за необхідності — підсилити або скоригувати його. Процес мовленнєвої взаємодії вчителя з учнями починається з привітання, яким учитель задає тон спілкуванню, заряджає позитивним настроєм, передає своє доброзичливе ставлення: “Доброго ранку! Сьогодні гарна погода, і настрій у вас, бачу, теж гарний”. Значення слова “бачу” означає, що вчитель хотів би бачити гарний настрій в учнів. При цьому можна використати такі моделі: оптимізуючі (“Радий вас бачити. Нас чекає сьогодні незвичайний матеріал...”, “Подібне ми вже робили, тому ви з цим завданням легко впораєтесь. Спробуємо закріпити успіх”),



нейтральні (“Перевірте готовність робочих місць. Налаштуйтеся на серйозну роботу. Нам сьогодні потрібно буде...”),

гальмівні (“Ви сьогодні дуже неуважні. Мені це не подобається. Заспокойтеся і пригадайте, що ви на уроці"). Однак гальмівними фразами користуватися слід дуже обережно. Якщо вчитель, наприклад, виявив відсутність у більшості учнів робочих зошитів, краще відразу подбати про організацію їх роботи, ніж витрачати час і сили на нотації.

Організаційний етап кожного уроку покликаний створювати атмосферу довіри та доброзичливості, забезпечити нормальну зовнішню обстановку

для роботи та психологічний настрій учнів на нормальну роботу. Попередня

організація класу передбачає взаємне вітання вчителя і учнів, перевірку

відвідування, зовнішнього стану приміщення, робочих місць, робочої пози

та зовнішнього вигляду учнів, організацію уваги.

Перефразовуючи вислів"Як назвеш корабель, так він і попливе", на практиці впевнилась: як почнеш урок, так він і "пройде". Тому раджу з самого початку уроку створити такий робочий настрій у класі, щоб усі: і Вася, що забув зошит вдома, і Галинка, якій дзвінок завадив показати подрузі нову помаду, і Вова, який не встиг дограти в гру на мобільному,і відмінниця Оленка – відчули об’єктивну потребу у внутрішній готовності сприйняти навчальну інформацію та діяти в ній. Вчитель повинен за лічені секунди оцінити ситуацію, відчути психологічний стан учнів і виробити "стратегію" організації класу до уроку. Найчастіше доводиться діяти експромтом. І тут необхідно мати при собі "боєприпаси". Таким арсеналом володіє кожен вчитель. Це – слово, посмішка, погляд. Головне – самому налаштуватися на позитивний ефект.

То як же можна почати урок? Пропоную декілька варіантів початку уроку, які використовую у своїй практиці:



  1. Традиційне вітання. Не забудьте про оптимізуючу модель.

  2. Поетичне вітання. Почніть урок віршованими рядками. Наприклад:

А) А тепер за парту

Всі сідайте рівно.

І до роботи візьмемось сумлінно.
Б) Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо .

Роботу швидше починаймо.
В) Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

Доберіть поезію, яка створить позитивний настрій, розкриє учням красу слова.



Із слова починається людина,

Із мови починається мій рід.

Моя ласкава, мамина, єдина –

Щебече соловейком на весь світ.

Н.Рій

Ще більший ефект матиме епіграф до уроку,записаний на дошці та прочитаний вчителем або учнями.



  1. Музичне вітання. Ніяких слів, тільки музика, яка налаштує на урок, буде перекликатися з темою. Вчитель може використати мелодії українських народних пісень, класичну музику, навіть сучасну популярну музику. Так, наприклад, на початку теми "Просторічні слова, жаргонізми, професійні слова" не завадить послухати і Вєрку Сердючку. А ось спів солов'я налаштує на вивчення оповідання "Соловей"К.Малицької у 5 класі.

  2. "Малюнкове вітання". Використовую для цього смайлики. Є декілька варіантів такого вітання:

  • Прикріпляю на дошці смайл "Радість" і бажаю всім учням гарного настрою, легкого засвоєння теми.

c:\documents and settings\администратор\мои документы\мои рисунки\million_dollar_smilies.jpg

  • Пропоную учням обрати "Смайл уроку"серед запропонованих.

c:\documents and settings\администратор\мои документы\мои рисунки\ist2_3636039-smilies.jpg

  • Учням, що обрали"сумні" або занадто веселі смайли, раджу налаштуватися на роботу. Важливо використати цей прийом і наприкінці уроку, під час рефлексії. Учні можуть смайликом показати свої враження від уроку, чи змінився їх настрій за час уроку. Це дасть змогу вчителю проаналізувати свої помилки, знайти індивідуальний підхід до кожного учня.

  1. Міні-тренінг або розминка.

Сучасні учні з цікавістю виконують ті види навчальної діяльності, які дають їм матеріал для роздумів, можливість виявляти ініціативу та самостійність, потребують розумового напруження, винахідливості та творчості. Адже критичне мислення – це складний процес, що починається із залучення інформації та закінчується прийняттям рішення.

Невід’ємний елемент структури уроків з використання стратегії критичного мислення - це розминка (або міні-тренінг). Вона допомагає створити психологічний клімат (сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу,підвищенню авторитету вчителя, психологічному розвантаженню учнів, які за день мають 6-7 різних уроків), налаштовує дітей на активну й плідну індивідуальну, парну, групову форми роботи.

Реалізація стратегії критичного мислення в рамках класно – урочної системи навчання обмежує розминку коротким проміжком часу від 3 до 5 хвилин. Але навіть за цей період можна зробити багато чого. Потрібно тільки критично оцінювати можливості розминки, розширити її функціональні межі.

У своїй педагогічній практиці нерідко використовую розминки для мотивації навчання, для ненав’язливого формування мети і завдань уроку.

Завдяки розминці створюються умови, за яких мета і завдання навчального процесу, визначені вчителем, усвідомлюються кожним учнем як особистісно значущі. Із психологічної точки зору розминка — це своєрідний спосіб позбутись негативу, дискомфорту, відчути себе захищеною частинкою дружнього колективу. Розминка ззовні схожа на цікаву гру, але несе в собі глибоку інформацію, яка готує ґрунт для сприйняття нового матеріалу. Застосовую міні-тренінги, коли бачу, що учні прийшли на урок занадто збуджені, емоційні, не можуть швидко "включитися" в роботу. Пропоную тренінг у невимушеній формі, швидкому темпі, не примушую всіх виконувати завдання. Але, як правило, діти звикають до таких оргмоментів і активно беруть участь у тренінгу.

Пропоную декілька варіантів таких розминок:

1) Міні-інтерв'ю. Після привітання даю чітку інструкцію: "Інтерв'ю за 1 хвилину. Відповідаємо прикметниками ( прислівниками, дієсловами,словами з префіксами –роз, -без і т.д). Вибір питань і відповідей залежить від мовної теми попереднього уроку, допомагає застосувати на практиці набуті знання. Наприклад:

До теми "Прикметник"

- Яким був попередній урок? (важким, цікавим…)

- Якою була перерва? (веселою, короткою…)

- З яким настроєм ви прийшли на урок?( гарним, сумним, надзвичайно веселим…)

- А яка зараз повинна бути обстановка на уроці, щоб ви змогли засвоїти нову тему? ( робоча)

- Отже, давайте створимо таку робочу атмосферу.



До теми "Прислівник"

- Як працювалося вам на попередньому уроці? ( добре)

- У якому темпі виконували домашнє завдання на сьогоднішній урок? ( нашвидкуруч)

- Коли продзвенів дзвоник на урок? ( нещодавно)

- Чому деякі з вас запізнилися на урок? ( ненавмисне)

- Як треба зараз працювати, щоб наздогнати втрачені хвилини уроку? ( наполегливо, швидко, продуктивно)

2) Формула уроку. Учні повинні скласти формулу своєї майбутньої роботи на уроці, використовуючи умовні позначення всіх якостей, що необхідні для плідної роботи. Старшокласникам можна дати завдання "розшифрувати" записану формулу. Такий тренінг розвиває у дітей навички самоорганізації, логічне мислення, вміння ставити мету і досягати її. Наприклад, у 7 класі перед вивченням теми "Дієслово як частина мови" учні склали таку формулу майбутнього уроку:

(у+о)* (в+с)*р=з, де у - увага, о- організованість, в- взаємодопомога, с- спілкування, р- робота, з – знання.

3) "Ім'я з малюнком". Всі сідаємо в коло, а кожен учень малює на папері річ, яка, як він вважає, найкраще його характеризує. Підписує малюнок своїм ім'ям. Всі по черзі демонструють малюнки групі і пояснюють, чому обрали цей образ. Після презентації вішають всі малюнки на стіні в класі. Цей прийом раджу використати на вступних уроках у 5 класі або перед вивченням теми"Правопис імен по батькові" в рамках презентації проекту"Моє ім 'я" у 6 класі

4) " Комплімент". Урок починається з того, що вчитель підходить до першого учня і говорить: «Ти мені подобаєшся, тому що ти дуже добрий», учень повертається до сусіда і продовжує комплімент: «Ти мені подобаєшся, бо ти серйозний» і т.д. Як різновид цієї вправи на заняттях зі спецкурсу "Основи журналістики", на уроках літератури у 8-11 класах, практикую вправу "Плюс-мінус".Суть її в тому, що учні стають у коло, перший учень кладе руку на плече сусіда зліва і називає не тільки позитивну(+),а і негативну(-) рису характеру, якої необхідно позбутися ( обов'язково у коректній формі). Наприклад, "Ти сміливий хлопець, але спробуй більше довіряти оточуючим". Учні можуть за бажання не називати"мінус" свого товариша, а якщо учень не хоче почути свій "мінус", то після слова але говорить "Стоп". Спочатку у класі часто чується "стоп", але поступово усі прагнуть вислухати думку товаришів, намагаються виправити "мінус". Рекомендую повторювати таку розминку хоча б через місяць. Вважаю, що учні таким чином привчаються до критики, але не ображають при цьому людську гідність товариша.

5) "Психологічна настанова". Ось якими можуть бути варіанти початку уроку:

А. "До успіху"

- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі( можна оформити як девіз уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.
Б."Самоналаштування"

- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.
В. „Чорна рука – біла рука”

Етюд з негативними емоціями.

Дітям пропонується уявити й зобразити спочатку „чорну руку”, що готова до агресії, а потім, за сигналом, перетворити її на „білу руку”, добру руку, ту, що може пожаліти.

- Чи можуть негативні емоції приносити користь людям? То давайте нести один одному тільки добро , позитивні емоції.

Г. „Спіймай мій настрій”.

Дітям пропонується попрацювати в парі і домовитися, хто почне свої дії першим.

Діти виконують дії, які називає учитель.

- Посміхніться, „зніміть” посмішку зі свого обличчя долонею та „киньте” своєму сусідові. „Спіймайте” посмішку, „прикрасьте” нею своє обличчя.

- Зобразіть на обличчі ще будь-яку емоцію, „подаруйте” її своєму товаришеві.

Ґ. "Девіз творчих та винахідливих"

Дітям пропонується перед початком роботи промовити такі слова:

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

Д. "Психоформула"

Рекомендую використовувати таку настанову на початку уроку, перед самостійною чи контрольною роботою.

Люблю я свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок.

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Учителя слово

Здійсню практично.

“Малюйте” голосом лінію руху стрибка у висотувправа


 

Організаційний момент на уроках суспільних дисциплін

Одним з основних етапів сучасного уроку є організаційний момент. Його задача полягає в необхідності підготовки та налаштування учнів до продуктивної співпраці. Проте як показує практика, вчитель щоб зекономити час обмежується лише фразами привітання. Але слід пам’ятати, що хоч процес взаємодії вчителя з учнями і починається з привітання, але не повинен обмежуватися ним, адже саме на початку уроку вчитель задає тон спілкуванню, заряджає позитивним настроєм, передає своє доброзичливе ставлення. Організаційний етап кожного уроку покликаний створювати атмосферу довіри та доброзичливості,  забезпечити комфортну обстановку та психологічний настрій учнів. Тому необхідно з самого початку уроку створити такий робочий настрій у класі, щоб усі були готові до сприйняття навчальної інформації. Вчитель може проводити організацію класу до уроку за допомогою різних методів і прийомів, але  вони повинні використовуються з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів та їх інтересу до навчального предмету. То як же можна почати урок? Пропоную декілька варіантів початку уроку, які використовую у своїй практиці:



Тема уроку: Культурне життя козацької України (історія України, 5 клас)

Вчитель: Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

-   Прикріпляю на дошці смайл "Радість" і бажаю всім учням гарного настрою, легкого засвоєння теми.



http://3.bp.blogspot.com/-gtgjaz4gikk/uquzzbisn8i/aaaaaaaaaam/v-ydphz13pk/s1600/smiley.svg.png
- А зараз усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Щоб не просто слухали, а чули.

Щоб не просто дивилися, а бачили.

Щоб не просто відповідали, а міркували.

Дружно і плідно працювали.

- Сьогодні ми з вами уявно перенесемося у добу козаків-лицарів, коли «мовчали гармати», а самі українці творили, писали, будували чудові пам’ятки архітектури, видавали гарні книги, щоб усю свою мудрість, свій досвід передати нам, своїм нащадкам. Та перш ніж ми потрапимо у минуле, нам слід довести, що ми маємо великий багаж знань про цю епоху.



Тема уроку: Культура Давнього Єгипту (історія, 6 клас)

Вчитель. Добрий день, мої шановні учні!

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо.

Роботу швидше починаймо.

А зараз уявіть, що ваша голова перетворилась на велетенську шафу, в якій є безліч шухляд для збереження певної інформації. Віднайдіть історичну поличку і підготуйте її, щоб дістати потрібне з вивченого вже раніше матеріалу та покласти туди нову інформацію.

З найдавніших часів давньоєгипетська цивілізація привертала до себе увагу людства. Для нас Єгипет і досі залишається країною чудес, батьківщиною мудрості та витонченого мистецтва. Давній Єгипет – це країна, яка зберігає унікальні пам’ятники старовини і не перестає дивувати нас знову і знову, спонукає нас до пошуків нової інформації та нових вражень. Тож давайте торкнемося деяких аспектів унікальної культури Давнього Єгипту, однієї з найбагатших і найзагадковіших культур світу. Ви побачите як багато таємниць і загадок зберігає культура цієї країни. Можливо у майбутньому саме ви зможете їх розгадати. Але для цього треба багато знати і вивчати історію та культуру Давнього Єгипту.



Тема уроку: Узагальнення. Київська держава наприкінці Х – у І пол. ХІ ст. (історія України, 7 клас)

Вчитель: Добрий день, мої шановні учні! Сьогодні ми з вами поринемо у цікаву мандрівку по країні Київська Русь. Метою нашої подорожі є перевірка рівня ваших знань про історичні події, відомих представників історії, а також з'ясувати загальні знання з історії, і нарешті визначити найсильнішого історика класу по цій темі. Це завдання не з легких.

-    Любі друзі, ми починаємо змагання знавців  історії. Епіграфом нашого змагання будуть слова:   

         Ніколи  не  говори:  «Я - неук»,                                                                                  

         А  завжди  кажи   «Я - зірка».

Але кожен із вас повинен пам’ятати:

Я - учень

Я - хочу знати

Я - думаю

Я - вмію

Я - знаю

Я - особистість творча

Я – зірка

Тема уроку: Юридична відповідальність (правознавство, 10 клас)

Вчитель: Добрий день, мої шановні учні! Сьогодні ми з вами розглянемо дуже серйозну і важливу тему. Жити в суспільстві і бути вільними від нього неможливо: у будь-яких життєвих ситуаціях людина повинна погоджувати свої вчинки з існуючими в суспільстві нормами і цінностями з інтересами інших людей. Діючи згідно з ними, вона діє відповідально. У свою чергу, суспільство постійно контролює діяльність людини, адекватно реагуючи на різні варіанти поведінки (заохочуючи людину, караючи порушника). Як поєднати «хочу» і «повинен» у своїй поведінці?

Дітям пропонується уявити й зобразити спочатку «чорну руку» (хочу), що готова до агресії, а потім, за сигналом, перетворити її на «білу руку» (повинен), добру руку, ту, що може пожаліти.

- Чи можуть негативні емоції приносити користь людям? То ж давайте нести один одному тільки добро, позитивні емоції.

Тема уроку: Права, свободи та відповідальність (курс «Людина і світ», 11 клас)

Вчитель: Добрий день, мої шановні учні! В мене в руках парасолька. Як ви думаєте навіщо вона мені?(відповіді учнів) А парасолька для того, аби ніяка мряка, похмура погода не обтяжила і не зіпсувала сонячного настрою, який я сподіваюся буде царювати у нас сьогодні на уроці.

Девіз уроку.    Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх.

Г. Форд


Замало опанувати премудрість,

слід також уміти користуватися нею.

                                                                                                                Цицерон

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал