Сходинки до інформатики 2 клас



Сторінка1/5
Дата конвертації23.12.2016
Розмір0.95 Mb.
  1   2   3   4   5
Сходинки до інформатики

2 клас
Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі сприяє підвищенню його ефективності, всебічному і гармонійному розвитку особистості учнів, розкриттю їх талантів, суттєво впливає на зміст, форми, методи і засоби навчання. Вдало підібрані комп’ютерні програми забезпечують розвиток творчих здібностей, стимулюють пізнавальну активність, емоційну сферу та інтелектуальні почуття школярів. При цьому підвищується працездатність учнів, зацікавленість їх різними видами діяльності, поліпшується просторова уява, пам’ять, логічне мислення, розширюється їх світогляд. Тому комп’ютер має великі можливості вдосконалення навчально-виховного процесу.

Структура уроків курсу «Сходинки до інформатики» відрізняється від традиційних занять у початковій школі, зокрема тим, що містить теоретичну, практичну і розвивальну частину. Теоретична частина може проходити у формі бесіди, гри, обговорення ситуацій, повторення матеріалу, вивченого на інших предметах. Практична частина – робота за комп’ютером відбувається за підгрупами дітей (у залежності від кількості учнів та комп’ютерів у кабінеті). Третя частина уроку присвячується виконанню завдань з логічним навантаженням, вправ на розвиток пам’яті, уваги, кмітливості та спостережливості молодших школярів.



Запропоновані розробки уроків допоможуть учителю, який викладає курс «Сходинки до інформатики» підготуватися до проведення відповідних уроків курсу за вибором.

Календарне планування курсу «Сходинки до інформатики»



Тема

Ст. підручника

Дата

1

Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки у комп’ютерному класі

4-5




2

Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Програма «Стрільці по яблуках»

6-7




3

Застосування комп’ютера у різних сферах діяльності

8-9




4

Складові частини комп’ютера. Призначення окремих блоків комп’ютера (клавіатура, миша, монітор, системний блок, принтер). Програма «Лісова галявина»

10-11




5

Істинні та хибні висловлювання. Приклади логічних умов у повсякденному житті. Програма «Мильні бульки»

12-13




6

Розвиток логічного мислення і просторової уяви. Програма «Розібрані малюнки»

14-15




7

Удосконалення обчислювальних навичок та розвиток логічного мислення. Комп’ютерна підтримка математики. Програма «Космодром»

16-17




8

Короткі відомості про старовинні обчислювальні приклади. Програма «Космодром».

18-19




9

Знайомство з обчислювальними приладами і прототипами ЕОМ. Програма «Слово в лабіринті»

20-21




10

З історії створення ЕОМ. Програма «Кубики із складами»

22-23




11

Робочий стіл. Піктограми. Основні компоненти робочого столу. Панель задач. Програма «Розгорни серветку»

24-25




12

Робота у графічному редакторі Paint. Робота олівцем.

26-27




13

Що таке інформація? Робота у графічному редакторі Paint. Робота олівцем і гумкою.

28-29




14

Інформаційні процеси. Що можна робити з інформацією? Робота у графічному редакторі Paint. Робота пензликом

30-31




15

Підсумковий урок за І семестр







16

Як людина сприймає інформацію. Робота у графічному редакторі Paint. Робота за допомогою лівої і правої кнопки миші.

32-33




17

Знайомство із шаховими фігурами. Робота у графічному редакторі Paint. Малюнок будинку за допомогою геометричних фігур

34-35




18

Що можна робити з інформацією. Робота у графічному редакторі Paint. Створення килимка для миші.

36-37




19

Інформаційні процеси. Робота у графічному редакторі Paint. Малюнок «Снігове містечко» або «Снігова галявина»

38-39




20

Принтер. Друкування за допомогою принтера.

40-41




21

Клавіатура. Ознайомлення з розміщенням і призначенням клавіш. Програма «Кіт-риболов»

42-43




22

Ознайомлення з клавішами «Пропуск», «Shift», «Caps lock». Програма «Кіт-риболов»

44-45




23

Ознайомлення з клавішами «Enter» та «Esc». Програма «Кіт-риболов»

46-47




24

Ознайомлення з клавішами-стрілочками, клавішами «Backspace», «Delete». Програма «Кіт-риболов»

48-49




25

Створення вітальної листівки з використанням графічного редактора Paint і тексту

50-51




26

Правила дорожнього руху. Комп’ютерна підтримка предмета «Основи здоров’я»

52-53




27

Комп’ютерна підтримка української мови. Звуки голосні і приголосні. Програма «Незвичайний поїзд»

54-55




28

Комп’ютерна підтримка української мови. Тверді і м’які приголосні звуки. Програма «Незвичайний поїзд»

56-57




29

Комп’ютерна підтримка української мови. Ненаголошені е та и. Програма «Незнайко на містку»

58-59




30

Комп’ютерна підтримка української та англійської мови. Програма «Ведмедик-поліглот»

60-61




31

Повторення вивченого за рік. Улюблені програми на підтримку математики







32

Повторення вивченого за рік. Улюблені програми на підтримку української мови







33

Повторення вивченого за рік. Робота у графічному редакторі Paint







34

Повторення вивченого за рік. Робота у графічному редакторі Paint







Розробки уроків курсу «Сходинки до інформатики»

для учнів другого класу
Урок 1

Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером

Мета. 1. Навчити учнів поводитися в комп’ютерному класі, дотримуючись усіх правил техніки безпеки (ТБ).

2. Розвивати увагу, логічне мислення, збагачувати словниковий запас, зосереджуватися. аналізувати, робити висновки, працювати в парах.

3. Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, толерантність при роботі в парах, культуру мовлення і бережливе ставлення до держмайна.

Хід уроку

I. Організація класу.

- Хто знає в який клас ми прийшли?

- Чи доводилось тобі працювати з комп’ютером?

- А чи знаєш ти, що таке комп’ютер?

- Робота з тлумачним словником.

- Отже, комп’ютер – це машина, яка потребує конкретних і чітких дій, тому у комп’ютерному класі потрібно поводити себе дисципліновано, щоб він виконував те, що ми хочемо.

II. Робота над новим матеріалом.

1. Вступне слово вчителя.

- Любий друже! Це комп’ютерний клас. Але, перш, ніж сісти за комп’ютер, слід ознайомитися з правилами безпечної роботи та поведінки в комп’ютерному класі.

- Розглянемо складові частини комп’ютера: монітор, мишка, клавіатура, системний блок.

У задній частині монітора знаходиться променева трубка, яка працює під високою напругою. Неправильне поводження з апаратурою і монітором може призвести до важких поразок електричним струмом, викликати загорання апаратури.

Пам’ятка-заборона

Строго забороняється:

- торкати роз’єми сполучних кабелів;

- доторкатися до проводів живлення;

- доторкатися до екрана і до тильної сторони монітора;

- включати і виключати апаратуру без дозволу вчителя;

- класти диски, підручники тощо на монітор і клавіатуру;

- працювати у вологому одязі і вологими руками.

2. Обговорення пам’ятки-заборони.

3. Фізкультхвилинка.

4. Закріплення правил безпечної поведінки. (Робота у парах).



Завдання: скласти у парах запитання і відповіді про безпечну роботу з комп’ютером, щоб не уразитись електричним струмом.

5. Засвоєння правильної поведінки за робочим столом.

- Сідаємо так, щоб лінія погляду приходилась в центр екрана, щоб не нахиляючись користуватися клавіатурою;

- знаходитися від екрана монітора слід на відстані не менше 50см (60-80). Перевірте, чи правильно ви сидите?

- Спину тримаємо рівненько;

- учням, що носять окуляри, – працювати в окулярах;

- при поганому самопочутті – звернутися до вчителя .

6. Практична робота учнів з комп’ютером.



Перегляд слайдів “Як поводитися з комп’ютером”

- Щоб дізнатися, як слід себе поводити, працюючи за комп’ютером, подивись цікаві слайди (Сходинки до інформатики, 2 клас.)

- Для переходу до наступного слайду користуємося клавішею “пропуск” – на клавіатурі вона найдовша.

Інформація для вчителя.

Додатково можна використовувати:

- кнопки навігації “попередній” і “наступний” слайд (з правого краю панелі, внизу екрана);

- “стрілка вліво” та “стрілка вправо”;

- “Page Up” та “Page Down”.

Клавіша “BackSpace” має дію, зворотну до дії клавіші “пропуск”.

Для виходу з програми можна скористатися:

- кнопкою “х” у правому верхньому куті екрана;

- клавішею “Esc”

- Alt + F4.

7. Фізкультхвилинка.

8. Гра “Так чи ні”.

- Заходити до класу натовпом, штовхаючи один одного.

- При роботі з комп’ютером руки можуть бути мокрими, брудними.

- Сидіти рівно, на відстані 50см.

- Класти підручник, зошит тощо на монітор, клавіатуру.

- Не доторкатись до проводів, розеток, кнопок клавіатури, з якими тебе не знайомив учитель.

- Починати роботу тільки за вказівкою вчителя: “Приступити до роботи”.

9. Гра “Допоможемо Елзіку”.

Доки школярка Ганнуся вчилася в школі, а гномик Мудрунчик читав книги в бібліотеці, інопланетянин Елзік, скориставшись відсутністю друзів, вирішив попрацювати за комп’ютером. Що з цього вийшло? Розглянь малюнки на ст. 4 підручника. Поясни, які помилки допустив Елзік.

10. Логічна сторінка “Для розумників та розумниць”.

- Підручник 2 кл., ст. 5. Завдання: знайти якомога більше 9.

- Знайти “зайву” геометричну фігуру, закресли її. Решту зафарбуй і вкажи їх спільну ознаку.

III. Підсумок.



  • Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?

  • Що найбільше сподобалося?

  • Що запам’яталося?

  • Про що хотіли би дізнатися більше?

  • Яких правил поводження у комп’ютерному класі ми повинні дотримуватися?

Пам’ятайте, що Ви маєте добре знати і точно виконувати вказівки вчителя, щоб уникати нещасних випадків, берегти техніку. Ви відповідаєте за стан робочого місця і збереження розміщеного на ньому устаткування .

Добрих успіхів вам в опануванні комп’ютерної грамоти!



Додаток

class2406

Урок 2

Тема. Обговорення можливостей і демонстрація режимів комп’ютера. Гра “Стрільці по яблуках”.

Мета. 1. Дати уявлення про використання комп’ютера в побутовій сфері.

2. Познайомити з маніпулятором “миша”, вчити дітей керувати подіями за допомогою миші.

3. Розвивати логічне мислення, збагачувати мовлення учнів словами: “миша”, “стрілка-вказівник”, “килимок”.

4. Розвивати загальний кругозір учнів, дрібну моторику руки.

5. Виховувати інтерес у дітей до вивчення комп’ютерної грамоти.

6. Закріпити знання з техніки безпеки.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. ПК із завантаженою програмою «Сходинки до інформатики» розділ 1-2 кл.; гра “Стрільці по яблуках”

Хід уроку


  1. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.

1. Бесіда.

  • Як правильно сидіти за комп’ютером?

  • На якій відстані від очей повинен знаходитись екран монітора?

  • Якими повинні бути руки у працюючого за комп’ютером?

  • Чи можна торкатися до розеток, кнопок, клавіш з якими тебе не знайомив вчитель?

  • Чи можна розпочинати роботу за комп’ютером без дозволу вчителя?

2. Робота з підручником. Подивіться на малюнок стор. 4.

- Яке правило роботи з комп’ютером ми ще не пригадали?

II. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

1.Ознайомлення з різними можливостями роботи на комп’ютері:



  • створення та обробка зображень у графічному редакторі Paiht;

  • друкування тексту;

  • обчислення;

  • комп’ютер як мультимедійний центр;

  • застосування комп’ютера в побуті.

2. Навчання правильному користуванню мишею.

III. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок учнів.



    1. Загадка.

Маленьке, сіреньке, а хвостик як шило. Хто це?

    1. Знайомство з маніпулятором “миша”.

  • Діти, подивіться уважно на цей пристрій. На що він схожий?

  • Хто знає, як він називається і для чого використовується?

    1. Розповідь учителя з демонстрацією:

  • керування подіями, за допомогою пересування миші і натискання на її кнопки;

  • вибір (активізація) об’єкта за клацанням кнопкою миші;

  • ознайомлення з поняттям “вказівник” миші;

ІV. Практична робота.

1. Опрацювання прийомів роботи з мишею.



  • Діти, поставте праву руку ліктем на парту і покажіть двома пальчиками як рухаються вусики у комашки.

  • А тепер подивіться на мишку і знайдіть на ній дві клавіші, покладіть на них “вусики” комашки і по черзі кожним “вусиком” натисніть на клавіші. Повторіть 3 – 4 рази.

  • Діти, хто справився з завданням? Покажіть одне одному як ви це робите.

  • Переверніть мишку “животиком” догори і зверніть увагу на кульку. За її допомогою мишка рухається по килимку. Коли ви пересуваєте мишку по килимку, на екрані рухається стрілочка. Покладіть мишку на килимок і не натискуючи клавіш порухайте нею у різних напрямках.

  • Що відбувається зі стрілкою?

2. Гра “Стрільці по яблуках”.

а) Знайомство з правилами гри – опрацювання статті підручника, ст. 7.

б) Відпрацювання прийомів:

- переміщення і точне фокусування вказівника миші на об’єкті;

- клацання лівою / правою кнопкою.

в) Проведення гри.



Інформація для вчителя.

Сценарій гри розбитий на три етапи.

На першому етапі стрілець із жовтими стрілами має збити жовті яблука. Учень керує ним за допомогою лівої клавіші миші.

На другому етапі стрілець із червоними стрілами збиває червоні яблука. Учень стріляє за допомогою правої кнопки миші.

На третьому етапі активні обидва стрільці, на яблуні – жовті і червоні яблука. Учень використовує обидві кнопки миші. При цьому ліва кнопка керує стрільцем з жовтими стрілами, а права – з червоними. Стрільці можуть попадати тільки у яблука відповідного кольору.

Етапи гри йдуть послідовно, але вчитель може у будь-який момент перейти до іншого етапу, натиснувши на клавіатурі клавішу “1”, “2” або “3”.

Клавіша “пропуск” розпочинає програму, перериває перебіг етапу гри або починає її спочатку.

Кількість яблук на першому та другому етапі – 18, на третьому – 24.



Поради:

  • після пострілу слід дочекатись, доки стрілець приготується, і тільки тоді стріляти, клацаючи кнопкою миші;

  • якщо “загубили” вказівник миші і не можете знайти його на екрані, простежте за напрямком, у якому прицілюється стрілець (або знайдіть перетин цих напрямків, якщо стрільців двоє);

  • на третьому етапі, коли на дереві є яблука двох кольорів, зверніть увагу учнів на ланцюжок міркувань: жовте яблуко – жовта стріла – лівий стрілець – ліва кнопка миші.

г) Підведення підсумків гри.
V. Логічна сторінка “Для розумників і розумниць”.

  1. Знайти пару кожному персонажу казки (підручник, ст.7)

  2. Знайти закономірність і визначити, чого саме не вистачає (Підручник, ст.7)

Знайти закономірність у послідовності й заповнити порожні місця:8

4

12



12

13

25



6

15

VІ. Підсумок уроку.


Додаток
000824_mouse_resize files&get=obshhijj_vid
Урок 3

Тема. Застосування комп’ютера у різних сферах діяльності

Мета. 1. Ознайомити учнів з можливостями застосування комп’ютера у різних сферах діяльності.

2. Повторити правила техніки безпеки.

3. Закріплювати уміння працювати з клавіатурою, використовуючи клавіші “Space” (пропуск), “” (до наступної сторінки) і “” ( до попередньої сторінки) та користуватися “мишею”.

4. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.

5. Розширити знання дітей про різні професії та виховувати інтерес до них.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Закріплення правил т/б при роботі з комп’ютером.

1. Гра “Карусель”

Діти стають в коло. Кожен учасник готує запитання по т/б. Вчитель визначає першого. Він ставить запитання сусіду за годинниковою стрілкою. Другий дає запитання третьому і т.д. Учасник, який не дав відповіді, виходить в коло і просить допомоги у решти гравців. Перемагають ті, що залишаються стояти по колу.

Підсумок гри.

Можливі запитання:



  • Як треба заходити до кабінету інформатики?

  • Чи можна торкатися руками роз’ємів сполучних кабелів, тильної сторони монітора?

  • Чи можна водити пальцем по монітору?

  • Чим можна показати об’єкт на моніторі?

  • Хто дає дозвіл включати і виключати апаратуру?

  • Чи можна працювати за комп’ютером в вологому одязі або з вологими руками. І т.д.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання. (Перевірити, як діти вміють тримати “мишу” та за допомогою яких пальчиків виконують клацання лівої і правої кнопки “миші”. )

Нагадати, що наша ручка – метелик, два пальчики – його вусика (вказівний і середній )

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

а) Розповідь вчителя.

б) Робота з підручником ( с.8 – 9)

V. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні ми продовжуємо мандрувати по “Сходинках” і зупинимось в країні “Професій”, де використовується комп’ютер.

VI. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.



  1. Пояснення вчителя.

Для того, щоб мандрівка була можливою, нам треба знати функції деяких клавіш на клавіатурі.

Знайдіть найдовшу клавішу Space.

В групі стрілок відшукайте стрілки, які відповідають , .

2. Робота з підручником. с. 9.

Відшукайте призначення даних клавіш.

3. Робота з роздатковим матеріалом ( шаблон клавіатури).

4. Робота з клавіатурою.

VII. Фізкультхвилинка

VIIІ. Робота з комп’ютером.


  1. Відкриваємо програму «Сходинки».

  2. Вибираємо 1 – 2 клас.

  3. Вибираємо свою тему.

  4. Обговорюємо кожен слайд.

ІХ. Логічна сторінка “Для розумників і розумниць”.

1.Закінчити речення (Підручник, ст.9).

2. Придумати початок речення (Підручник, ст.9).

3. Доповни рядок належною фігурою.


Х. Підсумок уроку.

  • Що нового дізналися?

  • З якими клавішами познайомилися?

  • Яке їх призначення?

  • Чи цікавим був урок?

  • Що найбільше сподобалось?

  • Що виявилося складним?

XІ. Домашнє завдання. с. 8 – 9.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал