Пригоди тома сойєра



Скачати 44.31 Kb.
Дата конвертації27.04.2017
Розмір44.31 Kb.
5 клас. Світова література.

МАРК ТВЕН ”ПРИГОДИ ТОМА СОЙЄРА”.

ГЕРОЇ ПОВІСТІ -ТОМ СОЙЄР І ГЕКЛЬБЕРРІ ФІНН.

Мета :допомогти учням усвідомити істини, що утверджує автор через образи своїх

героїв, розвивати навички характеристики героїв, виховувати почуття

відповідальності за свої вчинки і за їх наслідки, прагнення до самовиховання та

самовдосконалення.



Обладнання: портрет Марка Твена, ілюстративний матеріал.
Старый друг лучше новых двух.

Русская пословица.



Хід урока

І. Мотивація навчальної діяльності.

Так уже склалося, що людині в житті часто доводиться робити вибір між добром

і злом, правдою та неправдою, сміливістю та боягузством. Байдужість та замовчування нерідко схиляють шальки терезів у бік неправди, несправедливості.

Тому Сойєру і його товаришам також не раз доводилось робити вибір. І необхідно

визнати,- чинили вони найчастіше сміливо, благородно, перемагаючи власні образи та страх, виявляючись справжніми друзями. Ось саме про це ми й вестимо на уроці розмову.


  • Оголошення теми та мети уроку


III. Перевірка домашнього завдання
Вибіркова перевірка міні-творів “Мій улюблений герой повісті”.
IV.Сприйняття й засвоєння нового матеріалу

  • Про кого ці слова:

Він завжди шука пригоди

Дуже хитрий та сміливий

Але все ж не любить вчитись.

Має подругу він Беккі,

Тітку Поллі замість мами.

Брата Сіда — в покарання,

Гека — друга — в нагороду.

Здогадайся, хто цей хлопчик,

Що завжди шука пригоди?
Так, це про тома Сойєра мова. Про людину, як ви знаєте, судять за її вчинками. Тому зараз простежимо за поведінкою головногогероя повісті.


Сіда

2) Том сам собі дає характеристику.

Чим пояснити, що характеристика досить різна?


  • Складання грона “Том Сойєр” (біля дошки). Діти — в зошитах.

  • Слово вчителя

Том — веселий, життєрадісний, жвавий, кмітливий хлопчик. Він нудьгує в школі, бо уроки нецікаві, але з великим задоволенням, пильно і жадібно вдивляється в навколишній світ. Добрий, щирий, відвертий, совісний, він ненавидить фальш, брехню дорослих. Том — вірний друг, справжній лицар, великий фантазер. В оточенні Тома є люди, що ненавидять його, заздрять йому, ал є й такі, що прихильно ставляться до хлопчика, пробачають йому бешкети, бо за ними бачать його непосидючість, жадобу діяти, доброту, людяність, мужність, чесність — найкращі й найцінніші риси. У такої людини, як Том, просто не може не бути справнього друга, адже він на це заслуговує. Тож давайте вияснимо, хто найкращий друг Тома, що сприяло дружбі хлопчиків.

  • Відгадайте, про кого мова.

  • Він кров'ю підписав присягу

  • Боявся духа померлого індіанця Джо

  • Вистежив грабіжників

  • Лягав спати коли хотів

  • Усі діти заздрили йому

  • Заповни анкету

Родина — син п'яниці

Матеріальний стан — злидар

Риси характеру — щирий, відвертий, сміливий, негативно ставиться до будь-яких правил, усього зразкового, над усе цінує свободу. Лінивий бешкетник.

Ставлення інших героїв — діти люблять, дорослі ставляться вороже.

Ставлення Тома — його цікавив сам Гек.


  • Словникова робота

Відщепенець — 1) той, то відірвався від певного суспільного середовища;

2) викинутий середовищем.




  • Бесіда. -Хто називав Гека “юним відщепенцем”?(дорослі )

-У якому значенні слово “відщепенець” вжито в тексті ? ( в другому,

його викинуло середовище, визначивши чужим).

-Нероба, безпритульник, волоцюга. Хто так називає Гека? (тітка Поллі,

інші матері).

-Для кого Гек є “ романтичним обідранцем “ і чому? ( для Тома )

-Чому автор не змальовує рис обличчя Гека , а докладно подає його

зовнішній вигляд? ( натягнувши на себе лахміття, Гек кидає виклик

містечку.)

- У чому Том схожий на Гека ?

-Як ви вважаєте, образи Тома і Гека протиставлені чи зіставлені?

(Автор зіставляє своїх героїв, у них все схоже, крім свободи)

- Що для хлопців найважливіше, найцінніше? (свобода, гра,таємниці,

пригоди).

- Ми вже звикли до того, що Том у стосунках з усіма хлопцями прагне бути

лідером. Хто головний у стосунках хлопців.

(Вони рівні. Взаємоповага і довіра)

- Які епізоди з пригод Тома і Гека вам запам'ятались?

- Чи залишився Гек Фінн назавжди для городян відщепенцем і волоцюгою.?

(врятував життя вдові Дуглас і став героєм)

- За якої умови Гек повернувся до вдови Дуглас із “діжки”? (Том попередив: не

повернешся, не візьму до розвідки)


  • Підсумок

Розкриваючи загадку дружби Тома Сойєра та Гекльбері Фінна, М. Твен подав нам головні цінності життя дітей. Це дружба, порядність, добро, гра, пригоди, здатність прийти на допомогу, свобода.

- Чи згодні ви з епіграфом до нашого уроку?




  • Мікрофон”. Уявний “дім дружби” Тома і Гека.

Дім


справжніх

друзів
повага, прагнення

пригод, весела вдача.

Том - Гек


безкорисливість
Девіз дружби: “Надійність у скрутний час!”


  • Домашнє завдання. Написати міні -твір “Якби моїм другом був Том Сойєр”.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал