Разом дбаємо про екологію та здоров’я (076) ббк 74. 102я70 н 19 Серія «Впевнений старт»



Скачати 11.82 Kb.
Pdf просмотр
Сторінка1/10
Дата конвертації27.01.2017
Розмір11.82 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

1
Разом дбаємо
про екологію та здоров’я
УДК 372.3(076)
ББК 74.102я70
Н Серія Впевнений старт»
Рецензенти:
Н. М. Голота, доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та родинного виховання Педагогічного інституту Київського університету ім. Бориса Грінченка;
Л. В. Гладун, директор Державного музею іграшки;
І. Ю. Резніченко, методист вищої категорії сектору науково-методичного забезпечення змісту дошкільної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОНМС України
Назаренко А. А.
Н 19 Методичні рекомендації до Зошита майбутнього першокласника. У х частинах (автори А. А. Назаренко, О. П. Яковлева) / А. А. Назаренко, О. П. Яковлева. — е вид, випр. — Х. : Вид-во Ранок, 2013. — 128 с. — (Серія Впевнений старт Посібник Методичні рекомендації до Зошита майбутнього першокласника відповідає вимогам, програми розвитку дітей Впевнений старт (затверджена наказом МОНМС України № 604 від 21.05.2012) і забезпечує реалізацію завдань, визначених у розділах Пізнавальний розвиток, Мовленнєвий розвиток».
У методичних рекомендаціях визначено освітні завдання кожної теми, очікувані результати та шляхи їх досягнення, докладні інструкції щодо виконання кожного завдання. Посібник містить і допоміжний матеріал короткі відомості з теми, вірші, загадки, скоромовки тощо, які сприяють образному сприйняттю теми.
Методичні рекомендації до Зошита майбутнього першокласника адресовані батькам, педагогам дошкільних, загальноосвітніх закладів, на базі яких здійснюється підготовка дітей дошкільного життя.
УДК 372.3(076)
ББК 74.102я70
© А. А. Назаренко, О. П. Яковлева, 2011
ISBN 978–617–540–573–4
© ТОВ Видавництво Ранок, 2013
Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах
(лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
від 19.09.2011 № 1.4/18-Г-742)

1
Шановні батьки і педагоги!
У зв’язку з розробленням Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року й затвердженням нового Базового компоненту дошкільної освіти, постала проблема надання обов’язкової дошкільної освіти всім дітям, які досягли річного віку. Для розв’язання цієї проблеми впроваджуються різні форми охоплення дітей дошкільною освітою. Комплект Зошит майбутнього першокласника і Методичні рекомендації до Зошита майбутнього першокласника можна використовувати у групах повного або короткотривалого перебування в дошкільних навчальних закладах різних типів, у групах підготовки до школи при загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладах, а також для навчання вдома.
Це видання розроблене з метою надання кваліфікованої методичної допомоги всім дорослим, що опікуються підготовкою дитини до навчальної діяльності у школі. Методичні рекомендації до Зошита майбутнього першокласника адресовані батькам, педагогам дошкільних, загальноосвітніх закладів, на базі яких здійснюється підготовка дітей дошкільного життя. Методичні рекомендації допоможуть диференціювати обсяги розвивальних, виховних, навчальних завдань освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку, враховуючи різну періодичність, тривалість охоплення дітей організованими освітніми впливами в умовах тієї чи іншої форми здобуття дошкільної освіти.
Посібник укладено відповідно до вимог Державного стандарту дошкільної освіти України програми розвитку дітей Впевнений старт затверджена наказом МОНМС України № 604 від 21.05.2012). Він пропонує обсяг завдань, необхідних для розвитку пізнавальних інтересів, здібностей, психічних процесів та операцій мислення, розширення досвіду пізнання світу і себе в ньому, стимуляції самостійної пізнавальної активності як запоруки успішного подальшого навчання. Завдання згруповані за темами, які охоплюють такі напрями Я, У світі природи, У світі предметів, У світі людей, У світі чисел і цифр, У світі формі величин, У світі простору і часу. У методичних рекомендаціях визначено освітні завдання кожної теми, очікувані результати та шляхи їх досягнення, докладні інструкції щодо виконання кожного завдання. Посібник містить і допоміжний матеріал короткі відомості з теми, вірші, загадки, скоромовки тощо, які сприяють образному сприйняттю теми.
Кожне завдання відкриває широкі можливості для розвитку дитини. Наприклад, виконуючи завдання № 1 на стор. 6 (малювання за рисочками тварин, дитина не тільки готує руку до письма, алей розвиває увагу, знаходячи ці малюнки серед інших, розвиває мову, складаючи розповідь про тварин, виробляє навички орієнтування на площині, використовуючи поняття вгорі, посередині, праворуч, ліворуч, перед, поміж,
коли розповідає, де знаходиться кожен із героїв цієї розповіді. Такий інтегрований характер мають усі завдання, запропоновані Вашій увазі.
Подані матеріали вихователь може використовувати в освітній роботі з дітьми як на заняттях, такі в індивідуальній роботі.
Важливо пам’ятати, що заняття з п’ятирічною дитиною краще проводити у формі гри, бо саме ігрова діяльність є провідною в дошкільному віці. Тривалість кожного заняття неповинна перевищувати 20 хвилин.
Бажаємо використовувати запропоновані матеріали творчо, з урахуванням індивідуальних особливостей кожної конкретної дитини.
Бажаємо успіху Вам і Вашим вихованцям!
З повагою, автори
А. А. Назаренко,
О. П. Яковлева

3
Частина 1
тема 1
Я
(Поняття «лівий»
/ «правий». Мовлення. Моторика)

Освітні завдання:
формувати уявлення прообраз Я, систему уявлень про се-
бе, емоційну позитивну самооцінку, соціальне середовище,
зокрема про родину, рід, виховувати шанобливе ставлення
до рідних закріпити поняття «лівий» / «правий», збагачувати
активне мовлення дітей, розвивати увагу учити правильно
тримати олівець.
Очікувані результати:
дитина усвідомлює себе як окрему і неповторну цінність,
формує самооцінку, оцінює себе як представника певної ста-
ті, оцінює себе у часі та життєвому просторі закріплює понят-
тя лівий / правий, демонструє рівень охайності, розвитку
моторики пальців і кистей рук, уміння правильно тримати
олівець.
Завдання 1
Хто ти хлопчик чи дівчинка?
y
Як тебе звати Назви своє прізвище.
y
Як пестливо називають тебе мама чи бабуся?
y
Скільки тобі років?
y
Що тобі найбільше подобається робити?
y
Яка твоя улюблена іграшка?
y
А яка улюблена страва?
y
Про що ти мрієш?
y
Пропонуємо дитині намалювати свій портрет або вклеїти фотографію.
Роздивися свій портрет (
y
або себе у дзеркалі).
Чи подобаєшся ти собі?
y
Яке в тебе волосся?
y
Якого кольору очі?
y
Який у тебе вираз обличчя?
y
Пропонуємо дитині зіграти у гру «Похмурий
веселий, сердитий …»
Кожна людина — неповторна. І не тільки зовні, алей характером, поведінкою. Кожна людина особлива. І ми повинні цінувати і поважати неповторність кожної людини.
Діти, яким стільки ж років, скільки й тобі — твої однолітки.

4 Чи маєш ти друзів серед однолітків?
y
Чи є у тебе молодші друзі?
y
А старші?
y
Завдання 2
Підніми ліву руку, відведи в сторону праву руку. Порахуй пальчики на обох руках.
Пропонуємо дитині обвести її руку.
У якій руці ти зазвичай тримаєш олівець?
y
А яку руку ти обвів?
y
Які назви мають пальчики на руці?
y
Послухай вірші:
y
Дві долоньки зустрічались, Із малятками навчались. Скільки пальців маєш — П’ять! Ми вчимося рахувать! Перший — товстий і лінивий Другий — вказівний красивий Третій — файний парубок А четвертий — козачок
П’ятий
— малючок кирпатий. Отакі у нас хлоп’ята.
* * *
— Де, Мізинчику, ходив
— З Безіменним суп варив, Із Середнім кашу їв, З Вказівним гулять ходив. А Великий нас зустрів І смачненько пригостив.
Що вміють робити твої ручки?
y
Як ти за ними доглядаєш?
y
Пропонуємо дитині виконати вправу Слухаю себе».
Поклади праву долоньку там, де чути, як б’ється твоє серце. Прислухайся до його биття.
Про що говорить твоє серце?
y
Кого ти любиш?
y
Покажи свою любов руками.
y
методичні рекомендації до Зошита майбутнього першокласника»

4 5
тема 2
сім’я. Родина. Рід
(Мовлення. Кількісна і порядкова лічба. Моторика)

Освітні завдання:
формувати позитивне ставлення досвіту на основі емоційно-
чуттєвого досвіду, формувати уявлення про культуру взаємин
між різними категоріями людей — рідними, сусідами, незна-
йомими; розвивати навички кількісної та порядкової лічби,
розвивати моторику й уяву дитини.
Очікувані результати:
дитина демонструє своє уявлення про соціальне середови-
ще, зокрема про сім’ю, її склад, родинні стосунки, розповідає
про обов’язки, інтереси членів родини, навчається шанобли-
вого ставлення дорідних активно спілкується, виявляє рівень
уваги, навички кількісної та порядкової лічби.
Завдання 1
Кого ти бачиш на малюнку?
y
Як назвати одним словом людей, що живуть разом і пов’язані кровним зв’язком?
Скільки членів родини зображено на малюнку?
y
Зафарбуй відповідну кількість кружечків під малюнком.
y
Назви членів своєї родини.
y
Якими словами можна звернутися домами, до тата?
y
(Мамо, мамонько, мамочко, мамусю, матусю, мамцю, матінко,
матіночко, матусенько…
Тату, татку, таточку, татусю, татусику, батеньку рідний…)
Чи знаєш ти професії своїх батьків?
y
Що ти можеш зробити, щоб родина була щасливою?
y
Як ти спілкуєшся з молодшими членами родини?
y
Як ти допомагаєш дорослим членам своєї родини?
y
Пропонуємо вивчити вірш:
Мама, тато, дід, бабуся – Всіх назву, не помилюся. Старший братик і сестричка – В нас сімейка невеличка. Не спиняйте, бо зіб’юся: Мама, тато, дід, бабуся, Старший брат, сестра і я – Отака моя сім’я.
(В. Гринько)
Які свята відзначають у твоїй родині Як ти до них готуєшся?
y
Завдання 2
Кого ти бачиш на малюнку?
y
Що робить бабуся?
y
Скільки клубків ниток у бабусі?
y
Частина 1

6 7
Пропонуємо дитині знайти клубочок, із якого плете бабуся.
Ким тобі доводиться матусина мама А татусева мама?
y
Як їх звати?
y
Розкажи про своїх дідусів.
y
Що ти знаєш про батьків своєї бабусі або дідуся?
y
Кого ти назвеш словом y
рідний?
Рід — усі родичі, об’єднані кровно.
Пропонуємо дитині послухати віршик:
Де нам наймиліше
Ой нема миліше, Нема веселіше, Як в бабці в гостині. Медом нагодує, Та ще й поцілує
Личенько дитині. Яблучок нав’яже, Казочку розкаже, Ще й лялечку справить — Бабуся радіє, Сама молодіє, Коли внуків бавить.
(М. Підгірянка)
Як треба ставитися до старших?
y
тема 3
символи України
(Мовлення. Поняття «більше»
/ «менше». Моторика)

Освітні завдання:
розширити знання дітей про Україну та її столицю ознайо-
мити з державними символами виховувати громадянське по-
чуття та інтерес до сучасних подій в Україні розвивати від-
чуття належності до місця народження та проживання учити
порівнювати множини за кількістю і визначати відношення
«на скільки більше, наскільки менше, порівну, «стіль-
ки ж формувати елементарні уявлення про слово як основну
одиницю мовленнєвого спілкування.
Очікувані результати:
дитина називає державні символи України, називає столицю
рідної країни, розповідає про національний одяг українців
виявляє розуміння понять більше / менше, уживає нові
слова, пов’язані з темою.
Завдання 1
Як називається країна, у якій ти живеш?
y
Назви столицю нашої держави.
y
методичні рекомендації до Зошита майбутнього першокласника»

6 У кожної країни є свої знаки-символи: герб, гімні прапор.
y
Державний Прапор України — стяг з двох рiвновеликих горизонтальних смуг синього i жовтого кольорiв.
Пропонуємо дитині послухати вірш О. Олеся:
Прапор
Синій, як море, як день, золотий — З неба і сонця наш прапор ясний. Рідний наш прапор високо несім! Хай він, уславлений, квітне усім Гляньте, на ньому волошки цвітуть, Гляньте, жита в ньому золото ллють. Зжита й волошок наш прапор ясний. З неба і сонця, як день весняний.
Яких кольорів Державний Прапор України?
y
Де ти бачив Державний Прапор України?
y
У кожної країни є свій державний герб. Цей знак допомагає зрозуміти, що цінує народ, чому надає перевагу. В Україні з давніх-давен існував такий знак — тризуб.
Існує чимало тлумачень походження і значення тризуба (сокіл, якір,
символ триєдності світу тощо).
Колись давно-давно тризуб був родовим знаком князів Київської Русі. Посли київського князя Ігоря (912–945 рр.), укладаючи договір з іноземцями, притискали до документа свої печатки з тризубами. Київський князь Володимир Святославович (980–1015 рр.) карбував тризуб на монетах, де з одного боку зображувався портрет володаря, аз іншого — тризубі напис Володимир на столі, а це його серебро». Тризуб символізував поділ Всесвіту на небесне, земне й потойбічне, поєднання Божественного, Батьківського й Материнського — священних начал, трьох природних стихій — повітря, води й землі.
Де ти бачив зображення Державного Герба України?
y
Пропонуємо дитині послухати вірш В. Паронової.
Тризуб
Наш герб — тризуб. У ньому сила Отця небесного і Сина. Уважно придивись до нього — На Духа схожий він Святого, Що голубом злетів з небес І у людських серцях воскрес. Тризуб, немов сім’я єдина, Де тато, мама і дитина Живуть у мирі і любові На Україні вольній, новій.
Частина 1

8 Урочисті заходи загальнодержавного значення розпочинаються і закінчуються виконанням Державного Гімну України.
Історія сучасного Державного Гімну України розпочалася стоп ятдесят років тому. Саме тоді знавець української народної творчості Павло Платонович Чубинський написав вірш Ще не вмерла Україна. Вірш цей набув широкої популярності серед українців. Незабаром священик і композитор Михайло Вербицький поклав його на музику. Коли Україна виборювала свою незалежність, пісня на музику М. Вербицького зі словами П. Чубинського стала національним гімном вона сприяла об’єднанню всіх українців.
На початку нашого століття був прийнятий закон, який проголосив Державним Гімном України є національний гімн на музику М. Вер- бицького зі словами першого куплету та приспіву твору П. Чубин ського в такій редакції:
Ще не вмерла України і слава, і воля, Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля. Згинуть наші воріженьки, як роса на сонці.
Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.
Приспів: Душу й тіло ми положим за нашу свободу, І покажем, що ми, браття, козацького роду.
Коли виконують головну пісню нашої країни y
— Державний Гімн
України?
Завдання 2
Послухай вірш. Про кого в ньому розповідається?
y
Ще малий, але ж сміливець – Сам біжиш у гай…
Ти, мій хлопче, українець, Те запам’ятай. Ще мала, а по барвінок Вже ходила в гай…
Ти, дівчатко, українка, Тож не забувай.
(В. Терем)
Хто зображений на малюнку?
y
Розкажи, як одягнений хлопчик. Яка в нього сорочка Чому на сорочці візерунки Чи знаєш ти, як роблять такі візерунки Як називають в Україні вишивану сорочку?
Яке вбрання у дівчинки Чим прикрашений вінок на її голові?
y
Який символ гостинності українського народу діти тримають у руках?
Читання казки В. Сухомлинського Без Батьківщини життя
не життя».
методичні рекомендації до Зошита майбутнього першокласника»

8 9
Завдання 3
Порахуй віночки.
y
На якому віночку найбільше квіточок А найменше?
y
Обведи віночки з однаковою кількістю стрічок.
y
Домалюй стрічечку на віночку з найменшою кількістю стрічок.
y
тема 4
Україна — моя Батьківщина
(Мовлення. Просторові уявлення. Моторика)

Освітні завдання:
розвивати відчуття належності до місця проживання, озна-
йомлювати з країною, її столицею, сусідніми державами.
Учити прихильно ставитися до людей інших національностей
поглиблювати знання про предмети найближчого оточення,
способи їх виробництва та значення їх ужитті людей розви-
вати дрібну моторику й уяву.
Очікувані результати:
дитина називає малу батьківщину, називає область, місто, на-
селений пункт, де вона мешкає називає дві-три сусідні кра-
їни, називає мешканців країни від її назви вивчає і розпо-
відає вірш про рушник переносить малюнок із лівої частини
аркуша на праву.
Завдання 1
Подивися на карту України. Червоним кольором на ній виділено назву міста — Київ. Поясни чому.
Назви яких міст України ти знаєш?
y
У якому місті (
y
селі, селищі) живеш ти?
У яких містах чи областях живуть твої родичі, знайомі?
y
Пропонуємо дітям зіграти у гру Хто де мешкає».
Я починаю речення, а ти закінчуєш.
y
Кияни живуть у …
Одесити живуть в …
Вінничани живуть у …
Полтавчани живуть у …
Чернігівці живуть у …
Львів’яни живуть у …
Пропонуємо дітям зіграти у гру Новини на телебаченні»
треба розповісти про
події, які відбуваються в селі або місті, де мешкає дитина, Україні.
Читаємо вірш Д. Павличка Де найкраще місце на землі?»:
Де зелені хмари яворів Зупинили неба синій став, На стежині сонце я зустрів, Привітав його і запитав
Частина 1

10 11
— Всі народи бачиш ти з висот, Всі долини, гірські шпилі. Де ж найбільший на землі народ Де ж найкраще місце на землі Сонце усміхнулося здаля
— Правда, все я бачу з висоти. Всі народи рівні. А земля Там найкраща, де вродився ти Виростай, дитино, й пам’ятай: Батьківщина — то найкращий край!
Назви яких країн ти знаєш?
y
Як називають мешканців цих країн?
y
Завдання 2
Здавна рушник був оберегом української оселі.
У кого вдома є вишитий рушничок?
y
Хто його вишивав?
y
Як використовували рушники у давнину?
y
Чи використовують вишитий рушнику сучасному житті Коли?
y
Пропонуємо перенести вишиванку з лівої частини рушника на праву.
Вчимо вірш напам’ять:
Я біленький рушничок Шовком вишивала, Візерунки з ниток Гарно гаптувала.
Знайомимо дітей зі словами-друзями: вишивала — гаптувала.
Вишивати — робити візерунки на тканині за допомогою голки
і ниток.
Гаптувати — майстерно вишивати.
тема 5
моя країна. мала батьківщина
(Слово і предмет. Моторика)

Освітні завдання:
розвивати відчуття належності до місця народження та про-
живання — малої батьківщини, тобто рідного села (селища,
міста); розвивати уяву та просторове бачення, вміння порів-
нювати зображення і знаходити спільне та відмінне.
Очікувані результати:
дитина диференціює поняття місто і село, розповідає
про своє соціальне середовище сім’ю, дитячий садок, шко-
лу і т. ін.; порівнює малюнки і об’єкти, знаходить їх спільні
та відмінні ознаки.
методичні рекомендації до Зошита майбутнього першокласника»

10 11
Завдання 1
Що ти бачиш на малюнку?
y
Це зображено місто чи село Доведи свою думку.
y
Куди прямує хлопчик?
y
Чи є інші шляхи до дитячого садка Покажи їх.
y
Проклади шлях до школи. Який шлях коротший?
y
Завдання 2
Знайди відмінності на малюнку. Познач їх кількість у прямокутнику за допомогою кру жечків.
Це місто чи село?
y
Чим відрізняється місто від села?
y
Люди яких професій є в селі А вмісті Де ти народився?
y
Що ми називаємо малою батьківщиною?
y
Чи знаєш ти свою адресу?
y
Для чого потрібно знати свою адресу Кому її говорити не можна?
y
Пропонуємо при нагоді прочитати оповідання Що таке адреса (за Г. Ос-
тером).
Коли і кому можна назвати свою адресу?
y
тема 6
У світі природи
(Жива і нежива природа. Природа України. Мовлення. Моторика)

Освітні завдання:
формувати поняття жива і нежива природа, розширюва-
ти знання про об’єкти природного довкілля, ознайомлювати
з характерними особливостями окремих географічних регіо-
нів України формувати в дітей екологічно доцільну поведінку
пояснити явище симетрії, розвивати увагу і знання про пред-
мети та їх ознаки розвивати дрібну моторику.
Очікувані результати:
дитина розрізняє поняття жива і нежива природа, «пред-
мети, зроблені руками людей, розрізняє характерні особли-
вості різних місцевостей України описує предмет, використо-
вуючи граматичні форми роду.
Завдання 1
Пропонуємо розглянути на малюнку (або на прогулянці) предмети живої і неживої
природи.
Частина 1

12 Жива природа
Нежива природа
Що зроблено руками людини
Кішка Собака Комаха Рибка Дерево Квітка Пісок Камінь Вода Хмара Сонце Зірка Будинок Літак Човен Місток Книжка Хлібина Обведи зеленим олівцем рамочки із зображенням предметів живої природи, а червоним — предметів неживої природи.
Завдання 2
Кожен регіон України має свої особливості.
y
Чим схожі малюнки Чим відрізняються?
y
Назви зображені на малюнках предмети живої, а потім неживої y
природи.
Як людина використовує природу?
y
Як треба ставитися до природи?
y
Що ти можеш зробити, щоб зберегти природу?
y
Завдання 3
Дитина домальовує гриб, парасольку і яблуко.
y
Пропонуємо дітям назвати якомога більше ознак кожного предмета (за розміром,
кольором, смаком, формою, матеріалом, де це можливо).
тема 7
Природа космосу
(Мовлення. Число і цифра «1». Моторика)

Освітні завдання:
формувати елементарні уявлення про космос — компоненти
видимого й невидимого космосу знайомити із засобами до-
слідження космосу людиною формувати елементарні уявлен-
ня про слово як основну одиницю мовленнєвого спілкування
та його номінативних значень розвивати дрібнім язи руки,
моторику пальців та кистей рук, розвивати просторові уяв-
лення, уміння орієнтуватися на площині познайомити з чис-
лом та цифрою «1»
Очікувані результати:
дитина отримує елементарні уявлення про космос, об’єкти
видимого і невидимого космосу, засоби дослідження космо-
су людиною, професії, пов’язані з дослідженням космосу
відрізняє число (кількість предметів) від цифри (знака, яким
позначається ця кількість предметів пише цифру «1».
методичні рекомендації до Зошита майбутнього першокласника»

12 13
Завдання 1
У перекладі з давньогрецької космос — це гарне, впорядковане. Земля — планета, на якій ми живемо. Сонце — зірка, навколо якої обертаються Земля та інші планети. Але все це — лише частка великого космосу.
Усе, що знаходиться за межами планети Земля, називають космічними об’єктами. Це зірки, планети та їхні супутники, комети.
У космосі існує безліч зірок одні такі великі, що не вистачить життя, щоб облетіти навколо них інші зірки такі маленькі, як кулька у стержні кулькової ручки. І хоча ці маленькі зірки дуже далеко від нас, сучасні вчені навчилися визначати місця, девони розташовані.
Усі великі планети — Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Урані Нептун — обертаються навколо Сонця водному на прямку.
Назви космічні об’єкти, які ти знаєш.
y
Сонце y
— це зірка чи планета?
Які планети ти знаєш у Сонячній системі?
y
Чому Місяць завжди поруч із Землею?
y
Для чого потрібен телескоп?
y
Скільки зірок на небі?
y
Дивлячись у зоряне небо, давні люди помітили, що зорі ніби утворюють різні візерунки щось схоже на рибу, щось на баранця, а щось на казкову істоту. Такі скупчення зірок назвали сузір’ями.
Про які сузір’я ти чув?
y
Під яким сузір’ям ти народився?
y
Хто і на чому літає в космосі?
y
Як називається костюм космонавта?
y
Хто і як вивчає зоряне небо Хто такий астроном?
y
Послухай віршик.
y
Пропонуємо прочитати дитині віршик.
Мені зірка Відкрила секрет І на вушко шепнула здаля
— Єна світі багато планет, Та найкраща планета Земля.
(П. Мовчан)
Чому для нас найкраща планета Земля?
y
Завдання 2
Назви зображені предмети.
y
Обведи ті, яких буває тільки по одному.
y
Продовж розфарбовувати цифру Мама, які сонечко, Лиш одна буває. Пестить і голубить нас, Розуму навчає.
Частина 1

14 15
Пропонуємо дітям вивчити віршик.
Ось один чи одиничка, Як горобчик чи синичка, Випнула вперед свій дзьобик: Похвалив його лиш хто би.
(С. Солонар)
Завдання 3
Знайди на малюнках цифру «1». Обведи всі одинички.
y
Дорослим треба звернути особливу увагу нате, що кількість предметів, яку позначає цифра «1», завжди мінімальна — ось і намистина на ниточці одна-однісінька. З вивченням інших цифр намистинок ставатиме більше — вони додаватимуться по одній.
Не забувайте звертати на це увагу дитини.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал