Співпраця шкільної бібліотеки з батьками



Сторінка1/4
Дата конвертації25.12.2016
Розмір0.62 Mb.
ТипКнига
  1   2   3   4


Співпраця

шкільної бібліотеки з батьками

Співпраця шкільної бібліотеки з батьками. Методичний посібник. /Упорядник Л.Г.Каплюк. – Переяслав-Хмельницький,2010. - 50 с.

В даному посібнику зібрані рекомендації та практичні поради для батьків: як виховати в дітей любов до читання, як зацікавити дітей читанням, як правильно читати. Також запропоновані рекомендаційні списки літератури «Дбайливим батькам і допитливим дітям» та «Виховання в сім’ї», адже батьки є першими і головними вихователями дитини.

Рекомендовано батькам, бібліотекарям, вчителям.

Рецензент Матвієнко Г.М., методист районного методичного кабінету.

Відповідальна за випуск Кудінова В.І., завідуюча районним методичним кабінетом.



Рекомендовано радою методичного кабінету відділу освіти Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації (Рішення ради від

________________ , протокол № ____ )

Зміст

    1. Вступ ……………………………………………………………..4

    2. Як виховувати любов до читання дітей в сім’ї………………...7

    3. Батьківський всеобуч ………………………………………….. 11

    4. Десять порад з виховання маленького читача ………...............16

    5. Батьківська шкільна наука …………………………….............. 19

    6. Для серця і розуму (рекомендаційний список літератури)… 24

    7. Виховання в сім’ї (рекомендаційний список для батьків)……..28

    8. Обов’язки користувачів ………………………………………….31

    9. Подяка батькам …………………………………………………...32

    10. Пам’ятка для батьків ……………………………………………...33

    11. Ваша дитина у дзеркалі читання (тест) ………………………….35

    12. Анкета для батьків ………………………………………………..38

    13. Книга – храм мудрості …………………………………...……….39

    14. Тато, мама, я – читачів сім’я ……………………………………..43

    15. Література …………………………………………………………50


Вступ

Роль і значення читання в житті людини сьогодні, в насиченому інформацією світі, важко переоцінити. Це один із способів отримання інформації, розширення світогляду, пізнання світу та джерело естетичної насолоди.

«…Дитяче читання, виховання книгою… - найтонший і найсильніший – поряд зі словом учителя – засіб впливу на душу дитини й підлітка. Що нас особливо турбує, так це те, щоб книжка залишалась і завжди була провідною силою виховання, щоб найголовнішою духовною потребою людини було читання.» - писав В.О.Сухомлинський.

Читати люблять всі діти. Маленькі діти з цікавістю слухають, коли їм читають дорослі, а навчившись читати, вже ніколи не розлучаються з книжками.

Інтерес дитини до читання значною мірою залежить від ставлення до книги в сім’ї. Вплив на якість читання дітей неможливий без тісного зв’язку бібліотекаря з батьками. Роботу з батьками потрібно вести систематично, протягом усіх років навчання дитини в школі.

Двері бібліотеки завжди відчинені для батьків. У бібліотеці оформлені виставки присвячені проблемам сім’ї, організації сімейного відпочинку, тематична поличка «Для Вас, батьки», де всі можуть ознайомитися з тематичною папкою «Корисні поради батькам» в якій надаються практичні поради як виховати любов до читання (Додаток №1); дидактичні матеріали з питань сімейного читання (Додаток №2); поради з виховання маленького читача, як зацікавити дитину книгою (Додаток 3); рекомендації щодо виховання культури читання та як правильно читати (Додаток № 4). Бібліотека готує рекомендаційні списки літератури для батьків «Дбайливим батькам та допитливим дітям» (Додаток №5), «Виховання в сім’ї» (Додаток № 6).

Основним напрямком роботи з батьками юних читачів є вивчення ролі сім’ї у читанні дитини. Я проводжу індивідуальні бесіди з батьками про життя дітей, їхнє ставлення до книг та підручників. Батьки ознайомлені з правилами, обов’язками користувача. (Додаток №7)

Батькам учнів-переможців Всеукраїнської акції «Живи, книго!» вручаються подяки за допомогу у вихованні культури читання та дбайливого ставлення до книги (Додаток № 8)

Батьки повинні знати захоплення своїх дітей, їхні інтереси, допомагати у роботі з книгою. Я постійно співпрацюю з батьками і «Пам’ятки» (Додаток № 9), тести (Додаток № 10), анкети (Додаток № 11).

Виступаю на батьківських зборах (Додаток № 12) та інформую про надходження нової літератури до бібліотеки.

З метою виховання інтересу до читання в сім’ї, проводжу різні виховні заходи разом з батьками. Одним із таких заходів є «Тато, мама, я – читаюча сім’я» , в якому діти приймають участь з великим задоволенням. (Додаток №13).

Лише у тісній співпраці всіх педагогічних працівників, бібліотекаря, батьків можливе виконання складного завдання, яке ставить перед нами сьогодення – виховати духовно багату, інтелектуально розвинену особистість, яка зможе використати набуті знання у своєму повсякденному житті.


Людмила Каплюк, шкільний бібліотекар

Полого-Вергунівської ЗОШ І-ІІІ ступенів



У скарбницю батьківської мудрості.
Казка, гра, фантазія – животворне джерело мислення, благородних почуттів і прагнень ... Через казкові образи в свідомості людей входить слово з його найтоншими відтінками ... Під впливом почуттів, що пробуджуються казковими образами, дитина вчиться мислити словами. Без казки – живої, яскравої, що оволоділа свідомістю і почуттям дитини, - неможливо уявити дитячого мислення і дитячої мови як певного ступеня людського мислення і мови. Діти знаходять глибоке задоволення в тому, що їхня думка живе в світі казкових образів. П’ять, десять разів дитина може переказувати одну й ту саму казку і щоразу відкривати в ній щось нове. В казкових образах – перший крок від яскравого, живого, конкретного до абстрактного.


В. Сухомлинський




Додаток №1

Як виховувати любов до читання дітей в сім'ї

Вивчення ролі сім'ї в читанні дітей.
«Читання — ось найкраще навчання» — стверджує народна мудрість.

Не погодитися з цими словами не можна. В актуальності їх переконуєшся щоразу, коли мова заходить про роль книги в житті людини.

Спостереження показали, що сучасні діти стали читати значно менше. Якщо раніше моральність, естетична культура були показником соціального розвитку особистості, то тепер головним став матеріальний успіх. Дорослі схвильовані проблемами матеріального добробуту. У них немає часу не тільки на читання, але й на спілкування з власною дитиною, їм значно важче примусити дітей до читання. Отож, діти не мають перед собою ідеалу людини, яку слід цінувати і поважати за те, що вона начитана, освічена, культурна.

Отже, одне із завдань сім'ї, бібліотекаря, вчителя — допомогти дитині якнайшвидше і найкраще оволодіти навичками читання, роботи з книгою, елементами пошуку потрібної інформації.

Освіта дитини починається з навчання читати і писати. І відбувається це здебільшого в родинному колі. У сім'ї прищеплюються і любов до книги, отримання задоволення від процесу читання, звичка бути постійно з книгою й неможливість існування без неї.

Дитина відчуває духовну єдність із родиною тільки тоді, коли батьки усвідомлюють взаємозв'язок між розвитком молодшого покоління і освітнім рівнем старшого покоління.

Головна відмінність сімейного читання від інших його видів — класного, позакласного та домашнього - полягає в тому, що батьки, використовуючи книгу, починають по-справжньому займатися духовним розвитком своєї дитини, формуванням її особистості.

Ось чому я звертаюся до вас, батьки: тільки спільними зусиллями ми зможемо відродити гарну традицію сімейного читання, тільки ви станете запорукою успішності ваших дітей, якщо надасте їм можливість долучитися до світових книжкових скарбів, що зберігає бібліотека. Саме шкільна бібліотека має приміщення для проведення змістовного дозвілля родини, володіє інформаційним потенціалом для задоволення різноманітних інтересів усіх членів сім'ї, допоможе, порадить.

Але без нашої зацікавленості, бажання та ініціативи ми не зрушимо з місця.

Існує думка про те, що вроджені здібності до читання у дітей виявляються лише у віці від 18 місяців до 3 років. А от психологи вважають, що прищепити любов до книги та читання можливо лише до 9 років. Пізніше це зробити складно, іноді практично неможливо.

Постає питання: як розвинути в дитини любов до книги та читання?

Декілька порад, які можуть стати в пригоді.

Починати знайомити малечу із читанням необхідно з перших років життя. Читаючи дитині, ви розширюєте її всесвіт, допомагаєте отримати задоволення від читання, забезпечуєте знання та словниковий запас.

Дитина вчиться спочатку слухати книгу, потім перегортати сторінки, запам'ятовувати те, що бачить або чує. Читання дає їй і багато чого іншого: можливість посміятися та поплакати разом, навчитися не розгублюватися в життєвих небезпеках - а це саме те, що кожна дитина повинна вміти.

Щоденно знаходити час для читання.

Усі, хто читає дітям, знають, яка це приємність для них, вони є уважними слухачами та сприймають текст усім єством і душею. Малюка цікавить: що ховається між цими сторінками? Що причаїлося в цих чорних значках?

Колись, у давнину, у кожній місцевості були люди, які славилися своїм умінням розповідати різні історії. Тепер їхню роль виконують бабусі й дідусі, вчителі початкової школи, а казки вони беруть із книжок. Щасливою є та дитина, яка має таке безпосереднє спілкування, бо це дітям потрібніше, аніж будь-які програми сучасних галасливих засобів інформації.

Треба знаходити час для читання, особливо мамам і татам. Бо дитина дуже любить бувати разом із своїми батьками, які весь час, день у день, мають багато інших справ, - звідкись приходять, кудись ідуть, обтяжені своїми клопотами. А яка ж то втіха, коли мати або тато беруть книжку і сідають, щоб почитати своїй дитині. Почуття єдності, що виникає тоді, не можна змінити нічим іншим — ні телевізором, ні відео, ні комп'ютером. Бо хіба комп'ютер має серце, що б'ється?

Тому необхідно знайти хвилин 30, аби дозволити собі розслабитися і, не поспішаючи, на ніч або коли виникає перерва у домашніх справах, почитати своєму малюку.

Вибирайте книгу для читання разом із дитиною.

Якщо ви постійно читаєте разом із дитиною, зверніть увагу на те, які книги їй більш подобаються, які вона розуміє краще.

За допомогою у підборі потрібних книжок можна звернутися до бібліотеки. Саме тут є видання, які розраховані на різний вік і рівень розвитку. Окрім того, фахівцям легше знайти та підібрати таку літературу.

Помилкою багатьох читаючих батьків є думка про те, що усі необхідні дитині книги є у них вдома. Домашні бібліотеки не можуть складати конкуренцію публічним, а надихнути малюка на читання може приклад інших дітей - читачів бібліотеки.



Забезпечити дитину необхідною літературою.

Не тільки бібліотечні книги мають бути доступними дитині. Обов'язково повинні бути й власні. Які? Перш за все ті, які вона може почитати. Але мають бути і такі, які можна розмалювати, щось написати в них, за допомогою яких можливо дещо самостійно вирізати або змайструвати. Таких видань безліч, і їхнє призначення - індивідуальне користування.

Ймовірно, ви захочете змайструвати саморобну книжку. Допоможіть своєму малюку зробити таку книжку - з картинками, фотографіями та іншими цікавими речами. Напишіть у ній разом те, що хоче дитина. Заохочуйте, надихайте, схвалюйте таку діяльність так само, як і читання «власних» книжок у колі всієї родини.

Помірковано та із задоволенням.

Важливо не тільки, що саме ви читаєте, як ви це робити. Коли читаєте швидко та невиразно, дитина часто втрачає інтерес.

Читайте емоційно, отримуючи при цьому задоволення від самого процесу читання. Будьте в певному сенсі актором. Вашому малюкові сподобається, якщо ви будете читати різними голосами за різних героїв.

Робіть розмовні паузи під час читання, переглядайте малюнки в книжках. Це дасть дитині час подумати над тим, що вона почула, поміркувати над прочитаним, зрозуміти хід подій та характер героїв.

Не приховуйте від дитини своєї зацікавленості її читанням.

Мабуть, немає більш важливого у вихованні читача, ніж стимулювати в нього любов до читання. Намагайтеся бути Провідником у світ книжок, а не Погоничем або Оцінювачем того, що і як читає ваша дитина.

Коли ваш малюк навчиться читати, частіше звертайтеся до нього з проханням почитати вам. Але не завдання, отримане в школі, а просто хорошу історію. І зробити це можна, наприклад, під час приготування вечері на кухні.

Вашій дитині буде набагато легше вчитись. її вільний час буде заповнено змістовно, цікаво та корисно, вона з легкістю знаходитиме та творчо опрацьовуватиме будь-яку інформацію. І це, безперечно, стане запорукою її успіху.




Додаток №2

Батьківський всеобуч

Дидактичні матеріали

Шановні батьки! Розуміючи важливість відродження спільного читання у родинах і з огляду на поглиблення кризи так званої «не любові» до читання у дітей, пропонуємо вам пройти батьківський всеобуч.

Тільки разом ми навчимося азів та зробимо перші кроки на шляху до виховання справжнього читача. Тільки спільні зусилля бібліотекарів, батьків, вчителів із популяризації сімейного читання дадуть певні позитивні результати. І тоді вільний час наші діти проводитимуть змістовно, цікаво, з кожною новою книжкою, підвищуючи свою інформаційну культуру та розширюючи кругозір.

Сподіваємося, що пропоновані інформаційні матеріали допоможуть знайти відповіді на питання, які вас цікавлять або хвилюють.



Коли дитина тільки вчиться говорити

Пам'ятка для батьків

Мова розвивається при спілкуванні.

Коли ми говоримо з дітьми, розповідаємо або читаємо історії, то тим самим допомагаємо їм здобувати дуже важливе вміння - говорити.

Діти мають природну здатність до мовного спілкування, але розвивається вона лише при взаємодії з іншими людьми. Діти можуть досить точно імітувати слова, однак це не пасивна тяга до мовлення. Кожне слово і його значення вони опановують самостійно й оформлюють у власне судження. А відтак мова наших дітей набуває індивідуальних рис.



Світ дитини і мова

Опанування мовою — це не просто імітація. Потрібно зрозуміти світ дитини. У процесі появи нових відкриттів та нового досвіду росте потреба й у нових словах. Слова і події переплітаються й мова набуває значення, втілює певний життєвий досвід. Без мови все стає заплутаним і важко

зрозумілим.

Слова дають можливість дитині висловити те, що вона пережила, який досвід набула. Слова не з'являються нізвідки - це навколишній світ дитини, який і дає їй мову. Вирішальним моментом є те, як ми спілкуємося з дитиною у ранньому віці. Адже перш ніж почати говорити, вона вчиться слухати та дізнається, що слова існують.



Книги-буклети вчать читати найменших

У ранньому віці книги стимулюють подальший розвиток дитини. Спочатку доцільно давати дітям найпростіші книги, оскільки вони тренують мовлення та здатність бачити і розуміти. Вони також створюють звичку як у дитини, так і у дорослого, контактувати через ілюстрацію і книгу.



Розмова з дитиною

Книги-буклети - перші видання в житті дитини і вони дають перший привід для того, хто читає, розповідати дитині про взаємопов'язані явища та події, які можуть її зацікавити. Звичайно, розмова виходить за межі зображеного на малюнку і включає навіть те, що відбувалося з дитиною раніше. Слова стають найкращим інструментом, наповненим змістом. Дитяча здатність до розуміння навколишнього світу зростає.

Поступово, з дорослішанням дитини, книжки стають більш складними. На цьому етапі ви помітите, як дитина візьме читання під контроль і книга стане її власністю. Буде неможливим пропустити сторінку чи замінити речення без реакції на те юного слухача.

Книга знайомить із новими світами через текст. Дитина вступає у контакт із цими світами, починає глибше пізнавати оточуючий світ.



Слухати дитину

Дитина, яку постійно заохочують до спілкування, краще сприймає нові події і новий досвід. Трирічні можуть мати великий словниковий запас, то ж треба дати їм шанс застосувати його, навіть якщо це часом вас дратує. Дитину треба підбадьорити і не забороняти робити це надалі.


Вчитися проявляти себе у цьому віці - захоплюючий експеримент. Дитина грається зі словами і, можливо, не всі питання, що здивували вас, призначені для відповіді - адже будинок так само будують з блоків, які самі собою непридатні для того, щоб жити в них.

Ігри у слова і нонсенс

Випробовувати слова і бачити, як вони пов'язані з реальністю, - процес захопливий і цікавий. Як можна сказати і як не потрібно говорити, слова без сенсу, неправильно вжиті слова - частина ранніх ігор дітей. Зустрічаються два світи - світ слів і світ досвіду. Оволодіння реальністю і вміння говорити - одні з найважливіших складових набуття власного досвіду. Дитина грається зі звуками, ритмами і словами, випробовуючи всі можливості виразити себе.



Батьківська відповідальність

Як батьки ми повинні дати дітям стимул для оволодіння мовою, щоб вони були здатні жити у суспільстві. Діти вчаться мовного спілкування і якщо у ранньому віці вони не будуть стимульовані (підтримані належним чином), буде важко компенсувати це пізніше. Кожен повинен бути здатним виразити себе в словах, базованих на власному досвіді.

Важливо зазначити, що і діти, і дорослі мають користь від спільного читання. Вони разом насолоджуються спілкуванням і здобувають великий досвід у мовній практиці й мисленні. Збиратися навколо книги - це хороша відправна точка для досягнення взаєморозуміння. Зображуване у книзі може надихнути на дискусію про щось цікаве для дитини, дозволить їй таким чином самовиразитися, і, можливо, відбудеться відверта розмова про те, що її турбує.

Легше говорити про хлопчика з книги, якому не подобається його молодша сестричка, ніж припустити, що дитина має такі ж думки. Завдяки непрямому обговоренню проблеми можна торкатися таких болючих питань без почуття сорому.



Публічні бібліотеки – важливе джерело інформації

Всім дітям потрібні власні книги. Але добре, якщо з раннього віку місцем, корисним і цікавим для дітей, де вони знаходитимуть можливість для самовиявлення, здобуватимуть досвід, будуть бібліотеки. Книги - не реальне життя, але через них ми можемо життя вивчати, краще розуміти і, можливо, знайти сенс у своєму власному житті.

Якщо ви хочете, щоб ваша дитина любила читати, згадайте, як ви вчили її ходити.

Підбадьорювали, заохочували зробити перші кроки, підтримуючи за руки. Ви були терплячі і наполегливі. А потім перші самотні кроки, які значно збільшили здатність малечі пізнавати світ.

Так і з читанням. Але з чого почати? Як зробити, щоб механічний процес читання став потребою дитини, приносив їй радість?

Знайдіть 20 хвилин щоденно для розмови з дитиною. Вміння висловити свої думки допоможе швидше навчитися читати і писати.

Читайте дитині щоденно, даючи їй можливість самій вибирати книжку в бібліотеці. Якщо вона їй сподобається, перечитуйте її раз у раз.

Вибирайте для читання ілюстровані книги, зробіть читання грою.

Пропонуйте дитині відгадати окремі слова - і хай вона знайде потрібне.

Читайте разом із дітьми книги:



  • які розповідають про особливі ситуації у житті, навчають розуміння, що є поганим, а що добрим (наприклад, погані і добрі вчинки, поводження з тваринами тощо);

  • в яких йдеться про життя в колективі - у дитячому садочку або школі, різноманітні захоплення;

  • за допомогою яких можна набути певних творчих навичок. І багато, багато іншого...

Почитай мені, тату

Батько, який читає книжки, для багатьох дітей єдиний приклад того, що читання книжок і переказування їх властиве також і світові чоловіків. Це має значення для теперішніх хлопчиків - майбутніх чоловіків.



Чи знаєте ви...

  • Що ваша дитина розвиває своє мовлення від самого народження.

  • Що ви як батько для розвитку мовлення своєї дитини важливіші за виховательок дитсадка та всіх інших, хоч би хто вони були.

  • Що у вашої дитини бажання навчитися читати з'являється набагато раніше за її спроможність самій навчитися цього.

  • Що, коли ви заохочуєте свою дитину читати, їй легше навчатися цього.

  • Що бажання вашої дитини вчитися читати зростає, коли в хаті є книжки.

  • Що бажання вашої дитини читати зростає, якщо ви самі читаєте.

  • Що вірші, скоромовки, словесні ігри, розмови про книжки з малюнками, читання казок, оповідань розвиває у вашої дитини уяву і мовні можливості.

Додаток № 3

Десять порад з виховання маленького читача.

1. Читайте вашій дитині поштові листівки, газети, інструкції на коробках з-під дитячого харчування. Це дуже важливо для дитини.

2. Доки дитина росте, показуйте їй малюнки та збірки оповідань. Кольори і форми вразять її, а слухання веде до вивчення.

3. Регулярно відвідуйте бібліотеку. Дозволяйте дітям вибирати книги самостійно.

4. Читання перед сном повинно стати регулярною сімейною традицією. Якщо для читання будуть вибрані правильні книги, то навіть старшим дітям буде цікаво слухати.

5. Пам’ятайте про поезію! Короткий вірш – це найкращий спосіб привернути увагу на деякий час.

6. Заохочуйте дітей до читання вголос в той час, коли ви готуєте, прасуєте, шиєте, займаєтесь пранням білизни.

7. Використовуйте телебачення, щоб привернути увагу до читання. Більше читайте про людей, країни і різні речі, котрі зацікавили вашу родину з телепередач.

8. Тримайте вдома безліч матеріалів для читання. Зберігайте дитячу літературу на нижніх полицях, щоб діти могли її легко дістати.

9. Нехай ваша дитина побачить вас за читанням. Розмовляйте стосовно того, про що читаєте.

10. Даруйте книги дітям. Цим ви даєте зрозуміти, що книги особливі. Ніколи не пізно заохотити дитину до читання. Оскільки діти слухають історії, вони вивчають нові звукосполучення, збільшують свій запас слів, удосконалюють мислення. На період з моменту народження до чотирирічного віку припадає майже 50 відсотків розумового розвитку вашої дитини. Чи не найкращий це період, щоб дати поштовх розвитку мислення?
Як зацікавити дітей читанням ?
1. Показуйте хороший приклад вашій дитині, демонструючи їй, як вам подобається читати. Тримайте вдома велику кількість книг та журналів. Нехай ваша дитина побачить вас за читанням.

2. Давайте дитині дивитися вашу книгу. Читайте її вголос або дозвольте їй прочитати її вам. Визначте певний час і місце для читання.

3. Регулярно відвідуйте бібліотеку. Покажіть вашій дитині, як бібліотека працює і де дитина може знайти свої улюблені книжки.

4. Приносьте своїй дитині книги, які задовольняють її індивідуальні потреби, наприклад про спортивні змагання, тварини чи балет, включаючи художню і документальну літературу.

5. Зацікавте свою дитину яким-небудь хобі чи діяльністю, котра потребує читання та подобається їй. Конструюйте, готуйте їжу, грайте в настінні ігри, оскільки такі заняття потребують, щоб дитина читала інструкції.

6. Заохочуйте ваших дітей до листування зі своїми однолітками. Нині можуть бути друзі, котрі переїхали далеко, далекі родичі, просто друзі за листуванням.

7. Організуйте пошук скарбів. Заховайте якусь річ, наприклад, нову книгу, а потім лишіть письмові підказки, котрі приведуть дитину на це місце.

8. Заплануйте екскурсію до зоопарку, цирку, музею і т.п. Знайдіть книги, котрі з цим пов’язані, й поділіться ними з вашою дитиною.

9. Заохочуйте вашу дитину складати різні історії й записуйте їх в той час, коли вона їх розповідає. Зробіть її власну збірку оповідань, записуючи історії й додаючи її власні малюнки. Пізніше ваша дитина зможе читати свою книгу вам, товаришу, молодшому брату чи сестрі.

10. Якщо ваша дитина – неохайний читач, вигадайте гру в читання буденних речей, таких як коробка з-під чогось, наклейки, старі листівки, комікси, програми телепередач. На холодильнику чи родинній інформаційній дошці лишайте повідомлення, котрі можуть її зацікавити.



Додаток №4

Батьківська шкільна наука

Рекомендації батькам


  1. Сприяйте і постійно контролюйте читання своїх дітей.

  2. Ознайомтесь зі змістом багатьох дитячих книжок. Це допоможе краще зрозуміти дитячий світ.

  3. Періодично купуйте дитині книжку. Дитяча література має таку ж мету, що й література для дорослих: виховувати.

4. Перш ніж придбати дитині книжку, перегляньте її самі. Достатньо 2-3 хв., щоб прочитати анотацію або звернення до читача.

  1. Для малюка, що тільки починає читати, купуйте тоненькі книжечки з малюнками.

  2. Дбайте, щоб змалку в дитини створювався читацький досвід. Для цього знайомте з різноманітною літературою: казками, пригодницькою, науково-фантастичною, віршами, оповіданнями, байками, фольклором.

7. Для того щоб не пропустити прекрасні твори, самі знайомтесь із дитячою літературою.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал