Спортивно – масові заходи Тато, мама



Сторінка1/4
Дата конвертації25.02.2017
Розмір0.81 Mb.
  1   2   3   4



Спортивно – масові заходи


Тато, мама, я -

разом спортивна сім'я

1-а ведуча. Добрий день, дорогі гості. Сьогодні ми зібралися на свято « Тато, мама, я – разом спортивна сім'я.» Щоб позмагатися у силі, спритності, винахідливості і просто відпочити та поспілкуватися з дітьми. Раді бачити вас завжди здоровими, готовими до фізичних випробувань.

Сім'я – це пристань і гавань,

Сюди повертаєшся знов

Із мандрів далеких і плавань,

Тут вічно панує любов.

Тебе тут завжди пам'ятають

Куди ти не їхав, не йшов,

На тебе постійно чекають

Увага, турбота, любов.

Сімейний вогонь палає,

Теплом наповнивши дім

Хай тато маму кохає,

Хай щастя не зраджує їм.

А зараз я вам представляю учасників сьогоднішнього свята ( лунає козацький марш).

В зал входять одна за одною команди.

2-а ведуча. Оголошує, під яким номером команди і яка сім'я її представляє ( їх чотири по 4 учасники в кожній: тато, мама двоє дітей).

І – «Карлсон»

ІІ – «Капітошка»

ІІІ – «Чебурашка»

ІV – «Кенгуру».

1- а ведуча. Оцінювати майстерність наших учасників будуть судді : …………

Перш ніж приступити до спортивних змагань, пропонуємо розминку:

1. Героїні якої казки один із овочів допоміг стати щасливою? ( Принцеса на горошині)

2. Садок вишневий коло хати… Які комахи гудуть над вишнями?

3. Про яку комаху ця байка:

«Лето красное пропела

Оглянуться не успіла»… (стрекоза)

А зараз я даю вам 10 найпоширеніших букв. Протягом 2 хв. Вам потрібно скласти із них слова. Виграє той, хто більше. (АВКЛОРЕНІС)



2- а ведуча. Команди до старту готові? (Команди: «Готові!»).

1-а ведуча. Перша естафета. Парний біг навколо гімнастичної лавочки ( зв'язані по одній нозі). Спочатку біжать тато з мамою, потім, повернувшись на своє місце, розв'язують свої ноги і зв'язують по одній нозі дітям і так яка команда першою подолає дану естафету.

2- а ведуча. Друга естафета «Біжи обережно».

(4 ложки, 4 тенісні кульки. Учаснику кожної команди дають у руки ложку, в яку кладуть кульку). Ваше завдання: оббігти кругом стільця, не випустивши кульки і не допомагати рукою. Повернутись на своє місце і передати ложку з кулькою іншому. Яка команда швидше справиться із завданням. ( Перед кожною естафетою помічники ведучих демонструють як проводиться гра).



1-а ведуча. Поки що судді підраховують набрані очки, для вас танок «Весела дітвора.»

d:\мій файл\фотографії\мої фото\наші\img_1995.jpg

2 –а ведуча. Слово надається суддям.

Третя естафета для татів. Хто з татів найбільше разів однією рукою вижме гирю вагою 32 кг.

1-а ведуча. Четверта естафета. Тато з мамою складають руки «кріселком» і проносять свою дитину до заданої позначки, потім повертаються по іншу дитину, переносять її таким же способом. Завдання: хто швидше перенесе дітей!

2-а ведуча. П'ята естафета «Поїзд». На підлозі розставлені 6 стільців на відстані1м один від одного. Першими завдання починають виконувати тато з мамою, пробігають, тримаючись один за одного. За другим разом до них приєднується перша дитина, потім друга. Яка команда швидше оббіжить в повному складі навколо стільців і повернеться на своє місце – та й переможе.

1-а ведуча. Поки судді підраховують очки пропонуємо танок «Морячки.»


d:\мій файл\фотографії\мої фото\наші\img_1979.jpg

Слово надається суддям.



2 –а ведуча. Шоста естафета для мамів «Впізнай своїх дітей». Мами із зав'язаними очима впізнають своїх дітей на дотик. А діти стоять рядочком з витягнутими вперед руками.

1-а ведуча. Сьома естафета для татів «Хто швидше надує кульку.»

2-а ведуча. Восьма естафета. На дистанції 8 метрів напроти кожної команди лежать по два кола. В кожному з них по 4 м'ячі. За командою кожен учасник повинен перенести (перекласти) м'ячі із одного кола в інше і повернутись до своєї команди, передаючи естафету іншому учаснику.

Поки судді підраховують очки, пропонуємо гумореску



d:\мій файл\фотографії\мої фото\наші\img_2002.jpg

1-а ведуча. Увага слово надається суддям.

Дев'ята естафета. Всім гравцям потрібно присісти , міцно взятись за талію і так пройти шлях навколо гімнастичної лави, повернутись на своє місце. Виграє та команда, яка не втратить учасників і швидше виконає завдання.

2-а ведуча. Десята естафета «Пов’яжи косинку». З одного боку залу стоять 4 стільці напроти кожної команди. На кожному з них косинка. На протилежному боці- команди. За сигналом «Раз, два, три – біжи!» учасники біжать до стільців, беруть косинки, пов'язують їх і сідають на стільці. Потім встають, розв'язують косинку, кладуть на стілець і біжать до своєї команди, передаючи естафету наступному (хлопком по руці). Виграє та команда, яка першою завершить дану гру.

Судді підводять підсумки.



1-а ведуча. Етюди різні є на світі

Є музикальні, є в балеті

А ми покажемо вам тут

Пластичний наш етюд.




d:\мій файл\фотографії\мої фото\наші\img_2035.jpg


2-а ведуча. Одинадцята естафета «Чотири кільця». Два стільці поставити один на одного, один перевернути догори ніжками. По черзі учасники кожної команди кидають кільця , намагаючись надіти на ніжку стільця з відстані 5 кроків. Перемогу здобуде та команда , яка накидає найбільше кілець.

1-а ведуча. Дванадцята естафета. Із закритими очима пройти між кеглями, розміщеними на відстані 2 кроки, починаючи з відстані 5 метрів від кеглів. Перемагає та команда, яка набере найменше штрафних очок (зачепивши, але не збивши кеглю – 1 очко, збивши кеглю – 2 очки).

2-а ведуча. А зараз пропонуємо гру з обручами. Спочатку представник старшого покоління надягає обруч через голову на себе і знімає через ноги, робить це 2 рази, потім передає обруч дитині, яка повинна тричі перестрибнути через нього, як через скакалку. Гра іде на час. Виграє та команда, яка затратила найменше часу.

1-а ведуча. Звичайно, про футбол всі чули. Багато хто любить цю гру дивитись, а де - хто не проти і сам поганяти м'яч. Але наш футбол буде трохи інший. Ми назвали його космічний. Вдарити по м'ячу із зав’язаними очима. По два учасники від команди.

Поки судді підводять підсумки – спортивна вікторина.



2-а ведуча.

1. Як часто проводяться Олімпійські ігри? (І раз в чотири роки).

2. В якій країні відбувся чемпіонат світу з футболу в 1998 році? (Франція).

3. Скільки гравців у футбольній команді? ( 11).



1-а ведуча.

4. Скільки гравців у волейбольній команді? (6).

5. Які групові види спорту беруть участь у зимових Олімпійських іграх? (Фігурне катання, хокей, лижні гонки, стрибки з трампліну, санний спорт).

6. Які ігрові види спорту беруть участь у літніх Олімпійських іграх? (Футбол, волейбол, баскетбол, гандбол та ін.).



2-а ведуча. Увага! Всім учасникам! Слово надається суддям змагання. (Судді підводять підсумки змагань, оголошують переможця). Слово для привітання і вручення призів надається директору школи та вчителю фізкультури.

1-а ведуча. Ми дуже вдячні нашим батькам і дітям , які взяли участь у спортивному святі. І хочеться побажати, щоб у ваших сім'ях було все гаразд, щоб ви всі здорові були.

2- а ведуча. Свято завершилося. До нових зустрічей!

Рух заради здоров'я

День здоров'я
Мета: Створити атмосферу радості, співпереживання, активного відпочинку. Залучити до участі у святі максимальну кількість учнів, вчителів, батьків. Пропагувати здоровий спосіб життя, збільшувати руховий режим школярів, розвивати рухливі якості учнів – спритність, швидкість, витривалість. Виховання в учнів почуття колективізму, вміння вести себе в нестандартних ситуаціях і приймати швидкі рішення. Згуртувати учнівські, батьківські, учительські колективи у загальній справі – піклування про своє життя і здоров'я.

Провідна ідея заходу: Щасливе життя – це гарне здоров'я. Здоров'я – це цінний скарб, про який треба піклуватися щодня. Немає найнещаднішої людини, ніж та, яка втратила здоров'я. Хто розпочинає день із зарядки – здоров'я того у порядку.

План проведення свята

І. Виступ учителя фізичної культури з привітаннями та побажанням здоров'я, сил.

ІІ. Оголошення плану проведення змагань, ознайомлення з командою суддів.

ІІІ. Проведення свята на спортивному майданчику за сценарієм.

1. Виступ команди початкових класів. Конкурс на кращий показ комплексу вправ ранкової гімнастики.

2. Виступ команд учнів 5 – 7 класів, до складу яких входять батьки. Конкурсні змагання « Тато, мама, я – разом дружна та спортивна сім'я ».

3. Змагання команди старшокласників та команди вчителів.

IV. Підбиття підсумків змагань та нагородження.



Сценарій проведення свята « Рух заради здоров'я»

І. Шикування команд - учасників змагань на спортивному майданчику.

ІІ. Оголошення умов першого конкурсного завдання.

Перший конкурс: «За здоров'я дякуємо ранковій зарядці». Беруть участь учні початкових класів.

Завдання. Показ комплексу вправ ранкової гімнастики.

Вимоги до показу:

1. Згуртованість команди.

2. Підбір вправ корисних та цікавих.

3. Музичний супровід.

ІІІ. Проходження конкурсу.

IV. Підведення підсумків конкурсу членами журі.

V. Оголошення результатів першого конкурсу головним суддею.

Підготовка інвентарю до наступного конкурсу.

VI. Оголошення умов другого конкурсу.

Другий конкурс: «Тато, мама, я – разом дружна та спортивна сім'я». Беруть участь команди учнів і батьків 5 – 7 класів. Конкурсні змагання проходять у два етапи. І етап – представлення команди: назва, емблема, девіз, пісня;

c:\users\администратор\desktop\img.jpg

ІІ етап – спортивні змагання « Спритні, вмілі, витривалі».

VII. Проходження змагань.

Зміст завдань ІІ етапу.

1. Естафета « Перенесення дитини». Тато з мамою за допомогою рук утворюють стільчик. Беруть дитину і таким чином швидко пересуваються до заданого місця на майданчику, ставлять дитину, беруться за руки і повертаються на своє місце, передаючи естафету іншим учасникам, які вже готові до естафети. В естафеті перемагає команда, яка швидше пройде дистанцію без помилок і порушень.
2. Естафета «Сильні руки» для мам і тат. Тато спирається на руки, мама бере тата за ноги, і рухаються до визначеного місця , де міняються місцями і, таким чином, повертаються назад, передаючи естафету іншій парі.

3. Естафета « Перенеси кеглі в обруч». Беруть участь тільки учні.


4. Естафета « Хто швидше». Дитина веде баскетбольний м’яч до визначеного місця на майданчику, кидає м’яч в кошик. Після того, як дитина влучить м’ячем у кошик, тато й мама стрибають обоє в одному мішку до дитини, садять її в мішок і несуть разом до команди. Де передають естафету іншим.

5. Естафета для тат «Пов’яжи косинку».


VIII. Підведення членами журі підсумків другого конкурсу.

IX. Прибирання спортивного інвентарю, підготовка спортивного майданчика до наступних конкурсів.

X. Оголошення підсумків конкурсу та завдання наступного.

XI. Проходження третього конкурсу « Покажи себе». Беруть участь команди старшокласників і вчителів.

1. Естафета «Хто швидше». Учасники команди із набивним м’ячем (1кг) біжать до визначеного місця, перестрибують через бар’єрні перекладини. Добігши до кінця, котять м’яч до своєї команди, а самі повертаються назад проповзши по гімнастичній лаві.

2. Естафета « Тунель». Подолання учасниками перешкод по черзі. Перша перешкода – пролізти під перекладиною, далі – через мішки без дна, які зшиті між собою у довгий тунель. Назад учасник повертається бігом, передаючи естафету наступному учаснику.

3. Естафета «Тенісисти». Із тенісними ракетками і тенісними шариками треба пройти швидко визначену відстань і не загубити шарик із ракетки. Якщо шарик впав, підняти його і продовжувати естафету з того місця, де впав шарик.

4. Естафета « Перетягування каната».

XIII. Підведення підсумків третього конкурсу.

XIV. Оголошення підсумків змагань. Нагородження учасників.



Спортивні змагання серед дошкільнят « Веселі старти»


Спортивне свято «Веселі старти»

Місце проведення – спортивний зал.

Зал прикрашається прапорцями, плакатами, повітряними кульками. На баскетбольному щиті знаходиться – емблема з зображенням п’яти олімпійських кілець, в кожному з яких смішлива мордочка, а внизу підпис «Переможе найсильніший». Про початок сповіщає музика. Ведучий вітає гравців, болільників. Знайомить їх з програмою змагань. Зачитуються жартівливі телеграми від зірок спорту. Представляються члени журі. Звучить гімн. За сигналом виходять капітани команд. Вони віддають голові журі яскраво оформлені заявки на участь у змаганнях. Під музику та аплодисменти болільників команди проходять по залу і шикуються. Роблять привітання (Команда «Сонечко» на спортивне свято «Веселі старти» прибула. Всім учасникам свята «Фізкульт – привіт»).

Перед першим конкурсом шикування в напівколо.

1 конкурс (На увагу).

Ведучий читає уривок з книжки Д. Світа «Пригоди Гулівера». Коли вчитель каже слово «ліліпути» або «чоловічки» всі відображають «ліліпутів» (присідають), Якщо ведучий каже слово «Гулівер» - всі встають навшпиньки і піднімають руки вгору. Другий ведучий весь час робить те саме, але інколи спеціально робить навпаки. Діти повинні виконувати все за розповіддю, а не за показом. Судді фіксують помилки і нараховують штрафні очки. Виграє команда, в яких цих очок буде менше. По закінченю журі повідомляє підсумки змагання.



2 конкурс

(«Конкурс футболістів», участь приймають хлопці).

На стартовій смузі біля кожної команди лежить футбольний м’яч. За сигналом перші гравці кожної команди ведуть м’яч по напрямку до булав. Першу булаву обводять справа, другу – зліва, третю – справа. Назад повертаються так само, передають м’яч наступному гравцеві, а самі стають останніми. Виграє команда, яка закінчить вправу раніше. Якщо м’яч збиває булаву, гравець повинен підняти її, і з цього місця продовжити вправу. Якщо це правило порушується, команда отримує штрафне очко.

3 конкурс

(«Конкурс баскетболістів», участь приймає вся команда).

Шикування і правила ті самі що у попередньому конкурсі, але замість футбольних м’ячів гравці працюють з баскетбольними і ведуть м’яч рукою.

4 конкурс

(«Конкурс на спритність», участь приймають дівчата).

Шикування як у попередніх естафетах. Замість м’ячів дають повітряні кульки. За сигналом дівчата вибігають вперед, підбиваючи рукою кульки в повітрі. Огинають стійку, повертаються на місце та передають кульки наступним гравцям. Якщо кулька впаде, її треба підняти, і з того місця продовжити біг. Якщо це правило порушується, команда отримує штрафне очко.

5 конкурс

По одному номеру художньої самодіяльності.



6 конкурс

(Гра « Гонка м’ячів»).

1) М’ячі у направляючих. За сигналом гравці передають м’яч над головою, останній вибігає з м’ячем вперед. Гра триває, поки попереду знову не з'явиться направляючий і підніме руку догори. Забороняється передавати м’яч, пропускати гравців. За це нараховуються штрафні очки.

2) Те саме, але вихідне положення гравців «широка стійка», м’яч передається під собою з рук в руки.

3) М’яч прокачується по підлозі між ногами.

7 конкурс

(Конкурс «Найуважніший»).

Гравці однієї команди сідають на лаву. До них виходить представник іншої. Стає спиною до лави і заплющує очі. За 10 с. гравці на лаві приймають різні пози. За сигналом ведучий повертається і старається за 10 с. запам’ятати пози дітей. Знов повертається спиною на 10 с. В цей час діти змінюють пози. Ведучий повертається і помічає, хто змінив позу. Виграє команда ведучий якої помітить більше змін.

8 конкурс

(«Доставка пакунку»).

Кожна команда готує пакунок (конверт з емблемою команди). Хлопці шикуються в колони за смугою старту Дівчата з обручами в руках будують «тунель».

За сигналом хлопці з «секретними пакунками» вибігають, пролазять крізь обручі («тунель»), оббігають булаву, повертаються і передають пакунок наступному. Останні замість оббігання булави несуть свій пакунок суддям, які стоять навпроти кожної команди. Судді здають їх голові журі. Виграє та команда, яка віддасть пакунок раніше.



9 конкурс

(«Конкурс капітанів»).

На трьох стільцях сидять капітани з зав’язаними очима. Навпроти них стоять стільці. На них знаходиться по 3 кеглі. Гравці за сигналом встають, переходять до стільців навпроти. Беруть одну кеглю і переносять її на свій стілець. Так само повертаються за другою і третьою кеглями. Виграє той, хто зробить все раніше.

10 конкурс

Конкурс болільників»).

Кожній команді роздається лист з незакінченим віршем. Болільники повинні самі його закінчити. Хто справиться краще – виграв.

«Раз» - підняти руки вгору

«Два» - нагнутися додолу

Не згинайте, діти, ноги

Як торкаєтесь підлоги.

………………………...

………………………..

Діти обдумують вірш під час естафети. По закінченні естафети вони повинні віддати свої варіанти, або виголосити голосно.

11 конкурс

(Комбінована естафета ).

Шикування як у попередніх конкурсах.

1) етап – біг гусячим кроком (хлопці);

2) етап – стрибки на правій, лівій нозі (хлопці);

3) етап – стрибки на двох (хлопці);

4) етап – переміщення «павуком» обличчям вперед (хлопці);

5) етап – стрибки на двох через скакалку з рухом вперед (дівчата);

6) етап – біг через скакалку (дівчата);

7) етап – біг приставними кроками туди правим, назад лівим

(дівчата);

8) етап – біг зі згинанням рук в упорі лежачи на обумовленому

місці (хлопці);

9) етап – біг до обумовленого місця, 5 присідань на місці,

повернення бігом (дівчата);

10) етап – звичайний біг (дівчата).

По закінченню естафети, підводяться її підсумки, та підсумки конкурсу болільників. Після цього слово надається голові журі. Він підводить підсумки свята. Всі штрафні очки, які команди отримали під час змагань, вираховуються з загального рахунку. Виграє команда в якої більше очок. Після підведення підсумків іде нагородження. Команда – переможець робить коло пошани. Всі виходять із залу.

Девіз свята: Жодного глядача – всі учасники!Спортивний зал оформлений спортивними гаслами, девізами класів, стіннівками кожного класу, які оцінюються суддями.

Команди – класи в єдиній спортивній формі під звуки маршу крокують у колоні по одному в обхід. Попереду кожного класу – учень з емблемою.

Судді під час проходження параду оцінюють стройову підготовку класів, емблеми, спортивну форму.

Після виходу класів на зазначені місця капітани команд – класів або фізорги складають усні і здають письмові рапорти.

Головний суддя. Фізоргам класів підняти прапор змагань! ( Фізорги під музику піднімають прапор). Знайомить учнів з порядком проведення свята і подає команду до проголошення девізів.

Продовжуємо змагання із стройової підготовки. Подає команди до виконання стройових вправ на місці почергово кожному класу (судді оцінюють якість виконання).



Головний суддя. До виконання групових гімнастичних вправ під музику викликається (називає клас). Почергово класи виконують вправи. Після виконання групових вправ головний суддя подає команду:

Підготуватись до стрибків через скакалку (діти виконують стрибки на двох ногах, обертаючи скакалку вперед).

Стрибають спочатку хлопці всіх класів, потім дівчата. Кількість стрибків, виконаних учнем за 10 с, підраховує суддя, потім підсумовується результат кожного класу і записується до протоколу. Перемагає команда, що зробила більше стрибків.
Головний суддя пропонує підготуватись до гри «День і Ніч».

Послідовно викликаються класи для участі в грі. За командою «День настає» діти пересуваються по залу. Під час команди «Ніч настає» кожен учень має завмерти в певній позі, зображуючи елемент будь-якого виду спорту; учні можуть об’єднуватися в групи, демонструючи заздалегідь підготовлені піраміди. Судді оцінюють усі фігури і виставляють загальну оцінку за гру «День і Ніч».



Головний суддя. Починаємо веселі естафети. Командам зайняти визначені місця. Після закінчення кожної судді оголошують переможців і призерів.

І естафета. «Біг каракатиць» ( пересування в упорі позаду ногами або спиною вперед).

ІІ естафета. Пробігання крізь великий та пролізання крізь малий обручі.

ІІІ естафета. «Хокей». (ведення ключкою шайби з обведенням встановлених на одній лінії кеглів).

IV естафета. «Біг рачки» ( в упорі стоячи на колінах, тримаючи в руках гімнастичну палицю).

V естафета. « Висаджування та збирання картоплі» (діставання з мішечка почергово трьох м’ячиків і покладення їх на позначки на підлозі одним гравцем, а збирання іншим).

VI естафета. «Скачки на м’ячі» (учень, сидячи на м’ячі, стрибає до позначки, що на відстані 6 - 8 м, і, піднявши м’яч, бігом повертається до наступного гравця й передає йому м’яч).

Оголошується конкурс пісні. Класи по черзі співають спортивну пісню.

Звучить сигнал «Слухайте всі!»Головний суддя змагань оголошує підсумок свята. Учні отримують призи , грамоти.

Головний суддя. Право опустити прапор змагань надається переможцям.

Головний суддя. Парад, рівняйсь! Струнко! Направо! За класом – переможцем кроком руш! (Команди під марш залишають спортивний зал).



Мета: Пропаганда серед учнів здорового способу життя засобами фізкультури і спорту.

Обладнання: Жетони на кожен етап змагань, скакалки, секундоміри, сигнальні прапорці.

Кожна команда готує назву, девіз. Організатори і ведучі змагань учителі фізичної культури. Суддівська колегія заносить у зведену таблицю отримані бали і підводить підсумки.



Програма свята

Всі учасники свята поділяються на вікові групи.

Учителі фізичної культури – організатори, ведучі, суддівська колегія.

За ходом змагань слідкує головний суддя, він же і збирає зароблені дітьми жетони.

За кожною із номінацій закріплений суддя.

Кожній команді роздаються маршрутні листи, в яких вказані номери і завдання кожної станції.

Відкриття свята

(місце проведення – спортивний майданчик)

І станція – „Біг парами”

Команди шикуються парами. У перших двох учасників зав’язані гумовою стрічкою ноги.

Завдання: пробігти 30м, повернутися назад і віддати свою гумку наступному. Ті одягають гумку і виконують те саме завдання. Перемагає команда, яка швидше виконає завдання і без помилок (цій команді дають жетони)

ІІ станція – Естафета 4х60 м

І етап – біг зі скакалками

ІІ етап – біг „кенгуру” (м’яч стиснутий між ногами)

ІІІ етап – біг у мішках

ІV етап – біг з максимальним прискоренням.

ІІІ станція – Естафета „Павучки” (5м)

Біг навкарачки, уперед ногами



ІV станція – „Матроські забави” (перетягування канату)

V станція – „Веселий футбол” (міні-футбол)

1. Суддівська колегія підраховує всі виграні командами жетони, заносить їх кількість до таблиці і визначає переможців за більшою кількістю набраних жетонів у кожної команди.

Нагородження переможців.

Девіз змагань: Якщо спорт полюбиш,

Сильним, спритним будеш.

Інструктаж з ТБ про правила поведінки учнів на спортивному майданчику.

Переплетинки

Станьте парами та подайте один одному руки так, щоб вони переплелися. А тепер спробуйте пробігти 30—50 м. Перемагає пара, яка добігла до фінішу першою.



Перегони зі скакалками

Стрибати через скакалку можна не тільки одному, але й парами. При цьому можна не стояти на місці, а бігти вперед.

Проведіть таке змагання: хто швидше пробіжить 20—30 м, постійно стрибаючи через скакалку.

«Януси»

Давнє римське божество Янус зображувалося з двома обличчями, оберненими у протилежні сторони. Станьте спинами один до одного,

переплетіть руки та влаштуйте забіг на 20—25 м. Спочатку один біжить попереду, а інший позаду, а потім міняються ролями та біжать назад. Перемагає та пара, яка швидше пробігла вперед і назад.

«Аякси»

Аякси — давньогрецькі герої, які ніколи не розлучалися. Станьте обличчями один до одного і влаштуйте забіг на 20—25 м. Вперед і стільки ж назад. Хто скоріше повернеться на фініш, той і перемагає.



Триноги

Триноги — це такі змагання в забігах, де у кожної пари бігунів ноги зав'язані шарфом або ременем. Виходить, що у кожної пари бігунів нібито три ноги, а не чотири.

Влаштуйте і ви таке змагання, тільки на дистанцію 20—25 м. Перемагає пара, яка прийде до фінішу першою.

Пас-зигзаг

Таку гру люблять хлопчаки, тому що вона нагадує футбол.

Розставте на доріжці кеглі, 8—10 штук, для кожної пари гравців. Потім ганяйте м'яч ногами, стараючись провести його між кеглями. Пропускати кеглі не можна. Якщо в грі бере участь багато пар, то можна відмічати час, щоб знати, яка пара перемогла.

Якщо учасників розділити на команди, то можна провести естафету. Кеглі потрібно розставити в два ряди. Та команда, яка прийде швидше, перемагає.



На спині

У цій грі хлопчаки по черзі катають один одного на спині, стараючись пройти з партнером 10 м. Потім вони міняються ролями. Переможе та команда, яка першою пройде від старту до фінішу і назад.



Перегони з парасолями

Ця гра хороша тим, що її можна проводити і в спекотну днину, і в дощову. В забігах беруть участь пари, і замість палички-естафети вони передають другій парі парасолю. Перемагає та команда, учасники якої пробігли з парасолями всю дистанцію швидше.



Пас-бол

У таких іграх, як баскетбол, гандбол, регбі, потрібно вміти перекинути м'яч один одному руками. Ось і потренуйтеся парами, перекидаючи м'яч один одному; при цьому кожен має право робити не більше трьох кроків, підкидаючи м'яч угору і не ударяючи ним об землю. Затримувати м'яч у руках не дозволяється.

Виграє команда, яка швидше добіжить до фінішу та повернеться назад, дотримуючись правил гри.

Пас-волан

Пасувати можна не тільки м'ячем, а й воланом. Між двома стовпами натягніть стрічку або мотузку завдовжки 2—3 м. Ударяючи ракетками для бадмінтону по волану, потрібно пройти вздовж мотузки вперед і назад так, щоб зробити 5 ударів, рухаючись назад. При цьому волан не повинен падати на землю.



Парна чехарда

Всі діти знають гру в чехарду: один нахиляється, а інші стрибають через нього. Можна грати в чехарду й парами.

Для розгону дозволяється робити не більше трьох кроків. Перестрибнув через товариша, зроби три кроки вперед, щоб той міг розігнатися й стрибнути через тебе.

Дистанція 40—50 м. Перемагає та пара, яка прийде до фінішу першою.



Крізь обруч

Для цієї гри потрібні обручі. Один гравець котить обруч від старту до фінішу, а другий повинен у цей час спритно перестрибнути крізь нього.

Перемагає та пара, яка ні разу не загубила обруч на маршруті та більшу кількість разів перестрибнула через обруч. Кожний вдалий перехід через обруч дає виграш 5 балів. Хто набрав більше балів, той і переміг.

Гра з кулькою

У цій грі беруть участь четверо — двоє на двох. Замість воріт на стійку ставиться кільце, одне синє, друге червоне. Задача кожної пари — щиглем перепасувати кульку так, щоб вона влетіла в кільце суперників. Якщо кулька впаде на землю, право першого удара по ньому отримує суперник. Грають два тайми по 3 хв. Перемагає та пара, яка набрала найбільшу кількість балів.



Не впусти м'яча

На лінії старту кожний учасник гри отримує дві палички. Потім гравці стають парами і палицями затискують м'ячик, щоб він не впав. Кожна пара повинна пробігти швидше від своїх суперників, не впустивши м'яча. Якщо ж м'ячик упав, потрібно зупинитися, підняти його, покласти на палиці і знову бігти. Дистанція для бігу— 15—20 м.



Дуетне серсо

Зазвичай грають у серсо так: один із гравців підкидає кільце, а другий повинен встигнути піймати його на свою шпагу. Обручі можна зробити з дроту, а шпаги — із паличок завдовжки до 80 см. Щоб обруч не опускався на руку, кожна шпага повинна мати перекладину.

Можна грати в серсо і двоє на двоє, як у волейбол. Той, хто подає кільце, виграє очко, якщо кільце впаде на майданчик суперників і ті не встигнуть його відкинути. При помилці вони втрачають подачу.

Лебідь, рак і щука

У цій грі беруть участь три команди або три хлопчики. Потрібні три канати, зв'язані в центрі вузлом або закріплені на одному кільці. Кільце або вузол, від якого ідуть кінці каната, кладуть у центрі кола, намальованого крейдою на майданчику. Діаметр такого кола повинен бути не більший від трьох метрів. Біля кожного кінця каната на майданчику ставляться емблеми, що позначають назви команд. Одна емблема лебідь, друга —рак, третя —щука.

Учасники гри діляться на три групи або команди і стають уздовж свого каната, міцно взявши його в руки. За сигналом судді «раз» всі повинні приготуватися, «два» — міцніше взятися, «три» — тягнути. Кожна група дружно тягне кінець каната в свою сторону, стараючись перетягнути вузол або кільце, що скріплюють канати. Тільки-но кільце або вузол переходять через лінію кола, суддя зупиняє гру та називає переможця.

У цю гру можна внести різноманітні ускладнення. Наприклад, біля кожної командної емблеми ставлять гімнастичну булаву на відстані метра від кінця каната. Гравці тягнуть канат на себе, і останній в команді повинен змогти дотягнутися, схопити булаву, що стоїть біля його знака. Хто зумів це зробити, перемагає.



Аркан-тартиш

Аркан-тартиш — гра з перетягуванням каната. Поєдинок відбувається між двома учасниками. Правда, під час свята на спортивний майданчик виходить багато пар, проводяться справжні змагання. Переможці у перших парах змагаються між собою, потім змагаються переможці другого туру, третього, і так до тих пір, поки не буде виявлений чемпіон свята.

Перед початком гри на майданчику креслять рівну лінію. Учасники змагання одягають на себе мотузкові кільця. Кільця одягаються так, щоб мотузка лягла на шию під потилицю, потім її потрібно вивести на плечі і пропустити під руками. Під потилицю потрібно покласти товсту м'яку тканину, щоб не натирати мотузкою. Отже, гравці стають спинами один до одного, з'єднавшись одним кінцем. Це кільце й називається «Аркан-тартиш». Приготувавшись, пари стають на накреслену лінію. За сигналом судді починаються змагання. Якщо змагаються кілька пар, вони стають на лінію, на відстані одна від одної не менше, ніж на 2 м.

Тільки-но один із борців перетягне суперника за лінію, суддя зупиняє боротьбу та називає переможця. Переможці в парах ведуть поєдинки у другому турі, з'єднуючись у пари за черговістю своїх перемог. Боротьба за цими ж правилами проходить у третьому і четвертому турах до виявлення чемпіона.



Норвезька боротьба

Це ще одна гра, де можна помірятися силою. В одній книзі, де описується життя норвезьких школярів, можна прочитати:

«У Норвегії кожний школяр носить із собою дві палички (завтовшки 2—2,5 см, завдовжки 17—20 см). Під час зустрічі хтось із хлопчиків дістає палички і постукує ними одна об одну. Це означає виклик супернику. Якщо виклик прийнятий, у відповідь хлопчик виймає свої палички і теж постукує ними. Потім вони вибирають будь-яку пару паличок, обхоплюють кожну рукою і за взаємним сигналом починають виривати палички один у одного, не застосовуючи у боротьбі ноги.

Після боротьби вони знову постукують паличками та розходяться».

Отже, поєдинок завершився, суперники розійшлися.

Є ще схожа гра у хлопців з Естонії, тільки змагаються вони однією паличкою і вона трохи довша. Умова боротьби проста. Кожний суперник тримає в руках свій кінець палки. Хлопчики повертають палку вліво і вправо і раптово рвуть її на себе. Хто відніме палку, той і переміг.

У цій грі є й більш складні правила. На землі креслять коло діаметром приблизно в 1,5—2 м. Обидва суперники стають у це коло, взявшись руками за палицю, і стараються так її повернути, щоб змусити суперника або відпустити палицю, або виступити за межі кола. Переможеним вважається той, хто ступив за межі кола хоча б однією ногою.

Штовхання жердини

На майданчику малюється коло діаметром не менше 3-х м. Гравці діляться на пари, рівні за зростом, вагою та силою. Для гри потрібна жердина, міцна, гладка, завдовжки 2 м. Середина жердини відмічена червоним або голубим кольором. Суперники можуть триматися тільки за свою половину жердини.

Коло накреслене, жердина покладена в коло. Пари готові. Гра починається за свистком судді. Його вибирають перед змаганням самі діти.

Перший свисток судді — пари входять у коло. Суперники вітають один одного. Кожний бореться за свою половину жердини. Другий свисток — починається поєдинок. Мета кожного гравця — витіснити суперника за межі кола.

За умовами боротьби гравці мають право перехопити жердину ближче до кінця, далі, не тільки на своїй половині. Якщо рука пересунулася, торкнулася половини суперника, суддя фіксує програш. Програє і той, хто випустив жердину. Основна задача боротьби — добитися, щоб суперник хоча б однією ногою виступив за межі накресленого кола.

Той, хто переміг, залишається в колі. Він може викликати в коло для боротьби будь-якого добровольця. Той, хто тричі отримав перемогу, отримує звання чемпіона дня. Йому одягають стрічку переможця або вручають приз.



Кенгуру

Кенгуру — жартівлива гра зі стрибками. Стрибати у цій грі потрібно, відштовхуючись обома ногами, як стрибають австралійські кенгуру. Ось чому гра ця так і називається.

У кожного учасника гри повинен бути легкий м'яч великого розміру, всі учасники гри шикуються на лінії старту і затискують свої м'ячі колінами або кісточками ніг.

Дистанція для стрибків 10—15 м. За сигналом усі гравці починають одночасно стрибати в напрямку фінішної лінії, стараючись не впустити м'яча. Хто не впустив м'яча, повинен його підняти, затиснути ногами і тільки після цього продовжувати свої стрибки до фінішу.

Гру цю можна проводити і в порядку естафети: розділитися на дві команди по 5—6 чоловік, вручити кожній команді один м'яч. Дистанція для етапу в цій естафеті 10—15 м.

Гравець, який досягнув лінії фінішу, повертається назад, передає м'яч-естафету наступному гравцеві. Перемагає та команда, гравці якої першими закінчать перегони.


Перестрибни

Гру можна затіяти на лісовій галявині, де ви знайдете пеньок. На такий пеньок діти кладуть свої шапки одна на одну. Перший стрибає той, чия шапка опинилася зверху. Тому, коли починається гра, кожний намагається швидше покласти на пеньку свою шапку.

Задача гравців — розбігтися, стрибнути через пеньок, схопити свою шапку, не скинувши всі інші. За ним буде стрибати наступний учасник гри, чия шапка опинилася тепер зверху. Якщо ж під час стрибка шапки розваляться, то гравець повинен всі шапки поскладати заново та свою покласти в самий низ. Він знову стрибатиме, але тепер уже останнім.

Переможцями вважаються ті гравці, - які жодного разу не розвалили складені шапки. А ті, які змушені були свої шапки покласти вниз, без сумніву переможені.

Підведення підсумків, нагородження переможців.

Обираємо здоровя





Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал