Повідомлення щодо зловживання адміністративним ресурсом та підкупу виборців. Приклади, описані у звіті, дають можливість визначити передвиборчі тенденції, але не є вичерпним переліком фактів, зафіксованих організацією



Сторінка1/4
Дата конвертації24.04.2017
Розмір0.63 Mb.
ТипПовідомлення
  1   2   3   4


+38 044 286 26 70

www.opora.org.ua








ТРЕТІЙ ЗВІТ

за результатами загальнонаціонального спостереження,

парламентські вибори – 2012 року


ОПОРА продовжує практику оприлюднення щомісячних підсумків моніторингу передвиборчої ситуації в регіонах України. Організація проаналізувала зміст агітаційної кампанії партій та кандидатів, дослідила повідомлення щодо зловживання адміністративним ресурсом та підкупу виборців. Приклади, описані у звіті, дають можливість визначити передвиборчі тенденції, але не є вичерпним переліком фактів, зафіксованих організацією.
Громадське спостереження ОПОРИ – це тип активної діяльності мережі, спрямований на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, а також на запобігання порушенням через тотальний громадський контроль. Професійний моніторинг всіх етапів виборів здійснює опосередкований вплив на якість кампанії. Шляхом збору та поширення інформації серед цільової аудиторії, формується громадська думка всередині країни та за її межами. В стратегічній перспективі громадське спостереження фокусується на покращення системи виборів та окремих процедур. У 2012 році під час виборів народних депутатів України до ВРУ мережа ОПОРА реалізує масштабну кампанію довготермінового та короткотермінового спостереження, організує статистичний підрахунок голосів щодо результатів голосування за пропорційною складовою виборчої системи на основі репрезентативної вибірки, забезпечить 100% покриття дільниць своїми спостерігачами в окремих одномандатних мажоритарних виборчих округах. У рамках довготермінового спостереження в кожному з 225 округів працюватимуть спостерігачі ОПОРИ, а в день виборів до них приєднається ще 3 500 активістів. Організація використовуватиме новітні засоби поширення інформації щодо результатів спостереження, серед яких інфографіка та інтерактивні карти.
На даному етапі кампанії громадського моніторингу, за перебігом виборчого процесу слідкує 24 обласних координторів, 2-є в АР Крим та місті Києві. З 30 липня, коли офіційно розпочнеться вибори народних депутатів, їх чисельність збільшиться до 251.


ЗМІСТ
РЕЗЮМЕ ……..……………………………............................................................................................................................... 3

ТЕНДЕНЦІЇ КАМПАНІЇ ТА ВИСНОВКИ – ЧЕРВЕНЬ 2012……....................................................................... 4

РЕКОМЕНДАЦІЇ ................................................................................................................................................................. 5

1. АКТИВНІСТЬ ПОТЕНЦІЙНИХ КАНДИДАТІВ…............................................................................................... 7

2. ДОВИБОРЧА АКТИВНІСТЬ ПОТЕНЦІЙНИХ КАНДИДАТІВ................................................................... 12

3. ПЕРЕДВИБОРЧА БЛАГОДІЙНІСТЬ ТА ПІДКУП ВИБОРЦІВ.................................................................. 15

4. УЧАСТЬ У ДОВИБОРЧІЙ КАМПАНІЇ ЧИНОВНИКІВ ТА ВИКОРИСТАННЯ БЮДЖЕТНИХ ІНІЦІАТИВ ДЛЯ АГІТАЦІЇ........................................................................................................................................... 20

5. РЕГІОНАЛЬНІ КОНФЛІКТИ ПОВ’ЯЗАНІ ЗІ СТАРТОМ ВИБОРЧОЇ КАМПАНІЇ............................. 23

6. ВИКОРИСТАННЯ ТЕМИ ЄВРО-2012 З АГІТАЦІЙНОЮ МЕТОЮ……………………............................ 28


РЕЗЮМЕ

Майбутні парламентські вибори визначатимуть порядок денний євроінтеграційних перспектив держави Україна на найближчі 10 років. За оцінками місій спостереження, висновки яких грунтуватимуться не тільки на основі національного виборчого законодавства, а й загальновизнаних міжнародних стандартів, буде сформовано міжнародну громадську думку. Важливим фактором, який повинен забезпечити максимальну об’єктивність щодо рівня демократичності, прозорості та конкурентності, рівних можливостей кандидатів під час виборів є довготерміновий моніторинг, який охоплює весь період фактичної кампанії.

Особливістю цього етапу виборів є те, що потенційні кандидати та партії здійснюють агітаційну діяльність, організовують вартісні заходи та витрачають кошти, джерела надходжень яких залишаються в тіні. Крім того, трендом кампанії є масова політична благодійність, яка має всі ознаки передвиборчого підкупу. Втім, до формальної дати початку замагань (30 липня 2012 року) будь-які порушення визначених законодавством стандартів поведінки кандидатів у виборчому процесі не несуть за собою правових наслідків. Така ситуація за не досить високого рівня культури серед політичних еліт провокує потенційних кандидатів на те, щоб повністю реалізувати всі інструменти та засоби недобросовісної конкуренції у передвиборчий період.

В умовах економічної кризи держава Україна, Президент, Уряд просувають підвищення соціальних доплат чи тимчасових преференцій (пільги) для значної категорії населення, зокрема, малозабезпечених, пенсіонерів. Показовими є останні рішення щодо виплат компенсацій із державного бюджету громадянам, які втратили заощадження у зв’язку з розпадом Радянського Союзу, чи створення тимчасових робочих місць для соціальних працівників, які працюватимуть із населенням у рамках соціальних ініціатив Президента до завершення виборів. Крім того, певний передвиборчий популізм торкнувся і гуманітарної сфери, зокрема, ухвалення законодавства, яке, фактично, запроваджує другу державну російську мову. На виконання цього рішення коштів у державному бюджеті немає, але це питання мобілізує електорат як провладних, так і опозиційних політичних сил.

Ще одним трендом кампанії є участь посадових осіб у активній політичній діяльності. Закон «Про політичні партії в Україні» та наказ Головного управління державної служби №214 від 04.08.2010 р. «Про затвердження Загальних правил поведінки державного службовця», п.1.7. визначає, що державні службовці повинні утримуватися від демонстрації власних політичних поглядів та свого ставлення до політичних сил, партій, блоків, не допускати їх впливу на виконання службових обов'язків. Крім того, в умовах, коли посадовці не розмежовують політичну та виконавчу роботу, виникає значна загроза зловживання адміністративним ресурсом у різних його проявах.

Характерними ознаками виборчої кампанії червня є розгортання мережі штабів політичних партій, збільшення чисельності активних кандидатів та часткова децентралізація організації агітаційної кампанії. Прозору систему узгодження в середині партії та висування кандидатів, не було поки застосовано на належному рівні. Практичного впливу на політичне питання визначення найбільш достойного кандидата в межах політичної сили чи групи партій низові організації, рядові члени чи виборці не мають.


ТЕНДЕНЦІЇ КАМПАНІЇ ТА ВИСНОВКИ – ЧЕРВЕНЬ 2012


  • Наближення виборчої кампанії активізувало роботу політичних партій та їх регіональних осередків. Призначення керівників виборчих штабів у окремих випадках стало інформаційним приводом, наприклад, для Об’єднаної опозиції. Втім, публічне представлення не забезпечує прозорості фінансування кампанії, зокрема штабів як тимчасових організаційних одиниць. Чинне законодавство не визначає порядок їх фінансування чи реєстрацію.

  • Традиційні  для країн із розвинутими демократіями методи попереднього   відбору кандидатів  не застосовуються політичними партіями на належному рівні та використовуються в більшій мірі, як засіб PR. Хоча лідери окремих партій, наприклад, «Україна – вперед!» та «УДАР» взяли участь у презентації кандидатів, які балотуватимуться від них у мажоритарних округах, попереднього публічного їх узгодження з однопартійцями не проведено на належному рівні.

  • Суспільно резонансним зверненням Міністерства соціальної політики до органів місцевого самоврядування став лист від 26.04.2012 №228/0/15-12/56 (http://www.licasoft.com.ua/index.php/component/lica/?href=0&view=text&base=1&id=1199753&menu=1) «Про покращення надання соціальних послуг найуразливішим верствам населення». Профільне міністерство на виконання нових соціальних ініціатив Президента України просить модернізувати соціальни служби для повного охоплення увагою держави найуразливіших громадян. В результаті, пропонується створити 12 000 тимчасових місць, фінансування на які заплановано передбачити у місцевих бюджетах лише до дня голосування. Спостерігачі ОПОРИ вже зафіксували, як працівники здійснюють агітаційні заходи.

  • Втручання державних службовців у виборчий процес залишається ключовим викликом парламентської кампанії 2012 року. Посадові особи центральних та місцевих органів влади схильні використовувати адміністративні переваги та бюджетні ресурси в інтересах окремих політичних сил та кандидатів. Партії, які домінують у органах влади регіону, активно користуються службовими приводами для проведення передвиборчої агітації. Такі дії прямо суперечать нормам законодавства: cтаття 4. Закону України «Про політичні партії в Україні» вказує, що органам державної влади, органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам заборонено виокремлювати у своєму ставленні певні політичні партії чи надавати їм привілеї, а також, сприяти політичним партіям, якщо інше не передбачено законом, у провадженні їх діяльності. Крім того, наказ Головного управління державної служби №214 від 04.08.2010 р. «Про затвердження Загальних правил поведінки державного службовця», п.1.7. визначає, що державні службовці повинні утримуватися від демонстрації власних політичних поглядів та свого ставлення до політичних сил, партій, блоків, не допускати їх впливу на виконання службових обов'язків.

  • Трендом виборчої кампанії у мажоритарних округах є масова доброчинна діяльність потенційних кандидатів, зміст якої має ознаки підкупу виборців. Політики започатковують роботу благодійних фондів, які переважно працюють на території одного округу. Діяльність організацій масштабно висвітлюють місцеві медіа. ОПОРА нагадує, що підкуп виборців є однією з потенційних загроз проведенню чесних виборів в Україні. Відповідно до роз’яснень ЦВК (Постанова No.76 від 23.04.2012) та чинного законодавства, «передвиборна агітація або надання виборцям, закладам, установам, організаціям, а також виборчим комісіям та їх членам коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати «за», або не голосувати за певну політичну партію чи кандидата у народні депутати України, або згадуванням назви партії чи імені кандидата, є непрямим підкупом виборців.

  • Кандидати в мажоритарних округах акцентували увагу на ресурсно затратних формах агітації: розважальні, соціально-культурні та спортивні заходи, благодійна допомога та подарунки виборцям. Натомість, випадків проведення системної кампанії «від дверей до дверей» зафіксовано не було.

  • Наближення офіційного старту виборчої кампанії провокує міжпартійні переходи та зміни складу політичного корпусу місцевих рад. Серйозне занепокоєння викликають випадки залучення ЗМІ до передвиборчих конфліктів та спроби тиску на журналістів.

  • Новою тенденцією в агітації є розміщення зовнішньої реклами відносно малих партій, виключно у базових регіонах. Наприклад, біл-борди з матеріалами КПУ поширені в окремих центральних та південних областях; Партії ветеранів Афганістану та «Правда» рекламують власну діяльність в одиничних округах, де матимуть потенційно рейтингових кандидатів;

  • Однією з провідних політичних тем, навколо якої організовано імпровізовані передвиборчі дебати в національних та регіональних ЗМІ, стало результативне голосування депутатів ВРУ в першому читанні за законопроект Ківалова-Колісніченка (№9073) «Про засади мовної політики». Політичні сили та кандидати активно висловлювалися «за» чи «проти» мовного законопроекту та використовували подію в якості додаткового інформаційного приводу;

  • Футбольний чемпіонат «Євро – 2012» активно використовувався політиками та потенційними кандидатами, як додатковий інформаційний привід в рамках їхньої передвиборчої кампанії. Організатором cпортивних заходів виступає УЄФА (Союз європейських футбольних асоціацій), який у своєму Статуті чітко вказує, що він є нейтральним політично і релігійно. У Кодексі етики і чесної гри Федерації футболу України вказано, що ФФУ прагне не отримувати будь-якою ціною моральні, політичні та фінансові переваги у суспільстві за рахунок футболу. Політична символіка і політичні гасла дискредитують футбол як вид спорту, незалежний від політики.


РЕКОМЕНДАЦІЇ
Рекомендації партіям та потенційним кандидатам:

  • Висування кандидатів в одномандатних мажоритарних виборчих округах та за списком політичної партії повинно здійснюватися прозоро та на основі зрозумілих інструментів реалізації внутрішньопартійної демократії;

  • Потенційні кандидати та партії – учасники виборчого процесу – повинні організовувати кампанії в рамках чинного законодавства та визначних міжнародних стандартіив проведення чесних та демократичних виборів;

  • Фінансування виборчих кампаній повинно бути прозорим, а джерела надходження оприлюднення у повній мірі.


Рекомендації для медіа:

  • Засоби масової інформації повинні уникати розміщення проплачених матеріалів на політичну тематику, які не маркуються позначкою «реклама». Журналісти як прогресивна частина суспільства несуть професійну відповідальність за введення в оману виборців;

  • Дотримуватися редакційної політики та журналістських стандартів щодо інформування громадськості про актуальні суспільно-політичні події регіону та держави, зокрема, діяльності політичних партій, їх представників;

  • У матеріалах щодо діяльності місцевих органів влади та їх посадовців зберігати баланс думок, за рахунок використання коментарів від незалежних експертів чи представників опозиційних політичних сил.

Центральній виборчій комісії України:

  • Ухвалити Постанову із офіційними роз’ясненнями щодо недопущення втручання державних службовців у виборчий процес;

  • Ухвалити Постанову із офіційним роз’ясненням щодо ведення прихованої виборчої агітації за державний кошт під приводом участі кандидатів у офіційних заходах органів влади державного та місцевого самоврядування.


Національному агентству з питань державної служби України:

  • Розробити та ухвалити нормативний акт, який би спрямовувався на забезпечення політичної неупередженості державних службовців та службовців органів місцевого самоврядування в умовах виборчого процесу;

  • Започаткувати прозорий контроль за виконанням державними службовцями вимог чинного законодавства в питаннях, що стосуються виборчого процесу.


Міністерству соціальної політики України, регіональним управлінням праці та соціального захисту населення:

З метою забезпечення прозорості роботи тимчасових соціальних працівників, зважаючи на суспільний інтерес та закиди щодо передвиборчих мотивів рішень про створення цієї категорії робочих місць:



  • Оприлюднити штатний розклад та посадові інструкції працівників на офіційних сайтах установ;

  • Оприлюднити інформацію та дати роз’яснення щодо офіційних ставок заробітної платні тимчасових соціальних працівників, джерел їх фінансування після 1 листопада 2012 року.


Посадовим особам державних органів та органів місцевого самоврядування:

  • Повернутися до практики відпусток, яка раніше в Україні застосовувалася на рівні виборчого законодавства, на час участі у партійних заходах або виборчому процесі;

  • Утримуватись від будь-якої агітації;

  • Забезпечувати рівний доступ кандидатів у народні депутати України на публічні заходи, які проводяться органами влади.



Правоохоронним та контролюючим органам:

  • Напередодні та під час виборчої кампанії не проводити позапланові перевірки підприємств та установ, що мають стосунок до учасників політичного процесу, з метою уникнення звинувачень у політичних переслідуваннях;

  • Забезпечити неупереджене ставлення до всіх учасників виборчої кампанії та охорону правопорядку під час політичних заходів, акцій;

  • Оперативно реагувати на повідомлення про тиск чи погрози, адресовані політикам та активістам політичних партій.




  1. АКТИВНІСТЬ ПАРТІЙ


Основні тренди виборчої кампанії у червні – вирішення організаційних внутрішньопартійних питань та нарощування кількості агітаційних заходів, спрямованих на підвищення пізнаваності кандидатів. Політичні партії продовжили розбудову структури передвиборчих штабів. Найбільш активними лідерами національного рівня, які відвідували окремі області та округи, виявилися Олег Тягнибок та Віталій Кличко. Як і раніше, найпопулярнішими способами передвиборчої агітації є реклама на зовнішніх носіях (біл-борди, сіті-лайти) та у засобах масової інформації. Найбільше використовують такі методи політичний проект «Україна – Вперед!» та ініціатива Віктора Медведчука «Український вибір». Значно зросла кількість вуличних заходів, зокрема: мітинги, пікети, наметові кампанії, що найчастіше були присвячені «мовній» темі та розгляду у ВРУ закону авторства нардепів С. Ківалова та В. Колісниченка. Активно використовують політики й привід свят, з нагоди яких організовували розважальні та спортивні заходи, розповсюджували подарунки1 та призи. Новим інструментом зв’язків із громадськістю та інформаційним приводом стали публічні обговорення виборчих програм партій. Лідером є Об’єднана опозиція «За Батьківщину», а комуністи та Партія регіонів здебільшого обмежилася презентаціями у колі однопартійців. Ідея праймеріз щодо відбору кандидатів в середині політичних організацій із різних причин поки не мала реального застосування.
Формування виборчих штабів

Здебільшого процес формування виборчих штабів партій не є достатньо прозорим. Це пов’язано як з неврегульованістю питання на законодавчому рівні, так і прагненням партій не афішувати внутрішнью партійну та організаційну діяльність. Втім, у червні окремі політичні сили заявили про початок роботи структур.

Протягом червня розгорнули штаби партії, які входять до складу Об’єднаної опозиції «За Батьківщину», та публічно назвали їх керівників у 20 регіонах (Вінниця, Житомир, Хмельницький, Черкаси, Чернівці, Херсон, Миколаїв, Луцьк, Івано-Франківськ, Тернопіль, Ужгород, Рівне, Донецьк, Харків, Луганськ, Суми, Крим, Кіровоград, Дніпропетровськ, Полтава). Виходячи зі специфіки об’єднання, керівні посади у виборчих штабах «За Батьківщину» поділили між собою члени партій ВО «Батьківщина» та «Фронт Змін». Інші політичні сили також активно працюють над формуванням передвиборчих оргструктур, але значно менше афішують кадрові рішення. Спостерігачі ОПОРИ відзначають діяльність штабів Партії регіонів у Вінниці, Житомирі, Хмельницькому, Херсоні, Запоріжжі, Кіровограді. У більшості штаби очолюють депутати місцевих рад або керівники відповідних партійних організацій. Ключовими завданнями для структур на цьому етапі є мобілізація членів та прихильників для проведення агітаційної діяльності, пошук осіб, які представлятимуть партії у виборчих комісіях.

У багатьох регіонах активізація виборчої діяльності партій розпочалася з візиту національних лідерів. Так, у червні, мали місце поїздки у регіони очільників таких політичних сил: партії «УДАР» – Віталій Кличко (Івано-Франківська, Чернівецька, Черкаська, Кіровоградська), об’єднання «За Батьківщину!» – Арсеній Яценюк з Миколою Томенком (Івано-Франківська, Тернопільська, Миколаївська) та В’ячеславом Кириленком (Закарпатська), Андрій Шкіль (Вінницька, Черкаська), Андрій Пишний (Чернівецька), Геннадій Москаль (Донецька), Олександра Кужель (Полтавська), «Україна – Вперед!» – Наталія Королевська (Херсонська), Партія регіонів – Микола Азаров (Харківська), Сергій Тігіпко (Миколаївська, Херсонська, АРК), Раїса Богатирьова (Вінницька,) Олена Бондаренко (Житомирська), ВО «Свобода» – Олег Тягнибок (Волинська, Рівненська, Чернівецька, Донецька, Кіровоградська). Візити здебільшого використовуються для нарад із партійним активом, публічної презентації кандидатів партій, зустрічей із виборцями. Лише представники Партії регіонів переважно перебували з робочими візитами в якості посадових осіб органів влади.


Агітаційна діяльність партій

Найпоширенішими способами довиборчої агітації залишаються реклама на носіях зовнішньої реклами та в засобах масової інформації. Політична партія Наталії Королевської «Україна – Вперед!» вже котрий місяць є лідером за кількістю реклами на біл-бордах та сіті-лайтах, а також – кількістю публікацій в місцевих ЗМІ. Разом з тим, зміст матеріалів Наталії Королевської не змінюється протягом останніх двох місяців. Відносно масовою є зовнішня реклама партії «УДАР» Віталія Кличка, яка популяризує політичну силу, а в деяких областях анонсує візити в регіон її лідера. Прикладом централізованого розміщення політичної реклами на регіональному рівні є матеріали проекту Віктора Медведчука «Український вибір». Тобто, прямим замовником виступає київський офіс, який інколи не достатньо ретельно враховує регіональну специфіку. Так, в західних областях були розміщені біл-борди російською мовою, а в поштові скриньки потрапили аналогічні російськомовні листівки. Партія регіонів здебільшого використовує носії зовнішньої реклами для привітань зі святами та визначними подіями. Хоча в південних регіонах, як от – Запоріжжі, Херсонщині та Кримському півострові розміщені біл-борди з рекламою соціальних ініціатив Президента Віктора Януковича («Социальные инициативы Президента Украины – поддерживаем!») та із закликом до виборців («Мы дорожим Вашим доверием!»).



Різко збільшили кількість реклами опозиційні політичні партії. Так, Об’єднана опозиція «За Батьківщину» розмістила біл-борди із зображенням Юлії Тимошенко та Арсенія Яценюка в усіх регіонах країни, хоча більший акцент зроблено саме на західні та центральні області. «Біл-бордова» активність інших політичних сил має регіональну специфіку. Наприклад, Комуністична партія України використовує зовнішню рекламу в Житомирській, Закарпатській, Запорізькій, Хмельницькій, Херсонській, Кіровоградській областях, а ВО «Свобода» – в Хмельницькій та Миколаївській областях. Натомість, такі політичні сили, як Партія ветеранів Афганістану (Автономна республіка Крим) та партія «Правда» (Кіровоградська область) популяризують власну діяльність лише в одному регіоні.
Провідні політичні сили використовують місцеві засоби масової інформації для розміщення агітаційних матеріалів на платній основі – «джинсу», яка не маркується позначкою «реклама» та вводить в оману виборців: «За Батьківщину», Партія регіонів, «Україна – Вперед!», «УДАР» в обласних та районних газетах публікують майже однотипні статті, які, як видно зі змісту, готуються централізовано. Для прикладу, у Запоріжжі замовний матеріал Партії Наталії Королевської «Україна –Вперед!» під назвою «Заробітна плата у 1 000 євро стане можливою з «новою економікою» надрукована у 7-ми газетах: «Субота плюс» №22, 23, 24, «Мрія» №23, «Панорама» №79, «Перекур. Запорозька Січ» №110-112, «Горожанин» №22, «МИГ» №23, «Вулиця Зарічна» №22, 24. Найбільше публікацій щодо діяльності посадовців та представників органів місцевого самоврядування про членів Партії регіонів. Своєрідними винятками є Тернопільська область, де переважають згадки про ВО «Свобода», а в Закарпатській – «Єдиний центр», оскільки їх представники займають керівні посади в органах влади у цих областях. Домінуючою темою червня стало голосування за законопроект про засади мовної політики. Це ж питання мобілізувало партії до організації вуличних заходів (мітингів, демонстрацій, пікетів). Об’єднання «За Батьківщину» та його політичні партнери по Комітету опору диктатурі, зокрема ВО «Свобода», в обласних та районних центрах більшості регіонів країни провели акції протесту «За мову, за Батьківщину!» Такі заходи були організовані у Вінницькій, Волинській, Запорізькій, Дніпропетровській, Івано-Франківській, Львівській, Тернопільській, Рівненській, Черкаській, Чернівецькій, Харківській областях. Під час акцій опозиційні політики та інтелігенція протестували проти ухвалення ВРУ «мовного» законопроекту Колесніченка-Ківалова. В західних та центральних областях (Волинська, Житомирська, Львівська, Тернопільська області) з ініціативи депутатів ВО «Свобода» місцеві ради провели тематичні позачергові сесії, на яких ухвалили звернення до керівництва держави щодо недопустимості запровадження в Україні другої державної мови. Схожі ініціативи пропонувались депутатами місцевих рад від партій «За Батьківщину» і в Черкаській області, але там успішного результату опозиціонерам вдалось досягти лише в двох міських радах – Корсуня і Тального. У Тернопільській області політичні сили, що є учасниками Комітету опору диктатурі створили ще додатково обласний комітет захисту української мови (http://www.svoboda.org.ua/diyalnist/novyny/030802/). Із заявою виступили 55 членів вченої ради і викладачів навчально-наукового інституту української філології та соціальних комунікацій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького (заява, яку було розміщено в ЗМІ – http://tyzhden.ua/News/53626), попри те, що ректором цього ВНЗ є заступник голови обласної організації Партії регіонів Анатолій Кузьмінський. «Мовне» питання до певної міри поділило провладний депутатський табір. Наприклад, у Волинській області чимало депутатів від Народної партії, які узгоджують свої дії із місцевою виконавчою владою, підтримали такі звернення підготовлені опозиціонерами. А в Луцькій районній раді депутати від Народної партії разом із фракцією Партії регіонів самі ініціювали аналогічну заяву.

Разом з тим, в східних та південних областях Партія регіонів провела ряд публічних акцій у підтримку згаданого скандального законопроекту та на захист російської мови. В рамках акції «Мы хотим говорить на родном языке» активісти Партії регіонів у Дніпропетровській області збирали підписи на підтримку проекту Закону України «Про основи державної мовної політики». Схожі акції під різними назвами пройшли в Луганській, Донецькій, Харківській областях. Під прапорами Партії регіонів відбувся загальноміський суботник у Дніпропетровську, під час якого працівники навчальних та лікувальних закладів, комунальних служб прибрали парки, сквери, прибудинкові території і вулиці міста.

Активісти ВО «Свобода» продовжували піднімати питання низьких закупівельних цін на молоко для чого організували та долучилися до проведення пікетів та акцій протесту у Житомирській, Волинській, Черкаській областях. Так звані «марші захисту українців» були організовані «свободівцями» в райцентрах Хмельниччини, а в місті Золотоноша Черкаської області – «марші величі духу». У Миколаєві прихильники ВО «Свобода» протестували проти передачі землі міського трамвайного депо під будівництво ринку. У зв’язку із судовою забороною партії проводити з 19 по 22 червня мітинги на Фестивальному майдані Запоріжжя з ініціативи «свободівців», відбувся клубний концерт-протест проти утиску української мови. На Дніпропетровщині ВО «Свобода» провело ідеологічно-вишкільний табір для активістів із 6-ти областей.

Комуністична партія України проводить другий етап акції «Народний референдум – опитування», який спрямований на визначення проблем, які найбільше турбують громадян. Проводили місцеві організації КПУ і різні локальні акції. У місті Житомир Комуністична партія України організовувала мітинги проти знесення пам’ятника Володимиру Леніну, в обласному та районних центрах Херсонської області – організувала акції протесту проти проведення адміністративно-територіальної реформи. У місті Бориспіль Київської області комуністи провели екологічну акцію зі збору сміття біля місцевого озера, а у Вишгороді – захід проти підвищення тарифів на послуги ЖКГ.

Партія «УДАР» використовує ідею одеських активістів щодо обведення і маркування білою фарбою ям на дорогах. Акцію «Ударимо фарбою по ямах» ударівці провели в Києві, Чернівецькій та Рівненській областях.

Одною з форм політичної активності Об’єднаної опозиції «За Батьківщину» є організація регіональних публічних обговорень та круглих столів щодо презентації проекту виборчої програми «Справедлива держава. Чесна влада. Гідне життя». Під час цих заходів опозиційні політики закликають громадськість до внесення власних пропозицій до тексту програми. Такі зібрання вже відбулись у 12 регіонах (Хмельницький, Черкаси, Вінниця, Миколаїв, Херсон, Запоріжжя, Сімферополь, Луцьк, Ужгород, Рівне, Харків, Донецьк). В окремих регіонах свої передвиборчі програми обговорюють й інші партії. Зокрема, агітаційно-інформаційні заходи, метою яких є інформування виборців щодо змісту проекту платформи «Повернемо країну народу!», в Хмельницькій області проводить Компартія. Концепцію передвиборчої Програми Партії регіонів обговорили під час районних та міських конференцій політичної сили у Харківській області.

Політичні партії активно використовували різні державні свята та пам’ятні дати: Міжнародний день захисту дітей, День медичного працівника, День молоді та День Конституції України, День скорботи і вшанування пам'яті жертв війни в Україні, ювілейні дати окремих міст. Партії брали участь в урочистостях місцевих органів влади (переважно – Партія регіонів), або організовували власні.

Особливо активно для політичної пропаганди почали використовувати події, безпосередньою цільовою аудиторією яких є діти. Найбільш активним виявилося молодіжне крило Партії регіонів, організація «Молоді регіони», яка провела заходи в Житомирській, Волинській, Львівській, Кіровоградській, Сумській областях. У Житомирі «Молоді регіони» організували прогулянки парком ім. Юрія Гагаріна для вихованців дитячих будинків, а в Жмеринці – безкоштовний показ мультфільмів у 3D форматі. Райцентри Львівської області активісти відвідали з подарунками, які передали дитячим притулкам. Партійна молодіжка також організовує конкурси караоке, безкоштовні концерти, спортивні змагання.

Акції приурочені до Міжнародного дня захисту прав дітей провели партійні і молодіжні організації й інших політичних сил: ВО «Батьківщина» у Вінницькій області, ВО «Свобода» у Черкаській, КПУ – у Херсонській, Харківській, Кіровоградській та Луганській, «Фронт Змін» – у Львівській та Київській, «УДАР» – у Закарпатській. Крім того, партія «УДАР» використовує з інформаційною метою також діяльність Фонду Братів Кличків.

Оригінальністю відзначилися комуністи, які до Дня захисту дітей провели в місті Ізюм Харківської області акцію «Морозиво – за радянськими цінами». Комсомольці продавали дітям морозиво за 20 копійок та розповідали про соціальні переваги Радянського Союзу. Лідер партії «УДАР» Віталій Кличко особисто взяв участь у екскурсії визначними місцями столиці для 15 дітей із багатодітних і малозабезпечених родин 5-ти районів Київщини.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал