Рішення Одеської міської ради №3654-vi



Скачати 478.68 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації16.01.2017
Розмір478.68 Kb.
ТипРішення
  1   2   3   4
Рішення

Одеської міської ради

3654-VI від 18.07.2013р.
Про затвердження Концепції

розвитку молодіжного спорту,

велосипедного руху і облаштування

велосипедної інфраструктури

у м. Одесі на 2013-2018 роки
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою сприяння розвитку молодіжного спорту, велосипедного руху і облаштування велосипедної інфраструктури міста Одеси, Одеська міська рада

ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Концепцію розвитку молодіжного спорту, велосипедного руху і облаштування велосипедної інфраструктури у м. Одесі на 2013-2018 роки (додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Одеської міської ради з освіти, культури, спорту та взаємодії з громадськими організаціями.

Міський голова О. Костусєв

Додаток до рішення

Одеської міської ради

№ 18.07.2013р. від 3654-VI

КОНЦЕПЦІЯ

розвитку молодіжного спорту, велосипедного руху і

облаштування велосипедної інфраструктури

у м. Одесі на 2013-2018 роки



Загальні положення
Відповідно до Закону України «Про туризм», постанови Кабінету Міністрів України від 29.06.2011р. № 707 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку в Україні спортивної та туристичної інфраструктури у 2011-2022 роках», «Стратегії економічного і соціального розвитку міста Одеси до 2022 року» було розроблено Концепцію розвитку велосипедного руху і облаштування велосипедної інфраструктури у м. Одеса на 2013-2018 роки (надалі – Концепція).

У м. Одесі швидкими темпами починає набирати популярність велоспорт, за останні два роки кількість велосипедистів збільшилася у декілька разів. Проте ефективних дій щодо поліпшення умов пересування для велосипедистів не здійснюється.

Сьогодні м. Одеса перебуває на етапі розвитку туристичної інфраструктури міста. Створення велосипедної інфраструктури та прийняття відповідної концепції розвитку зробить Одесу більш привабливою для туристів і придасть риси притаманні сучасному європейському місту.

Відомо, що заняття велоспортом заохочує громадян до здорового способу життя, і як наслідок, зниження рівня захворювань.

Крім того, на сьогодення у м. Одесі є проблема великої завантаженості транспортної системи міста, особливо у центральній його частині. Дана концепція також допоможе розвантажити центр міста від пробок, сприяти поліпшенню екологічного стану та зробити його більш комфортним для одеситів та гостей міста.
Проблеми, на вирішення яких спрямований розвиток молодіжного спорту та створення велосипедної інфраструктури у м. Одесі.
На сьогодення в м. Одеса є ряд важливих проблем, які потрібно негайно вирішити:

екологічна проблема - викиди в атмосферу шкідливих продуктів згорання, створення навантаження на дорожнє покриття, створення надмірного запилення атмосфери, шумового забруднення безпосередньо впливає на здоров'я та життєдіяльність людей, туристичну привабливість, а також на порушення цілісності пам'яток старовини, порушення природних умов навколишнього середовища, які прямо або опосередковано діють на екологічну ситуацію у місті. В Одесі більшість магістралей проходить у центрі міста, що завдає шкоди архітектурному середовищу історичної частини міста.

На сучасному етапі зменшення автомобільного руху у центрі дозволить вирішити нагальні екологічні і туристичні проблеми. Створення пішохідно-велосипедних зон, особливо, у центральній частині міста сприятиме зниженню показників забруднення середовища до норм, прийнятних для життя та діяльності мешканців і численних гостей міста, а також збереженню цінних об'єктів культурної спадщини. Крім того, зменшення витрат на пальне, на лікування через поліпшення здоров'я громадян, зменшення руйнування дорожньої мережі, економія простору доріг, а отже зменшення, у перспективі, вкладення коштів у міські дороги дасть можливість майбутніх інвестицій у громадські потреби.



Водночас створення та розвиток велоінфраструктури у місті сприятиме розвитку інноваційного бізнесу. Відповідно це створить додаткові робочі місця через збільшення мережі сервісного обслуговування, збільшення пунктів продажу та прокату інвентарю спортивного обладнання, слід зазначити що цей бізнес є дуже популярний у європейських містах. Зменшення заторів завдяки створенню веломережі дасть можливість зменшити пов'язані з цим економічні втрати звичайних громадян й підприємств. Отже, створення веломережі у м. Одесі позитивно вплине на загальноміську економічну ситуацію та його мешканців;

проблема мобільності громадян та гостей міста. Поєднання всіх районів міста з центральною частиною, полегшене пересування з району у район завдяки продуманій мережі велосипедних комунікацій дасть можливість об'єднати історичний центр зі спальними районами міста Одеси. Мобільність є однією з основних потреб сучасної людини. Щодня подорожуючи, ми виконуємо суспільні обов'язки та здійснюємо професійну діяльність. Збільшення використання одного виду транспорту означає зменшення використання іншого. Швидкість пересування у місті ускладнюється численними заторами на дорогах як приватного так і громадського транспорту, що зменшує мобільність громадян. Мільйонними втратами обраховується на сьогодні, витрачений у заторах час. Систематичний параліч транспортних коридорів міста загрожує перерости у колапс всієї системи дорожньо-транспортного сполучення, що неминуче приведе до суспільно-економічної кризи у місті з непередбачуваними наслідками. Обмеження використання автомобіля стало необхідною умовою мобільності практично у всіх європейських країнах. Внаслідок розвитку техніки велосипеди стають щоразу кращими та зручнішими засобами пересування – вони не забруднюють середовище, є безшумними та доступними. Велосипед успішно замінює автомобіль, одночасно даючи можливість уникнути заторів і збільшити мобільність. Велосипед не становить єдиний спосіб розв'язання дорожніх проблем та довкілля у місті, проте досконало вписується у загальну політику поліпшення іміджу м. Одеси і надасть можливість збільшити мобільність мешканців. Поєднуючи заходи щодо велосипедів та громадської комунікації, влада міста, таким чином, ефективно сприятиме зменшенню використання автомобілів;

проблема підвищення туристичної привабливості міста. Туристична привабливість м. Одеса є незначною, у порівняні з іншими європейськими туристичними містами такого значення, незважаючи на величезний культурно-історичний потенціал. Проблема полягає у низькій якості міського середовища, особливо центральної частини, де розташовані основні об'єкти туристичних відвідувань, а також в складному доступі до основних туристичних об'єктів міста. Елементи доступності для туристів з активним способом пересування у місті практично відсутні, у тому числі як туристичні шляхи, так і спеціально спроектовані велосипедно-пішохідні комунікації, пункти сервісу, інформаційного забезпечення туристів. Внутрішня комунікаційна доступність може бути забезпечена створенням мережі велосипедних та пішохідних доріжок у межах міста та належного інформаційного забезпечення туристів на них, а також достатньо розгалуженої системи сервісних пунктів місць паркування та зберігання засобів для активного туризму;

проблема популяризації активного, здорового способу життя громадян міста і занять спортом. Сьогодні незважаючи на те, що Одеса є містом курортним і туристичним, у місті зберігається високий рівень захворюваності громадян. Особливо непокоїть низький рівень здоров’я серед підлітків і молодих людей. Очевидним виходом є популяризація та створення умов задля забезпечення здорового способу життя. Розвиток велосипедної інфраструктури цьому буде сприяти – у місті потрібно створити майданчики для заняття молодіжними видами спорту (вело полігони, скейти, роліки, тощо) у кожному районі та поєднати їх у єдину велосипедну мережу.
1. Мета Концепції розвитку молодіжного спорту, велосипедного руху і облаштування велосипедної інфраструктури у м. Одесі на 2013-2018 роки

Метою цієї Концепції є популяризація молодіжного спорту, у тому числі велоспорту, здорового способу життя громадян та гостей міста, забезпечення необхідних передумов для розробки та реалізації плану дій щодо створення велосипедної інфраструктури, подальшого розвитку велосипедного руху задля поліпшення: якості життя мешканців, туристичної привабливості, розвантаження транспортної системи та екологічного стану міста Одеса.
2. Основні принципи Концепції
Концепція надає основні напрямки розвитку велосипедного руху і облаштування велосипедної інфраструктури у м. Одесі. Для реалізації даної Концепції необхідна розробка відповідної комплексної програми розвитку складових велосипедної інфраструктури, робочих проектів з створення її елементів.
Концепція базується на наступних принципах:

2.1. організація системи велосипедного руху повинна виходити з забезпечення безпеки усіх учасників руху, велосипедні маршрути повинні бути безпечні та комфортні для будь-яких умов руху;

2.2. забезпечення комфорту - для комфортного використання системи велосипедного руху, велоінфраструктура повинна доповнюватися відповідною сферою послуг: майданчики для занять велоспортом та порідненими видами спорту, станціями велопрокату, облаштованими місцями зберігання велосипедів, тощо);

2.3. забезпечення конкурентної швидкості велосипедного руху, як альтернативи іншим способам переміщення у місті – потрібно так планувати велосипедні маршрути щоб вони стали реальною альтернативою автомобільному пересуванню;

2.4. забезпечення доступності велосипедної інфраструктури для використання різних соціальних та вікових груп населення;

2.5. забезпечення доцільної організації велосипедного руху:

- цілеспрямоване загальне управління міським велосипедним рухом;

- поступове поєднання усіх районів міста велосипедними маршрутами, маршрутизація доступу до рекреаційних зон та об’єктів туризму;

- забезпечення дружньої атмосфери міського середовища та створення стимулів для суспільної і соціальної інтеграції на базі використання велосипедної інфраструктури;

- планомірне створення локальних закінчених структур велосипедного руху у мікрорайонах міста, що поєднані з головними велосипедними маршрутами, вело доріжками та з житловими районами і відповідними об’єктами велоінфраструктури;



- орієнтація усіх планів будівництва міста на створення безперервної мережі велосипедного руху, прив’язка розвитку велосипедної мережі та відповідної інфраструктури до проектів будівництва, реконструкції, капітального ремонту вулично-дорожньої мережі, а також до інвестиційних об’єктів, на основі відповідних інженерних рішень щодо обов’язкового проектування велосипедних доріжок, виділення проїзної частини для велосипедних маршрутів.


  1. Головними цілями Концепції є:

    1. Розвиток та популяризація велосипедного руху та занять молодіжними видами спорту в м. Одесі.

    2. Створення ефективної, комфортної та безпечної велосипедної інфраструктури та велосипедної мережі м. Одеса, яка б з’єднувала усі райони міста з його центральною частиною та рекреаційними зонами.

    3. Підвищення безпеки руху велосипедистів у місті.

    4. Поліпшення екологічного стану міста, особливо його центральної частини та у зонах рекреації.

    5. Розвиток туристичної привабливості м. Одеси.

    6. Популяризація та заохочення громадян міста до активного і здорового способу життя.




  1. Основні завдання Концепції:

    1. Опис основних принципів, завдань та напрямків проектування велосипедної мережі у м. Одесі.

    2. Створення передумов щодо підготовки нових та внесення змін у існуючі нормативні акти, які стосуються розвитку велосипедного руху.

    3. Розробка міської програми розвитку велосипедного руху ефективної, комфортної та безпечної велосипедної інфраструктури м. Одеси.

    4. Створення передумов щодо розробки окремих проектів (планів), схем перспективної мережі велосипедних доріжок і їх включення до складу нової транспортної схеми міста, а також до проектів генерального та детальних планів територій м.Одеси.

    5. Створення у кожному районі міста майданчиків-полігонів для занять молодіжними видами спорту (велосипедами, скейтами, роликами), які будуть поєднанні вело мережею міста, необхідної кількості станцій велопрокату.

    6. Забезпечення обов’язкового створення велодоріжок, відповідно до щорічного плану реконструкції доріг, які будуть з'єднувати райони міста з його центральною частиною, пам’ятниками культурної спадщини та між собою.

    7. Створення велодоріжок у парках та рекреаційних зонах міста, з'єднуючи їх з місцевою мережею велодоріжок та мережею туристичних шляхів.

    8. Створення нових пішохідно-велосипедних зон у центральній частині міста.

    9. Створення передумов для обладнання та збільшення кількості велопарковок і велопортів через залучення до цього приватного бізнесу та інвесторів (торгові центри, крамниці, театри, кінотеатри, виставкові центри тощо).

    10. Залучення до активного та здорового способу життя всіх мешканців міста, насамперед активного працездатного населення і молоді, збільшення частки велосипедного руху.

    11. Залучення до створення велоінфраструктури навчальних закладів, закладів охорони здоров'я та інших установ міста Одеса.

    12. Поєднання велосипедного руху з громадським транспортом шляхом створення та розміщення мережі пунктів для паркування та зберігання велосипедів (можливість залишити велосипед біля вокзалів, автостанцій, громадських, комунальних і державних закладів).

    13. Популяризація м. Одеси, як привабливого для життя та відпочинку міста, поліпшення туристичного іміджу міста.

    14. Визначення перспективних напрямків розвитку велосипедного руху у м. Одесі.




  1. Основи організації велосипедного руху

    1. Основні терміни та поняття

Велосипедист - людина, що використовує велосипед, зазвичай двоколісний, рідше - одноколісний, триколісний та інші аналогічні колісні транспортні засоби в якості транспортного засобу, форми дозвілля або спорту.

Велосипедна мережа - це взаємозв'язаний набір велосипедних маршрутів, які проходять по визначеній території.

Велосипедний маршрут - це цілісне поєднання велосипедних доріжок, смуг та інших ділянок, призначених для руху велосипедистів, на вулично-дорожній мережі, які зв'язують основні ключові об'єкти міста, його райони або заміські території.

Велосипедна доріжка - частина дороги або вулиці, передбачена спеціально для велосипедистів. Її використання для велосипедистів є обов'язковим, тоді як автомобілям не дозволено їздити по ній.

Поєднана велосипедна доріжка - це запропонований для велосипедистів простір на дорозі або тротуарі, виділене на поверхні спеціальною дорожньою розміткою, символом велосипеда, стрілкою або шевроном.

Велосипедна смуга - це простір дороги, призначений для використання виключно велосипедистами, візуально відокремлюючи велосипедистів від автомобільного потоку.

Велосипедна парковка - місця для короткочасного зберігання велосипедів - до декількох годин (стоянки біля магазинів, ринків, банків, адміністративних установ і тому подібне); місця для тривалого зберігання - до одного дня (офісні будівлі, університети).
5.2. Типи груп велосипедистів та їх потреби

Всі велосипедисти вимагають безпечної і безперешкодної можливості рухатися. Проте можна виділити наступні групи користувачів, які відрізняються між собою по:



  • здібності долати складні дорожні ситуації,

  • бажаній швидкості руху,

  • цілям велосипедної поїздки (зосередженою на пункті призначення або на маршруті),

  • вимогам до безпеки в суспільних місцях (соціальній безпеці).

Діти та підлітки, що стосується цієї групи, то сприятливою для здоров'я і розвитку самостійності є можливість самостійно прокладати власні локальні маршрути. Дітям потрібні безпечні умови, особливо на головних транспортних вулицях з інтенсивним рухом і ділянках автострад, які проходять через мікрорайони міста.

Особливу увагу необхідно приділяти забезпеченню дорожньо-велосипедного з'єднання між житловими кварталами і школами, а також до місць відпочинку та дозвілля. При розробці детальних планів, особливу увагу слід звернути на придатність для велосипедного руху пішохідних зон і тротуарів, оскільки дітям у віці до 8 років необхідно використовувати саме їх.



Люди старшого віку використовують велосипед в багатьох цілях, а все більше - в цілях організації дозвілля. Перш за все їм потрібні рівні поверхні з хорошим тертям. За наявності альтернатив багато хто вибирає маршрути, відокремлені від автомобільного руху. Для цієї групи істотним є забезпечення безпеки в суспільних місцях.

Рекреаційні велосипедисти (які користуються велотранспортом для вечірнього дозвілля, одноденних велосипедних турів за місто), серед яких є як менш спортивні, так і більш досвідчені велосипедисти, сім'ї з дітьми і літні люди, сподіваються, перш за все, на добре придатну для їзди і переміщень велосипедну мережу, відокремлену від головних транспортних доріг, яка має високу цінність для відпочинку і позначена надійними орієнтирами.

Туристи-велосипедисти та мешканці міста працездатного віку не однорідна група, яким потрібна міжрайонна у місті велосипедна мережа, по можливості з обмеженою кількістю об’їздів для подолання значних відстаней. Вони очікують розвинутої веломережі, надійних орієнтирів, широких вело доріжок з якісним покриттям.
Таблиця 5.2.1. Специфічні потреби важливих груп користувачів


Потреби

Повсякденний велосипедний рух

Велосипедний рух дозвілля

Діти / підлітки

Дорослі

Люди похилого віку

Рекреаційні велосипедисти / велотуристи

Вело-спортсмени

Маунт-байкери

Соціальна безпека

+

+

+

-







Захищеність від автотранспорту

+

-

+

+




-

Мала кількість об’їздів

+

+

-










Рівне, надійне покриття

+

+

+










Рух по обом смугам (напр.., з причепами)




+

-

-







Ландшафтна привабливість




-




+




-

Висока швидкість руху



















Дороги без покриття
















+

Ділянки з підйомами та спусками
















+

Розмітка

-

-

-

+




+




+ важливо, - бажано



    1. . Типи шляхів для велосипедистів та їх геометричні параметри

Велосипедисти є повноцінними учасниками дорожнього руху і тому мають повне право на частину існуючої вулично-дорожньої мережі. Звичайно ж, вони можуть рухатися і по звичайних вулицях та дорогах разом з автомобільним транспортом, але більш безпечно та комфортно велосипедисти будуть відчувати себе на спеціально виділеній частині мережі доріг, призначеної тільки для них. Тим більше, що велосипедні доріжки згідно з ДБН В.2.3-5-2001 віднесені до елементів вулиць і доріг, а в ДБН 360-92 ** вони віднесені до окремої категорії вулиць і доріг.

Можна виділити наступні, найбільш поширені, типи шляхів сполучення, зроблені спеціально для велосипедистів:


Велосипедна доріжка.

Велосипедна доріжка - це частина дороги чи вулиці, спеціально призначена для велосипедистів і фізично відокремлена від механічного транспорту або завдяки зробленому проміжку (відстані), або через підняття на вищий рівень (по висоті).

Юридично велодоріжка є частиною дороги, призначеної виключно для велосипедистів і позначеної дорожніми знаками та дорожньою розміткою. Пересування та стоянка автомобілів на ній заборонені. Велодоріжки є обов'язковими: коли велодоріжка існує, велосипедисти зобов'язані користуватися саме нею.

Велодоріжки будуються уздовж завантажених доріг, де інтенсивність і швидкість руху механічного транспорту (понад 60 км/год.) і є дуже високою для безпечного змішаного використання. У такому випадку велосипедні доріжки є найбільш безпечним рішенням (краще, ніж велосипедні смуги) завдяки фізичному відділенню.

Недоліком велодоріжок є те, що велосипедисти знаходяться поза прямого поля зору автомобілістів. Це стає проблемою, коли шляхи автомобіля й велосипедиста перетинаються на перехресті. У таких місцях важливо встановити візуальний контакт (попередження про конфлікт) і в більшості випадків рекомендується траєкторією вивести велодоріжку на проїжджу частину перед перехрестям.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал