Посібник з безпеки життєдіяльності для учнів вступ



Сторінка1/3
Дата конвертації30.04.2017
Розмір0.63 Mb.
  1   2   3
Посібник

з безпеки життєдіяльності

для учнів

http://zhuravlyksokal.klasna.com/uploads/editor/3867/337307/sitepage_46/image/stixi_dlya_detej_pravila_pozharnoj_bezopasnosti_1.jpg


ВСТУП

Сучасне життя сповнене різноманітних несподіванок, а часом і небезпек. Біда може трапитися будь-де: в побуті, на вулиці, на природі, в школі і вдома. Кожен може потрапити в такі умови, коли вплив несприятливих навколишніх факторів може негативно позначитися на нашому здоров’ї або навіть причинити загрозу самому життю. Найчастіше це відбувається з власної вини – як результат відсутності досвіду безпечної поведінки в природному та соціальному середовищі або зневаги до норм та правил безпеки, непередбачливості та легковажності.

Даний посібник призначений для класних керівникв та класоводів загальноосвітніх навчальних закладів. Його мета – допомогти учням навчитися розпізнавати і оцінювати потенційні небезпеки, визначати шляхи надійного захисту від них, а також оперативно діяти у надзвичайних ситуаціях, які можуть виникнути у різноманітних сферах людської діяльності.

Укладач: О.М.Іщенко

ЗМІСТ


  1. Тренінгове заняття. Безпека велосипедиста………………………. …3

  2. Тренінгове заняття. Сам удома…………………………………….. …7

  3. Вікторина. Щоб у радості зростати, лиха слід не допускати………10

  4. Змагання. Не страшні нам перешкоди………………………. ……... 12

  5. Рольова гра. Квітка вогню…………………………………… ……… 15

  6. Тренінгове заняття. Безпека пасажира……………………………….19

  7. Обережно! Отруйні гриби……………………………………..............22

  8. Обережно! Змії! (рекомендації МНС України щодо першої

медичної допомоги)………………………………………………......25

  1. Повернутися живим, або правила безпечної їзди на велосипеді……………………………………………………………...27

  2. Тренінгове заняття. Сам надворі………………………..............28

  3. Правила безпеки під час купання………………………………32

  4. Сказ – надзвичайно небезпечна хвороба……………………….33

  5. Що потрібно знати про тепловий та сонячний удари…………36

  6. Тренінгове заняття. Ти пішохід………………………………....37

  7. Тренінгове заняття. У небезпечних місцях………………….....42


ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ
Тема: Безпека велосипедиста

Мета: Ознайомити учнів з різновидами велосипедів та їх призначенням;з правилами безпечної їзди на велосипеді;створити комфортну атмосферу;сприяти згуртованості групи.

Обладнання і матеріали: Аркуші паперу, олівці, фломастери, маркери, іграшковий мікрофон, малюнки грибочків і кошика, дорожні знаки «Рух на велосипедах заборонений», «Велосипедна доріжка».


Хід заняття

1. Знайомство

Назвати своє ім’я і продовжити фразу «Приємна подорож – це …».



2. Повідомлення « Що відбуватиметься на тренінгу?»

Сьогодні ми ознайомимось з історією створення велосипеда, з різновидами велосипедів, з правилами безпечної їзди на велосипеді.



3. Очікування

Діти на малюнках грибочків записують свої очікування від тренінгу. Потім, зачитуючи їх, розміщують біля кошика.



4. Інформаційне повідомлення

Велосипед (від франц. «velocipede»,від лат. «velo» - швидкий і «pedo» - нога)- машина, складовими частинами якої є рама з сідлом, що спираються на (іноді на три) колеса. Рухається велосипед завдяки ланцюговій передачі від ножних педалей до заднього колеса. Він також є учасником дорожнього руху.

Рухатися по проїжджій частині на велосипеді дозволяється особам, що досягли 14 – літнього віку.

Хто і коли створили перший велосипед?

Ще близько п’ятисот років тому видатний італійський художник, вчений, механік Леонардо да Вінчі зробив креслення велосипеда. Однак виготовити велосипед йому не вдалося бо тоді зробити це було не просто.

Значно пізніше, у дев’ятнадцятому столітті, німець Драйз винайшов бігову машину, яка була дуже схожою на велосипед. Тільки, щоб їхати, потрібно відштовхуватися ногами від землі.

Через деякий час інший винахідник придумав педалі, за допомогою яких крутилося дуже велике переднє колесо. Його шпиці миготіли, наче ноги великого павука. Тому цей велосипед і називався «павуком».

Згодом зробили дитячий триколісний велосипед. Але він був мало схожий на сучасний, бо колесо виготовляли з дерева, оскільки метал був дуже дорогий. Такий велосипед був дуже великий, вдвічі більший за сучасний.

Зараз ми маємо велосипед зручний, легкий і красивий. В Україні багато таких велосипедів виготовляють у Харкові, Львові та інших містах.

Велосипед – великий друг людини. Він їй служить, приносить радість і здоров’я. Це найпоширеніша машина в світі, якою користуються і діти, і дорослі. У деяких країнах світу велосипед є основним видом транспорту.

Наприклад, в Індії можна побачити велосипед з невеликим критим

возиком, у якому вміщується один - два пасажири.

Велосипеди бувають різних моделей: (Вчитель демонструє ілюстрацію «Різновиди велосипедів») транспортні, дитячі, дорожні, туристські, вантажні, гідровелосипеди, циркові.

В більшості велосипеди обладнані двома колесами, рамою, сидінням, кермом, світловідбивачем, ліхтарем і звуковим сигналом.

Дуже оригінальні велосипеди – тандеми. У них кілька сидінь на одній рамі і стільки ж педалей. Кожен із велосипедистів крутить свої педалі, але кермо повертає тільки перший – головний велосипедист. Такі велосипеди можуть досягти великих швидкостей.

5.Міні – лекція з елементами бесіди

Для чого треба перевіряти готовність велосипеда перед виїздом? (Відповіді учнів)

Як перевірити готовність велосипеда до їзди? (Відповіді учнів)

Перед виїздом велосипед потрібно перевіряти. Машина повинна мати надійні гальма і добре закріплене кермо. Якщо гальма несправні, або кермо ненадійно закріплене, виїжджати заборонено. Слід перевірити, як працює звуковий сигнал – дзвоник, оглянути світловідбивачі та ліхтар. Необхідно також перевірити висоту і зручність сидіння, натяг ланцюга, стан коліс, тиск у шинах, кріплення педалей. Тільки переконавшись у цілковитій справності велосипеда, можна вирушати в дорогу.

Де можна їздити на велосипеді?(Відповіді учнів)

(Вчитель демонструє дорожні знаки)

Який знак дозволяє їздити на велосипеді?

А який – забороняє?



6. Руханка «Встав слово»

Усі сидять у колі і кидають один одному м’яч. Той, хто кидає називає вид транспорту, а той хто ловить – як він пересувається.



7.Робота в групах

Діти об’єднуються в групи за кольорами світлофора: червоний, жовтий, зелений. Вчитель роздає картки з завданням:

1 група - правила безпечної їзди на велосипеді.

2 група – перевірка справності велосипеда.

3 група – правила заборони велосипедистам.

Презентація виконаних завдань у групах.

Правила безпечної їзди на велосипеді

- велосипедисти, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, або не заважати іншим учасникам дорожнього руху;

- можна перевозити тільки такі вантажі, що не заважають управляти велосипедом і не створюють перешкоди іншим учасникам дорожнього руху;

- якщо велосипедна доріжка перетинається з дорогою і можна перебратися на протилежний бік дороги, то необхідно завжди зупинитися і зійти з велосипеда.

Правила справності велосипеда

- перевір гальма, звуковий сигнал(дзвінок);

- переконайся в наявності ручного насоса і набору інструментів;

- ланцюгова передача має бути закритою спеціальним щитком;

- перевір накачування шин, відрегулюй кермо і сідло за зростом.

Велосипедистам забороняється:

- управляти велосипедом з несправними гальмами і звуковим сигналом, а також без освітлення у темний час доби та в умовах недостатньої видимості;

- рухатися проїжджою частиною, якщо поруч є велосипедна доріжка;

- рухатися тротуарами і пішохідними доріжками;

- під час руху триматися за інший транспортний засіб;

- їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей;

- перевозити пасажирів, за винятком дітей віком до 7 років, на додатковому сидінню;

- буксувати велосипед.

8.Зворотній звязок

Конкурс «Кращий велосипедист»

(Дітям пропонуються записані на дошці запитання. На окремих аркушах паперу записують відповіді)

1) Як називають машину, яка рухається завдяки силі їздця?(Велосипед)

2) Як називається знак у голубому крузі, із з зображенням велосипедиста?

(Доріжка для велосипедиста)

3) Як називається знак у крузі, облямованому червоним кольором, із зображенням велосипедиста?(Рух на велосипедах заборонено)

4) Що зображує наказовий знак «Доріжка для пішоходів і велосипедистів»?

(Велосипед і фігура людини)

5)Які деталі велосипеда обов’язково треба перевіряти перед виїздом?(Гальма і кермо)

6) У якому віці водій велосипеда має право рухатися по дорозі?(У віці 14 р.)

Взаємоперевірка



9.Підсумок

Діти повертаються до своїх очікувань-грибочків. Чи справдилися ваші очікування? Якщо так, то покладіть їх до кошика.



10.Прощання

Діти беруться за руки і бажають один одному: «Приємної подорожі на велосипеді».




Тренінгове заняття

Тема: Сам удома

Мета тренінгу: формувати правила безпечної поведінки дітей вдома за відсутності дорослих; навчати аналізувати ситуації, що можуть стати загрозою безпечного життя в домашніх умовах; сприяти зниженню ризику побутового травматизму, шахрайства. пограбувань; розвивати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки; виховувати обережність, винахідливість.

Обладнання і матеріали: іграшковий мікрофон, два іграшкових телефони, малюнки пташок, малюнок дерева, аркуші паперу, фломастери.

1.Знайомство

Вправа «Розкажи про себе»

Учасники тренінгу називають своє ім’я, стисло розповідають про себе.

2. Робота в групах

- Об’єднання учасників тренінгу у чотири групи за порами року (зима, весна, літо, осінь)

- Повторення правил роботи в групі.

Кожна група отримую оформлені на аркуші паперу правила роботи в групі.

1.Розподіліть доручення у групі ( керівник групи, секретар, хронометрист, доповідач.)

2.Уважно ознайомтесь із завданням.

3.Розподіліть виконання завдань у групі між учасниками.

4.Працюйте тихо, швидко і організовано.

3. Повідомлення «Що відбуватиметься на тренінгу?»

У народі кажуть: «Мій дім – моя фортеця!» Чи може небезпека бути у власному домі? Де вона прихована? Які люди можуть бути небезпечними для дітей, що залишаються вдома самі. Яку небезпеку для здоров’я і життя можуть завдати злодії, шахраї, злочинці?

Ці питання ми сьогодні повинні обговорити на тренінгу.

4. Вправа «Очікування»

Учні записують свої очікування від тренінгу на кольорових папірцях, вирізаних у формі пташок і прикріплюють їх навколо малюнка з зображенням дерева. Під кінець тренінгу пташки «сідають» або «не сідають» на дерево.



5. Вправа «Мікрофон»

Учасники тренінгу по черзі передають іграшковий мікрофон одне одному, продовжуючи фразу: «Мій дім – це…»



  1. «Мозковий штурм»

Яка небезпека може загрожувати тобі вдома?

7. Робота в групах

Завдання для кожної групи записане на картках.

Завдання для першої групи

Чи підеш ти куди-небудь з незнайомою людиною, якщо вона

подзвонить і скаже, що батьки дістали квитки в цирк чи театр і просили тебе туди відвести?

Поміркуй, яку помилку зробила бабуся Червоної Шапочки?

Завдання для другої групи

Як ти гадаєш, чи з'їв би вовк сімох козенят, якби в дверях їхньої хатинки було вічко?

До тебе додому прийшов друг чи подруга, і ви разом дивитися телевізор. Крім вас, удома нікого немає. Раптом подзвонили в двері. Що ти будеш робити?

Завдання для третьої групи

Ти граєшся на вулиці. До тебе підійшов добре одягнений чоловік

і запропонував покататися на його машині. Що ти йому відповіси?

Кому можна відчиняти двері?

Завдання для четвертої групи

Чому двері свого будинку треба завжди тримати замкненими?

Чи можна відчиняти двері, якщо за ними стоїть людина в міліцейській формі?



8.Руханка «Будинки й господарі»

Учасники об’єднуються в трійки. Двоє беруться за руки і стають будинком. Один заходить усередину. Він – господар. За командою «Будинок», будинки міняються місцями. За командою «Господар», господарі міняються місцями. За командою «Землетрус» усі міняються місцями



9.Інсценізація «До мене зателефонували»

- Добрий день, дівчинко.

- Добрий день.

- Так, я вдома одна.

- Я знайома твоєї мами. Терміново маю передати їй важливі документи. Скажи мені свою адресу.

- Я живу на вулиці Достоєвського будинок 10, квартира 17.

- Через 10 хвилин я буду в тебе. До зустрічі.

Обговорення ситуації дітьми.

Висновок роблять учасники тренінгу.

Не розмовляти по телефону з незнайомими людьми. Не говорити, що вдома самі. Не називати своєї адреси, номера квартири.



10.Мікрофон»

Продовжити речення: «Крадії не потраплять у помешкання, якщо…»

Після відповідей дітей підводиться підсумок: крадії не потраплять у помешкання, якщо не відчиняти дверей незнайомим людям; не запрошувати додому незнайомих хлопців і дівчат; не залишати без нагляду відчинені двері, вікна, балкон ; не залишати ключ в «надійному» місці; не хвалитися цінностями, які є вдома.

11.Підведення підсумків

Продовжити фразу: «Дім може бути фортецею…»

Чи виправдались ваші очікування від тренінгу?(Учасники тренінгу беруть своїх пташок і допомагають їм « сісти» на дерево або залишитись біля дерева.)

12.Прощання «Побажання твоєму дому»

Учні по черзі висловлюють побажання тому, хто сидить справа.




ВІКТОРИНА
ЩОБ У РАДОСТІ ЗРОСТАТИ, ЛИХА СЛІД НЕ ДОПУСКАТИ

Для участі у вікторині від кожного класу виставляються команда в складі 7 – 8 учасників. Вибирається капітан команди, створюється журі з вчителів, медичного працівника, старших учнів, батьків. Розпочинати вікторину слід з розминки капітанів.

Надавати питання можна по різному: усно, зачитати його, показати плакат, кадр з відеофільму. При відповідях можна використовувати плакати та інші наочні посібники.

Кількість питань залежить від кількості учасників. Журі реєструє отримані бали за відповіді, підводить підсумки, визначає місце, яке зайняла команда у вікторині.

При визначені питань, необхідно виходити з можливості матеріального забезпечення і ступеня підготовленості учнів .Кожен учень відповідає на поставлене запитання. Якщо відповідь не повна доповнює інший учень з команди. Бали підраховуються за правильну і чітку відповідь всієї команди (5 б.)

Що потрібно зробити учневі, виходячи з дому?


    • вимкнути електричні прилади

    • зачинити вікна

    • перевірити, чи закриті крани газу, води

    • зачинити двері на замок

Що є небезпечним у вашому домі?

    • газова плита. Електроприлади, відкриті крани, вікна та інше

    • пляшки, банки з бензином, спиртом, ацетоном, кислотою, фарбами

Як викликати оперативні служби?


    • за телефонами 101, 102, 103, 104

    • звернутись за допомогою сусідів

Які рослини не можна вживати в їжу?

    • усі невідомі, брудні ягоди. Овочі. Фрукти

    • ті , які пропонують невідомі люди

Які явища природи загрозливі для людини?

    • блискавка, землетрус, зсув, повінь, ожеледиця, холодний вітер,

    • сильний сніг, крихкий та тонкий лід, невідоме водоймище, болото

Де небезпечно стояти під час грози?

    • під деревом

    • на відкритому полі чи майдані

    • під лінією електромереж

    • у воді, річці чи озері

    • на горищі, дахові, на дереві

    • біля вікон і дверей. Які відкриті

Які ушкодження може отримати учень, нехтуючи правилами безпеки?

- різні рани

    • переломи, вивихи кінцівок

    • опіки

    • отруєння

    • втрати зору, слуху, мови

Що потрібно робити, щоб не отримати ушкодження?

    • дотримуватись правил поведінки

    • не чіпати невідомі предмети та чужі речі

    • звертатись за порадою до старших за віком людей

Які ви знаєте стихійні лиха?

    • пожежі, повені, землетруси, зсуви, обвали, снігові замети

Що потрібно зробити, коли чуєте завивання сирен?

-Увімкнути радіо або телевізор і прослухати повідомлення



Які засоби індивідуального захисту ви знаєте?

    • ватно – марлеві пов’язки

    • респіратор

    • протигаз

Що може слугувати найпростішим укриттям?

    • підвальні приміщення

    • щілини.


ЗМАГАННЯ

Не страшні нам перешкоди
Мета: Формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; правильно і критично оцінювати свою поведінку в надзвичайній ситуації, а також вчинки товаришів, знаходити правильне рішення. Виховувати потребу жити в мирі та злагоді, бажання прийти на допомогу ближньому, займатися фізкультурою та спортом для зміцнення здоров`я.
Обладнання:таблиці, засоби захисту органів дихання, карта-схема.

Повідомлення теми та мети уроку
Вступне слово вчителя:

Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя.



Все це подарувала людині матінка Природа, а вже людина створила віз та автомобіль, хатку та хмарочос, невеликі майстерні та заводи-гіганти. І чим складнішою та досконалішою ставала техніка, тим більшу загрозу вона приносила в життя людини. Та й матінка Природа мала в запасі шторми й урагани, повені й засухи.

А щоб вижити в таких умовах, вміти запобігти лиху, врятувати себе і допомогти іншим у разі небезпеки, ми вивчали з вами Основи безпеки життєдіяльності.

Сьогодні на уроці ми перевіримо, які ви дружні і як вмієте діяти у надзвичайних умовах. Для цього поділимо клас на команди”.


  1. Привітання команд загону “Рятівники”.

Команда А. Якщо десь трапилась біда,

Рятівники з команди А

Прийдуть на допомогу,

Небезпеці перейдуть дорогу.



Команда Б.

Ми завжди напоготові,

Всім допомогти готові.

А знання – це наша сила.

Застосуємо їх вміло.

Команда С. За сигналом “Небезпека”

Вирушаємо ми в путь.

Допомога – наше кредо,

Нам з дороги не звернуть.





  1. Гра-вікторина.

Зараз кожна команда вирушає на допомогу потерпілим. А для цього вам знадобляться знання з Основ здоров я і ЦЗ. Якщо ви правильно відповідаєте на запитання, то ви подолали перешкоду. Якщо ви не знаєте відповіді, вам допомагає інша команда і отримує за це призове очко.

Отож, «Рятівники», вирушаючи в дорогу, згадайте ваше гасло: “Думати – швидко, діяти – чітко!”



Старт

  1. Яка організація оповіщає населення про небезпеку?

  2. Які завдання загонів цивільного захисту?

  3. Чому в наш час, на ваш погляд, почастішали стихійні лиха?

***

  1. З якою метою учні шкіл вивчають цивільний захист?

  2. Як оповіщають населення про небезпеку?

  3. Які ви знаєте сигнали оповіщення населення?

***

  1. Які умови називаються екстремальними?

  2. Що ви уявляєте при словах “СТИХІЙНЕ ЛИХО”?

  3. Що таке катастрофа?

***

  1. Ваші дії на вулиці під час сигналу “ПОВІТРЯНА ТРИВОГА”.

  2. Ваші дії вдома під час сигналу “РАДІАЦІЙНА НЕБЕЗПЕКА”.

  3. Ваші дії в школі під час сигналу “ХІМІЧНА НЕБЕЗПЕКА”.

***

  1. Як називається місце, куди люди поспішають у разі небезпеки?

  2. Що треба захопити у сховище?

  3. Чого не слід брати у сховище?

***

  1. Які ви знаєте засоби захисту органів дихання?

  2. Які ви знаєте засоби захисту шкіри?

  3. Ваші дії за відсутності протигазу у разі небезпеки.

***

  1. Які небезпечні об`єкти знаходяться у вашому районі?

  2. Як запобігти аваріям на підприємствах?

  3. Яку загрозу несуть підприємства підвищеної небезпеки?




  1. Підбиття підсумків вікторини.

Всі команди вчасно прийшли потерпілим на допомогу, але треба цих людей евакуювати.

  1. Тренувальна гра.

Всі члени команд одягають протигази.

Потерпілого (іграшку) у ватно-марлевій пов`язці передають з останньої парти на першу на носилках.



  1. Фізкультхвилинка.

Ми – загін рятівників,

Дружних, вмілих малюків.

Ми тренуємо руки, ноги,

Не страшні нам перешкоди,

Всіх врятуємо з біди!

Завдання:


  1. Стихійне лихо, коли вогонь вийшов з-під контролю.

  2. Засіб захисту органів дихання.

  3. Що захищає тіло людини від хімічних речовин?

  4. Що чує людина у разі небезпеки?

  5. Що загрожує злагодженим діям людей у надзвичайних ситуаціях?

  6. Куди поспішає людина під час сигналу “ПОВІТРЯНА ТРИВОГА”?

Сьогодні на уроці всі загони рятівників показали, що вони вміють діяти злагоджено. Ви засвоїли основні поняття з цивільного захисту, навчилися користуватися протигазами, врятували потерпілих. Отже, поясніть, чому врятування життя людини – основне завдання загонів рятівників.


РОЛЬОВА ГРА

Квітка вогню

Мета: Закріпити з дітьми причини виникнення пожежі; закріпити правила пожежної безпеки. Навчати дітей у набиранні телефонів екстреної служби. Закріпити з дітьми прислів`я, загадки про вогонь. Вчити дітей розв`язувати логічні завдання. Закріпти з- дітьми номери телефонів:

101 – пожежна охорона;

102 – міліція;

103 – швидка допомога;

104 – газова служба.

Розвивати у дітей пам`ять, логічне мислення, вміння орієнтуватись в даній ситуації. Виховувати потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки.



Матеріал: іграшковий телефон, прислів`я, загадки, цифри з математичного набору.

І. Вступна частина.

  1. Організація дітей.

Діти сіли всі рівненько. Зараз у нас буде цікаве заняття.

  1. Зацікавлення (сюрпризний момент)

Діти , послухайте, хто до нас стукає. (Заходь білочка).

  1. Повідомлення теми.

Білочка: Добрий день, діти! Я прийшла до вас, щоб ви мені допомогли, бо у лісі сталася біда – пожежа.
ІІ. Основна частина.

  1. Розповідь білочки.

Вчитель: А чому пожежа, від чого вона сталася?

Білочка: У мене є братик маленький. І ось одного разу він побачив залишене туристами у лісі не загашене багаття, де жевріла палка. Братику так сподобалась ця жевріюча палка, що він подумав, що то “Квітка вогню” і захотів її принести додому. Він взяв ту жевріючу палку і приніс до себе в дупло. Але палка була гаряча, він не втримав палку і вона впала в дупло. І ось все загорілося в будиночку нашому. Він надихався диму і лежить тепер непритомний і не може встати. Допоможіть йому!



  1. Бесіда по змісту.

  • Діти, що сталося з братиком білочки?

  • Чому в нього захворіли лапки?

  • Чого він не повинен був зробити?

  • Що він приніс в дупло?

  • Можна брати палаючу гілку і нести в дупло додому?

  1. Розігрування ситуації.

  • Діти у нас склалася дуже не добра ситуація. Білочки братик захворів – він попік собі лапки, в дуплі повно диму і все горить. А тепер скажіть, що нам потрібно зробити.

  • Спочатку винести братика з дупла на свіже повітря.

  • Викликати по телефону пожежну машину, щоб погасити пожежу в дуплі.

  • А який номер ми будемо набирати, щоб викликати пожежну машину?

  • Хто хоче набрати номер пожежної машини? (викликати 2-х дітей).

  • А ще що треба зробити, щоб допомогти братику Білочки? (викликати швидку допомогу).

  • А який номер ми будемо набирати? (103).

  • Хто хоче викликати? (викликати 2-х дітей).

Входить пожежник, який приїхав на пожежній машині і гасить пожежу в дуплі.

Приїжджає швидка допомога і виходить лікар. Бинтом обмотує лапку братику білочки.




  1. Гра “Оце я, оце ми, оце друзі всі мої”.

Вчитель: А тепер ми пограємо з вами гру, в якій перевіримо чи ви не порушуєте правил пожежної безпеки. Увага! Я називаю два рядки, а ви доповнюєте словами: “Оце я, о це ми, оце друзі всі мої”

  • Хто без дозволу із вас не вимикає в плитці газ?

  • Зараз гості всі почують хто з електрикою пустує?

  • Якщо в полі хліб палає, хто пожежних викликає?

  • Новий рік! Зійшлись малята, щоб ялинку прикрашати. Хтось на гілку ставить свічку і вона почала палати. Хто це робить з вас малята?

  • Хто почув що пахне дим, викликає 101.

Вчитель: Молодці, добре знаєте правила. Отже запам`ятайте всі і ти Білочко з своїм братиком.

Вогонь - це не іграшка!

Пожежа – це велике нещастя!

Не пустуйте з вогнем!



  1. Закріплення правил.

Вчитель: Давайте ще раз пригадаємо правила, що не можна робити щоб не сталася пожежа?

  • Хто скаже ?

(Відповіді дітей)

  • Не брати сірників.

  • Не залишати без догляду електроприлади.

  • Не кидати іграшки і одяг біля запалених печей.

  • Гасити вогнище в лісі.

  • Не гратися з запальничками, петардами, хлопавками, бенгальськими вогниками.

  • Не вмикати телевізор.

  • Виходячи з дому – вимикати всі прилади і освітлення.

Вчитель: Запам`ятала білочка і твій братик.

Але діти знають не тільки правила, ай загадки, прислів`я про вогонь.



  1. Фізкультхвилинка.

Але зараз Білочко, ми заспіваємо пісню “Бім-Бом”. Діти співають пісню і роблять вправи.

Бім-бом, дзелень бом – нахилились в сторону;

Загорівся кицькин дім – змах рук вниз-вверх;

Біжить курочка з відром – біг на місці;

Щоб гасити кицькин дім – дують і махають руками вниз-вверх.


  1. Розповідь загадок і прислів`я.

Прислів`я: 1. Сірник невеличкий, а вогонь – велетень,

2.Не май звички сірники носити в кишені.

3.Сірник маленький, а біда велика.

4.З вогнем погані жарти – жартувати з ними не варто.

5.Сірники не чіпай, в сірниках вогонь.

Загадки: 1. Темний тепленький будинок,

Мешкає там сто іскринок.

Можна неприємність мати.

Лиш єдина пройде мить

І навколо все згорить…

Як ім`я у тих іскринок,

Що сховав темний будинок. (Сірники)

2. Смілива людина, що бореться з вогнем? (Пожежник).

3. Лишає він страшні сліди, усе він пожирає,

А як даси йому води, відразу помирає. (Вогонь)

4. Дерев`яна паличка темну голівку має, темряву розганяє. (Сірник).



  1. Закріплення.

Вчитель: Отже, Білочко та братику, ви зрозуміли, що з вогнем небезпечно гратися.

  • Так у разі небезпеки: виникнення пожежі потрібно негайно залишити місце пожежі і повідомити про це дорослим, або зателефонувати за номером101;

  • Як прийшла біда у дім, не ховайтесь, а дзвоніть. Кожна донечка і син, знайте номер 101.

  1. Завдання на логічне мислення.

Вчитель: Послухайте випадок і дайте оцінку дітям.

  • “Наталочка схвильовано кричить у трубку телефону: - Алло, пожежна охорона! Негайно приїздіть сюди. У нас пожежа!”

  • Вовчик набирає номер “101”. “Алло, виникла пожежа. Вулиця Драйзера, 3 квартира 8. Повідомив Лях Володя”.

Чи приїде пожежна охорона до Наталочки?

  • Чому ні?

  • Хто в цьому випадку діяв правильно.

Молодці.

  1. Практичні дії дітей. (Елементи математики).

А зараз щоб Білочка з братиком запам`ятали, ми з вами підемо до столів і сядемо. З цифр складемо відповідні номери, а Білочка запам`ятає:

  • викладіть, будь-ласка, номер пожежної машини (101);

  • номер швидкої допомоги (103);

  • номер газової служби (104);

  • номер міліції (102).

ІІІ. Заключна частина.

  1. Оцінка відповідей дітей.

Молодці, ви всі добре попрацювали, гарно відповідали.

  1. Підсумок заняття.

Вчитель: А тепер Білочка з братиком піде в ліс і розкаже всім звірятам, що треба робити, щоб не сталося пожежі і запам`ятали необхідні номери.

ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал