Програма «Школа сприяння здоров’ю»



Скачати 483.8 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації25.12.2016
Розмір483.8 Kb.
ТипПрограма
  1   2   3
Звіт

директора Медвинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Ткаченко Н. В.

перед педагогічним колективом та громадськістю на конференції учасників навчально-виховного процесу за 2014-2015 навчальний рік.
Основним  напрямками роботи школи  за 2014 – 2015 навчальний рік стали: «Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес», особистісно-орієнтоване навчання, програма «Школа сприяння здоров’ю», проект «Піраміда Здоров’я», концепція профільного і допрофільного начання, «Трирівнева модель профілактики злочинності», вивчення  історії  рідного  краю,  ознайомлення  учнів з  культурною  спадщиною  українського  народу,  з  народними  традиціями,  формування  в учнів  кращих  якостей  національного  характеру,  виховання    громадянина  України; правове та патріотичне виховання,  використання  сучасних  інформаційних  технологій  в управлінській  діяльності  та  навчально-виховному  процесі  загальноосвітньої  школи, співпраця з сільським будинком культури.

Відповідно до цих напрямків роботи школи визначені шляхи реалізації програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів в ЗНЗ» - «Правила життя», «Трирівнева модель профілактики злочинності».

Перед педагогічним колективом була поставлена мета:


  1. пошук нових можливостей педагогів для професійного зростання, збагачення професійного досвіду з питань:

  • профілактичної роботи з дітьми 6 – 18 років, спрямований на формування стійкої життєвої позиції;

  • забезпечення охорони прав дітей в процесі життєдіяльності;

  • попередження асоціальної поведінки дітей;

  • формування в учнів стійкого внутрішнього світу та своєї позиції;

  • збереження звичних стійких форм взаємодії дорослого та дитини в контексті зміцнення здоров’я;

2) сприяти впровадженню в практику роботи школи компетентнісно-орієнтованого підходу, спрямованого на створення умов для якісного навчання кожного учня;

3) впровадження інтерактивних форм роботи на уроці, вдосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя й учня.

На виконання поставленої мети в 2014-2015 навчальному році були проведені педагогічні ради:

СЕРПЕНЬ: 14.08.14

1.Про остаточний розподіл педагогічного навантаження на 2014 – 2015 навчальний рік. – Ткаченко Н.В., Неборак Т.Т.

2. Про погодження переліку програм для реалізації варіативної складової робочого навчального плану Медвинської ЗОШ І – ІІІ ступенів на 2014 – 2015 навчальний рік. - Неборак Т.Т.

3. Про продовження вивчення окремих предметів в початковій школі за науково-педагогічним проектом «Росток». – Неборак Т.Т.

СЕРПЕНЬ: 27.08.14

1.Про стан виконання рішень попередньої педради. – Ткаченко Н.В.

2. Про завдання колективу в роботі над єдиною методичною проблемою. – Ткаченко Н.В., Неборак Т.Т.

3. Про результат роботи педколективу за 2013-2014 н.р. Шляхи реалізації Закону України "Про загальну середню освіту". – Ткаченко Н.В.

4. Про роль шкільної бібліотеки в освітньому інформаційному просторі навчального закладу – Василенко Л.І.


ЛИСТОПАД: 07.11.14

1.Про стан виконання рішень попередньої педради. – Ткаченко Н.В.

2. Про впровадження комп’ютерних освітніх технологій і систем у навчально-виховний процес. -

Ткаченко Н.В., Неборак Т.Т.


ГРУДЕНЬ: 26.12.14

1.Про стан виконання рішень попередньої педради. – Ткаченко Н.В.

2. Раціональна емотивна терапія мислення – ефективний засіб гармонізації відносин суб’єктів навчального процесу. – Феценко Т.П., Кондратюк Т.А.

3. Про попереднє обговорення претендентів на нагородження золотими та срібними медалями учнів 10, 11 класів та свідоцтвами з відзнакою учнів 9 класу. - Неборак Т.Т.


БЕРЕЗЕНЬ: 10.03.15

1.Про стан виконання рішень попередньої педради. – Ткаченко Н.В.

2. Про затвердження предметів для складання ДПА в 9 класі.

3. Про затвердження предметів для складання ДПА в 11 класі.


БЕРЕЗЕНЬ: 20.03.15

1.Про стан виконання рішень попередньої педради. – Ткаченко Н.В.

2.Про проектування інноваційних педагогічних технологій у виховній роботі. – Огниста Л.В., Ковтун О.А.

3. Про результати апробації підручника «Русский язик», 3 клас, автори: І.М.Лапшина, Н.М.Зорька. – Марушевська В.А.

КВІТЕНЬ: 24.04.15

1.Про стан виконання рішень попередньої педради. – Ткаченко Н.В.

2.Про кваліметричний підхід до вивчення практичного впровадження ІКТ в навчально-виховний процес. – Ткаченко Н.В., Неборак Т.Т.

3. Про допуск учнів до перевідних і випускних екзаменів. – Неборак Т.Т.


ТРАВЕНЬ: 18.05.15

1.Про стан виконання рішень попередньої педради. – Ткаченко Н.В.

2. Про попереднє обговорення претендентів на нагородження золотими і срібними медалями учнів 11 класу. – Неборак Т.Т.
ТРАВЕНЬ 29.05.15


  1. Про стан виконання рішень попередньої педради. - Ткаченко Н.В.

  2. Про випуск учнів 11 класу за результатами державної підсумкової атестації. – Ткаченко Н.В.

  3. Про нагородження учнів 11 класу за особливі успіхи у навчанні. – Неборак Т.Т.

ТРАВЕНЬ 29.05.15



  1. Про перевід учнів 1-8, 10 класів до наступного класу. – Ткаченко Н.В.

  2. Про обговорення претендентів на нагородження Похвальними листами учнів школи за підсумками навчального року. – Неборак Т.Т.

  3. Про вибори делегатів на шкільну конференцію. – Ткаченко Н.В.

ЧЕРВЕНЬ: 08.06.15

1. Про випуск учнів 9 класу за результатами державної підсумкової атестації. – Ткаченко Н.В.

2.Про нагородження учнів 9 класу – свідоцтвом з відзнакою. – Неборак Т.Т.

3. Про попереднє обговорення претендентів на нагородження золотими і срібними медалями учнів 10 класу. – Неборак Т.Т.
З метою подальшого розвитку здібностей та обдарованості учнів учителі школи постійно впроваджують особистісно-орієнтоване навчання в практику урочних і позаурочних заходів.


  • Відвідані адміністрацією уроки протягом вересня – березня показали, що вони в цілому відповідають майже всім вимогам особистісно-зорієнтованого уроку з ефективним використанням ІКТ:

  • продуманий, цікавий, змістовний;

  • пов'язаний з раніше вивченим матеріалом, суб'єктним досвідом учнів;

  • використовуються активні, інтерактивні, інноваційні методи навчання;

  • формуються вміння учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці;

  • здійснюється індивідуальний підхід та орієнтація на особистісні досягнення учнів;

  • заохочуються прагнення учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом;

  • проводиться орієнтація на кінцевий результат;

  • оцінюються та створюються ситуації успіху.

  • На засіданнях методичних об’єднань вчителі проаналізували результати діагностичних, підсумкових контрольних робіт та результати державної підсумкової атестації за попередній рік, зробили висновки та сформували план подальших дій щодо поліпшення якості навчання з урахуванням особливостей предмета.

Заступниками директора, педагогом-організатором, вчителями-предметниками ведеться облік в спеціальному журналі про участь обдарованих учнів в учнівських олімпіадах і конкурсах. Бажано було б впровадити рейтингову таблицю «Творча особистість» і класним керівникам підводити підсумок роботи, враховуючи рейтинг.

Впроваджується програма «Допрофільної і профільної підготовки, як складника профільного навчання»:



  • вчителями-предметниками підібрані програми курсів за вибором, факультативи (з 30,5 годин виділених на варіативну складову 2,5 години було віддано на освітній округ при Богуславській СШ №1 та Богуславській ЗОШ №2);

  • окремі учні 9, 11 класів відвідували навчальні заняття в освітньому окрузі в І семестрі (до карантину);

  • практичним психологом школи розроблені та реалізуються системи заходів щодо психологічного супроводу допрофільного та профільного навчання;

  • класними керівниками, практичним психологом і адміністрацією школи проведено анкетування учнів і батьків для повного вивчення потреб і можливостей учнів;

  • на основі спостережень, анкетування, висновків психологічної діагностики в окремих класах складені індивідуальні картки учнів;

  • організовано цикл просвітницьких заходів зі школярами на теми: «Вибір професії - важливий етап у твоєму житті», «Як правильно організувати пошук професійного покликання», «Освіта як ключ до професійного успіху», кожного тижня проводилась в окремих класах профорієнтаційна робота передбачена в плані школи.

Поповнюється папка «Профорієнтаційна робота», де зібрано анкети для кожної вікової категорії, матеріали для проведення бесід з учнями. Очолює профорієнтаційну роботу в школі педагог-організатор дитячого колективу Ковтун О. А.. Велике значення в розвитку даного питання приймають класні керівники. Як підсумок роботи за рік – учні виготовили тематичні стенди по питанню обрання професії, учні 9 класу представили власні презентації.

Школа  обслуговує  мікрорайон  с. Медвин.   Список  дітей  мікрорайону  школи  поновлено  у  вересні 2014  року. Усього  в  школі  навчається 176 учнів.  Складені  списки дітей і підлітків шкільного віку з вадами розумового розвитку, які повинні навчатися за індивідуальними програмами.  Це 1 учень 4 класу,  який пройшов медико-психолого-педагогічну  комісію  в  квітні  2014  року - Мащенко Віталій Вадимович і буде навчатися в умовах інклюзії. Наявні  списки   дітей,   що   навчаються   в   інших   закладах,  зібрані   довідки,   що це  підтверджують. В школі навчалися 3 учні з с. Щербашенці.

Відповідно до наказу головного управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації від 11 грудня 2008 р. № 456, видано на підставі рішення регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації навчальних закладів від 10 грудня 2008 р. (протокол № 99), Медвинську ЗОШ І-ІІІ ступенів визнано атестованою за достатнім рівнем.

Кількість працівників, які працюють у закладі, 40-осіб. З  них  педагогічних  працівників, які працюють у школі   22 особи, 1 бібліотекар, 16 чоловік обслуговуючого персоналу, 1 кухар, 1 медичний працівник – сумісник.

Відповідно  до  освітнього  рівня  педагогів:   всі мають  вищу  освіту.

Освітній рівень педагогів (2015 р) : вища  освіта - 22.

Віковий  склад  педагогічних працівників (2014-2015 н. р.): до 30р.- 4 особи;  30-40р.- 7 осіб; 40-50р.- 4 особи; більше  50р.- 7 осіб.

Аналіз  статевого  складу  педагогів  показує  меншість чоловіків-педагогів: 2014-2015 н. р. – чоловіки - 3, жінки - 19.

На даний  час  у  школі не зовсім вдалося  вирішити  питання  відповідності  освіти  вчителів    їх  займаних  посад: не у  всіх  педагогів  освіта  відповідає  посаді: трудове навчання, образотворче мистецтво, але стан викладання має належний рівень.

В  школі  відбувається  періодична  зміна  педагогів. За  останні роки  звільнено із займаних  посад, внаслідок виходу на пенсію, зменшення контингенту учнів і кількості класів, таку кількість  учителів: 2014-2015 н.р. - 4, 2013-2014 н. р. – 2, 2012-2013 н. р. - 0, 2011-2012 н. р.- 0, 2010-2011 н. р.- 3,  2009-2010 н. р.- 0. У зв’язку з скороченням 0,5 ставки вихователя групи продовженого дня пройшло скорочення і однієї ставки прибиральниці службових приміщень.

Проводиться  систематична  робота  щодо  забезпечення  закладу  педагогічними  кадрами. В 2014-2015 навчальному році в школі продовжував працювати практичний психолог. Обов’язки соціального педагога виконували Лещова Ю.А. до кінця І семестру, Кондратюк Т.А. січень місяць 2015 року. З метою економії коштів було відмовлено в прийнятті іншого працівника на посаду соціального педагога. На даний час це декретне місце. Робітника по обслуговуванні і ремонту Шевченка В.С. призвали по мобілізації на військову службу до Збройних Сил України. На дану посаду також не дозволили взяти робітника з метою економії коштів. Важливі питання щодо організації праці приймаються зборами трудового колективу.

У  школі  проводиться  щорічна  атестація  кадрів  відповідно  плану  роботи закладу.

Для  проведення   атестації   педагогічних   кадрів   використовуються   традиційні  та  інноваційні   форми: творчий  звіт  на  методичній  раді; відкриті уроки – семінари. У  2015 році    атестовано: вища категорія – 2, ІІ категорія – 1.   Всього вчителі мають:  вищу  освіту  - 22 чоловік, середню спеціальну - 0 чоловік. Вчителів,   яким  встановлена   вища  кваліфікаційна  категорія  -  10,  з  них  мають  педагогічне  звання  “учитель-методист” - 1, 3 -  “старший  учитель”. Спеціалістів  з  І  категорією  -  3,  з  ІІ  категорією – 4, спеціалістів  - 5.  Відмінників  освіти  і  науки  України -  1. 

У  школі  сформовано  резерв  керівних  кадрів:  на  посаду   директора  школи – Ішуніна К. А. (вчитель біології та географії), заступників з  навчально-виховної   роботи -  Салата В.І.(вчитель  української  мови  та  літератури); заступника  директора  з  виховної  роботи – Винник Н. М. (вчитель початкових класів).

Стан приміщення  школи   відповідає   санітарно - гігієнічним вимогам.  Відповідні  приписи СЕС, пожежної охорони   виконуються  своєчасно (відповідні заходи в період карантину, проведена повірка вогнегасників; тощо).

У  школі  проводиться  робота  щодо  комп'ютеризації  закладу,  впровадження  нових  інформаційних  технологій   у   навчально-виховний  процес  та  адміністративну  діяльність. В 2014-2015 навчальному році 5 вчителів пройшли курси ІНТЕЛ і вже 17 мають відповідні сертифікати.

Кількість комп'ютерів  в  школі - 30 шт. Придбано за останні 4 роки - 12 шт. На   6  учнів припадає:  1 комп'ютер.  Складено  паспорт  на   комп'ютерний   клас.  За останні чотири роки встановлені  DVD плеєр, телевізор, програмне забезпечення, 12 комп’ ютерів, в кабінеті фізики: принтер,  DVD плеєр, проектор; телевізор в кабінеті трудового навчання; телевізор і комп’ютер в кабінеті хімії; принтер, проектор в кабінеті математики; телевізор і DVD плеєр в кабінеті музичного мистецтва; копіювальна техніка, ноутбук, принтер, комп’ютер в кабінеті секретаря; комп’ютер, принтер, проектор у кабінеті світової літератури; проектор в кабінеті математики. У вересні 2009 р. обладнаний мультимедійний кабінет, в якому встановлено інтерактивну дошку, проектор, аудіо система. В цьому навчальному році встановлено телевізор в кабінеті біології.

Наявність програмового  забезпечення   станом  на  1  вересня 2013 року:

- має навчальне призначення  -  17  програм

- має ігрове призначення  -   6  програм

- забезпечення вимог курсу „Інформатики та обчислювальної техніки"  -  7;

- забезпечення вимог курсу «Кроки до інформатики. Шукачі скарбів» - 5

- забезпечує супровід вивчення інших навчальних предметів: фізика, біологія, історія, математика, світова література, музичне мистецтво (предмети  інваріантної  складової  робочого  навчального  плану,  крім  трудового  навчання,  захист Вітчизни);

Більшість  програмного  забезпечення  ліцензоване.

У  школі  в 2008 -2009 н. р. здійснено вихід  у світові інформаційні мережі,  можливість   виходу в Інтернет, створена електронна пошта, в 2011-2012 н. р. створено власний сайт, в 2013 – 2014 навчальному році підключено до Інтернету комп’ютер у кабінеті секретаря. На даний час заплановано встановлення антени з вільним безкоштовним доступом до мережі ІНТЕРНЕТ

 Станом  на  01.06.2015 року володіння умінням працювати з комп'ютером на рівні користувачів:

- адміністрації - 100 %

- педагогічних працівників - 100 %

- викладачів, що  використовують комп'ютерну техніку в навчальному процесі - 77 %.

 З  1  вересня  2011  року  школа  працює над  питаннями  впровадження  нових  інформаційних  технологій  в  навчально-виховний процес  та  адміністративну  діяльність  закладу, проводяться уроки, виховні заходи, наради і педради з використанням ІКТ.

 У  школі  проводиться  робота  щодо  поповнення  бібліотеки  підручниками, художньою  та  методичною  літературою. Розподіл та використання  підручників  проводиться  пропорційно  до  кількості  учнів  у  класах. Забезпеченість  підручників  в 2014 - 2015 н. р. 95 %. Всі  підручники,  які  використовуються,    мають  гриф  МОН,  застарілі  підручники  використовуються  з   депозиту  за  потребою.  Підручники, які вийшли  з  використання  та  застарілі  за  змістом,  списані.  Придбано літератури для бібліотеки:

- художньої 2014-2015 - 7 примірників;

- підручників 2014-2015 - 180 примірників;

- енциклопедичної та довідкової за змістом – 0 примірники;

- методичної  літератури – 1 примірник;

- періодичних видань журналів - 0 комплект , газет – 4 комплекти.

У  закладі  проведено  підписку  на  серію  періодичних  видань  «Час Київщини», «Чорнобильській дзвін», «Церковна православна газета», «Родительский комитет Украины», інформаційно-методичні  розробки  КОІПОПК  для  забезпечення  методичною  літературою  вчителів    (посібники,   збірники,   рекомендації, фахові видання тощо). Навчально-методичні   матеріали   для   учнів   (підручники,   посібники, додаткова література, робочі зошити, атласи, контурні карти, практикуми, аудіо, відео   матеріали   тощо),   вміст   яких  відповідає   нормативним   документам,  рекомендаціям  Міністерства  освіти і науки України   закуповується  за  батьківські  та  спонсорські  кошти.  

Навчальні кабінети школи обладнані меблями відповідно до потреби - на  70 %.

Загальна оцінка стану збереження меблів у школі - добра.

Школа  забезпечена    необхідним    навчальним    обладнанням  спортивних залів, майстерень, посібниками,  реактивами  кабінетів  фізики,  хімії,  біології - на  50%.

У  2007  році  придбані:  гімнастичне  обладнання (мати, канати  та  м'ячі) для  спортивного  залу;

У  2008  році  придбаний  телефон-факс,  10  комп'ютерів,  2  телевізори,  пилосмок,  туристична палатка, два плеєри.

У 2009 році придбана копіювальна техніка, словники для шкільної бібліотеки, м’ячі для спортзалу, інтерактивна дошка, проектор, холодильник, мікрохвильова піч.

У 2010 році придбано сканер, обручі, м’ячі, скакалки, 2 тенісні комплекти для спортзалу.

У 2011 році придбано дошка аудиторна для 1 класу (батьківські кошти), ліжка для спальної кімнати 20 штук, комплекти постільної білизни - 20 штук, комп’ютери – 2 штуки, принтери – 3 штуки, акустична система – 1, комплекти м’ячів (футбольні, волейбольні, баскетбольні) – 12 штук.

У 2012-2013 н. р. проведена заміна 6 аудиторних дошок, обладнання спортінвентарем спортивного залу на 4000 грн, встановлення комп’ютерів в кабінеті інформатики (8 штук), встановлення комп’ютера в кабінеті математики, встановлення комп’ютера в кабінеті біології б/у, встановлення принтера в інформаційному кабінеті №34, встановлення проектора в кабінеті української мови та літератури № 42, встановлення акустичної системи в кабінеті виховної роботи, обладнання шкільної їдальні холодильником з морозильною камерою.

У 2013-2014 навчальному році проведена заміна шести аудиторних дошок та двох маркерних дошок, комплект таблиць для кабінету математики та комплект таблиць з історії, таблиці для кабінету української мови; швейна машинка; 24 парти, 48 стільців; обладнання спортінвентарем спортивного залу, а саме: медалі, кубки; перекладина гімнастична на розтяжках, два гімнастичних містка, один тенісний стіл, сім баскетбольних м’ячів, проектор на кабінет фізики, проектор на кабінет світової літератури, проектор на кабінет математики, плита електрична 4-комфорна, бойлер електричний, колеса на автобус.

У 2014-2015 навчальному році отримано обладнання для спортивного майданчика- 5 тренажерів на загальну суму 18435 грн.; придбаний мікшер на суму 2538 грн., телевізор на суму 4320 грн., DVD плеєр – 240 грн.; принтер -1100 грн.; проведена заміна 4 аудиторних дошок на суму 6300 грн.; заміна 12 вікон на суму 35906 гривень (кабінет № 35, 12, 13, 14); заміна 20 вікон на суму 54771 грн. (кабінет № 39,37,38,17,18,19,20); виділено для ремонту актового залу будівельні матеріали та 15 3-х місних крісел на загальну суму 20000 грн. Запланована заміна 14 вікон на суму 45000 грн.

Залучено позабюджетних,  спонсорських   надходжень з благодійного фонду С.Тігіпка на суму  47538 грн; з батьківського фонду – 12704,35 гривень на потреби освітньої  і  господарської   діяльності школи. Від фонду «Родина» О. Р. Онищенка – 135412 грн. Від будинку культури – 240 грн., від кандидата в депутати Гавриленка П.М. 4320 грн., від райдержадміністрації 1100 грн., сільська рада на харчування учнів 14300 грн, Сергієнко І. П. – преміював 15 учнів школи по 250 гривень і дав новорічні подарунки до Дня Святого Миколая. Учнів початкової школи до цього свята привітав і отець Петро та подарував на шкільну бібліотеку книги.

Обсяг бюджетного фінансування на утримання закладу  - недостатній. Співвідношення бюджетного  фінансування до бюджетних пропозицій -  20 %.

Школа  укомплектована  програмно-методичним   забезпеченням   навчального   процесу   -  на  80%. Навчальний  план  виконано,  варіативна  складова  реалізована  повністю. З усіх  навчальних  предметів  є  навчальні  програми. Календарно-тематичне планування з навчальних предметів відповідає  діючим програмам.   

У  школі  приділяється  увага  придбанню  технічних   засобів   навчання,   навчального   обладнання   та   їх  ефективному   використанню.   На початок 2013-2014 навчального року за рахунок бюджетних коштів школу забезпечено шкільним автобусом БАЗ – А079.31ш №1051002 балансовою вартістю 312500,00 грн.


За     2014-2015  навчальний  рік   рівень  навчальних досягнень учнів:

високий  рівень - 21 учень(13%) ;

початковий  рівень – 8 учнів (5 %), 

середній бал по школі 7,5

відвідування – 88 %.

 У  школі  проведено підсумкові контрольні роботи з математики, алгебри, геометрії, української мови, англійської мови. Проведено перевірка стану викладання математики, трудового навчання, української літератури.   Аналіз контрольних робіт підтверджує  відповідність  рівня  знань  учнів  і  їх  оцінок,   що  свідчить   про  об'єктивну оцінку вчителями навчальних досягнень учнів,  а  також  - рівень володіння критеріями оцінювання, володіння методикою розробки змістових матеріалів для тематичної атестації, використання  відповідних збірників тематичного оцінювання. Завищені оцінки з української мови та літератури у Салати В.І.

 Документація  школи   (фіксація  рівня  навчальних  досягнень  учнів  у  класних  журналах,  особових  справах) ведеться  з  дотриманням   єдиного  мовного  режиму, але існують ще певні недоліки у деяких вчителів: помилки, виправлення, про що вказано в наказах по перевірці журналів та книгах внутрішкільного контролю.

Систематично  проводиться  перевірка   стану   ведення   учнівських   зошитів,  зошитів  для  контрольних  робіт,  щоденників. 

Проведення та оцінювання практичних, лабораторних, самостійних робіт, проводяться  згідно  з  навчальними  програмами  та  оцінюються  згідно з  критеріями  оцінювання  навчальних  досягнень  учнів, рекомендацій районного методичного кабінету   і  враховується   при  тематичному  оцінюванні.

Аналіз діяльності педагогічного колективу школи у 2014-2015 навчальному році свідчить про те, що на достатньому рівні проводиться методична робота. Пошук нових форм і методів роботи були спрямовані на виконання державних документів про освіту, підвищення ефективності навчально-виховного процесу, на розвиток учнівської особистості. У школі вся методична робота була спрямована на створення управлінської команди, шкільного соціуму, які були б об’єднані спільною метою створення сприятливих умов для розвитку особистості дитини. Тому гаслом роботи вчителів, батьків, громадськості стали слова: „Щаслива та здорова дитина, у школі та вдома”, а загально методична задача, над якою продовжує працювати колектив в цьому навчальному році: упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій, цифрових освітніх ресурсів у професійній діяльності педагога дозволяє оптимізувати зміст навчання, модернізувати методи та форми організації навчально-методичної діяльності, забезпечити високий науковий і методичний рівень та якість надання освітніх послуг.

Наразі змінюються цілі й завдання, що стоять перед сучасною освітою: відбувається зміщення акценту із засвоєння знань на формування компетентностей на особистісно-зорієнтоване навчання.

Метою методичної роботи в школі є трансформація педагогічної науки та передового досвіду в шкільну практику на основі концентрації зусиль педагогічного колективу на єдиній науково-методичній проблемі школи.

Етапи розвитку методичної роботи в школі передбачають забезпечення цілісного педагогічного впливу на структуру особистості в цілому.

Цілісна система взаємопов’язаних дій у вирішенні даного питання має забезпечити проінформованість педагогів стосовно наукових досліджень і передового досвіду в галузі педагогіки, психології, теорії викладання, ознайомлення їх з методами навчально-виховної роботи, надання дійової допомоги в удосконаленні їх професійної підготовки.

На основі цього застосовувалися такі способи впровадження інформаційно-комунікаційних технології:



  • використання форм і методів організації навчальної діяльності, орієнтованої на конкретного вчителя (ярмарки педагогічних ідей, конкурси, круглі столи, та інше),

  • створення атмосфери зацікавленості кожного педагога (моральне і матеріальне заохочення),

  • підтримка вчителя в його бажанні знаходити власну методику викладання на уроці,

  • самовдосконалення та саморозвиток педагога (участь у різноманітних конкурсах, друк методичних розробок, проведення відкритих уроків, позакласні заходи тощо).

Технологія ставить у центр всієї шкільної освітньої системи особистість дитини, забезпечення комфортних та безпечних умов її розвитку, реалізації її природного потенціалу.

Результатами цієї роботи стали активізація діяльності управлінської команди у складі директора школи Ткаченко Н.В., заступника директора з навчально-виховної роботи Неборак Т.Т., заступника директора з виховної роботи Огнистої Л.В., практичного психолога Феценко Т.П.., соціального педагога Лещової Ю.А., педагога-організатора Ковтун О.А. До управлінської команди також були залучені керівники шкільних методичних об’єднань : Чегель Г.Є.- керівник МО вчителів математично-природничого циклу, Смоляр Н.М. - керівник МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу, Ковтун Л.В. – керівник МО творчої групи вчителів, Фесенко Л.В. – керівник МО вчителів початкових класів та шкільний бібліотекар Василенко Л. І. Провідним напрямком роботи управлінської команди стала чітка організація та взаємодопомога при навчально-виховному процесі.

Аналізуючи діяльність школи по вирішенню поставлених завдань слід відмітити, що вчителі ефективно працювали над їх реалізацією, про що говорять результати роботи.

Було виконано програму з усіх предметів навчального плану. З 177 учнів 134 переведено до наступних класів, 43 випущено із школи, 2 нагороджено похвальними листами: учня 6 класу – Кравченка К.С., учня 10 класу Литвиненка А.А. За особливі успіхи у навчанні 1 учениця – Ковган Юлія (учениця 9 класу) отримала „Свідоцтво особливого зразка”. Якість знань учнів школи становить 64%. В порівнянні з минулим роком якість знань учнів знизилась на 1 %. Продовжується робота з обдарованими дітьми (поповнення папки з відповідними матеріалами, поповнення папок по кожному предмету, розподіл завдань спільно з вчителями та заступником з ВР). Призові місця по результатам ІІ туру олімпіад та конкурсам: хімія – Войтенко І.(11 клас) - 3 місце; історія України Кобиш М. (11 клас ) –

3 місце, економіки – Хоха О. (11 клас) – 3 місце; мовно-літературний конкурс ім. Т.Г.Шевченка – Кравченко Карміл (6 клас) – 2 місце, Войтенко Інна (11 клас) – 3 місце; непогані результати показали з таких предметів: біології (вчитель Ішуніна К. А.), української мови, мовно-літературному конкурсі (вчитель Салата В. І.), математики (вчитель Ткаченко Н.В., Чегель Г.Є.) (наказ по результатах ІІ етапу ВУО). Учасники та переможці ІІ туру ВУО та інші діти, які досягли значних успіхів у навчанні, спорті та інших видах діяльності нагороджені грамотами, дипломами та подяками на загальношкільній лінійці, участь у конкурсах кращих літературних та художніх творів на різноманітну тематику, участь у міжнародному математичному конкурсі „Кенгуру” . В 2013-2014 навчальному році в І турі взяли участь 12 учнів (4-6 класів) – 7 добрий результат та 5 учасників; у ІІ турі взяли участь 36 учнів (3-11 класи) – 2- відмінний результат, 5-добрий результат, 29-учасники. В 2014-2015 н.р. в конкурсі «Кенгуру» взяли участь учні 2-7, 9,10 класів – 37 учнів: 6 - відмінний, 10 – добрий, 21 – учасник. В 2012-2013 навчальному році взяли участь в інтелектуальному природничому конкурсі «Колосок» - 10 учасників – учні 3,5,6,9 класів. В 2013-2014 навчальному році в природничому конкурсі «Колосок» брали участь 10 учнів (3,6,7,8,11 класи) – Срібний колосок у номінації енергія у неживій природі отримали - 5 учнів; Срібний колосок у номінації енергія у живій природі отримали - 2 учні; Срібний колосок у номінації енергія і речовини отримали - 2 учні; учасників – 5 учнів. В 2014-2015 н.р. у конкурсі «Колосок осінній» прийняли участь учні 4,7,9 класів (9 учнів); 1 учень отримав срібний колосок, 8 – учасники. Учні школи в 2012-2013 н. р. брали участь в осінній сесії «Олімпус» - 12 учнів – українська мова (5,7,9 класи), 8 учнів – українська література (5, 9 класи), 4 учні – українська мова і література (8 клас). В 2014-2015 н.р. участі не брали. Учні школи в 2012-2013 навчальному році брали участь в конкурсі «Соняшник» - 8 учнів 2,5,8,10 класи. В 2013-2014 навчальному році в конкурсі «Соняшник» взяли участь учні 3-9 класів (21 учень). В 2014-2015 н.р. в конкурсі «Соняшник» взяли участь учні 4-8 класів (17 учнів), всі учні отримали сертифікати учасника. В 2013-2014 навчальному році учні школи вперше брали участь у грі «Геліантус» (6-9 класи) – 9 учнів : 1 диплом І ступеня; 1 Грамота за найкращий результат з географії; 7 – учасників. В 2014-2015 н.р. учні школи брали участь у грі «Геліантус» (7-9 класи) – 9 учнів: 1 грамота з хімії, 1 грамота з фізики та 7 – учасників.

В 2012-2013 навчальному році в конкурсі «Левеня» брали участь 15 учнів 7,8,9 класів, 1 – добрий результат, інші учасники. В 2013-2014 навчальному році в конкурсі «Левеня» брали участь 20 учнів 7-11 класів, 2–відмінний результат, 6–добрий, 12 – учасники. В 2014-2015 н.р. в конкурсі «Левеня» брали участь 2 учнів 7 класу, 2 – добрий результат. В 2012-2013 навчальному році у конкурсі з англійської мови «Грінвіч» брали участь 20 учнів (5 клас – 7 учнів, 7 клас – 6 учнів, 9 клас – 4 учні, 11 клас – 3 учні) – 150 місце по Україні серед 27139 учасників. В 2013-2014 та 2014-2015 навчальних роках учні школи не брали участь у конкурсі з англійської мови «Грінвіч». В 2013-2014 навчальному році учні школи брали участь у Міжнародному конкурсі «Бобер – 2013» з інформатики 8 учнів (5-8, 11 класів): 1 результат – відмінний, 1 результат – добрий, 6 – учасники. В 2014-2015 н.р. учні школи брали участь у Міжнародному конкурсі «Бобер – 2014» з інформатики 11 учнів (5- 10 класів): 1 результат – відмінний, 5 – добрий, 5 – учасники.

Постійна співпраця з сільською бібліотекою (проведено ряд спільних свят) та з будинком культури, де відвідують діти танцювальний гурток „Едельвейс”, грають в теніс, з музичною школою, ЦДЮТ та школою мистецтв м. Богуслава.

Зріс рівень педагогічної майстерності. Цьому сприяла система атестації педагогічних кадрів, яка активізувала творчу діяльність, стимулювала неперервну фахову та загально-методичну підготовку вчителів, підвищила їх відповідальність за результати навчання та виховання учнів. Успішно пройшли курсову перепідготовку при КОІПОПК – Листопад О.П.(вчитель історії та правознавства), Сидоренко О.А.(вчитель світової літератури і російської мови), Салата В.І.(вчитель української мови та літератури), Ковтун Л.В. (вчитель художньої культури), Ткаченко Н.В. (директор школи), Огниста Л.В. (заступник директора з ВР) Перед районною атестаційною комісією представлені до нагородження - Феценко В.А. (Грамотою відділу освіти). На наступний навчальний рік планують пройти курсову перепідготовку 5 вчителів: Феценко Т.П., Ковтун Л.В., Чегель Г.Є., Чегель Ю.І., Лисенко Л.Б.

Салата В.І. проатестована на вищу кваліфікаційну категорію та підтвердження раніше встановленого звання «старший вчитель», Смоляр Н.М. підтвердила вищу кваліфікаційну категорію та раніше встановлене звання «старший вчитель», Феценко В.А. був проатестований на ІІ кваліфікаційну категорію, Ткаліч Р.М. (вчителька початкових класів Щербашенської ЗОШ І-ІІ ступенів) була проатестована на ІІ кваліфікаційну категорію.

Вчитель нашої школи брав участь у конкурсі «Вчитель року – 2015»: Листопад О.П. в номінації – «Правознавство».

Для покращення методичної роботи в школі проводилися педагогічні читання, круглі столи, взаємовідвідування уроків вчителями. Протягом року проведено предметні декади, тижні : «Спортивно – оздоровча», «Безпеки життєдіяльності», «Прав людини та дитини», «Всесвітній день боротьби зі СНІДом», «Інформатики», «Образотворчого мистецтва», «Предметів природничо-математичного циклу», «Відвідування предметів природничо-математичного циклу», «Пам’яті Т.Г.Шевченка», «Дитячої та юнацької книги», «Основ здоров’я і ЦО». Заплановані декади «Музичного мистецтва» та «Історії України» не були проведені. Та не зовсім налагоджена робота в проведенні тижнів педагогічної майстерності. У наступному навчальному році варто приділити значну увагу при їх проведенні, та зорієнтувати учасників тижнів необхідно на використання інноваційних форм і методів роботи вчителя. В цьому навчальному році предметні декади і тижні були проведені на достатньому рівні в порівнянні з минулим роком. Були задіяні більше учнів школи, цікаво підібрані матеріали, підвищилась активність вчителів, які відповідали за проведення.

Керівником районного методичного об’єднання вчителів української мови і літератури є Салата В.І., керівник вчителів початкових класів майстер – клас Фесенко Л.В., керівник ініціативної групи вчителів математики Ткаченко Н.В.

Відповідно до графіка роботи районного методкабінету вчителі нашої школи відвідували районні предметні та адміністративні семінари, доставляли дітей на районні олімпіади, спортивні та інтелектуальні змагання. Фесенко Л. В. є керівником “кущового” МО вчителів початкових класів по впровадженню передового педагогічного досвіду. Лисенко Л. Б. є інструктором курсів «Інтел».

На базі Медвинської ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено в 2014 – 2015 навчальному році районний семінар вчителів української мови та літератури та майстер – клас для молодих фахівців з англійської мови. Салата В.І. підготувала доповідь, дала відкритий урок у 7 класі «Узагальнення і систематизація вивченого про прислівник». Та провела виховну годину 10 клас усний журнал «Навіки поруч серед земляків. Маруся Богуславка – русокоса». Смоляр Н.М. дала уроки майстер-класу у 3 і 10 класах. В школі проводиться інноваційна робота. Фесенко Л.В., вчитель 2 класу, викладає «Українську мову» за програмою науково-педагогічного проекту «Росток», Винник Н.М., вчитель 4 класу, викладає «Навколишній світ» за програмою науково-педагогічного проекту «Росток». У 4 класі є учень, Мащенко Віталій, який навчається інклюзивно. Марушевська В.А. проводила апробацію підручника «Російська мова» для 3 класу Лапшина І.М, Зорька Н.М..

Сидоренко О.А. провела моніторинг якості підручника з російської мови для 5 класу Корсакова В.О.

Протягом року вчителі виступали з творчими звітами на методоб’єднаннях, брали активну участь в засіданнях педагогічної ради, проводили відкриті уроки, де ділилися своїми здобутками з колегами, написали автореферати, оформили портфоліо. Особливо ефективними виявилися педагогічні ради на тему: «Впровадження комп’ютерних освітніх технологій і систем у навчально-виховний процес», « Раціональна емотивна терапія мислення – ефективний засіб гармонізації відносин суб’єктів навчального процесу», «Проектування інноваційних педагогічних технологій у виховній роботі», «Кваліметричний підхід до вивчення практичного впровадження ІКТ в навчально-виховний процес».

Педагогічний моніторинг свідчить про позитивний вплив методичної діяльності на процес підвищення кваліфікаційного рівня вчителів. Про якість методичної роботи свідчить і результативність проведення днів, тижнів, декад.

Окремим напрямком інноваційної діяльності школи стало впровадження здоров’язберігаючих та здоров’яформуючих технологій у навчально-виховному, особистісно-розвивальному середовищі школи. Цей напрямок представлений позашкільною роботою вчителя фізкультури Феценка В.А. Загальні результати цієї діяльності ще не дуже високі, проте учні школи приймали активну участь в шкільних, районних спортивних змаганнях. Після навчальних занять з задоволенням займаються додатково. Значних успіхів в цьому навчальному році досягли учні і в спорті, зокрема учні 9-11 класів, які нагороджені на загальношкільній лінійці дипломами за досягнення у спорті. Перехідний кубок за зайняте І місце у змаганнях з футболу лишається у 9 класі. Значна увага приділяється оздоровленню дітей, а саме: протягом 2012 року оздоровились 24 учні, в 2013 – 40 учнів оздоровились при шкільному таборі, а також 12 учнів відпочивали по путівках, які виділяла лікарня та 8 учнів із вчителем Ішуніною К.А. відпочивали на морі. В 2014 році в ІІ семестрі лише 2 учні по путівках, які виділяла лікарня. В 2014 році в І семестрі оздоровились 5 учнів (4 в Чайках, 1 в Мошногірї). В 2015 році в ІІ семестрі учні школи не оздоровлювалися. Цією роботою займається педагог-організатор дитячого колективу Ковтун О.А. Слід відзначити роботу соціального педагога Лещової Ю.А., яка давала соціологічну оцінку. Відповідні звіти були представлені на батьківських зборах, класних годинах, адміністративних нарадах, педагогічній раді, але в ІІ семестрі роботу соціального педагога виконувала Кондратюк Т.А. (яка звільнилася в квітні) та практичний психолог Феценко Т.П. Психологічну оцінку класним колективам, окремим учням і відповідні рекомендації надавала практичний психолог Феценко Т.П.

Загальне керівництво методичною роботою здійснювала Методична рада. Саме Методична рада школи ініціювала кардинальні зміни методичної роботи школи, сутність яких полягає в поширенні ІКТ у підході до роботи з учителями.

Методична робота в поточному навчальному році була спрямована на виконання наказів. У школі діяло 2 предметних методичних об’єднань - природничо-математичного циклу та суспільно-гуманітарного циклу, вчителів початкових класів, творча група і об’єднання класних керівників. Їх робота була спрямована на мобілізацію зусиль по проведенню науково-дослідної роботи, організацію роботи з творчо обдарованими учнями, допомогу молодим учителям. Серед кращих слід відзначити методичне об’єднання вчителів суспільно – гуманітарного циклу (керівник Смоляр Н.М.), вчителів природничо-математичного циклу (керівник Чегель Г. Є.), вчителів початкових класів (керівник Фесенко Л.В.). Інтенсивно протягом року працювала школа професійної адаптації малодосвідчених учителів. У складі групи окремими осередками при шкільних методичних об’єднаннях діяли школа молодого вчителя. Діяльність всіх цих методичних осередків сприяла підвищенню педагогічної майстерності вчителів. Особливо відзначимо плідну діяльність в цьому напрямку керівників ШМО вчителів суспільно – гуманітарного циклу – Смоляр Н.М., вчителів природничо-математичного циклу - Чегель Г. Є., вчителів початкових класів – Фесенко Л.В.., наставників – Смоляр Н. М., Салату В.І. Серед методичних заходів особливу педагогічну цінність мали педагогічна рада «Упровадження комп’ютерних освітніх технологій і систем у навчально-виховний процес», семінар-практикум «Активні форми та умови використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі», відбувся круглий стіл із обміну досвідом «Зернини передового досвіду».

Показником ефективності методичної роботи стали результати закінчення навчального року.

Таблиця 1



Рік

Учнів на кінець року

Переведе-но до наступного класу

Випущено зі школи

Нагоро-джено похваль-ними листами

Нагороджено медалями

Кількість свідоцтв особливого зразка

Золоти-ми

Срібними

2008-09

284

212

72

8

2

0

1

2009-10

261

206

55

14

2

--

--

2010-11

242

178

64

12

2

2

1

2011-12

207

162

45

7

-

--

1

2012-13

183

141

42

5

1

-

2

2013-14

175

146

29

4

-

1

1

2014-15

177

134

43

3

-

1

1

В порівнянні з результатами минулих років, результати навчальних досягнень за цей рік можна спостерігати в таблиці 2.





Рік

Високий рівень

% високого рівня

Високий і достатній рівень

% високого і достатнього рівнів

Початковий рівень

% початкового рівня

Середній бал

% відвідування

2010-2011

41

18

165

73

5

2

7,6

86

2011-2012

22

12

117

62

10

5

7,6

88

2012-2013

22

14

112

70

10

12

7,4

86

2013-2014

15

9

105

65

11

7

7

87

2014-15

21

13

102

64

8

5

7,5

88

В цілому основні показники стабільні, збільшилась кількість учнів, які мають високий, достатній рівні, зменшилась кількість учнів початкового рівня. В порівнянні з минулим роком на 1 учня менше отримали похвальні листи, свідоцтво особливого зразка в цьому році отримала одна учениця Ковган Юлія. За особливі успіхи у навчанні Кобиш Марія отримала Срібну медаль.

Зазначимо хорошу результативність участі учнів школи у численних конкурсах: «Кенгуру», «Колосок», «Левеня», «Геліантус», «Бобреня», «Соняшник». В цьому році участь у роботі МАН не приймалася. Що стосується суто методичної роботи, то необхідно продовжити оновлення її структури та змісту. Адже мають місце прояви формалізму у роботі методичних осередків, деякі загальні заходи мають нижчу ефективність, ніж очікувалося. Тому основним напрямком процесу удосконалення методичної роботи повинно стати упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес. Практика роботи також свідчить про необхідність використання інтерактивних, практичних форм та методів методичної роботи. Хоча і проходять педагогічні ради, наради, педагогічні читання, круглі столи з використанням інтерактивних технологій та комп’ютерної техніки, про те ще не всі педагогічні працівники вільно можуть використовувати в своїй роботі новітні технології.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал