Сценарій виховного заходу,, Світ професій ’’ Стукало Микола Григорович, вчитель трудового навчання вищої кваліфікаційної категорії м. Жовті Води



Скачати 58.15 Kb.
Дата конвертації10.12.2016
Розмір58.15 Kb.
ТипСценарій виховного заходу
Відділ освіти виконкому Жовтоводської міської ради

Комунальний заклад освіти

спеціальна загальноосвітня школа

Сценарій

виховного заходу
,, Світ професій ’’
Стукало Микола Григорович,

вчитель трудового навчання

вищої кваліфікаційної категорії

м. Жовті Води

Дніпропетровська область

Грудень 2012 року

Мета: розширити знання учнів про професії, послуги міського Центру

зайнятості населення; розвивати професійні інтереси,

учнів, виховувати любов до праці , свідомий вибір професії.

Обладнання: короткометражний кінофільм про професію слюсаря

механоскладальних робіт, ілюстрації людей різних професій,

мультимедійний проектор, загадки, прислів’я, виставка учнівських

робіт з слюсарної, швейної, столярної справ.


Хід проведення
Ведучий: Сім кольорів веселка має,

І музику сім нот складає.

Живе у горах сім вітрів,

І в світі сім існує див.

Сьогодні ж в цей врочистий час

Професій сім прийшли до нас.

І нам вони добре знайомі,

Бо з давнини усім відомі.

Без них не зможе існувати

Ні богатир, ні ніжна мати.

Вони зробили нас людьми

Їх опановуємо ми.

У школі учні їх вивчають

І стійко труднощі долають.

Професію здобути і освіту

Вам допоможе сьогоднішня зустріч

З представником Центру зайнятості – діти.

Учитель представляє запрошених гостей і надає їм слово.

Учитель: - Діти, які професії ви опановуєте на уроках трудового навчання в нашій школі?

Відповіді учнів: В нашій школі ми здобуваємо теоретичні та практичні навички з слюсарної справи, столярної справи та швацької справи.

Ведучий: Слюсар, часу він не гає

І механізми всі збирає,

То з жерсті вироби готує,

то інструменти нам дарує.



Учитель: Соціально – економічне значення професії.

Слюсар механоскладальних робіт складає різноманітні вузли і механізми з металу, проводить профілактичні заходи – технічне обслуговування і планові ремонти, забезпечує їх тривалу і безперебійну роботу. Він змащує , відновлює роз’ємні та нероз’ємні з’єднання. Важливе місце в роботі слюсаря займають загально слюсарні операції – розмітка, рубання, обпилювання, свердління, нарізання різьби, та інші.



Запитання:

  • Які вироби з металу ви виготовляєте в шкільній майстерні?


Після відповідей дітей пропонується перегляд короткометражного кінофільму про професію слюсаря механоскладальних робіт

( використовується мультимедійний проектор).
Ведучий: Столяр – дерева володар,

Столярних виробів господар.

Стругає, ріже і шліфує,

Із дошки вам будь – що змайструє.


Учитель: Соціально – економічне значення професії.

Обробка деревини – одне з найстародавніших ремесел, яке опанувала людина. Завдяки своїм чудовим властивостям дерево і зараз залишається досить цінним та широко вживаним будівельним матеріалом. Столярне ремесло серед інших завжди було надзвичайно важливим. Результатом роботи столяра є виготовлення , складання та установлення виробів з деревини: віконних рам, меблів, дверей, корпусів легких суден. Музичних інструментів та інших предметів домашнього вжитку.



Запитання:

  • Які вироби з деревини ви виготовляли в шкільній майстерні?

Ведучий: Не артистка, не співачка,

А просто дуже вправна швачка.

Але не зна вона людини ,

Щоб прожила без одежини.



Учитель: Соціально – економічне значення професії.

В усі часи кожна людина хоче бути привабливою. Мати своє неповторне вбрання. Шити на замовлення в ательє сукню , костюм, пальто – це приємна і радісна подія для багатьох з нас. Отже, маючи намір та бажання мати гарну річ, ми йдемо в ательє, де цілком довіряємо швачці. Досвідчена швачка допоможе вибрати стиль, фасон, модель, дати компетентні поради.



Запитання:

  • Які вироби ви виготовляли в швейній майстерні?

Ведучий: Кухар , їжі чарівник,

Готувати страви звик.

З ним кожен день свій починає,

Продукцію його купує і вживає.

Він про захід наший знав ,

Загадки нам приготував.



Учитель: Загадки

  1. Для збирання урожаю

На поля я виїжджаю

І на декілька машин

Там працюю я один. ( Комбайн).

  1. Металевий кінь у полі пасеться.

Де пройде – земля ореться. ( Трактор).

  1. У легкого держака

Голова дуже важка. ( Молоток).

  1. Майстер викував уміло

Два однакові ножі,

Дуже зустрічі зраділи,

Обнялись, а розєднати

Їх ніхто уже не зміг.

Підкажіть, як називати

Почали відтоді їх.( Ножиці).


  1. Є у мене вірний друг.

Має він чудовий слух

І говорить голосами

Моїх друзів,тата й мами,

Як же звати мого друга?

  • Всім відомо, - це папуга.

  • Помиляєшся. Антон.

Зветься друг мій … ( Телефон).
Ведучий: Взуттєвик відомий всім,

Його продукт…

Та кожен в нім

Проводить все своє життя,

Бо де ти підеш без взуття.

Учитель: Соціально – економічне значення професії.

Надзвичайно важливе значення має професія взуттєвика. Кожен з нас у повсякденному житті користується його послугами: купує взуття, носить його, ремонтує. Взуттєвик повинен вміти кроїти, шити, різати , клеїти, працювати з різними інструментами, знати властивості матеріалів.


Ведучий: Муляр – вправний працівник,

До порядку дуже звик.

Прислів’я добре знає ,

З цеглин його складає.

Спробуйте і ви попрацювати

Та прислів’я про працю пригадати.



Учитель говорить прислівя, учні їх доповнюють:

  • Бджола мала, а й та … (працює).

  • Діло майстра….( величає).

  • Гірко поробиш – …(солодко з’їси).

  • Хто про працю дбає, тому вона …(повертає).

  • Хто в роботі, той …(в турботі).

  • Хто рано посіє, рано й ..(пожне).

  • Без труда нема …(плода).

  • Зроби діло – гуляй…(сміло).


Дидактична гра ,, Транспорт’’

Правила гри: Ведучий називає професії, діти повинні визначитись: якщо професія пов’язана з транспортом, вони плескають в долоні 2 рази; якщо професія не пов’язана з транспортом, вони плескають в долоні 1 раз.
Перелік професій: Водій, лікар, учитель, тракторист, кухар, комбайнер, перукар, бармен, машиніст, прибиральниця, пілот.

Учитель: В народі кажуть , що вибір професії – це друге народження людини. Від того на скільки вірно ви оберете свій життєвий шлях , залежить яке місце в суспільстві ви будете займати. Своє майбутнє ми визначаємо задовго до останнього шкільного дзвінка. Радимося з батьками, вчителями, знайомими , сперечаємося з друзями. А для того, щоб отримати свою улюблену професію потрібно гарно навчатися, бути старанним і відповідальним.

У виборі професії слід дотримуватися такої формули :




ХОЧУ: МОЖУ: ТРЕБА:

Інтереси, Здібності, можливості, Попит на

до професії стан здоров’я, які потрібні на ринку праці


МОЖУ

ХОЧУ
для професії



ТРЕБА




ХОЧУ + МОЖУ + ТРЕБА

=

ГАРАНТІЯ ПРОФЕСІЙНОГО УСПІХУ




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал