Робота консультативного пункту Графік роботи консультативного центру



Сторінка1/6
Дата конвертації16.12.2016
Розмір1.43 Mb.
  1   2   3   4   5   6
Робота консультативного пункту
Графік роботи консультативного центру

Дні тижня

/files/images/049.gif

Вівторок

15.00- 16.00

Четвер

15.00- 16.00

/files/images/kadri/knigi-9.gif

        Основна мета консультативного центру — допомогти батькам грамотно оцінити розвиток дитини з урахуванням вікових особливостей і норм, надати необхідні рекомендації. У консультативному центрі батьки мають змогу отримати відповіді на свої запитання, розвіяти тривоги і сумніви, впевнитися у правильності своїх виховних дій або, зрозумівши їх хибність, скоригувати виховний процес у сім'ї.

        Колектив дошкільного підрозділу протягом тривалого часу надає консультативну допомогу батькам дітей, які не відвідують дошкільний заклад. До роботи консультативного пункту, ми залучили всіх педагогів і фахівців закладу:  практичного психолога, вихователя-методиста, старшу медичну сестру, вихователів, музичного керівника, інструктора з фізкультури. 

У межах роботи консультативного пункту фахівці дошкільного закладу використовують різні форми взаємодії з батьками, зокрема:



  • індивідуальне консультування дорослих без присутності дитини;

  • консультування батьків у поєднанні з індивідуальними заняттями фахівця з дитиною;

  • використання ключових ситуацій зі створення умов для ігрової діяльності і виховання дітей у сім'ї;

  • підгрупове консультування родин з однаковими емоційно-нейтральними проблемами;

  • відповіді на звернення батьків по телефону або електронною поштою.

Тому основним завданням діяльності працівників консультативного пункту є не стільки надання батькам готових рецептів з розв'язанням будь-яких конкретних проблем, скільки:

- спонукання батьків до спільної діяльності зі своєю дитиною і підтримання у них інтересу до такої взаємодії;

- формування у дорослих практичних навичок взаємодії з дітьми;

-  надання батькам сучасної і достовірної педагогічної інформації.

 

http://kzdnz3buratino.dnepredu.com/uploads/editor/3291/105709/sitepage_66/905474050.gif

 

 



ЛИСТ

МУДРОЇ   ДИТИНИ   БАТЬКАМ

 

 1. Не розбещуйте мене. Я дуже добре знаю, що мені не треба мати все те, що я прошу. Я лише хочу Вас випробувати і спонукати бути батьками.



 2. Не будьте непослідовними: це мене збиває і дозволяє завжди, коли тільки можу,  виходити сухим з води. Хочу, щоб Ви навчилися бути для мене справжніми батьками.

 3. Не давайте обіцянок: Ви можете бути не в стані їх виконати. Це призведе до зменшення моєї довіри до Вас. Задовольняйтеся тим, щоб робити серйозні пропозиції.

 4. Не виправляйте мене у присутності інших. Я сприйму це набагато краще, якщо Ви поговорите зі мною спокійно віч-на-віч. Без моєї сестри, брата. Тільки Ви!

5. Не бурчіть безперестанку: якщо Ви це будете робити, я змушений буду захищатися, прикидаючись глухим.

 6. Не звертайте надто багато уваги на мої маленькі недуги. Я можу навчитися насолоджуватися поганим здоров’ям, якщо це зможе виправити Вашу неуважність.

 7. Не переймайтесь тим, що ми мало часу проводимо разом. Важливо, як ми його проводимо. Однак якби Ви поверталися деколи додому трохи раніше, Виб мене зробили щасливим.

 8. Не дозволяйте, щоб мої страхи викликали у Вас неспокій, бо Ви станете ще більш наляканими. Будьте для мене прикладом мужності. Дайте мені зрозуміти, що мужність – це чеснота.

 9. Не забувайте, що я не можу добре рости без великого розуміння і великого заохочення... Але ж я не мушу Вам про це говорити, правда?

10. Пам’ятайте, я вчуся більше із прикладів, ніж із зауважень.

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор НВК «Берегиня»

Г.П.Капустяк



План роботи

консультативного пункту навчально – виховного комплексу «Берегиня»

дошкільного підрозділу на 2015/2016 н.р.

для батьків ,або осіб , які їх замінюють , і дітей , які виховуються в умовах сім’ї

/files/images/zavduvacha/0b28a4fbe060fb351662f7088fe19b83_5.gif

/files/images/zavduvacha/3013.jpg
/files/images/zavduvacha/0b28a4fbe060fb351662f7088fe19b83_5.gif


з/п


Теми консультацій


Термін


Відповідальний

1.

Упровадження розпорядку дня та санітарно-гігієнічного режиму вдома

Жовтень

Медична сестра

2.

Дошкільник напередодні шкільного життя .

Жовтень

Вихователь-методист

3.

Як подолати батьківські страхи перед школою

Жовтень

Психолог

4.

Батькам про значення дрібної моторики руки

Листопад

Вихователь- методист

5.

Ігрова діяльність. Поради батькам.

Листопад

Вихователь- методист

6.

Фізичний розвиток. Поради батькам

Листопад

Вихователі

7.

Пізнавальний розвиток. Поради батькам.

Грудень

Вихователь- методист

8.

Мовленнєвий розвиток. Поради батькам.

Грудень

вихователі

9.

Трудова діяльність. Поради батькам

Грудень

Вихователь-методист

10.

Художньо-естетичний розвиток.

Поради батькам.



Грудень

Вихователі

11

Режим харчування дитини вдома.

Січень

Медична сестра

12.

Гіперактивність та способи її корекції .

Січень

Психолог

13.

Організація харчування дітей вдома.

Січень

Медична сестра

14.

Соціальний захист дітей із різних категорій сімей.

Січень

Директор

15.

Організація ігрової діяльності

Лютий

Вихователь-методист

16.

Створення умов для загартування і оздоровлення.

Лютий

Вихователі

17.

Готуємо руку дитини до письма

Лютий

Вихователі

18.

Психологічна готовність до навчання у школі.

Березень

Психолог

19.

Розвиток логічного мислення

Березень

Вихователі

20.

Вчимось читати .

Березень

Вихователь- методист

21.

Звукова культура мовлення

Квітень

Вихователі

22.

Логіко-математичний розвиток дошкільнят

Квітень

Вихователь-методист

23.

Прищеплення культурно-гігієнічних навичок у дітей

Квітень

Медична сестра

24.

Формування здорового способу життя

Травень

Вихователі

25.

Роль батьків у підготовці дитини до школи

Травень

Вихователь-методист

26.

Логічні ігри та вправи

Травень

Вихователі

27.

Організація літнього оздоровлення дітей

Травень

Медична сестра

/files/images/0_1fc9a_7b32da43_l.gif

Упровадження розпорядку дня та санітарно-гігієнічного режиму вдома

Вступ до дошкільного закладу, як правило, супроводжується психологічним дискомфортом для малюка. Це пов'язано не тільки із зміною добре знайомого родинного оточення на незвичне, а й з необхідністю звикати до нового розпорядку дня. Аби уникнути зайвих стресів у дитини та пом'якшити процес адаптації, батькам слід заздалегідь готувати дитину до відвідування дошкільного закладу.

Аби озброїти необхідними знаннями батьків, діти яких уперше підуть до дитячого садка, дошкільні заклади проводять дні відкритих дверей, організують індивідуальні бесіди з медичною сестрою та вихователями, розповсюджують інформаційні листки чи вивішують санітарні бюлетені на стенді. Саме тоді у пригоді стають матеріали про те, як дитина адаптується, як звикає до нового розпорядку дня та режиму харчування.

Настанови щодо розпорядку дня

З метою пом'якшення процесу адаптації дитини до умов дошкільного закладу батькам слід максимально наблизити розпорядок дня вдома до розпорядку дня у дошкільному закладі. Під розпорядком дня розуміємо раціональний розподіл часу протягом доби на сон та неспання.

Сон — життєво важлива потреба людини будь-якого віку. Він сприяє відновленню сил, затрачених в період неспання. Для дітей віком від двох років норма тривалості сну — 11-12 годин.

Під час неспання дитина розвивається і пізнає світ. Для того щоб вона розвивалась органічно, важливо розробити раціональний розпорядок дня, що враховував би вимоги до харчування, фізичної та розумової активності, відповідні до віку дитини. Зауважимо, щоправильний розпорядок дня дає змогу:

Ø дисциплінувати (сприяє дотриманню у порядку місця для гри, навчання тощо);

Ø зміцнювати здоров'я;

Ø формувати культурно-гігієнічні навички;

Ø формувати навички здорового способу життя.

Складаючи розпорядок дня вдома, батькам слід урахувати таке:

Ø при формуванні розпорядку дня важливо враховувати вікові особливості дитини та виділяти достатньо часу на сон;

Ø призвичаювати дитину до розпорядку дня треба поступово;

Ø дотримання запланованого розкладу має бути постійним і системним, не можна порушувати складений розклад;

Ø до правильного розпорядку дня слід обов'язково включити дотримання санітарно-гігієнічного режиму;

Ø необхідно достатньо часу проводити з дитиною на свіжому повітрі, створювати умови, що спонукають її до різноманітної рухової активності: допомагати дитині підніматися східцями на гірку та сходити з неї, переступати через перешкоди, возити візочки, іграшкові автомобілі тощо.



Режим харчування вдома

Раціональний режим харчування сприяє зміцненню імунітету дитячого організму, нормальному росту та розвитку дитини. Такий режим харчування передбачає суворе дотримання часу прийомів їжі. Меню домашнього харчування має бути збалансованим та містити достатню кількістю білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин, вітамінів, що сповна забезпечують енергетичні витрати дитячого організму.



Батькам слід привчати дитину:

Ø перед прийомом їжі обов'язково мити руки з милом, витирати їх індивідуальним рушником, самостійно сідати на стілець та підсовувати його до столу;

Ø під час прийому їжі охайно вживати тверду їжу; відламувати хліб маленькими шматочками, заїдати його рідкою їжею (суп, борщ тощо); самостійно їсти ложкою з тарілки, пити з чашки; не обливатись;

Ø після прийому їжі користуватися серветкою, вставати зі стільця.

Важливо пам'ятати: коли дитина почне харчуватись у дитячому садку, необхідно буде відкоригувати режим харчування вдома, урахувавши поживну цінність їжі, що подається у дошкільному закладі, та часи прийому їжі.

Необхідні культурно-гігієнічні навички

Призвичаювання дитини до розпорядку дня вдома (а потім і в дитячому садку) потребує паралельного формування у неї культурно-гігієнічних навичок. Слід привчати дитину самостійно надягати колготи, штани, шапку, взуватися, знімати та охайно складати одяг. Необхідно подбати і про вміння малюка підтримувати чистоту навколо себе, бути охайним. Дитина має вміти користуватись носовичком; проситися на горщик, знати, де він знаходиться, та сідати на нього.

Аби дитині було комфортно, порадьте батькам обговорювати з дитиною правила розпорядку, пояснювати їй, що і як треба робити. При цьому важливо виховувати в дитини культуру поведінки, розвивати мовлення, вміння орієнтуватися у навколишньому світі:

Ø привчати розуміти призначення й основні якості предметів побуту, називати їх (тарілка велика, маленька, глибока, мілка тощо), вчити розуміти і називати дії з предметами (з чашки п'ють, ложкою їдять тощо);

Ø виховувати слухняність, пошану до дорослих;

Ø заохочувати висловлювати прохання;

Ø навчати словам ввічливості, привітанням.

Санітарно-гігієнічний режим вдома

У дитячому садку на дитину чекають умови, що відповідають санітарним нормам. Задля збереження здоров'я дитини батькам варто подбати, щоб і вдома члени родини неухильно дотримувалися санітарно-гігієнічного режиму.

Приміщення, в яких перебуває дитина (зокрема те, в якому вона спить), потрібно щодня добре провітрювати. Слід також регулярно проводити вологе прибирання, витирати пил, а іграшки чистити або мити з милом, якщо це можливо. Одяг дитини має відповідати її віку та погодним умовам.

Важливо, щоб посуд, з якого їсть дитина, завжди був чисто вимитим, їжа свіжою, щойно приготованою. Свіжі овочі та фрукти перед вживанням потрібно обдавати окропом для знищення патогенних мікроорганізмів.

У разі епідемії гострих кишкових інфекцій чи грипу батькам слід обов'язково дотримуватися порад санітарно-епідеміологічної станції.

Психологічний клімат у родині.

Легкість звикання до нового розпорядку дня багато у чому залежить від психологічного клімату вдома, м'якості і тактовності батьків, їхніх наполегливості та вміння заохотити дитину вийти за межі звичного, виконувати щось нове. Аби забезпечити емоційно сприятливе перебування дитини у родині, слід:

Ø розмовляти спокійним тоном та не підвищувати голос на дитину;

Ø не конфліктувати у присутності дитини;

Ø спілкуватися з дитиною якомога більше;

Ø сприяти спілкуванню дитини з однолітками;

Ø стимулювати пізнавальну активність дитини;

Ø дотримуватися правил поведінки, культури взаємин та заохочувати до цього дитину.


Орієнтований розпорядок дня дитини вдома

Час

Пункти розпорядку

Поради

7:30 -8:00


Підйом, ранковий туалет, ранкова

гімнастика

разом з батьками


Учіть дитину дотримуватись особистої гігієни, вмиватися, чистити зуби, мити руки з милом, користуватися індивідуальним рушником.

Привчайте до виконання простих вправ на різні групи м'язів. Наприклад, включайте до ранкової гімнастики легкий біг та стрибки — це сприяє розгальмуванню нервової системи після сну, формуванню правильної постави, викликає позитивні емоції тощо

8:00 – 8:30



Ігри


У ранковий час грайте з дитиною в ігри малої та середньої рухливості

8:30 – 9:00

Підготовка

до сніданку,сніданок



Учіть дитину самостійно сідати на стілець та вставати з нього, підсовувати стілець до столу;

їсти охайно, не обливаючись; після їжі користуватися

серветкою


9:00 – 10:00

Читання, ігри, слухання музики, малювання тощо

Читайте вірші, казки, оповідання, пропонуйте дитині розглядати ілюстрації та обговорювати їх, відповідати на запитання, співпереживати героям творів тощо.

Удавайтеся до дидактичних ігор (пірамідки, втулки, шнурівки, будівельний матеріал тощо), учіть дитину класифікувати, серіювати, узагальнювати предмети за певними ознаками, складати з частин ціле тощо.

Привчайте слухати пісні, розуміти зміст, знати назву пісні, співати спільно з вами тощо. Учіть дитину малювати предмети та явища навко-лишньої дійсності, використо-вуючи фарби, олівці, фломастери; розрізняти і називати кольори тощо.

Чергуйте різні види діяльності


10:00 -12:30




Підготовка до

прогулянки,

прогулянка


Учіть дитину самостійно одягатися. Надягати колготи, штани, шапку, взуватися, знімати та складати одяг у відповідному місці.

Під час прогулянки грайте з дитиною в ігри різної рухливості (великої, середньої, малої), спостерігайте разом за природою, заохочуйте дитину до самостійної рухової діяльності

12:30 – 13:10


Підготовка до обіду, обід


Вводьте до раціону дитини тверду їжу, вчіть їсти шматочки хліба і заїдати їх рідкою їжею (суп, борщ тощо), самостійно їсти ложкою з тарілки, пити з чашки



13:10 – 15:10



Підготовка до сну, сон



Розкажіть дитині казку або заспівайте колискову, що заспокійливо впливає на дитину та сприяє розслабленню нервової системи і спокійному сну


15:10 – 15:30


Підйом, оздоровчі процедури


Проведіть для дитини комплекс гімнастичних вправ на різні групи м'язів та вправи для формування стопи і постави, для загального зміцнення



15:30 –

15:50


Полуденок

Привчайте дитину до самообслуговування

15:50 – 16:50

Ігри

Грайте з дитиною у настільно-друковані дидактичні ігри — кубики, пазли тощо. Учіть складати картинки, послідовно відтворюючи події на них, поєднувати зображення за певними ознаками предметів тощо

16:50 – 19:00


Підготовка до прогулянки, прогулянка


Привчайте дитину до самостійності, розповідайте їй про здоровий спосіб життя.

Обирайте ігри малої та середньої рухливості, надавайте дитині можливість самостійно гратися з іншими дітьми, спостерігати за навколишнім світом

19:00 – 19:30


Підготовка до вечері, вечеря


Нагадуйте дитині про важливість гігієнічних процедур та правил поведінки за столом


19:30 – 20:30


Спокійні ігри

з батьками,читання казок, перегляд

дитячого мультфільму,

бесіди

Увечері перевагу надавайте спокійним іграм, перегляду дитячого мультфільму, читанню казок перед сном, спокійним бесідам з метою підтримання емоційного контакту з дитиною, дружніх взаємин тощо


20:30 – 7:30


Гігієнічні процедури, співання колискової, нічний сон


Привчайте дитину до особистої гігієни та гігієнічних процедур перед сном.

Співайте колискову, щоб прискорити засинання дитини.



/files/images/0_1fc9a_7b32da43_l.gif

/files/images/0_1fc9a_7b32da43_l.gif
Дошкільник напередодні шкільного життя

Часто ми, дорослі, надто поверхнево ставимося до тверджень дитячої психології про вікові та індивідуальні особливості шестирічних дітей, не враховуючи, насамперед, прогресивній: змін у вищій нервовій діяльності дошкільника. Варто зауважити, шо для неї характерна особлива жвавість орієнтувальних реакцій, які є необхідною умовою утворення нових тимчасових нервових зв'язків. У цьому віці утворюються складні умовні рефлекси, де провідну роль відіграє слово (тобто друга сигнальна система). Розвивається довільне гальмування, хоча іррадіація збудження у корі головного мозку є ще досить характерною і істотно впливає на поведінку дитини. Посилюється регулювальний вплив кори великих півку.\ь на функціонування підкірки. Функціональні зміни в роботі центральної нервової системи шестирічного дошкільника зумовлені інтенсивним дозріванням його організму.



Психічні новоутворення дитини старшого дошкільного віку

У шестирічному віці помітно вдосконалюються пізнавальні процеси.Значно зростають гострота зору, чутливість розрізнення кольорів і їх відтінків, розвивається фонематичний і звуковисотний слух, рука перетворюється в орган активного дотику і практичної дії. Збільшується чутливість аналізаторів, що є результатом збагачення дітьми власного чуттєвого досвіду.

Для шестирічних дітей характерні більша активність, довільність,цілеспрямованість сприймання. Протягом дошкільного віку неухильно збільшується тривалість розглядання зображень (від б до 12 хвилин), дитина поступово навчається координувати свій зір з рухами руки, вдається до спеціальних прийомів детального обстеження предмета. Значно зростає роль розумових процесів: пізнаючи предмети, старші дошкільники порівнюють їх, спираючись на наявні знання, обґрунтовують свою думку, хоча при цьому що не завжди вміють відділити те, що бачать, від того, що знають про даний об'єкт. Діти все частіше помічають зміни у навколишньому світі без спеціальних запитань дорослих.

Розвивається наочно-дійове мислення дитини, виникають його нові форми. Мислення стає образно-мовленнєвим — спирається на образи уявлень і здійснюється за допомогою слів. Воно набуває певної самостійності: поступово відокремлюючись від практичних дій, переходить у власне розумовий процес, спрямований на розв'язання пізнавальних завдань. У зв'язку з цим зростає роль мовлення, за допомогою якого діти починають мислити подумки, оперувати різними поняттями, зіставляти їх, розкривати властивості і зв'язки, розмірковувати.

Висловлювання старших дошкільників під час розв'язання ними практичних завдань виконують функцію планування. Дітям поступово стають доступними не лише зовнішні зв'язки між предметами і явищами, а й більш приховані, глибокі, істотні.

У шестирічної дитини інтенсивно збагачується словник:він налічує 3500 — 4000 слів. Крім іменників і дієслів, дитина уже вживає прикметники, прислів'я, використовує вставні слова, робить значний крок уперед в оволодінні граматичною структурою простих і складних речень. Розвивається внутрішнє мовлення, яке стає способом становлення і формою функціонування внутрішніх розумових дій. Його поява свідчить про розвиток словесно-логічного мислення, яке виділяється з практичної діяльності, стає більш абстрактним і узагальненим. Внутрішнє мовлення дитини формується у процесі оволодіння зовнішнім (звуковим) мовленням і є результатом його інтеріоризації А водночас — важливим засобом перетворення зовнішніх практичних дій у внутрішні ідеальні дії. Розвивається і так зване чуття мови, яке допомагає дитині успішніше користуватися мовленням, виправляти помилки не лише свої, а й товаришів.

До шести років помітно зростають можливості пам'яті:збільшується обсяг усього того, що дошкільник може запам'ятати, зберегти і відтворити, тривалість збереження і точність відтворення.

У шести-семирічних дітей часто виявляють уже не механічну, а смислову пам'ять, що дає їм змогу запам'ятовувати значно більше, ніж раніше. Вихователь повинен завжди мати на увазі: для дошкільника характерно легко запам'ятовувати те, що справляє сильне враження, а отже важливо слідкувати за тим, щоб необережним словом не злякати малого, не викликати неприязнь до чогось. Слід збагатити дітей зрозумілими, корисними знаннями, якими вони користуватимуться у своїх іграх, бесідах, малюнках, які необхідні їм для подальшого розумового і морального розвитку.



Інтеріоризація(від лат. Interior – внутрішній) – формування внутрішніх структур людської психіки через засвоєння зовнішньої соціальної поведінки.// Перехід ззовні усередину; процес перетворення зовнішніх чинників, що впливають на людей, у стійкі внутрішні якості особистості шляхом засвоєння індивідом вироблених у суспільстві соціальних цінностей, норм, уявлень, традицій і т.д.; прот. екстеріоризація.// Процес перетворення зовнішніх, реальних дій на внутрішні розумові.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал