Родинне виховання і засади здорового способу життя



Сторінка1/9
Дата конвертації01.01.2017
Розмір1.55 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9
Упорядники:

Л.В.Тоненчук,

директор Немиринецької ЗОШ І-ІІІ ступенів,

В.Ф.Паламанюк,

заступник директора школи з навчально – виховної роботи Немиринецької ЗОШ І-ІІІ ступенів,

М.М.Харчун, класний керівник 10 класу Немиринецької ЗОШ І-ІІІ ступенів



Родинне

виховання

і засади здорового

способу життя

м. Старокостянтинів – 2012 р.

Упорядники:

Л.В.Тоненчук, директор Немиринецької ЗОШ

І-ІІІ ступенів,

В.Ф.Паламанюк, заступник директора школи з навчально – виховної роботи Немиринецької ЗОШ

І-ІІІ ступенів,

М.М.Харчун, класний керівник 10 класу Немиринецької ЗОШ І-ІІІ ступенів

Посібник містить матеріали щодо формування в дітей навичок здорового способу життя, які допоможуть організувати педагогічний всеобуч батьків, провести батьківські збори, бесіди з батьками, години класного керівника.

Адресований заступникам директорів шкіл з виховної роботи, педагогам – організаторам, вихователям, класним керівникам, студентам педагогічних навчальних закладів.

Його можуть використовувати також батьки.

Рецензент

О.М.Куйдан, методист Старокостянтинівського районного методичного кабінету

Рекомендовано рішенням ради

Старокостянтинівського районного методичного кабінету

(Протокол № ___ від ___________ 2012 р.)



ЗМІСТ


Вступ

5

Розділ І. Батьківські збори

7

Здоровий спосіб життя сімї як запорука успішного формування здорового молодого покоління

8

Як зберегти здоров’я школяра –п’ятикласника

17

Підліток у світі шкідливих звичок: паління й алкоголь

27

Небезпечні ігри

39

Батьківські збори інтернет: за і проти

43

Їм уже 13! Будьмо разом із ними

60

Розділ ІІ. Бесіди з батьками

65

Про шкідливість паління

66

Увага! Ваша дитина п’ятикласник

70

Особдивості розвитку шестикласників

74

Комп’ютерні ігри руйнують психіку дитини

77

Підлітковий вік – випробовування для батьків

80

Відповідальність батьків за збереження здоров’я дітей. Шкідливість алкоголю і куріння

87

Розділ ІІІ. Години класного керівника

91

Психологічні причини вживання неповнолітніми алкоголю і наркотиків

92

Шкідливі звички: тютюнопаління

99

Чим зайняти дитину

102

Шкідливі звички: як розпізнати й запобігти

114

Туберкульоз


121

Розділ ІV. Поради для батьків

127

Здоров’я — найцінніший скарб

128

Проблеми здоров’я у дітей шкільного віку

129

«Резерви здоров’я» та шляхи їх пошуку

130

Рекомендації щодо здорового способу життя та подолання хвороб

132

Проблеми здоров’я: стомленість та поганий сон

133

Як зберегти працездатність дитини

135

5 шляхів до серця дитини

136

Як уникнути дитячого травматизму

143

Поради психолога батькам, у яких мало часу на дітей

148

Пам’ятка для батьків: діти, інтернет, мобільний зв’язок

152

Декілька порад батькам старшокласників

155

Поради щодо встановлення довіри між підлітком і батьками в кризовий для них період

158

Глосарій

159

Використана література

163



Вступ

Я не боюся ще і ще раз повторити:

турбота про здоров’я -- це

найважливіша справа вихователя.

Від життєрадісності, бадьорості дітей

залежить їхнє духовне життя,

світосприймання, розумовий розвиток,

міцність знань, віра у свої сили.



В.О.Сухомлинський
Серед життєвих цінностей сучасної людини перше місце посідає цінність життя і здоров’я.

Сьогодні здоров’я розглядаэться як стан повного фізичного , духовного, психічного та соціального благополуччя людини. Знайти своє місце в мінливому світі, виявити здібності, мати життєву перспективу, стати корисною суспільству може тільки та людина, яка фізично розвинена, соціально адаптована, психічно врівноважена, має духовну основу.

Низький рівень здоров’я молоді сьогодні має низку конкретних причин.

Серед усіх чинників, які так чи інакше впливають на стан і фізичного, і психічного здоров’я населення й, зокрема, молоді, найважливішою є поведінка, яка впливає на нього безпосередньо, через спосіб життя, або опосередковано – через економічні чи соціально – економічні умови, і є основною детермінантною здоров’я. Щоб уплинути на поведінку людини, необхідні зусилля, як її самої, освітнього середовища, так ї сім’ї.

Сім’я, родина – один з головних виховних інститутів, значення якого у формуванні особистості дитини важко переоцінити. Саме родина вводить людину в світ соціальних стосунків; є тією вічною цінністю, що створює порівняно незалежне від соціальних катаклізмів середовище, атмосферу психологічної захищеності. Вона допомагає долати життєві випробування, дає реальну підтримку, вселяє віру у власні сили і краще майбутнє. Значний діапазон впливу й унікальність методів педагогічної і психологічної дії сім’ї робить її одним із найпотужніших засобів сучасного виховання.

Успішне виконання сім’єю провідних виховних функцій залежить від багатьох чинників, одним із домінуючих серед яких визнано належний рівень педагогічної культури дорослих членів родини.

Підвищення рівня педагогічної культури сім’ї сприятиме педагогічна просвіта батьків.

В умовах сьогодення ця форма роботи повинна виконувати функцію допомоги, підтримки, захисту дітей, забезпечувати грамотне вирішення проблем, ініціювати відповідальність батьків за своїх дітей і свободу педагогічного вибору. В умовах особистісно орієнтованого навчально – виховного процесу вона має будуватися на принципі дитино центризму, а не на диктаті.

Щоб привчити батьків до систематичного читання літератури, яка сприятиме підвищенню їхньої педагогічної культури, радимо практикувати обговорення актуальних статей і педагогічних ситуацій в рамках батьківського всеобучу.

Сподіваємося, що пропонований посібник допоможе вихователям, класним керівникам налагодити тісну співпрацю з батьками в організації спільної діяльності з навчання і виховання школярів, стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя.



Розділ І

Батьківські

збори



ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ СІМ'Ї ЯК ЗАПОРУКА УСПІШНОГО ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО МОЛОДОГО ПОКОЛІННЯ
Орієнтовний зміст виступу класного керівника.

Шановні батьки! В юності я захоплювався(-лась) читанням художньої літератури. I образи, які схвилювали до глибини душі, збереглися в пам'яті й досі. Один з них — трагічний образ матері, старої, висохлої, в чорному вбранні, яка двигає на плечах важке каміння, виносячи його на круту гору. Незнайомим людям ця Сізіфова праця здається дуже дивною. А знайомі перестали дивуватися, бо знають причину. Так ця жінка покутує свій великий гріх: вона народила і виростила сина, який у час війни із загарбниками став зрадником свого народу. Важко сказати, які фактори головним чином вплинули на формування іуди. Продав він Батьківщину за 30 срібняків під страхом, рятуючи шкуру. Тепер мати відчуває вину перед Богом і людьми, бо не виконала свого найголовнішого обов'язку. Її син з молоком матері мав би увібрати в себе всеперемагаючу любов до Вітчизни. На жаль, мати усвідомила це надто пізно, коли сталося непоправне. А кожні мати і батько мають усвідомити цей обов'язок. І не забувати про нього ні на мить. Про високу місію батьківства і материнства ми говоримо під час кожної нашої зустрічі. Сьогодні йтиметься про нашу відповідальність за здоров'я дітей. Що таке здоров'я? Це не тільки відсутність хвороб і наявність фізичної сили. Це і здоров'я духовне, і моральне.

Найперше поговоримо про здоров'я тіла. Без нього, як ви розумієте, неможливе щастя людини. "Здоров'я — це скарб", — сказав Монтень. А давайте відкриємо скарбничку народної мудрості, що ж думає про здоров'я наш народ.


  • Щоб працювати, треба силу мати.

  • У здоровому тілі здоровий дух.

  • Сила без голови шаліє, а розум без сили маліє.

  • Гіркий тому вік, кому треба лік.

Таких перлин багато, кожен з вас міг би пригадати ще і ще. І кожному зрозуміло, яка глибока правда захована в них.

Здоров'я нації — головний пріоритет держави. Здоров'я молодого покоління — один з найголовніших пріоритетів системи освіти. Здоров'я дітей — найбільша турбота і найсокровенніша мрія батьків.Чому ж ми, на жаль, не можемо похвалитися здоров'ям нації?

Людство вступило у XXI століття. Досягнувши величезних успіхів у науці, техніці, мистецтві, на жаль, воно не стало щасливішим і здоровшим. Усе ж робиться в ім'я людини, щоб полегшити її працю, забезпечити комфортні умови життя. А це призводить до стрімкого науково-технічного розвитку, наслідком якого є збільшення чинників, небезпечних та шкідливих для здоров'я людини. Науково-технічного поступу вперед не зупинити. Це однозначно. Як же людині зберегти і зміцнити своє здоров'я? Наведу деякі досить-таки невеселі статистичні дані.

У світі зросли хвороби цивілізації: серцево-судинні, нервово-психологічні, онкологічні, обмінно-дистрофічні, алергічні, різко збільшилася кількість хворих на СНІД, туберкульоз та наркоманію. В останні роки в Україні помітно зросла захворюваність на СНІД ( близько 1 % дорослого населення).

СНІД — тяжке, смертоносне захворювання, яке називають чумою XX століття. Ліків і ефективних методів лікування поки що немає. Людина, заразившись ВІЛ (вірусом імунодефіциту людини), стає беззахисною серед інших захворювань. Єдиною зброєю проти СНІДу є знання про захворювання і правила профілактики проти нього. Подумаймо, де найімовірніше людина може заразитися? Перш за все у так званих групах ризику (наркомани, проститутки, алкоголіки тощо). Подумаймо, що приводить молодих людей у такі групи?

У наш час вживання спиртного і паління стало патологічною необхідністю, атрибутом проведення дозвілля, поширюється спектр мотивів пияцтва. Вживання алкоголю і тютюну для багатьох стало майже сенсом життя. Найгостріша проблема сьогодення — наркотизація неповнолітніх. Наркоманія має чітку ієрархічну структуру. Передусім — це вживання першого наркотика — тютюну. Серед його споживачів 6—8 % діти молодших класів. Курить кожен п'ятий п'ятикласник, майже половина восьмикласників, близько 60 % випускників шкіл. Наступний наркотик — алкоголь. Чверть восьмикласників уже мають чітку орієнтацію на алкогольні напої. Серед випускників таких уже половина. У великих містах третина підлітків піддаються ранній алкоголізації.

За останні роки кількість осіб, які незаконно вживають наркотичні засоби і психотропні речовини, в Україні подвоїлась. У 2001 році становила 107,1 тис, з яких 68 % молодь віком до 30 років, 5,4 тис. неповнолітніх, що створює безпосередню загрозу геноциду нації. Згідно з інформацією МВС України протягом 2001 року до кримінальної відповідальності за незаконні дії з наркотиками притягувалось 976 неповнолітніх (із 18, 2 тис. осіб до 29 р.), серед них 117 це учні шкіл, 280 ПТУ, 330 студенти вузів. Та досить статистики. Хіба що звернемо увагу ще на деякі цифри. І хай це буде інформацією для дальших наших роздумів. Наше здоров'я залежить від:

спадковості — на 20%,

рівня медицини — на 10 %,

екології — на 20%,

способу життя — на 50 %.

Скажіть, який із цих чинників залежить від кожного з нас? Спосіб життя. І пов'язаний цей чинник передусім із сім'єю. Саме сім'я, її глава і Берегиня — батько і мати — планують, забезпечують і контролюють те, без чого немає життя, а саме: їжу і напої, працю і відпочинок, сон, дах над головою, захист від стресів, холоду та небезпек у природі та суспільстві, спокій, лад і гармонію у взаєминах.

Здоровий спосіб життя не тільки зберігає, а й покращує здоров'я. Чи варто пояснювати, який спосіб життя законно вважається здоровим? Звичайно, це в першу чергу здорове харчування і, добавлю, збалансоване. До речі, наші бабусі, не маючи спеціальної освіти, володіли неперевершеним мистецтвом забезпечення сім'ї отим саме здоровим і збалансованим харчуванням.

Азбукою істиною є те, що людина, а тим паче — дитина, підліток, юнак, повинні не менше, ніж 3 рази у день їсти свіжу гарячу страву. Я дивуюся, коли деякі учні зізнаються: "Я ніколи не снідаю. Не маю зранку апетиту". Чому здорова дитина після здорового сну (не менше восьми годин), ранкової зарядки, водних процедур не має апетиту? Вона повинна мати апетит. Інша річ, якщо наш учень не виспався, вранці ледве прокинувся, на зарядку та "процедури", ясна річ, не вистачило часу, — звідки взятися апетиту? Та ще як допізна дивився "прикольні" телепередачі, після яких важко заснути, або був у товаристві (якому?) чи, не дай Боже, викурив цигарку-дві або й спробував чогось для "кайфу"? Але то я, певне, вигадую, з нашими дітьми такого не буває — чи не так?

Звичайно, турботлива мати просто так не випустить дитини з дому, вона дасть йому грошей, щоб у школі поснідав. А от чи поснідає він у тій школі, чи купить на ті гроші солодощів, жуйки або й цигарок, — цього вже мати, звичайно, не бачить. Зате вже як прийде зі школи, з'їсть за трьох, на радість мамі чи бабусі. А в народі з давніх-давен говорили: "Сніданок з'їж сам, обідом поділися з приятелем, а вечерю віддай собакам". До речі, є люди, які саме ввечері найбільше наїдаються. А потім скаржаться на поганий сон, порушення обміну речовин, кров'яний тиск та інші болячки. Цукерки, інші солодощі для селянської дитини колись були великою радістю, бо давали їх нечасто, навіть у заможних родинах. Зате літом ласували різними ягодами, овочами, фруктами, звичайно, свіжими, а взимку — сушеними, квашеними або свіжими, збереженими в погребі. Люди дотримувалися постів. Погляньте на календар Української православної церкви і зверніть увагу на розміщення в році постів. Мудрі люди складали цей календар. Напевно, піклувалися не лише про здоров'я душі, а й про здоров'я тіла людини. На жаль, у наш час рідко хто цих постів дотримується. Забігаючи вперед, скажу, що піст забороняв не лише м'ясо і сало. Порядний християнин у піст не брав у рот ні чарки, ні тютюну.

Пригадуєте, у Котляревського: "Зевес тоді кружляв сивуху..." Звідки пішло слово "кружляв"? Коли збиралась родина за столом, чарка "кружляла", тобто ходила по кругу. Звичайно, кожен перед тим, як випити, мусив ще щось і сказати. Скільки то було сказано та й переспівано, поки чарка обходила кругом столу і пляшка "оковитої" спорожнялася! Не те, що сьогодні: стіл заставлений пляшками. А господар вважає за честь, щоб пляшки на столі не були порожніми. Скільки б не випили, ще додає. Щоб не подумали, що жалує. Ще й "на коня" заставляє випити. І все це на очах, а нерідко й за участю дітей, підлітків, не згадуючи вже про юнаків. До речі, наші предки дітей до чаркування не залучали, більше того, діти не встрявали у розмови старших, знали своє місце. Хіба що хтось із гостей, родичів хотів поспілкуватися з дитиною. У всьому керувалися неписаними законами, традиціями, звичаями, враховували доцільність, знали межу дозволеного.

До здорового способу життя ще належить правильний режим дня, тобто чергування руху і спокою, різних видів роботи і відпочинку. Цьому, на жаль, у наших сім'ях приділяється ще менше уваги, ніж раціональному, збалансованому харчуванню. Всі ми розуміємо важливість перебування на свіжому повітрі.

Хочеться вірити, що більшість сімей, в яких зростають наші діти, ведуть здоровий спосіб життя. Але наші діти отримують інформацію не лише в сім'ї. Тому батькам потрібно обговорювати з дітьми ці питання, адже вони довіряють своїм батькам, прислухаються до їх авторитетного слова. Ще більше значення має особистий приклад батьків.

Цілком очевидно, що сім'я має двосторонній вплив на спосіб життя молодої людини. З одного боку, сім'я виступає захисним чинником, що перешкоджає появі та розвитку шкідливих звичок, з іншого, — особливим чинником, що стимулює розвиток шкідливих звичок у дітей.

Захисні чинники найбільше проявляються тоді, коли:



  • між членами сім'ї існують добрі, відверті стосунки;

  • виховання дітей передбачає прояв душевного тепла, виключає постійні ультимативні претензії;

  • батьки вірять у життєві успіхи дітей, проявляють високі батьківські очікування;

  • діти, з одного боку, включені до прийняття сімейних рішень, а з іншого, — мають свої власні завдання стосовно інших членів сім'ї;

  • стосунки між батьками базуються на взаємній повазі, підтримці, взаєморозумінні;

  • ставлення батьків до дітей базується на реальній зацікавленості, увазі до їхніх проблем і не обмежуються тільки розмовами, а проявляються безпосередньо участю в різних аспектах життя дітей.

Негативний вплив сім'ї на спосіб життя дітей насамперед пов'язаний із внутрішньою кризою у сім'ї:

  • сімейними конфліктами, які є причиною різних стресів у дітей;

  • проявом насилля (фізичного, психічного, сексуального);

  • відсутністю почуття любові та взаєморозуміння між членами сім'ї;

  • наявністю шкідливих звичок (алкоголізм, наркоманія тощо) серед членів сім'ї;

  • невимогливістю та непослідовністю санкцій стосовно проявів шкідливих звичок для здоров'я дітей, слабка дисципліна в сім'ї;

— нереалізованим очікуванням стосовно розвитку й успіхів дитини. Вам, молодим батькам, потрібно об'єктивною інформацією запобігати деяким ризикам для здоров'я своїх дітей.

Адже стосовно таких ризиків, як куріння, алкоголізм, наркоманія, саме батьки можуть стати реальним джерелом знань.

Тому, шановні батьки, назавше відмовтеся від скептичного ставлення до сучасної молоді, цікавтеся її проблемами, інтересами, запитами, смаками тощо, обговорюйте їх із своїми синами та доньками, учіть їх розрізняти, що у молодіжному житті — позитивне, а що варте осуду.

Сучасними дітьми важко керувати, адже їм доступно стільки засобів різної інформації, в т. ч. шкідливої. Навіть, якщо вашим девізом життя стануть Франкові слова — "simpertiro" (завжди учень), за всім не встигнете, всього не вивчите, у чомусь ваші діти будуть більш поінформовані, ніж ви. Але у вас є життєвий досвід, є міцна моральна платформа (якщо вона є), підтверджена вашим сімейним життям, є ваш батьківський авторитет — і цього достатньо, щоб ваші діти, ваші дорослі діти прислухалися до батьківських порад і керувалися ними.

Бажаю Вам щастя і процвітання в сім'ях, успіхів у вихованні дітей, основою яких є і буде здоровий спосіб життя.

ЯК ЗБЕРЕГТИЗДОРОВ’ЯШКОЛЯРА - П’ЯТИКЛАСНИКА
Завдання зборів:переконати батьків у величезному значенні занять фізкультурою і спортом для їхньої дитини; формувати у батьків потребу залучення батьків до занять фізкультурою і спортом; допомогти батькам спланувати спільну діяльність із дітьми з формування здорового способу життя.

Форма проведення: дискусійний клуб.

Питання для обговорення:ставлення сім'ї п'ятикласника до занять фізкультурою і спортом; відвідування школярами спортивних гуртків і секцій; стимулювання рухової активності дітей у школі та вдома.

Підготовча робота:організація фотовиставки «Спорт у житті моєї родини», проведення виховної години «Як берегти своє здоров'я»; підготовка зразка запрошень для батьків і учасників зборів (див. додаток 1), пам'ятки для батьків та учнів з формування у дітей здорового способу життя (див. додатки 2, 3); відвідування членами батьківського комітету уроків фізкультури в класі; анкетування батьків (див. додаток 4).
Рекомендаціїщодо проведення виховної години з учнями на тему: «Як берегти своє здоров'я». Протягом зустрічі класний керівник може запропонувати п'ятикласникам виконати такі завдання:


  • клас готує розмальовані кадри до фільму під назвою «Як я змінився...»; кадри розповідають про зміни ваги, зросту, статури, зовнішнього вигляду тощо;

  • школярі розказують, як вони зберігають своє здоров'я, обмінюються порадами і рекомендаціями;

  • проводиться анкетування п'ятикласників (див. додаток 5) для організації батьківських! зборів.

Хід зборів

І. Вступне слово класного керівника

Учитель.Здоров'я людини — тема достатню актуальна для всіх часів і народів, а у XXI ст. вона стає першорядною.

Як і виховання моральності та патріотизму, виховання уважного ставлення до свого здоров'я необхідно починати з дитинства. Якщо в сім'ї батьки розуміють значення фізичної культури і спорту для здоров'я дитини, то вони змалечку формують у неї культуру фізичних занять, демонструючи це на власному прикладі.

За даними медиків, 75% усіх хвороб людини закладається в дитячі роки. Це відбувається тому, що дорослі помилково вважають: головне для учня — добре вчитися. А чи може школяр добре вчитися, якщо у нього паморочиться в голові, організм ослаблений хворобами і лінощами, якщо дитина мало рухається?

Виховуючи дитину в сім'ї та школі, ми часто вживаємо слово «звичка». До шкідливих звичок учнів відносимо безвідповідальність, відсутність умінь плідно трудитися, неорганізованість і багато іншого. Однак дорослі не замислюються над тим, що в основі цих та інших проблем — відсутність звички дитини бути здоровою духовно і фізично. Звичка не прищеплюється в родині, у школі, і тому в майбутнього дорослого не формується позитивний образ здорової людини.

За минуле століття, на думку вчених, вага безпосередньої м'язової діяльності людини знизилася з 94% до 1%. Головними вадами XXI ст. стають: накопичення негативних емоцій без фізичної розрядки, переїдання та гіподинамія.

На думку фахівців, навіть якщо діти достатньо рухаються, їх рухи одноманітні, не всі групи м'язів залучаються до руху, і результат від такої активності майже не дає користі.

Часто можна почути від батьків: «Моїй дитині вистачає і уроків фізкультури у школі, аби порухатись і розрядитися». Батьки, на жаль, не здогадуються, що уроки фізичної культури компенсують дефіцит рухової активності лише на 11%. Два-три уроки на тиждень проблему не вирішують і не формують звичку до збереження власного здоров'я. Отже, школа і сім'я мають робити набагато більше, ніж вони роблять, аби допомогти дитині полюбити себе, своє тіло, своє здоров'я, себе саму і об'єктивно оцінити проблеми власного здоров'я, які потребують негайного вирішення.

Особливість шкільного навчання полягає в тому, що дитина обов'язково має досягнути певного результату. Очікування педагогів, батьків і самого учня призводять до надмірного психічного навантаження, нервових виснажень, шкільних стресів. Як наслідок, у школяра зникає бажання вчитися і просто активно, цікаво жити. Дитина стає усамітненою, дратівливою, агресивною. До того ж дається взнаки постійне сидіння перед комп'ютером і телевізором. Комп'ютерні ігри по 2—3 години на день або стільки ж часу нерухомо перед телевізором провокують втому органів зору і слуху, головний біль, поганий настрій, сонливість, апатію. А якщо до цього додати гучну музику на вулиці та вдома, навушники, які багато дітей не знімають навіть у школі, мобільні телефони, стає зрозуміло, чому небезпечні симптоми і соматичні розлади у здоров'ї з'являються вже у шкільному віці.

Як допомогти дитині, як зробити, аби вона почала жити активно, цікаво і повноцінно? Як домогтися, щоб навчання у школі викликало приплив енергії, було в радість, розвивало рефлективні вміння учнів?

Багато що в цій ситуації може зробити сім'я п'ятикласника, оскільки дитина-школяр прагне наслідувати батьків, і якщо вони стежать за своїм здоров'ям, за своєю фізичною формою, то й учень буде жити за тими ж правилами і законами, які культивуються в його родині. У такій сім'ї дитину не треба примушувати до фізкультури, спорту, ранкової гімнастики — вона робить це із задоволенням. Спільні прогулянки пішки вечорами, активний відпочинок під час канікул, вихідні дні на природі — ось шлях до здорових душі й тіла школяра. Часто батьки жаліються, що їм ніколи, що треба годувати сім'ю, що на фізкультуру і спорт не вистачає часу. Головний аргумент багатьох батьків — відсутність вільного часу і грошей на платні секції та гуртки. Але не завжди і не за все потрібно платити.

Достатньо разом із дитиною щоденно вранці і ввечері по 10 хвилин займатися рухливими вправами — і незалежно від обставин результат з'явиться. Школяреві дуже важливо, аби тато і мама виконували вправи разом з ним, допомагаючи йому і підбадьорюючи його.

Шановні батьки! Ваші діти — п'ятикласники. Ще багато років нам співпрацювати з вами з різних проблем і питань життєдіяльності нашого класу. Одна з пріоритетних проблем — збереження дитячого здоров'я. Про це ми й поговоримо сьогодні.




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал