Повторення вивченого про іменник



Скачати 50.06 Kb.
Дата конвертації07.01.2017
Розмір50.06 Kb.
Лозівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

f:\вчитель року\картинки\pic_101.jpg

Розробка уроку-ділової гри

з української мови в 6 класі

«Повторення вивченого

про іменник»

c:\users\user\pictures\мамині\pic_117.jpg




Розробила вчитель

української мови

та літератури

Каторож О.Г.

Тема : Повторення вивченого про іменник.

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про іменник як частину мови; удосконалювати орфографічні навички ; розвивати усне і писемне мовлення, увагу, творчі вміння; виховувати моральні якості , готувати учнів до свідомого вибору майбутньої професії.

Тип уроку :урок узагальнення і систематизації знань, умінь та навичок.

Фома проведення уроку: урок - ділова гра.

Засоби навчання : індивідуальні картки, підручник, відео ділової зустрічі, зразки банківських рахунків.

Перебіг уроку

І.Організаційний момент

Психологічна розминка «Комплімент»(прошепочіть сусідові на вушко іменник І або ІІ відміни і визначте його групу)



ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Сьогодні наш урок трохи незвичайний.Уявіть себе на мить бізнесменами-початківцями. Перед вами банківські рахунки.Ви можете поповнити їх під час нашої ділової гри з теми «Іменник», яку зараз вивчаємо.


Для підприємницької діяльності треба мати, звичайно, початковий капітал. Який він у вас?Ваш капітал - це знання, які ви набули в процесі вивчення рідної мови з першого класу по сьогоднішній день.

А сьогодні і на наступних уроках ми будемо поглиблювати набуті знання. Отже, ваш початковий капітал буде збільшуватися.

В сучасних економічних умовах, відносинах підприємницька діяльність попри все інше має базуватися на взаєморозумінні партнерів, чесності.Кожен із вас сьогодні, виступаючи у ролі підприємця-початківця, теж повинен свідомо і чесно оцінювати свої знання, можливості, удосконалювати орфографічні навички, розвивати творчі вміння.

За кожне правильно виконане завдання ви можете отримати відповідну кількість балів, в результаті, збільшити початковий капітал.

Хто може дати повну відповідь на поставлене питання виставляє 2 бали у банківський рахунок, неповну — І бал, часткову — 0 балів.

Але перш ніж збагачуватися, треба звернути увагу на пам'ятку бізнесмена-початківця (запис на дошці)



  1. Насамперед досконало вивчіть справу.

  2. Виховуйте в собі найкращі людські риси.

  3. Учіться грамотно спілкуватись.

  4. Коли станете багатими, не забувайте своїх батьків, своє село, де народилися, школу, в якій вчилися.

ІІІ. Виконання системи завдань на основі вивченого матеріалу про іменник.Перший етап ділової гри - "Старт"

Робота з картками ( Додаток № 1)

Завдання:заповніть лакуни в реченнях.

Іменник - _______ частина мови. Змінюється за ________. Серед інших родів, лише іменник має _______ рід. Власні назви пишемо з _______ букви. Конкретні іменники називають поняття, предмети, що сприймаються ________. Збірні мають завжди форму ______. Іменники у формі_______ відмінка в реченнях виступають звертаннями.



Другий етап ділової гри "Вчимося спілкуватися"

Займаючись підприємницькою діяльністю, треба добре знати тих людей, з ким постійно співпрацюєте, бо без успішного партнерства, успіх вашої діяльності неможливий.



Робота в парах.

Завдання:скласти діалог із використанням імен по батькові та слів ввічливості.

Третій етап ділової гри«Людські чесноти»

Кожна людина , де б вона не працювала, повинна зберігати в собі людські цінності, чесноти.



Завдання. Із вірша виписати іменники ІІІ відміни( Додаток №2)

Людські чесноти: правда, вірність, доброта-

З лиця землі зникають невблаганно,

Немов стирає їх чиясь важка рука,

Оповиває їх густим, липким туманом.

Нема й любові у людських серцях

І милосердя вже давно забуто.

Лиш гіркота полину у слівцях.

Здається, що усе добро у кайдани закуто

Я закликаю! Схаменіться, люди,

Задумайтеся про своє життя.

Ще трохи – гряне грім і пізно буде:

Не буде в світлий край вже вороття.

Не знатимуть ні діти, ані внуки,

Що то таке у злагоді і мирі жить.

Не прирікайте їх на гіркі муки

І не змарнуйте цю останню світлу мить…

Завдання.Із іменників III відміни – назв людських чеснот - утворіть асоціативний кущ .

Четвертий етап ділової гри « Редакційний кошик»

У підприємця, який бажає мати успіх, вся документація повинна вестися зразково, без помилок, неточностей.

(Додаток№3)

Завдання.З дужок виберіть і запишіть правильний відповідник.

1. Мені потрібні (наступні, такі, слідуючі) документи.2. Необхідно подати ( витяг, виписку) з листа. 3. Відбулося ( подальше, наступне, дальше) ознайомлення з матеріалами.4. Залиште, будь ласка, номер свого ( робочого, службового) телефону. 5. Це стало наслідком ( дії, діяльності) технічних засобів. 6. Учора ( дали розрахунок новому працівникові, розрахували нового працівника).



П’ятий етап ділової гри « Знайди потрібне слово»

Робота бізнесмена дуже часто вимагає поїздок за кордон .А тому ви повинні бути завжди готові швидко підібрати потрібне слово , пов’язане з назвами – незмінюваними іменниками

( Додаток №4)

Завдання .До незмінюваного іменника добрати з дужок прикметник-означення. Утворені словосполучення запишіть.

1.(Смачний, смачне) капучино.

2.(Просторий, просторе) фойє.

3.( Шумний, шумне) Чикаго.

4.(Глибока, глибокий) Міссісіпі.

5.(Високий, висока) Кіліманджаро.

6.(Це, цей) Онтаріо.

Шостий етап ділової гри творчий.

Четвертий пункт пам'ятки підприємця-початківця говорить, що коли ви станете багатими, маєте залишатися просто людьми, не забувати своїх батьків, своє село, де народилися, школу, в якій вчилися.



Криниця при дорозі край села,
І журавель нахилений над нею.
Куди б мене дорога не вела,
Думки мої із рідною землею.
Бо тут мій дім, і тут моя земля.
Бо тут священні предківські могили,
Душа моя не прожила б і дня
Без тих країв, які мене зростили.

Завдання .Скласти твір-мініатюру «Якби я став бізнесменом».

ІV. Підсумок уроку

Уявіть , що ви молоді бізнесмени - початківці. Для розквіту вашої справи необхідно зробити рекламу вашого бізнесу. Форма представлення –довільна. Обов’язковою умовою є використання в тексті іменників ІІ відміни чоловічого роду.V. Домашнє завдання.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал