Рухливі ігри як ресурс розвитку фізичних якостей у дітей молодшого шкільного віку Зміст



Скачати 401.58 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації25.12.2016
Розмір401.58 Kb.
  1   2   3
Рухливі ігри як ресурс розвитку фізичних якостей у дітей молодшого шкільного віку
Зміст
Вступ

Розділ I. Теоретичні аспекти впливу рухливих ігор на розвиток фізичних якостей у дітей молодшого шкільного віку

1.1. Роль і значення рухливих ігор для фізичного вдосконалення школярів

1.2. Анатомо-фізіологічні особливості учнів молодших класів

1.3. Особливості виховання фізичних якостей в учнів молодших класів

1.4. Класифікація і зміст рухливих ігор стосовно завдань виховання рухових якостей у програмі з фізичної культури

Висновки

Розділ II. Методика проведення різних рухливих ігор для розвитку фізичних якостей у дітей молодшого шкільного віку

2.1. Ігри, спрямовані на розвиток сили

2.2. Ігри, спрямовані на розвиток швидкості

2.3. Ігри, спрямовані на розвиток витривалості

2.4. Ігри для розвитку спритності

2.5. Ігри для розвитку гнучкості

Висновки

Висновок

Список літератури

Додаток

Вступ
Зростаючий обсяг інформації, постійна модернізація навчальних програм, широке використання транспортних та інших технічних засобів чинять несприятливий вплив на рухову діяльність учнів. У сучасному суспільстві проявляються протиріччя між вимогами до фізичної підготовленості дітей і способом їх життя. Природні умови і навчання в школі обмежують рухову діяльність і не забезпечують необхідного режиму, що дозволяє більш значно підвищити результати життєво необхідних рухових якостей. Тому виникає необхідність пошуку найбільш доцільних засобів і методів підвищення фізичної підготовленості учнів [13].

Шкільний вік є відповідальним періодом життя учня у формуванні фізичного компонента здоров'я і культурних навиків, які забезпечують його зміцнення, вдосконалення та збереження в майбутньому. Тому результатом фізичного виховання школярів повинні стати високий рівень здоров'я та формування фундаменту фізичної культури майбутньої дорослої людини [11].

Гра – вид діяльності дитини, який представляє свідому, ініціативну діяльність, спрямовану на досягнення умовної мети, добровільно встановлену гравцем. У грі задовольняються фізичні і духовні потреби дитини, в ній формуються його розум, вольові якості. Єдиною формою діяльності дитини є гра, яка у всіх випадках відповідає його організації. У грі дитина шукає і часто знаходить своєрідну робочу площадку для виховання своїх моральних і фізичних якостей, її організм вимагає виходу в діяльності, що відповідає її внутрішньому стану. Тому, через гру можна впливати на дитячий колектив, виключаючи прямий тиск, покарання, зайву нервозність у роботі з дітьми [6,17 ].

Аналіз опрацьованої літератури з фізичної підготовки учнів [6,10,11,17] показав, що це питання достатньо висвітлене, однак вимагає подальшого вдосконалення та розробки. З усього вище сказаного видно актуальність обраної нами теми роботи.

Предмет дослідження: організація та проведення рухливих ігор на уроках фізичної культури як фактор підвищення фізичних якостей учнів молодших класів.

Об'єкт дослідження: учні молодшого шкільного віку.

Мета дослідження – вивчити вплив рухливих ігор на розвиток фізичних якостей дітей молодшого шкільного віку.

Завдання:

1) розглянути теоретичні аспекти впливу рухливих ігор на розвиток фізичних якостей у дітей молодшого шкільного віку;

2) вивчити методику проведення різних рухливих ігор для розвитку фізичних якостей у дітей молодшого шкільного віку;

3) зробити висновки за результатами дослідження.



Методи дослідження:

1 ) аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури.



Розділ I. Теоретичні аспекти впливу рухливих ігор на розвиток фізичних якостей у дітей молодшого шкільного віку
1.1 Роль і значення рухливих ігор для фізичного вдосконалення школярів

Формування людини на всіх етапах еволюційного розвитку проходило в нерозривному зв'язку з активною м'язовою діяльністю, тому фізичні навантаження набули важливої біологічної ролі в її життєдіяльності [4] .

Аналіз науково-методичної літератури [5, 6, 10, 16, 22], численні педагогічні спостереження показують, що найважливіший результат гри – це радість і емоційне піднесення дітей. Завдяки цій властивості гри, в значній мірі ігрового і змагального характеру, більше ніж інші форми і засоби фізичної культури, сприяють вихованню рухових здібностей в учнів. Ігрові види і дії вимагають всього комплексу швидкісних здібностей від учня у зв'язку з тим, що для стимулювання розвитку швидкості необхідно багаторазово повторювати рухи з максимальною швидкістю, а також враховувати функціональні можливості учня. Від останніх, в свою чергу, залежить швидкість рухів. Необхідно також враховувати і поєднувати методи щодо стандартного повторення рухів з максимальною швидкістю і методи досить широкого варіювання швидкісних вправ.

Рівень розвитку рухових якостей учнів зараз знаходиться на невисокому рівні, і не може задовольняти сучасні вимоги, що ставляться до уроків фізичного виховання в школі. Тому, проблема виховання рухових якостей дуже актуальна і вимагає подальшого її вдосконалення [10] .

Рухливі ігри різної спрямованості є дуже ефективним засобом комплексного вдосконалення рухових якостей. Вони ж найбільшою мірою дозволяють удосконалювати такі якості як спритність, швидкість, силу, координацію та ін. При раціональному використанні гра стає ефективним методом фізичного виховання. Використання рухливих ігор передбачає не тільки застосування будь-яких конкретних засобів, але може здійснюватися шляхом включення методичних особливостей гри в будь-які фізичні вправи [3,12,18 ].



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал