Програма гуртка флористика та фітодизайн інтер'єру пояснювальна записка



Сторінка1/7
Дата конвертації12.04.2017
Розмір0.77 Mb.
ТипПояснювальна записка
  1   2   3   4   5   6   7









































ПРОГРАМА ГУРТКА ФЛОРИСТИКА ТА ФІТОДИЗАЙН ІНТЕР'ЄРУ
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

З глибокої давнини природа була стимулом для творчості у всіх видах і жанрах


мистецтва. Рослини надихали скульпторів, художників, архітекторів. Однак, жодний вид мистецтва не пов'язаний так тісно зі світом природи, як флористика та фітодизайн. Передаючи в композиції життя природи в її динаміці та багатогранній красі, людина глибше пізнає світ природи, відкриває його закони, пробуджує почуття любові та бережливого ставлення до природи, розкриває свої художні здібності та смаки.
Зв'язок мистецтва й природи є ефективним засобом виховання та розвитку особистості. Використати можливості природи і мистецтва для розвитку та професійного самовизначення учнівської молоді покликаний гурток «Флористика та фітодизайн інтер'єру».
Мета та завдання гуртка:




  • опанування практичними уміннями та навичками флористики та фітодизайну;

  • розвиток техніки створення флористичних об'єктів;




  • формування ставлення школярів до природи рідного краю, історії та традицій українського народу;







  • розвиток пізнавального інтересу, творчих здібностей;




  • створення середовища для саморозвитку, самореалізації, соціалізації та професійного самовизначення учнів;




  • здобуття допрофесійної освіти.

Програма гуртка «Флористика та фітодизайн інтер'єру» пройшла апробацію впродовж 2004 — 2012 років. Розрахована програма на два роки навчання учнів основної та старшої школи у кількісному складі 10-12 учнів.


Перший рік навчання (216 годин) передбачає знайомство гуртківців з історією флористики, засвоєння основних понять флористики та фітодизайну, вивчення матеріалів та обладнання, що використовується у флористиці, опанування прийомів збереження природного матеріалу та виготовлення флористичних об'єктів.
Впродовж другого року (216 годин) учні набувають техніки конструювання складних букетів та композицій з живих та засушених рослин, вчаться застосовувати елементи фітодизайну для оформлення інтер'єрів, набувають умінь зовнішнього квітково-декоративного оформлення. Формування спеціальних умінь та навичок здійснюється на практичних заняттях, кількість яких значно перевищує теоретичні заняття.
Програмою передбачені екскурсії з метою профорієнтації учнів до салонів-магазинів, квіткових магазинів, ботанічних садів, музеїв, виставок, а також зустрічі з фахівцями.
Основними формами навчання є: практичні роботи, лекції, екскурсії, зустрічі з фахівцями, проектна діяльність, конкурси, виставки.
Для отримання допрофесійної освіти та відповідного документу учні проходять допрофесійне стажування за місцем навчання з метою удосконалення набутих практичних вмінь та навичок.
За відсутності умов для проходження допрофесійного стажування за місцем навчання, учні можуть проходити стажування в інших установах де є відповідні умови, попередньо уклавши з ними договір.
Прогнозований результат та методи його діагностики.
1
Результатом реалізації програми є досягнення мети та завдань програми:


  • розширення знань про рослинний світ, види квіткового аранжування та фітодизайну;

  • розвиток пізнавальних інтересів, творчих нахилів та здібностей учнів;




  • виховання в учнів дбайливого ставлення до природи, рідного краю, естетичного та художнього смаку;




  • оволодіння допрофесійною освітою.

Основними формами і методами діагностики прогнозованих результатів є:
написання рефератів, усне і письмове опитування, складання проектів озеленення та фітодизайну, виготовлення букетів і композицій на різну тематику, організація виставок і конкурсів з нагоди свят.
Контроль отриманих результатів: перевірка засвоєння практичних умінь, опитування, тестування, виготовлення залікових робіт, участь у конкурсах, виставках.
Критерії атестації на отримання свідоцтва про позашкільну освіту: підсумкова атестація, тестування, залік, екзамен.
Учні повинні засвоїти такі поняття та терміни: аранжування, букет, вінок, гірлянда, дизайнер, ескіз, «засніження» рослин, засушування, ікебана, каркас, кендзан, композиція, консервування рослин, кошик, ландшафт, моріба-на, нагіїре, озеленення, оскелечування, панно, печворк, проект, рікка, сейка, сухоцвіти, фіто композиція, флористика.
Основні засоби навчання:
прилади: плитка електрична, утюг, клеєвий пістолет; обладнання спеціалізоване: декоративні горщики для квітів, ємкості для практичних
робіт, вази (різних форм), декоративні плошки, аксесуари для аранжування; інструменти: секатор, ножиці побутові, плоскогубці, кусачки, шило, пінцет, голки,
ножі, садові ножиці, молоток, рамки кендзан, цвяхи, підставки, кошики; матеріали: клей, нитки, фарби, стрічка, тканина, фурнітура, дріт, креп-папір, пір'я,
папір, ватман, скоч, анкор, тейп-стрічка, оазис, декор, свічки, сизаль, живі квіти та пагони рослин.
Перший рік навчання Навчально-тематичний план







Кількість годин







Назва розділу













теоретичні

практичні







п/п

разом







заняття

заняття



















Вступ

6

0

6






















1.

Історія флористики

9

3

12






















2.

Матеріали і обладнання флориста.

6

6

12




Інструктаж з техніки безпеки.



















3.

Збереження та обробка зрізаного природно-

9

15

24




го матеріалу



















4.

Основні стилі європейської школи

18

30

48




флористики



















5.

Новорічні та різдвяні композиції

9

27

36






















6.

Японська школа флористики — Ікебана

6

21

27






















7.

Українська символіка у флористиці

12

18

30






















8.

Основи екодизайну

6

9

15





















2


9.

Узагальнення

3

6

9



















Всього:

81

135

216

















Поділіться з Вашими друзьями:

  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал