Словосполучення і речення. Граматична основа речення



Скачати 34.44 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації09.05.2017
Розмір34.44 Kb.
ТипУрок
Розробка уроку з української мовив класі на тему:
«Словосполучення і речення.
Граматична основа речення»
1
Структура уроку
1)
Оголошення теми і мети, запису зошити. 3 хв. Лінгвістична конференція (перевірка домашнього завдання а) основна доповідь 5 хв. б) доповнення (1) 3 хв. в) доповнення (2) 2 хв. Розгляд таблиці нас, усна робота з визначення словосполучень і речень. 5 хв. Лінгвістична казка, робота на дошці. 7 хв.
5)
Завдання з картками (індивідуальне завдання. 5 хв.
6)
Зарядка. 3 хв.
7)
Підсумок уроку + домашнє завдання. 7 хв.
8)
Творча частина. 5 хв.
2
Тема Словосполучення і речення. Граматична основа речення.
Мета: поглиблювати знання про словосполучення і речення, його граматичну основу, розвивати пам’ять, логичне мислення працювати над орфографічною грамотністю, синтаксично вправністю, виховувати в собі спостережливість, любові пошану дорідного слова, народної мудрості, краси художнього слова, рідної природи прагнення творчості.
Знати: основні ознаки словосполучень і речень.
Уміти: застосовувати знання практично, обгрунтовувати свою думку.
Тип уроку нестандартний урок.
I.
Конференція з вивченої лінгвістичної теми Що ми вже знаємо з синтаксису про словосполучення і речення (перевірка домашьного завдання)
Слово синтаксису перекладі з грецької мови — побудова, зв’язок, порядок. Вивчаючи цей розділ граматики, ми дізнаємось про будову та значення словосполучень і речень, навчаємось розрізняти їх у тексті та правильно вживати їх у мовленні, складати монологічні тексти та тексти з діалогом.
Словосполучення — синтаксична одиниця, слова якої пов’язані між собою підрядним зв’язком (наприклад посадити дерево. У словосполученнях є головне і залежне слово.
Речення — висловлювання, побудоване з однієї або декількох синтаксичних одиниць, серед яких обов’язково є граматична основа речення.
Граматична основа речення — синтаксична одиниця, слова якої пов’язані між собою взаємним зв’язком (коли форми слів залежать одна від одноі. У реченні це підметі присудок (наприклад росте дерево. Підметі присудок — головні члені речення.
Обговорення:
1) Чи погоджуєтеся виз наведеними твердженнями) Чи погоджуєтеся виз наведеними прикладами
3
Сигнальні) Чи ви хотіли б щось додати картки
2) Доповнення до повідомлення:
Підмет — слово (або декілька слів, від якого залежать граматичні значення присудка, тобто пов’язане з присудком взаємним зв’язком (буває простим Андрійко іде. І складеним Андрійко з Дмитриком ідуть. Присудок-слово(або декілька слів у граматичній основі речення),яке вказує натечи пов,язана подія з часом(теперешній,минулий,майбутній),чи не пов'язана(ця подія лише припускається або бажається. Щоб визначити присудок,достатньо змінити вказівку на час,коли відбувається подія.Слово(або декілька слів),яке при цьому змінюється,-це присудок.
Наприклад: Дівчинка танцює Дівчинка танцювала Дівчинка танцювала б) Додаток до повідомлення
Другорядні члени речення — члени речення, які не входять до граматичної основи речення додаток (Дмитрик читає книгу означення(Дмитрик читає цікаву книгу обставина (Дмитрик поспішає до школи)
ряд (розв'язати задачу та рівнення), або однорідні члени речення.
Також слід додати, що речення бувають:
прості (з однією граматичною основою складні (з двома або кількома граматичними основами)
Робота в групах
II.
Завдання
Розглянути нас таблицю Ознака речень і словосполучень, знайти і назвати ознаки речень і словосполучень (відзначити, яка група визначила швидше).
4

III. Завдання (усне) на підставі сказаного вище визначити, які з поданих прикладів є словосполученнями, а які — реченням:
Словосполучення:
пожовкле листя дерева пожовкли осінь чарує
Ренення:
Ключ журавлів тихо ступає осінь листя пожовкло ( визначити групу, де було якнайбільше правильних відповідей. Завдання
Лінгвістична казка
«Зустрів Підмет Присудка й каже йому Наскільки питань ти можеш відповісти?

На два хто що?

А я на п'ять! Послухай Це я забезпечую тобі повну характеристику:
1)Що ти робиш?
2)
Що з тобою робиться?
3)
Який ти є?
4)
Хто ти є?
5)
Що ти?
Завдання:
Перевірити, чи справді це так Виписати з поданих речень підмети і присудки, позначити питаня, на які відповідає присудок Людина — творець свого щастя.
Кінець — ділу вінець.
Скоро казка мовиться, тане скоро діло робиться.
Маленька праця краща завелике безділля.
Осінь на строкатому коні їздіть.
5
Відзначити, яка група впоралася краще. Завдання записати, перевіряючи орфограми. Визначити граматичну основу в кожному речені. Пояснити свою відповідь, чому саме так:
1)
Трава пожовкла.
2)
З...мля вкрилася л...стяним климом.
3)
Іноді вранці на вітах д...р...в з'являється паморозь.
4)
Прощальний клекіт птахів лунає з в...сокого неба.
5)
Пахне грибами.
6)
Осінь.
(!)При труднощах звертаємось до табл. нас підручника.
Зверніть увагу наречення Доведіть речення це чині. Висновок бувають речення з одним головним членом- або у формі підмета, або у форі присудка. Підсумок
1) Що ми робили на уроці?
2)
Що нового дізналися?
3)
Для чого це потрібно (Оцінювання інд. + робота в групах. Фізкультхвилинка.
А тепер, взявши до уваги все сказане на уроці та зроблене -
VIII. Творча частина:
Найвищим проявом діяльності людини є творчість. Ваше домашнє завдання теж буде творчим. Запишить у щоденники Скласти твір — мініатюру на тему Осіння мелодія, в якому використати речення з двома із одним головним членом, підкреслити граматичні основи речення».
Осінь- прекрасна пора року. Цей збирання врожаю, і казкове вбрання природи. Вона надихає художників, композиторів, письменників, поетів на створення прекрасних зразків мистецтва Облітають квіти, обирає вітер пелюстки печальні в синій тишині.
Посадах пустинних їде гордовито
6

Осінь жовтокоса на баскім коні Ці слова присвятив осінній порі український поет Володимир Сосюра. Нехай вони допоможуть вам налаштуватися на творчий лад, відчути себе журналістами, письменниками,поетами... Також допомогою для вас нехай стануть фотона осінню тему, репродукції картині осінній відеосюжет, озвучений прекрасною мелодією австрійского композитора Вольфранга Амадея
Моцарта...
Дивіться, слухайте безсмертну класику, насолоджуйтесь красою чарівних ладшавфів, занотовуйте свої враження, думки. Творчого вам настрою!
7


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал