«Самостійна робота учнів як умова й результат інноваційного типу навчання у середній школі»



Скачати 31.75 Kb.
Дата конвертації23.02.2017
Розмір31.75 Kb.
ТипЗадача
Доповідь на тему:

«Самостійна робота учнів як умова й результат інноваційного типу навчання у середній школі»

Вчитель іноземної мови

ЗОШ №1 м. Вільнянська

Малиш Валентина Ананіївна

Одним із додаткових шляхів вмінь і навичок з іноземної мови є організація самостійної роботи.

Задача вчителя – сформувати в учнів здатність і бажання самостійно вчитися,Ю шукати в різних джерелах інформацію і застосовувати нові знання, виробляти вміння діяти, прагнути до творчості та саморозвитку. Це стало сьогодні актуальним у зв’язку з тим, що останнім часом проблеми розвитку особистісних здібностей є найактуальнішою. В цьому контексті розглядаються особисті досягнення учнів – результати навчальної діяльності.

Найголовніше завдання виховання та навчання – пробудити в дитині жагу до самонавчання. Необхідно надавати можливість учням самим знайти відповідь на різні запитання, які постають перед їхнім розумом.

Потреба суспільства у самостійних, ініціативних і відповідальних громадянах, які здатні ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань, потребують істотного посилення самостійної й продуктивної діяльності здобувати нові знання та розв’язувати проблеми, орієнтуватись у житті суспільства.

Сьогодні треба відшукувати нові підходи до організації самостійного індивідуального навчання.

Роль самостійної роботи учнів у процесі пізнання взагалі та в процесі оволодіння іноземною мовою зокрема важко переоцінити. самостійна робота, яку виконують учні на уроці, збільшує активний час мислення та мовлення для кожного учня, забезпечує його прийомами ознайомлення з об’єктом засвоєння та прийомами застосування вивченого матеріалу, формуючи лінгвістичну і методичну готовність учнів до вступу у самостійну комунікативну діяльність на уроці іноземної мови та в реальному житті.

Самостійна робота може мати місце на всіх етапах процесу навчання іноземної мови. Для визначення видів самостійної роботи учнів треба співвіднести рівні самостійної роботи з етапами формування навичок та вмінь кожного виду мовленнєвої діяльності. Однією з проблем організації самостійної роботи є створення дидактичних засобів для її матеріального втілення. Методику використання матеріалів для самостійної роботи під час навчання різних видів мовленнєвої діяльності досліджують такі вчені як Ю.І. Пассов, Г.В. Рогова, Г.А. Турій, О.І. Близнюк та інші.

О.М. Шерстюк та С.В. Моргун виділяють такі основні типи матеріалів для самостійної роботи:

- пам'ятка;

- роздавальні картки;

- фотоматеріали;

- лінгафонний практикум (фонограма + роздавальний матеріал).

Отже, навчання будь-якого виду мовленнєвої діяльності доцільно доповнювати вправами, що виконують режимі самостійної роботи. Крім того, за рахунок спеціальних дидактичних засобів для самостійної роботи можна розширити, доповнити та урізноманітнити матеріали чинних шкільних підручників. Самостійна робота може бути організована в індивідуальній, парній, груповій та комбінованій формах. При коректному поєднанні роботи під безпосереднім керівництвом учителя та самостійної роботи учнів не може бути досягнутий найкращий ефект.

Сучасні кооперативні технології навчання враховують і той факт, що учні в класі навчаються не лише під час спілкування з учителем, а і в процесі взаємодії між собою. Саме на успішність усіх учнів і спрямована проектна форма роботи, де кожен з учасників навчально-виховного процесу має можливість виконати посильне йому завдання і зробити свій власний внесок у загальний проект, відчуваючи себе повноцінним учасником навчального процесу.

Методисти визначають самостійну роботу як особливу форму навчального процесу, яка зумовлена як індивідуальні, так і особистісними ознаками суб’єкта навчання. Ізольовані умови вимагають від учня уміння програмувати свій процес навчання; самостійно ставити тему і завдання та опанувати навички і вміння іншомовного спілкування; здійснювати самоконтроль та самооцінку.

Самостійна робота потребує від учня передусім самоорганізації в навчальній діяльності.

Тому цей процес складається з:



Це може бути позаурочною діяльністю учня. Вчитель повинен прогнозувати реальний час, що відводиться на виконання домашніх завдань. Це є нагальною необхідністю для усунення перевантаження учнів.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал