Програми : «Малярні роботи»



Скачати 148.07 Kb.
Дата конвертації21.04.2017
Розмір148.07 Kb.

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Головне управління освіти та науки Полтавської обласної державної адміністрації

Професійно-технічне училище №31 м. Полтава

Підготовка поштукатурених поверхонь під фактурне пофарбування


Розробка бінарного уроку
2014

Полтава


2014

Розробили:

Викладач спецдисциплін Сорокіна Т.В.

Майстер в/н Голубенко І.О.


Професія: «Робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків»

Тема програми : «Малярні роботи»

Тема уроку : «Підготовка раніше поштукатурених поверхонь під фактурне пофарбування»

Мета уроку :

навчальна ознайомити з технологією підготовки раніше поштукатурених поверхонь під пофарбування та навчити правильних прийомів і навиків виконання робіт;

розвиваюча - розвивати вміння та вдосконалювати навики роботи та володіння інструментом; сприяти розвитку в учнів навиків застосування теоретичних знань на практиці; формування самостійності, інформованості, творчої професійної компетентності;

виховна - виховувати в учнів ініціативність та почуття відповідальності за результати роботи, повагу до праці, любов до обраної професії; готувати конкурентоздатного робітника на сучасному ринку праці.

Тип уроку : комбінований (з вивчення технології, вмінь і навичок виконання).

Вид уроку : бінарний.

Метод проведеня : вивчення технологій та виконання вправ.

Місце проведення уроку : навчальна майстерня.

Забезпечення уроку:

№ з/п

Дидактичне

Матеріально-технічне

1

наочні посібники: інструкційні карти (додатки), підручники.


матеріали :

грунтівка універсальна «Момент», підмазувальна суміш (шпаклівочні готові суміші), вода.

2

Технічні засоби навчання:(мультимедійний проектор, електронні носії з презентацією.


Інструменти:

зубило, шкребки, шпателя, щітки, кирка, пемза, шліфувальна шкурка,валики, ванночки.

3

Інструкції з безпеки праці під час виконання малярних робіт.






Міжпредметні  зв’язки:
1.Матеріалознавство (Розділ 2 «Малярні та шпалерні роботи»).
2.Охорона  праці («Техніка безпеки під час виконання малярних робіт»).

3.Обладнання ("Інструмент для малярних робіт")



Література

  1. Л. Винокурова, М.В.Васильчук, «Основи охорони праці», Київ. 2005.

  2. Т.Є.Остпченко, «Технологія опоряджувальних робіт»; Рівне, 2012.

  3. А.С.Нікуліна, В.В.Томашенко, «Малярні роботи», том 1; Київ, 2006.

Структура уроку

1. Теоретична частина

1.1 Організаційний момент (5 хвилин)

1.2 Актуалізація навчальної діяльності (7 хвилин)



Активізація знань учнів.

Метод: практичний.

Форма: розв'язування кросворду. (Розв'язування кросворду на швидкість, перші 4 роботи будуть оцінені. Результати оголошуються при підведенні підсумку уроку).
1.3 Формування нових знань (20 хвилин)

Метод: словесний з використанням мултимедійної презентації .

Форма: пояснення.

1.4 Закріплення нових знань (8 хвилин)



Метод: словесний.

Форма: бесіда.

2. Практична частина

2.1 Вступний інструктаж(30 хвилин)

Метод: практичний.

Форма: показ прийомів.

2.2 Поточний інструктаж (4 год. 35 хвилин).

2.3 Заключний інструктаж (10 хвилин).

Метод:словесний.

Форма: аналіз.

3. Підведення підсумків уроку (5 хвилин).

4. Домашнє завдання.

Хід уроку



1. Теоретична частина

1.1 Організаційний момент

  • Перевірка наявності учнів

  • Перевірка готовності учнів до уроку

  • Вступне слово викладача і майстра виробничого навчання

1.2 Актуалізація навчальної діяльності

  • Повідомлення теми, мети уроку і форми його проведення.

  • Перевірка опорних знань учнів (усне опитування).

ВИКЛАДАЧ:

Ми з вами розпочали вивчати тему «Малярні та шпалерні роботи». Ви вже знаєте основні види ручного інструменту для підготовки поверхонь та виконання малярних робіт. Тому зараз ми з вами повторимо їх за допомогою кросворду «Маю знати» (додаток1).



ВИКЛАДАЧ: Ви добре підготувалися до сьогоднішнього уроку, орієнтуєтеся в основних малярних інструментах. А зараз ми ознайомимося з технологію підготовки раніше поштукатурених поверхонь під водяне фарбування та навчимося його виконувати.
1.3 Формування нових знань

Вивчення нового матеріалу з використанням мултимедійної презентації (додаток 2)

Сьогодні під час реконструкції, опорядження та ремонту будівель широко використовують технології водного фарбування. Водними сумішами фарбують обштукатурені, бетонні, цегляні або дерев'яні поверхні. Кількість операцій, які потрібно виконати при підготовці поверхні, залежить від категорії фарбування (просте, поліпшене тощо), а також від виду фарбування і матеріалу та стану поверхні. Якісну і технологічно вірну підготовку поверхні можна виконати, використовуючи відповідні інструменти.

При підготовці обштукатуреної поверхні під фарбування її очищають і згладжують, після чого ґрунтують. При необхідності на ній попередньо розрізують щілини, підмазують їх і вибоїни, шліфують підмазані місця і вдруге ґрунтують. Причому перше ґрунтування роблять після розрізування щілин, а друге — перед фарбуванням.

Починають підготовку поверхні з її очищення від пилу, бруду, крапель і потьоків штукатурного розчину, видалення різних плям. Щоб усунути ці дефекти (крім видалення плям), всю поверхню згладжують торцем дерев'яного бруска або бруском пемзи, пересуваючи їх колоподібними рухами. З цією самою метою застосовують шліфувальну шкурку, яку намотують у 3—4 шари на корпус спеціального пристрою і затискують пружинним затискачем. Подовжена ручка пристрою дає змогу обробляти поверхні, стоячи на підлозі. Коли верхній шар шкурки витирається, його обривають і роботу виконують другим шаром і так далі.

Під час очищення поверхні робітник, стоячи впівоберта до стіни на відстані 1 м від неї, злегка притискує до стіни пристрій так, щоб рукоятка була під кутом 30—40° до стіни, і пересуває його вертикальними або горизонтальними рухами . При цьому з поверхні усуваються сліди від терки, що залишились після затирання накривного шару штукатурки під час штукатурення, а також зерна піску, які виступають над поверхнею штукатурки. Великі краплі розчину знімають металевим шпателем. Малі (волосні) щілини, які утворилися після висихання штукатурки, затирають дерев’яною теркою, змочуючи поверхню водою.

Механічні пошкодження штукатурки (вибоїни), а також щілини підмазують, попередньо розрізуючи їх металевим шпателем або штукатурним ножем на глибину 2—3 мм під кутом 40—45 , щоб краще було заповнити їх підмазувальною сумішшю. Великі и глибокі щілини розрізують на всю товщину штукатурного шару. Аби підмазувальна суміш добре трималась у щілинах або вибоїнах, поверхню слід змочити водою або при поліпшеній підготовці виконати перше ґрунтування спеціальною сумішшю. Ґрунтувальна суміш призначена для зменшення вбираючої здатності пористої поверхні і створення на ній міцної плівки, яка під час фарбування дасть змогу створити рівномірне фарбове покриття.

Ґрунтувальну суміш наносять на поверхню валиком, макловицею, маховою або рогожною щіткою. Працюючи щіткою, перший шар ґрунтовки на стіни наносять горизонтальними рухами з остаточним розтушуванням його у вертикальному напрямі. На стелі ґрунтовку наносять упоперек світла, що падає з вікон, а остаточно розтушовують рухами щітки вздовж світла. Якщо ґрунтовка одна (при простому фарбуванні), то її остаточно розтушовують на стінах горизонтально, а на стелях — упоперек світла.

Коли шар ґрунтовки висохне, починають підмазувати щілини.

Підмазку наносять металевим шпателем рухами, перпендикулярними до напряму щілини, а остаточно вирівнюють шар і знімають зайву підмазку рухами вздовж щілин. Коли підмазані місця висохнуть, їх шліфують пемзою або дрібнозернистою шліфувальною шкуркою. Можна вирівнювати підмазані місця через кілька хвилин після нанесення підмазки, затираючи їх теркою. Якщо поверхня підготовлена, її ґрунтують удруге. Після повторного ґрунтування на поверхні утворюється міцна плівка, яка, заповнюючи пори, зменшує відсмоктувальну здатність поверхні. Ґрунтувальна плівка також сприяє створенню рівномірно забарвленої, без плям і смуг, фарбової плівки.
1.4 Закріплення нових знань

ВИКЛАДАЧ: Ми ознайомилися з технологією підготовки поштукатурених поверхонь під фарбування, але цього ще замало, щоб працювати, потрібні ще навики.

Їх допоможе вам отримати майстер виробничого навчання. Але спочатку давайте згадаємо основні етапи підготовки поверхні під пофарбування.



Запитання:

  • З якої операції починають підготовку поверхні під пофарбування?

  • З якою метою застосовують шліфувальну шкурку?

  • Яким інструментом затирають малі (волосні) щілини, які утворилися після висихання штукатурки?

  • На яку глибину розрізують механічні пошкодження штукатурки ?

  • З якою метою розшивають тріщини?

  • Для чого призначена ґрунтувальна суміш?

  • Якими інструментами можна наносити ґрунтовки?

  • В яких напрямках наносять ґрунтовку на стіни та стелю?

  • Яким інструментом наносять підмазочну пасту?

  • В якому напрямку відносно тріщини наносять підмазку?

Після ознайомлення з технологією піготовки поверхні, майстер виробничого навчання проведе показ практичного виконання цих видів робіт.


2. Практична частина

2.1 Вступний інструктаж

1) Інструктаж з техніки безпеки при використанні малярних робіт (додаток 3; 4).

2) Майстер виробничого навчання проводить демонстрацію прийомів роботи з підготовки обштукатурених поверхонь у такій послідовності:


  • зняття відлупин з поверхні;

  • розшивання щілин старої штукатурки;

  • очищення поштукатуреної поверхні щіткою ;

  • перше ґрунтування поверхні;

  • підмазування щілин;

У процесі виконання показу майстер в

в\н звертає увагу учнів на дотримання правил безпеки праці за змістом робіт.

Майстер в\н здійснює поділ учнівської групи на ланки (по 2 учні - з високим та низьким рівнем опанування професії) та розподіляє ділянки поверхні. Роботи учнів виконуються в приміщенні, де здійснюється ремонт, тому майстер в\н особливо наголошує на вимогах до якості роботи.
2.2 Поточний інструктаж

Майстер виробничого навчання рекомендує учням ознайомитися із технологічною карткою «Підготовка поверхонь» (додаток 5).

Викладач спільно з майстром в\н контролюють технологічний процес робіт.

Майстер в/н здійснює обхід робочих місць учнів з метою перевірки :



  • дотримання вимог техніки безпеки;

  • дотримання технологічної послідовності;

  • правильної організації робочого місця;

  • дотримання правильних прийомів роботи;

  • правильного володіння інструментом;

2.3 Заключний інструктаж

Майстер виробничого навчання звертає увагу учнів на типові помилки:



  • під час виконання робіт;

  • при організації робочого місця та володінні інструментом ;

  • у дотриманні правил техніки безпеки.


3. Підведення підсумків уроку

  • Викладач повідомляє і обґрунтовує оцінки учнів (розв’язування кросвордів та усні відповіді).

  • Майстер виробничого навчання повідомляє і обґрунтовує оцінки за виконання прийомів з підготовки поверхонь під водяне пофарбування.


4. Домашнє завдання

Підручник В.В. Тимошенко, А.С.Нікуліна «Малярні роботи», ст. 273-276, скласти алгоритм виконання підготовчих робіт.



Додаток 1


«Маю знати»
Кросворд

 

 

 

 

 

1

п

і

в

т

е

р

2

с

к

р

е

б

о

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

в

а

л

и

к

 

 

4

ш

п

а

т

е

л

ь

 

 

 

 

 

 

 

 

5

р

у

ч

н

и

к

 

 

 

6

м

а

х

о

в

а

 

 

 

 

 

 

 

7

н

і

ж

 

 

 

 

 

8

м

а

л

я

р

 

 

 

 



Запитання:

1.Інструмент для намазування розчину

2.Інструмент для очищення поверхні

3.Інструмент для нанесення малярної суміші

4. Інструмент для нанесення шару шпаклівки

5.Пензель для малих площ

6.Впишіть назву щітки

7. Інструмент для розшивання тріщин

8.Будівельна професія

Додаток 2

Додаток 3

Безпека праці під час опоряджувальних робіт

При підготовці поверхонь та матеріалів до опорядження велику увагу слід приділяти дотриманню безпечних методів роботи з ручним інструментом.

Працювати з ручним інструментом (зубилом, троянкою, бучардою, тощо) при насіканні кам’яних поверхонь, розрізування та натягуванні металевої сітки потрібно в рукавицях, щоб не поранити руки.

Працюючи будь-яким ударним інструментом, слід обов’язково одягти окуляри.

Очищати поверхні кислотами опоряджувальник повинен у захисних окулярах і міцних прогумованих чи брезентових рукавицях. Соляну кислоту дозволяється зберігати на робочому місці тільки розведеною в посуді з кришкою, яка щільно закривається. Треба пам’ятати, що соляна кислота може спричинити серйозні опіки.

Такі самі вимоги ставляться до зберігання хлорного вапна, що застосовується як протиморозний компонент штукатурного розчину. Готувати хлоровану воду та гасити вапно можна лише на відкритому повітрі або в приміщенні з примусовою вентиляцією.

Розпаковуючи та дозуючи сухі будівельні суміші, а також приготовляючи розчинові суміші, слід уникати запилення та розсипання їх і працювати у респіраторах.

Під час безпосереднього виконання штукатурних робіт ручний інструмент має бути справним. Дерев’яні ручки штукатурної лопатки, ковша і сокола добре обробляють, шліфують і міцно з’єднують з інструментом. Ручки терок і напівтерків улаштовують так, щоб у них вільно проходила рука штукатура в рукавиці. Ручка інструмента має бути без гострих кутів і кромок.

Категорично забороняється брати руками розчини, в складі яких є вапно і цемент.

Потрібно остерігатись потрапляння вапняного розчину або вапна в очі. Якщо це сталось, то слід негайно промити очі розчином борної кислоти (1 чайна ложка на 1 склянку кип’яченої) і звернутись до лікаря.

Працюючи на риштуваннях слід дотримуватись правил технічної безпеки під час роботи на висоті.

Додаток 4



Засоби індивідуального захисту





Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал