Психофізіологічні особливості дітей 10-12 років



Скачати 53.59 Kb.
Дата конвертації19.06.2017
Розмір53.59 Kb.

Психофізіологічні особливості дітей 10-12 років

Цілі:


познайомити батьків з віковими, психофізіологічними особливостями; показати батькам, який вплив має стиль взаємин підлітка з батьками, на розвиток особистості та на формування стилю відносин підлітка до інших людей; дати рекомендації батькам щодо попередження дитячої агресії.

Форма проведення: інформаційний лекторій.

1. Вступна частина.
Здрастуйте, шановні батьки. Спасибі, що ви знайшли час і прийшли на нашу зустріч. Цілі нашої роботи наступні: сьогодні ми познайомимося з віковими, психофізіологічними особливостями шестикласників і причинами підліткової агресії, я познайомлю вас з даними діагностики, яка була проведена у класі
- З яким настроєм ви прийшли на збори?
- Що б хотілося почути про свою дитину?


  • Що боїтеся почути про свою дитину?

2. Інформаційний лекторій.

У віковій психології діти 6 класу потрапляють у період молодшого підліткового віку (з 11 років). Тобто вік учнів 6 класу можна назвати перехідним від молодшого шкільного до молодшого підліткового або початком переходу від дитинства до юності.

Ранній підлітковий вік - найскладніший період у розвитку дитини. У цей час спостерігаються різкі якісні зміни, які стосуються усіх сфер функціонування особистості: відбувається бурхливий фізичний і розумовий розвиток, етичне і соціальне дорослішання, дитина має підвищену збудливість, імпульсивність, на які накладається статевий потяг, часто неусвідомлений.

У зв'язку з початком етапу статевого дозрівання зміни відбуваються в пізнавальній сфері молодшого підлітка: сповільнюється темп діяльності, на виконання певної роботи тепер школяреві потрібно більше часу. Діти частіше відволікаються, неадекватно реагують на зауваження, іноді поводяться зухвало, бувають роздратовані, примхливі, їх настрій часто змінюється.

У цей період дітям властива підвищена активність, прагнення до діяльності, відбувається уточнення меж і сфер інтересів, захоплень. У цей період підлітку стає цікаво багато чого, далеко виходить за межі його повсякденного життя. Його починають цікавити питання минулого і майбутнього,проблеми війни і миру, життя і смерті, екологічні та соціальні теми,

можливості пізнання світу, інопланетяни, відьми і гороскопи. Багато дослідників розглядають цей вік як період "зеніту допитливості ", в порівнянні з молодшими і старшими дітьми. Однак ця допитливість дуже поверхнева, а також практично повністю не пов'язана з шкільною програмою. Недарма серед педагогів поширена жарт,що підліток знає все і цікавиться всім, що не входить в шкільну програму.

Деяка «некерованість» дітей даного віку поєднується з особливою сприйнятливістю і поведінковою гнучкістю, відкритістю для співпраці і, разом з тим, з достатньою інтелектуальною зрілістю, що дозволяє дорослим (вчителям і батькам) будувати відносини з ними на основі діалогу, на принципах партнерського спілкування.

Діти даного віку активно починають цікавитися своїм власним внутрішнім світом та оцінкою самого себе.


Важливим новоутворенням цього віку є почуття дорослості. "Почуття дорослості" виявляється в потребі рівноправності, поваги і самостійності, у вимозі серйозного,довірливого ставлення з боку дорослих. Нехтування цими вимогами, незадоволеність цієї потреби загострює негативні риси підліткової кризи. Якщо не пропонувати засобів реалізації їх почуття дорослості, воно все одно проявиться, але самим невигідним чином - у впевненості підлітка в несправедливості і необ'єктивності дорослих.

Прагнення експериментувати, використовуючи свої можливості – чи не найяскравіша характеристика молодших підлітків. Схильність до фантазування, до некритичного планування свого майбутнього - також відмінна особливість цього віку.

Стиль взаємин підлітка з батьками, існуючий в сім'ї, має великий вплив на розвиток особистості та на формування стилю відносин підлітка з іншими людьми, зокрема однолітками.

Авторитарний тип сімейного виховання призводить до того, що підліток, де як йому здається, він не може бути покараний, жорстко звертається з однолітками, явно демонструє свою свободу, порушуючи норми поведінки в громадських місцях. З сторонніми людьми такий підліток або безпорадно сором'язливий, або відкрито демонструє неповагу.

Підліток з сім'ї з ліберальним стилем виховання в своїй поведінці з однолітками залежить від інших, від зовнішніх впливів. Якщо дитина потрапляє в асоціальну групу, можливі наркоманія та інші форми соціального неприйнятної поведінки.

Демократичний тип виховання найкращим чином впливає на формування відносин з однолітками. Цей стиль найбільшою мірою сприяє вихованню самостійності, активності, ініціативи і соціальної відповідальності.

Шановні батьки, прослухавши інформацію про типи виховання, кожен для себе визначте який тип ви використовуєте у вихованні ваших дітей. Можливо хтось перегляне свій тип виховання і вибере більш оптимальний, більш відповідний у вихованні вашої дитини.

Якщо проаналізувати причини прояву негативних емоцій і почуттів підлітків, то вони в першу чергу пов'язані з сім'єю.

Постійні сварки батьків, фізичне насильство батьків по відношенню один до одного, грубість і хамство, приниження, сарказм і іронія, бажання постійно бачити один в одному погане і підкреслювати це - щоденна школа агресії, в якій підліток формується і отримує уроки майстерності у прояві агресії.

Однією з головних умов запобігання агресивної поведінки підлітка є вимогливість батьків по відношенню до себе, і по відношенню до власної дитини. Вимогливий по відношенню до себе батько ніколи не дозволить собі вимагати від своєї дитини те, що їм самим в неї не закладено. У першу чергу, вимогливий до себе батько здатний аналізувати методи свого виховання і коригувати їх з урахуванням ситуації, що складається.

Однак, батьки повинні пам'ятати, що вимогливість - це не тиранія. Тиранія породжує тиранію. Вимогливість повинна бути розумною і доброзичливою. Виявляючи вимогливість, необхідно рахуватися з обставинами, з фізичним і душевним станом підлітка. Вимогливість виправдана тоді, коли перед дитиною висуваються посильні завдання і надається посильна допомога у їх вирішенні, інакше вона просто позбавлена ​​сенсу. У своїх методах виховання, в пред'явленні вимогливості до підлітка батьки повинні бути послідовними і єдиними.



Пам'ятки батькам щодо попередження дитячої агресивності.

Пам'ятка №1.

Постарайтеся зберегти у своїй родині атмосферу відкритості та довіри.

Не давайте своїй дитині нездійсненних обіцянок, які не вселяйте в її душу нездійсненних надій.

Не ставте своїй дитині яких би то не було умов.

Будьте тактовні в прояві заходів впливу на дитину.

Не карайте свою дитину за те, що дозволяєте собі.

Не бійтеся поділитися зі своєю дитиною своїми почуттями і слабкостями.

Для подолання підліткової агресії в своєму арсеналі шановні батьки ви повинні мати: увагу, співчуття, терпіння, вимогливість, чесність, відкритість, обов'язковість, доброту, ласку, турботу, довіру, розуміння, почуття гумору, відповідальність, такт.

5. Рефлексія зборів.

Обмін думкою батьків про почуте в ході зборів.

6. Підведення підсумків.




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал