Положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від



Скачати 64.96 Kb.
Дата конвертації12.04.2017
Розмір64.96 Kb.
ТипПоложення
Головне управління юстиції у Кіровоградській області

Бобринецьке районне управління юстиції



м.Бобринець | 2014 рік


Методичні рекомендації

Поняття та форми систематизації нормативно-правових актів







Поняття та форми систематизації нормативно-правових актів

Діяльність юридичної служби органу виконавчої влади, підприємства, установи, організації здійснюється у відповідності до Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 р. № 1040 (далі – Загальне положення про юридичну службу).

Так, Загальним положенням про юридичну службу до завдань юридичної служби органу виконавчої влади, підприємства віднесено ведення обліку актів законодавства і міжнародних договорів України, забезпечення підтримання їх у контрольному стані та зберігання; та збір інформації про офіційне оприлюднення актів законодавства в друкованих виданнях (підпункти 18), 19) пункту 10; підпункти 17), 18) пункту 11 Загального положення про юридичну службу)

Виконання відповідних функцій є обов’язком юридичної служби та повинно бути передбачено в посадових інструкціях її працівників. Слід пам’ятати, що статтею 117 Конституції України  встановлено: «Кабінет  Міністрів   України  в  межах  своєї компетенції видає постанови і розпорядження,  які є  обов’язковими до виконання». Тобто, ухилення від цієї роботи є порушенням вимог чинного законодавства.

Пунктом 16 Загального положення визначено, що орган виконавчої влади, підприємство зобов`язані створювати умови для належної роботи і підвищення кваліфікації працівників юридичної служби, в тому числі забезпечувати їх нормативно-правовими актами  і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових питань, електронною системою інформаційно-правового забезпечення, а також доступом до інформаційних баз.

Забезпечення юридичної служби нормативно-правовою базою є необхідним елементом здійснення роботи з питань систематизації законодавства. Воно здійснюється як в друкованому, так і в електронному вигляді.

Щодо особливостей ведення роботи з даного напрямку.

Норма права закріплюється в нормативно-правовому акті, що є основним джерелом права в Україні. Нормативно-правовий акт можна визначити як офіційний письмовий документ компетентного органу, в якому закріплене забезпечуване державою формально-обов'язкове правило поведінки загального характеру.

Систематизація нормативно-правових актів — це діяльність, пов'язана з упорядкуванням і удосконаленням законодавчих та інших нормативно-правових актів, зведення їх у єдину внутрішньо узгоджену систему.

Здійснення систематизації цих актів необхідне для:

• усунення протиріч між нормативно-правовими актами, встановлення та усунення дефектів законодавства;

• підвищення якості та ефективності законодавства;

• забезпечення зручності користування законодавством, доступності його використання громадянами та іншими суб'єктами права;

• полегшення пошуку юридичної норми, яка підлягає реалізації;

• сприяння вивченню законодавства, а також його дослідженню.

Технічною передумовою систематизації є облік нормативних актів, тобто письмове фіксування виданих нормативно-правових актів (у спеціальних журналах, на картках, у комп'ютері).



Облік — діяльність щодо накопичення нормативно-правових актів, підтримання в контрольному стані, а також створення пошукової системи, яка забезпечує ефективний пошук необхідної правової інформації. Облік нормативно-правових актів може здійснюватися державними органами і недержавними організаціями як для внутрішнього, так і для зовнішнього користування. Основним завданням означеної форми систематизації є допомога в оперативному пошуку необхідної правової інформації.

Необхідність систематизації нормативно-правових актів обумовлена потребою забезпечення ефективного здійснення правотворчої і правозастосовної діяльності, зокрема встановлення й усунення дублювання, колізій і прогалин у чинних нормативно-правових актах, поліпшення інформаційного впливу права на правосвідомість його суб'єктів.



Облік актів законодавства здійснюється шляхом ведення:c:\documents and settings\777\рабочий стол\908px-schlagwortkatalog_dr.marcusgossler.jpg

- систематичної картотеки актів законодавства;

c:\documents and settings\777\рабочий стол\30548_html_m4c4b72ff.jpg

- журналу обліку актів законодавства України:



№ акта

Дата акта

Дата надходження акта

Вид акта

Видавник акта

Назва акта

Джерело опублікування

Примітки

ОВУ

ВВР

УК

ГУ

ПВ






- журналу обліку міжнародних договорів:





з/п

Дата отримання

Країна

Вид договору

Назва договору

Дата

Термін дії

Примітки

підписання

ратифікації,

затвердження, приєднання

набрання чинності

денонсації

втрати чинності












































- контрольних примірників актів законодавства України.
Контрольним примірником акта законодавства є примірник, у якому проставляються відмітки про всі зміни, доповнення, зупинення дії, поширення, продовження або збереження дії та про визнання акта (статті, пункту) таким, що втратив чинність, та зазначається інформація про вид, номер і дату прийняття, офіційне джерело опублікування акта, яким унесені зміни.

Підтримання актів законодавства України у контрольному стані передбачає внесення до тексту акта змін і доповнень на підставі актів законодавства, якими ці зміни вносяться.

Технологія підтримання актів законодавства України в контрольному стані на паперових носіях здійснюється шляхом зазначення відомостей про внесені зміни, доповнення та іншу інформацію безпосередньо в тексті акта законодавства.
З метою належної організації роботи по підтриманню актів законодавства в контрольному стані Міністерство юстиції України здійснює видання офіційних друкованих видань у теках з роз'ємними замками:

- "Систематичного зібрання чинного законодавства України" (публікуються акти законодавства за галузевим принципом);

- бюлетеня "Офіційний вісник України. Із змінами" (публікуються поточні акти законодавства);

- "Кодексів України".

Офіційне багатотомне видання "Систематичне зібрання чинного законодавства України" забезпечує здійснення систематизації законодавства за галузевим принципом. У виданні публікуються чинні акти Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Конституційного Суду України, а також Національного банку України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади України, що зареєстровані в Міністерстві юстиції України, міжнародні договори України.

Акти законодавства, що публікуються в "Систематичному зібранні чинного законодавства України", підтримуються у контрольному стані шляхом видання в теках з роз'ємними замками з можливістю заміни аркушів.

В "Офіційному віснику України. Із змінами" в теках з роз'ємними замками в хронологічному порядку публікуються поточні акти законодавства України з підтриманням їх у контрольному стані.

Офіційне видання серії "Кодекси України" (у теках з роз'ємними замками) дає змогу мати тексти кодексів України в контрольному стані.



Ведення обліку і систематизації актів законодавства є важливим напрямком роботи юридичної служби, спрямований на забезпечення її точною і повною інформацією про чинне законодавство України, надання допомоги працівникам органів та установ юстиції в оперативному пошуку законодавчих актів.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал