Рішення завдань розвитку особистості дитини, підвищення



Скачати 18.06 Kb.

Дата конвертації20.02.2017
Розмір18.06 Kb.

ПСИХОЛОГІЧНЕ ДІАГНОСТУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ ДО
ШКОЛИ
Успішне рішення завдань розвитку особистості дитини, підвищення ефективності навчання, сприятливе професійне становлення багато в чому визначаються тим, наскільки вірно враховується рівень підготовленості дітей до шкільного навчання. Тому готовність до навчання в школі розглядається як комплексна характеристика дитини, у якій розкриваються рівні розвитку психологічних якостей, що є найбільш важливими передумовами для нормального включення в нове соціальне середовище й для формування навчальної діяльності. Основними компонентами психологічної готовності є:
інтелектуальна; особистісна; вольова готовність. Готовність до школи - переломний момент у житті дитини. Відмінна риса статуса учня, школяра полягає в тому, що його навчання є обов’язковою, суспільно значимою діяльністю. За неї він несе відповідальність перед учителем, школою, сім'єю.
Життя учня підпорядковане системі строгих, однакових для всіх школярів правил. Її основним змістом стає засвоєння знань, загальних для всіх дітей.
Готовність дитини до шкільного навчання визначається системним обстеженням стану інтелектуальної, мовної, емоційно-вольової й мотиваційної сфер. Кожна із цих сфер вивчається рядом адекватних методик, спрямованих на виявлення:
1)
рівня психічного розвитку;
2)
наявності необхідних навичок й умінь;
3)
стану мотиваційного відношення до шкільного навчання.
До початку психологічної діагностики психологові необхідно ретельно ознайомитися з характеристикою на дитину з дошкільної установи, малюнками, виробами дитини. Дослідження починається із знайомства з діяльністю дитини в природних умовах (під час ігор, занять, при виконанні трудових доручень і т.д.). дитиною, правильного ставлення до психолога необхідно провести бесіду перед початком обстеження для встановлення емоційного контакту. Зміст її
повиннен бути спрямований на виявлення особливостей уявлень дитини про навколишній світ, розкриття інтересів дитини за допомогою його улюблених
ігор, занять. У випадку відходу від питань, відмови від спілкування можна запропонувати цікаву книгу, іграшку, поступово входячи в контакт із дитиною.
У процесі обстеження необхідна спокійна доброзичлива обстановка, привітний емоційний тон, поважне ставлення до особистості дитини.
Програма психолого-педагогічного діагностування включає наступні етапи:
I.
Вивчення загальних анамнестичних відомостей про дитину.
II.
Діагностика стану готовності дитини до шкільного навчання.
III.
Складання карти стану готовності дитини до школи.
IV.
Висновок.про індивідуальні особливості готовності дитини до школи.
V.
Психолого-педагогічні рекомендації.
Проблема готовності дітей до навчання в школі - це не тільки наукова, але в першу чергу реально-практичне, дуже життєве й гостре завдання, що ще не. одержало свого остаточного рішення. А від його рішення залежить багато чого, в остаточному підсумку доля дітей, їхнє сьогодення й майбутнє. Тому психологічне обстеження дитини, що вступає до школи дає змогу націлити вчителя на слабкі сторони учня; допомогти батькам у вирішенні виховних задач, з якими вони стикаються з перших днів навчання у школі; визначити сформованість суттєвих для шкільного навчання особливостей психіки дитини; розкрити індивідуальну своєрідність психічного розвитку дитини та її потенційні можливості; намітити, якщо це потрібно, напрями психологічної корекції особистості дитини.
Список використаних джерел:
1)
Кулагіна І. Ю.«Вікова психологія), М., 1991 - 335 с.
2)
Авраменко М.К, Підготовка дитини до школи. М., 1982 - 48 с.
3)
Діагностична та корекційна робота шкільного психолога /За редакцією Дубровиної М. 1997 - 235 с.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал