Профорієнтаційний тренінг «Назустріч майбутньому» (9-11 класи) Мета



Скачати 141.35 Kb.
Дата конвертації22.01.2017
Розмір141.35 Kb.
Профорієнтаційний тренінг «Назустріч майбутньому» (9-11 класи)
Мета: привернути увагу учнів до питання важливості вибору професії, вчити бачити свої реальні перспективи і можливості, нести особисту відповідальність за своє майбутнє, розвивати вміння планувати і досягати професійних цілей, раціонально використовувати час.

Обладнання: мультимедійний проектор, папір А4, роздруківки рис характеру для кожного учасника, конверти з назвами команд.

Приміщення, в якому проходить заняття, готують заздалегідь. Столи розташовані таким чином, щоб утворилось три команди. Учні самостійно обирають місце за будь-яким столом.




Хід заняття

Ведучий: Доброго дня! Рада вітати всіх вас на нашому занятті «На зустріч майбутньому».

Все менше часу залишається до здійснення вашої головної мрії – закінчити школу і поринути у самостійне, доросле життя. Чим менше часу залишається – тим більше тривог викликає думка про вибір своєї сфери професійної діяльності.

Саме від правильного вибору професії залежить усе подальше життя людини.

Тому сьогодні ми:

1. Допоможемо вам поглянути на себе очима інших людей.

2. Навчимо вас бачити свої реальні перспективи і можливості.

3. Навчимо планувати і досягати професійних цілей.

4. Навчимо раціонально використовувати час.

То ж ми починаємо. Для початку скажіть, як ви думаєте, чому вас розділили на команди. Для чого це потрібно? (для того, щоб ви вчилися прислухатись до думки інших людей, які працюють з вами над однією справою, вміли пробачати недоліки і прорахунки оточуючих, вміли налагоджувати контакти з людьми, які можливо вам неприємні. Кожна команда це міні-колектив, від участі кожного залежить позитивний результат усієї команди).


1. Вправа «Як розпорядитись своїм життям»

Мета: навчити учасників визначати власні духовні цінності,вплив духовних цінностей на своє життя»

Хід вправи:На початку гри кожному учаснику роздається по 10 папірців на яких вони пишуть своє ім’я. Потім наголосити що перед кожним стане вибір «витратити чи заощадити свої папірці. Правила гри не дозволяють купувати два товари, або щось одне або нічого. Не можна повертатися до попередньої групи товарів. Потім тренер пропонує групу товарів хто бажає придбати відає певну кількість папірців і отримує «сертифікат» того що придбав.

Обговорення.

Запитання учням: Чи задоволені вони своїми купленими товарами?

Чи бажали б ви повернутись назад і купити ще щось?

Чи обміняли б ви свою покупку на іншу?


3. Вправа «Ми знаємо професії»

Кожній команді протягом хвилини необхідно записати якомога більше назв професій. Команди по черзі називають одну професію (повторювати названі професії не можна). Команда, яка не змогла назвати професію, вибуває з гри.

(Ведучі уважно слухають відповіді учнів і потім роблять висновки, в залежності від результатів гри. Добре, якщо учні називають більше професій, які не пов’язані з роботою у навчально-виховному комплексі).

Професії ви знаєте добре. Тож перейдемо до самого важливого, що допоможе вам зробити правильний вибір, який задовольнить усі ваші вимоги.

Одна з команд зауважила, що під час вибору професії необхідно звернути увагу на свої індивідуальні особливості. Що ми називаємо індивідуальними особливостями людини? (інтелектуальні, фізичні і психологічні особливості).

Розвиток своїх інтелектуальних і фізичних можливостей ви знаєте. Зараз кожен з вас спробує визначити певні психологічні риси характеру, які допоможуть вам у виборі професії в подальшому у здійснені своїх професійних обов’язків.


4. Вправа «Гра в лотерею «або «Рука долі» (10 хв.).

Мета: показати учасникам наслідки випадкового вибору професії; дати зрозуміти необхідність активних дій щодо вибору професії.

Обладнання: картки, авторучки.

Інструкція учасникам:

Вам потрібно на маленьких аркушах паперу записати професію, або вид діяльності, якими ви хотіли б займатися протягом життя. Запишіть від 1 до 3. Потім ми перемішуємо всі картки і кожен витягує випадково одну (як лотерейний квиток). Потім обговорюємо результати.



Обговорення:

Кожен учасник витягує із скриньки випадково одну картку з назвою професії.

Тренер просить піднятися тих учасників групи, хто витягнув картки з професією, яку ж сам і обирав (записав на картці). Як правило, таких учасників небагато (1-2 людини), а можливо, що взагалі таких людей не буде.

Тренер просить групу підрахувати відсоток тих, кому пощастило, кому доля подарувала щасливий випадок.



Рефлексія:

Що ви відчули, коли витягнули те, що записували?

Що відчули, коли витягли те, що вам не до вподоби.

Профорієнтаційна гра «Вгадай професію» (10 хв.)

У мішечку знаходяться різноманітні предмети (окуляри, вилка, телефон…) учні достають предмет і потім пояснюють до якої професії цей предмет можна віднести.



Зодіакальний гороскоп професій

Як варіант, на сьогоднішній день, можна вибрати професію за гороскопом, тобто по знаках Зодіаку. Дотримуючись порад зірок, можна, наприклад, не тільки вибрати собі одяг, парфуми або правильно побудувати відносини з близькою людиною, але й обрати професію. Зараз поговоримо про те, що радять астрологи кожному знаку Зодіаку.



Овен (21 березня - 20 квітня)

Має схильність до керівництва, успішно працює в галузі юриспруденції, хірургії і військової справи. Інтелектуальний знак. Більшість Овнів - обдаровані оратори і письменники. Можуть знайти застосування в журналістиці, на радіо і телебаченні. Не люблять одноманітності та монотонності.



Телець (21 квітня -21 травня)

Прагне до матеріального забезпечення і творчого самовираження. Тельці - прекрасні актори і музиканти, методичні та терплячі бізнесмени. Колеги їх поважають і цінують. Представники цього знаку відмінно справляються з розрахунками. Часто віддають перевагу сільськогосподарської професії.



Близнюки (22 травня -21 червня)

Люблять поєднання інтелекту та швидкості реакції. Чудові кравці, дантисти і ювеліри. Схильні до мистецтва, поезії і мовам. Успішно працюють у сфері торгівлі. Не виносять критики. Близнюки винахідливі, а також фонтанують ідеями.



Рак (22 червня - 22 липня)

Чудові кулінари, декоратори, дизайнери інтер'єрів, а так само педагоги. Їм подобається працювати з дітьми. Працьовиті й акуратні. Раки володіють творчим підходом до роботи. Найчастіше обирають ту роботу, яка приносить задоволення і радість.



Лев (23 липня -. 23 серпня)

Знак, який жадає поклоніння і любові. Заради цього Леви готові неймовірно багато працювати. Обожнюють театр. Все, що роблять люди даного знаку, просякнуте творчістю й оригінальністю. Їм підходить організаторська і суспільна діяльність.



Діва (24 серпня - 23 вересня)

Пунктуальні, завжди тверезо мислять. Воліють редакторську та дослідницьку роботу. Уважні, добрі доктора, фармацевти, вчителі. Діви дуже відповідальні. Володіють критичним складом розуму, акуратністю, точністю, а так само сумлінністю.



Терези (24 вересня - 23 жовтня)

Відмінні адвокати, дипломати, церковники. Прагнуть до гармонії та світу. Серед Терезів багато художників, артистів. Як правило, віддають перевагу праву. Легко ладнають з людьми, але при цьому не допускають нервозності й бруду.



Скорпіон (24 жовтня - 22 листопада)

Люди даного знаку Зодіаку люблять роботу, яка вимагає складності, багато уяви, сил, волі і мужності. Тонкі психологи і відмінні хірурги. Часто працюють в технічних, фізичних, хімічних лабораторіях. Успішні спортсмени. Наполегливі і працелюбні.



Стрілець (23 листопада - 21 грудня)

Інтелігентні, врівноважені, глибокі люди. Прекрасні мислителі і філософи. Вибирають професію ветеринара, церковника, лектора. Стрільці волелюбні. Обожнюють подорожувати і часто міняти місце проживання.



Козеріг (22 грудня - 20 січня)

Представники цього знаку ґрунтовні й завзяті у житті. Чітко рухаються до поставленої мети. Козероги - старанні й акуратні бізнесмени, ремісники, архітектори, а також інженери. Мають схильність до фінансової сфери діяльності. Успішні, скрупульозні і безкомпромісні.



Водолій (21 січня -19 лютого)

Люди - генії. Їм підвладна будь-яка професія. Вони наділені артистичним талантом, гарним смаком, магнетичним тяжінням. У роботі уникають монотонності і рутини. Щасливі в політичній, науковій і громадській діяльності.



Риби (20 лютого - 20 березня)

Практичні і цілеспрямовані, артистичні, містичні й мрійливі. Більшість людей цього знаку Зодіаку належать мистецтву. Мають дивну інтуїцію, життєве розумінням. Прекрасні громадські діячі, викладачі, психіатри, лікарі.


Обговорення

«Найпопулярніші та найсучасніші професії»

Промоутер. Наприклад, діджеїв у нас вистачає, а спеціалістів, які можуть зробити популярним клуб або організувати більше двох концертів на місяць, поки можна перерахувати на пальцях.

Арт-консалтинг – це професійні консультації з образотворчого мистецтва. Можна збирати колекцію для банку, нафтової компанії або окремої заможної людини. В останньому випадку арт-консультант – щось середнє між дизайнером, архітектором і арт-дилером. Вже виникло нове покоління арт-консультантів, які навіть відкривають галереї. В ідеального спецiалiста має бути кандидатський ступінь і досвід роботи у великому музеї.

Агент зірки – людина, яка представляє інтереси знаменитості. Саме за ним бігає преса, домовляючись про інтерв’ю, йому дзвонять організатори концертів або зйомок. Для вдалої кар’єри агентові необхідно знати, як працюють засоби масової інформації, і бути знайомим з основними „акулами” журналістського світу, тому досвід роботи у пресі йому не завадить.

Креативний директор - Це мрія випускників усіх творчих вишів. Креативні директори потрібні на телеканалах, у рекламних агентствах, пресі і книжкових видавництвах. Основне завдання цієї людини – придумувати нові образи, нестандартні ідеї та оригінальні ходи.

Бренд-менеджер. Хороший бренд-менеджер зобов’язаний за час своєї роботи вивести доручений йому бренд на абсолютно новий рівень – наприклад, переконати мільйони людей, що перед ними – не звичайний кефір, а багатий полівітамінами і мінералами супердієтичний напій для успішних молодих людей. Бути бренд-менеджером у відомій міжнародній корпорації – почесно і прибутково.

Дієтолог. Особистий дієтолог, так само, як і родинний лікар, повинен знати про вас усе і спілкуватися з вами як мінімум раз на місяць. Також йому мають бути відомі генетичні особливості пацієнта, психологічний стан і шкідливі звички.

Консультант із закупівлі продуктів. Основні функції – знати, в яких постачальників краще придбати продукти. Консультант ресторану зобов’язаний ще й дбати про імідж і спеціалізацію закладу: для італійського ресторану дібрати правильного постачальника макаронів, а для французького – якісного сировара. Приватні клієнти платять консультантам, аби дізнатися, де взяти продукти для алергіків, екологічно чисті або приготовані за особливою технологією.

Грумер. Професія „собачого стиліста” з’явилася на початку 90-х після масового виведення незнаних раніше порід собак, а одночасно – і європейської культури догляду за домашніми тваринами. Грумер необхідний для собак, яких треба часто підстригати (пуделі, тер’єри, шнауцери). Найдорожчі грумери займаються лише виставковими собаками – таких майстрів мало, і записатися до них дуже складно.

Онлайн-рекрутер. Раніше рекрутери шукали людей в газетах, на різних заходах. Зараз більшість вакансій зосередилися на просторах всесвітньої мережі. Претенденти розміщують свої резюме на спеціалізованих сайтах, пишуть про себе в онлайн-журналах, в соціальних мережах. А великі компанії наймають фахівців, щоб шукати нових співробітників в Інтернеті. Онлайн-рекрутери також сьогодні затребувані як аналітики в кадрових і рекрутингових агентствах, де вони проводять загальний моніторинг Інтернет-простору. Цікаво, що онлайн-рекрутер має вміти простежити «історію» людини за її соціальними контактами.

Проектувальник призначеного для користувача інтерфейсу (він же юзабіліті-фахівець або юзабіліті-інженер). Сувора конкуренція змушує виробників програмного забезпечення все більше уваги приділяти зручності користувача при роботі з програмою, тобто ретельніше проектувати її інтерфейс. Раніше у більшості IT-компаній цей дуже важливий і відповідальний етап найчастіше розподіляється між дизайнером і програмістом. Сьогодні розробка інтерфейсу виділяється в окрему спеціалізацію. Професію юзабіліті-інженера можна вважати однією із спеціалізацій інженерної психології та ергономіки. За кордоном ця спеціальність викладається як в психологічних, так і в технічних ВНЗ.

Тестувальник програмного забезпечення. Ці професіонали йдуть слідами програмістів, вишукуючи помилки і недоробки в комп'ютерних програмах. Їх головне завдання – поліпшити програмне забезпечення. Тут необхідні допитливий розум і винахідливість – інакше не здогадаєшся, де таяться проблемні місця. Так, наприклад, за деякими даними, в «Microsoft» на одного програміста доводиться два тестувальники.

Блогер (він же фахівець з соціальних медіа). Онлайн -письменники, власники мережевих щоденників можуть «працювати на дядька», ведучи корпоративний Інтернет-журнал, створюючи імідж фірми в мережі, а можуть розкрутити власний ресурс і заробляти за рахунок реклами в ньому. У цій сфері немає жодних вимог до освіти, віку, професії, кваліфікації людини. Головне – уміти грамотно, цікаво писати, знати специфіку онлайн-простору і розуміти, як просувати свій блог або корпоративний ресурс в Інтернеті.

Девелопер — це професійний підприємець, який ініціює і забезпечує реалізацію найкращого з можливих варіантів створення та розвитку об'єктів нерухомості.

Девелопмент нерухомості є різнобічним бізнесом, що охоплює різні види діяльності — від реконструкції та здачі в оренду існуючих будівель до купівлі необробленої землі та продажу поліпшених земельних ділянок. Також він включає організацію фінансування інвестиційного проекту, в тому числі його проектування, будівництво, продаж об'єкта цілком або частинами (самостійно або з залученням раніше перерахованих учасників в якості підрядників і співінвестора).



Копірайтер — людина з творчою натурою, здатна складати оригінальні тексти, музичні заставки і крупніші твори різного стилю, характеру і метражу. Багато копірайтерів мають досвід написання сценаріїв. Обов'язки копірайтера можна порівняти з обов'язками кореспондента: до них відноситься, наприклад, написання статей рекламного характеру. Також копірайтер бере участь в розробці іміджу фірми, включаючи назву, слоган, рекламні матеріали. Копірайтер повинен орієнтуватися в області авторських прав на музичні і літературні твори. Зазвичай творча група рекламістів, що працює над проектом, складається з копірайтера і редактора (дизайнера, художника). Мета копірайтера — створити рекламу, яка принесла б рекламодавцеві максимальний прибуток. Кожен копірайтер, крім створення рекламного тексту, повинен піклуватися і про його просування. Створення і розширення клієнтської бази — теж завдання копірайтера. Важливий момент — уміння спілкуватися з клієнтами, нерідко дуже вередливими. Також слід мати жваве перо, уяву і інтуїцію.

Професія, яка робить перші кроки на вітчизняному ринку праці, але має хороші перспективи, - коучер (від англ. сoaching — наставництво). Так називають особистого тренера, консультанта генерального директора фірми.


Проводить психологічні тренінги для керівників і персоналу компанії.
Перелік професійних обов'язків цього спеціаліста виглядає більше ніж серйозно.

І, дійсно, коучери - це еліта. Коучер, як правило, є фахівцем, що працює на замовлення. Термін його роботи в одній компанії рідко перевищує 3-6 місяців.

Але за цей час йому доводиться працювати дійсно "у поті чола".
Класична ситуація, у якій вдаються до професіоналізму коучерів виглядає приблизно так: прибуток підприємства різко знизився, і керівники точно знають, що це пов'язано не з підступами конкурентів, а з якимись збоями і проблемами у роботі персоналу. Коучер повинен провести розмови з керівним складом, звичайними працівниками, можливо, організувати моніторинг і на підставі зібраної інформації розробити стратегію вирішення проблеми: звільнення, когось заохотити, провести спеціальні тренінги, а в разі крайньої необхідності - навіть повністю замінити персонал. Кваліфікований коучер має бути відмінним психологом, орієнтуватися в бізнес-процесах і сфері діяльності компанії, повинен мати чітке уявлення про роботу менеджера з персоналу. Якщо ви володієте цими рисами, у вас є усі шанси стати бізнесом-консультантом.
На сьогоднішній день традиційними професіями для України є шахтарі - на Сході і ремісники - на Заході. Проте в країні сьогодні зустрічаються і більш цікаві спеціальності.

«Найрідкісніші професії»

Так, портал rabota.ua склав рейтинг найрідкісніших професій, які реально існують на ринку праці.



Футуролог. На відміну від синоптика, прогнози цього фахівця коштують значно дорожче - як, утім, і його помилки. Таких "оракулів" компанії наймають, щоб прорахувати можливі бізнес-ризики. І якщо надана ними аналітика дає реальні результати, то й реальна зарплата футуролога може скласти близько 10 тис. грн.

Кавіст. Особа, яка знається на елітному алкоголі. Обов'язки: вміти підібрати алкоголь на будь-який смак і колір, враховуючи ситуацію і привід. Наймають їх переважно магазини, які спеціалізуються на продажі дорогого алкоголю, і ресторани. Зарплати відповідають елітності закладу, але не менше 3 тис. грн.

Тітестер - ще один дегустатор, але на цей раз не міцних, а просто гарячих напоїв - конкретно чаю. Досвідчений фахівець (приблизно п'ять років навчання + ще стільки ж на практику) в змозі розрізнити до декількох тисяч смакових відтінків.

Нюх і смакові рецептори таких спеців цінуються на вагу золота. Тому їх господарі ведуть здоровий спосіб життя, компенсуючи відсутність надмірностей хорошою зарплатою: від 2 тис. грн., якщо йдеться про представника в солідному торговому центрі або чайній фірмі, і від 2 тис. дол., коли мова заходить про розробника нових чайних смаків.



Постижер - фахівець з накладного волосяного покриву: не тільки перук і шиньйонів, але й вусів із бакенбардами. Мова, звичайно, йде не про дешеві імітації зі штучного волосся, які можна знайти на ринку. Постижери працюють індивідуально і на замовлення, витрачаючи на невелику перуку не менше двох місяців праці. І коштувати така перука буде не менше 5 тис. грн.
Підведення підсумків:

Ведучий: В даному випадку ми можемо зробити лише один висновок: «на долю надійся, але й сам не сиди». Потрібно більш свідомо підходити до вибору професії.

Правильний вибір професії дозволить повністю реалізувати потенціал людини, уникнути розчарувань і невпевненості в собі та в своєму майбутньому. Вибір вважається правильним коли:

- майбутня робота буде приносити радість, а не розчарування;

- людина володіє певними якостями, які необхідні для цієї роботи – інтелектуальними, фізичними, психологічними;

- професія користується попитом на ринку праці.

Ці умови можна уявити у вигляді трьох концентрів – «хочу»,. «можу», «потрібно».

1. Бажання, можливості самої людини і запити ринку праці далекі один від одного. В даному випадку людина не стане професіоналом, а його праця на буде користуватися попитом.

2. Бажання. Можливості і запити ринку праці перетинаються, хоча і не співпадають. Можна прогнозувати більшу професійну успішність, ніж в першому випадку.



3. Всі фактори співпадають. Можна впевнено говорити про те, що людина буде отримувати задоволення від своєї роботи, буде робити її краще, ніж інші і завжди буде користуватися попитом.

Все починається саме з «ХОЧУ». Бажання породжує мрію. Але основним є перетворення мрії в ціль.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал