«Розвиток творчих здібностей дітей у нетрадиційних формах музичної діяльності»



Скачати 50.32 Kb.
Дата конвертації10.04.2017
Розмір50.32 Kb.
Презентація досвіду роботи

на тему:



«Розвиток творчих здібностей дітей у нетрадиційних формах музичної діяльності»

Принципи організації музичних

занять:

  • принцип діяльності (спільна діяльність педагога з кожною дитиною);

  • принцип варіативності (використання ефекту сюрпризу, несподіванки, варіювання послідовності звичних дій , спрямованих на засвоєння дітьми пропонованого матеріалу);

  • принцип креативності (виявлення власної креативності переймання від дітей їхньої безпосередності та невимушеності, використання імпровізацій);

  • принцип неперервності (забезпечення неперервності у набутті дітьми відповідних знань умінь і навичок);

  • принцип природовідповідності (врахування вікових особливостей дітей, рівня їхнього психічного, інтелектуального та фізичного розвитку, дотримання гігієни нервової системи кожної дитини);

  • принцип гуманності (створення оптимальних умов для інтелектуального, творчого, соціального розвитку дітей – тобто таку атмосферу на заняттях, у якій відносини між педагогом та дітьми будуються на основі поваги і довіри).

Мета: розкрити зміст, форми та

сутність розвитку креативних здібностей дитини.

Завдання:

  • стимулювати дітей до самоаналізу, самопізнання і самовдосконалення у різних видах музичної діяльності, розширюючи простір власного «Я»;

  • оновлювати зміст навчальновиховного процесу, впроваджуючи у нього домінантні, комплексні заняття;

  • створити сприятливий емоційний простір та належне розвивальне середовище для кожної дитини;

  • впроваджувати в навчально –

виховний процес інноваційні технології:

1. Розвиток мето – ритмічного чуття за системою Карла Орфа ( заняття « У країні незвичайних музичних інструментів»). Використання методики спрямовано на розвиток природніх виконавських здібностей дітей, незалежно від рівня обдарованості.

027

2. Методи та прийоми музикотерапії:

  • пальчикова гімнастика (розвиток дрібної моторики, що позитивно впливає на розвиток уваги, мислення, мовлення, координації).

dscn3132



  • релаксаційні вправи (вплив на емоційно- чуттєву сферу дитини). Такі вправи позитивно впливають на гіперактивних дітей. Особливий ефект дає виконання цих вправ під слухання звуків природи.

dscn3135

  • пластичні імпровізації (розвиток усіх груп м’язів). Вправи на регуляцію м’язевого тонусу, спрямовані на тренування навичок довільно напружувати і розслабляти певні групи м’зів, що поліпшує здатність керувати власним тілом, зберігати рівновагу і координувати свої рухи

(казка на новий лад «Дві кізоньки») dscn3138

(музично – екологічна казка « Подорож до Екотопчика»)

161

3. Використання ТРВЗ. Теорія спрямована на вміння самостійно розвивати сюжет , спільно ставити і вирішувати ігрові завдання, формування навичок самостійної ігрової і театральної діяльності. Її використання спонукає дітей не боятись запропонувати свій варіант вирішення проблеми (заняття «Чудодійні перетворення)

4. Казкотерапія. Використання цього методу сприяє розвитку пізнаальних здібностей дітей, впливає на емоційну, вольову, комунікативно – мовлиннєву сфери, задовольняє морально – естетичні потреби дитини.

5. Музичні ігри – заняття (дидактичні, рухливі, театралізовані). Такі ігри сприяють формуванню в ігровій формі музичних здібностей, розвитку чуття ритму, тембрового і динамічного слуху, спонукають до проявів творчості.

6. Робота за системою музично – ритмічного виховання Еміля Жак – Далькроза. Вона передбачає використання на заняттях музично – пластиної імпровізації, ритмічної гімнастики. В основі системи – імпровізація, як метод осягнення музики.

7. Музично – виховна концепція Золтана Кодая. Вона передбачає опору на національну інтонаційно – ладову і метро – ритмічну основи. Концепція орієнтована на масове музичне виховання. Її основа – хоровий спів, зокрема, спів народних пісень.

На вирішення даної проблеми працює гурток

«Веселі музики»

033
Мета гурткової роботи полягає у намірі допомогти дітям увійти в світ музики, знайти свої особисті форми спілкування з нею, відчути і пережити її емоційно як радість та задоволення, сприяти засвоєнню музичних знань в ігровій практиці.

В основі гурткової роботи лежать два методи:

метод активізації творчих проявів дитини (дитяча творчість, направлена педагогом, створення ситуації для дитячої творчості);



  • метод моделювання елементів музичної мови, який дозволяє показати і відчути дитині всі особливості виразних засобів.

Основним методичним принципом гуртка «Веселі музики» є створення всіх умов максимального прояву творчості дітей, їх самовираження.

Проект

Тема: «Театралізована діяльність —

як один з найефективніших засобів педагогічного впливу на формування особистості дитини дошкільного віку»251

001

Проект спрямований на розв’язання проблеми використання театрально-ігрової діяльності як повноцінної та ефективної складової виконавчого процесу у навчальному закладі та родині, а також на реалізацію потреб дітей у самовираженні, спілкуванні, пізнанні себе через відтворення різних образів.
У музичній діяльності творчість може проявлятись по-різному, а прийоми активізації дитячої творчості дуже різноманітні. Та я вважаю, що найважливішим є те, що потрібно тонко відчувати, бачити кожну дитину, розвивати її здібності, творчу обдарованість, підвищувати культурний рівень для того, щоб діти отримували радість від своїх досягнень у музиці.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал