Положення про Інформаційний ресурсний центр психолого-медико-педагогічної консультації Загальні положення



Скачати 70.88 Kb.
Дата конвертації22.12.2016
Розмір70.88 Kb.
ТипПоложення
«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом Міністерства

освіти і науки України
Положення

про Інформаційний ресурсний центр

психолого-медико-педагогічної консультації
1.Загальні положення.

1.1. Інформаційний ресурсний центр (далі - ІРЦ) у структурі психолого-медико-педагогічної консультації є інформаційно-координаційним відділом (підрозділом), здійснює інформаційну, консультативну, навігаційну, координаційну діяльність.

1.2. ІРЦ створюється на підставі «Порядку взаємодії органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадських організацій щодо медичного, психолого-педагогічного та соціального супроводу дітей з порушеннями психічного та фізичного розвитку», «Меморандуму про спільну діяльність суб’єктів партнерської взаємодії» між Департаментом освіти і науки органів місцевого самоврядування у структурі психолого-медико-педагогічної консультації.

1.3. Суб’єктами взаємодії, що беруть участь у наданні освітніх, медичних, соціальних послуг дітям з порушеннями психічного та фізичного розвитку, у тому числі – з інвалідністю та їхніх батьків (осіб, які їх замінюють), надаються консультативні послуги батькам, які виховують таких дітей, є заклади освіти, у тому числі навчально-реабілітаційні центри, центри практичної психології і соціальної роботи, психолого-медико-педагогічні консультації; охорони здоров’я всіх рівнів надання медичної допомоги, в тому числі спеціалізовані (будинки дитини), лікарсько-консультаційні комісії; реабілітаційні установи для дітей з інвалідністю сфери управління органів соціального захисту населення, реабілітаційні установи приватної форми власності, громадські організації, благодійні фонди, тощо (далі - суб’єкти).

1.4. Метою діяльності ІРЦ є покращення умов для отримання рівного доступу дітей з особливими потребами до якісної освіти та інших послуг в інклюзивному навчальному середовищі; підтримці батьків, освітян, громадськості та сприяння впровадженню інклюзивної освіти в регіоні шляхом реалізації функцій ІРЦ:



інформаційна:

надання родинам, педагогам, зацікавленим особам актуальну інформацію про соціальну і освітню політику держави (нормативно-правові документи на національному та регіональному рівні), програми і послуги щодо підтримки дітей з особливими потребами, новітні освітні та реабілітаційні технології, кращий досвід в галузі інклюзивної та спеціальної освіти;

надання органам управління освітою оперативно-аналітичних даних щодо загальної кількості дітей, зокрема за видами порушень в розвитку для забезпечення достатніх місць і форм для здобуття ними освіти, реабілітаційних заходів у місцях їхнього проживання;

поширення інформації про ресурси задоволення освітніх та реабілітаційних потреб дітей з порушеннями психічного та фізичного розвитку у місцях їх проживання.



консультативна:

надання консультацій зацікавленим суб’єктам взаємодії про особливості розвитку, освітні та реабілітаційні потреби, створення належних умов організації інклюзивного навчання дітей з різними видами порушень психічного і фізичного розвитку;

надання консультацій батькам щодо особливостей сімейного виховання, розвитку та підтримки навчальної діяльності їхніх дітей з урахуванням індивідуальних освітніх та реабілітаційних потреб;

надання консультацій педагогам, які навчають дітей з особливими освітніми потребами, порад з питань особливостей їх навчання, виховання, організації психолого-педагогічного супроводу навчальної діяльності за місцем здобуття освіти, надання навчальних, методичних матеріалів, допомоги у розробці Індивідуальної програми розвитку;



навігаційна:

надання допомоги батькам у вирішенні питань здобуття якісної освіти їхніми дітьми, які мають порушеннями в розвитку, відповідно до їхніх освітніх потреб;

організація юридичної підтримки і супроводу родин за необхідності відстоювання прав дитини на отримання якісної і доступної освіти, шляхом роз’яснення правових можливостей батьків (осіб, які їх замінюють);

отримання додаткових консультацій, медичних послуг, соціального забезпечення, правового захисту;

виявлення та отримання доступу до існуючих інших джерел допомоги та послуг, надання інформації про місце їх знаходження.

координаційна:

організація, консолідація, та міжвідомче узгодження дій суб’єктів партнерської взаємодії у наданні послуг дітям з особливими освітніми потребами, користуванні реабілітаційними заходами, спрямованими на відновлення фізичного, психічного і соціального рівня життєдіяльності з метою сприяння їх інтеграції у суспільство.

1.5. Діяльність ІРЦ спрямована на виконання завдань:

наладження взаємодії партнерів міжвідомчих установ та закладів освіти шляхом укладання «Меморандуму про співпрацю», визначення зобов’язань кожної з сторін партнерської взаємодії;

планування заходів покращення рівня підтримки дітей з особливими освітніми потребами в регіоні, сприяння забезпеченню гнучкості та доступності здобуття освіти дітьми з порушеннями психічного та фізичного розвитку,

збір і аналіз оперативної інформації про дітей з особливими освітніми потребами, які почнуть здобуття освіти станом на 1 вересня поточного року, для місцевих управлінь освіти з метою впровадження інтегрованого та інклюзивного навчання;

організація заходів роботи з психологічної реабілітації батьків, які виховують дітей з порушеннями в розвитку, підвищення компетентності батьків щодо особливостей розвитку, навчання, виховання, участі їх у супроводі навчальної діяльності своїх дітей;

методична допомога педагогам, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання;

1.6. У своїй діяльності ІРЦ керується Конвенцією про права інвалідів, Конституцією України, Законами України «Про охорону дитинства», «Основи законодавства про охорону здоров’я», "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні","Про реабілітацію інвалідів в Україні" "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", актами Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями відповідних органів виконавчої влади, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.


2. Склад та організація роботи ІРЦ.
2.1. До складу ІРЦ можуть входити фахівці та спеціалісти:

-психолого-медико-педагогічної консультації,

-Департаменту освіти і науки органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, у тому числі - спеціаліст відділу виховної роботи та соціального захисту;

-соціального захисту населення;

- центру практичної психології і соціальної роботи;

-висококваліфіковані педагогічні працівники ЗНЗ;

-члени громадських організацій громадських організацій та батьківських ініціативних груп, які діють в регіоні та працюють у сфері надання послуг дітям з особливими потребами.
2.2. Із числа представників суб’єктів партнерської взаємодії обирається Дорадчий комітет.
2 .3. Завдання Дорадчого комітету:

- виконання функцій ІРЦ;

-участь у засіданнях та діяльності ІРЦ;

-планування роботи ІРЦ, аналіз результатів діяльності-формування партнерства з державними та недержавними організаціями;

- збір даних про існуючі послуги (сканування середовища) та виявлення відсутніх ресурсів.
2.4. Управління ІРЦ здійснює координатор, кандидатуру якого узгоджує дорадчий комітет на першому засіданні шляхом відкритого голосування більшістю голосів від числа присутніх.
2.5. Координатор ІРЦ виконує такі завдання:

-планує та організовує роботу ІРЦ відповідно до функцій;

-організовує та проводить робочі зустрічі суб’єктів партнерської взаємодії (засідання Дорадчого комітету);

- бере участь у спільних заходах;

-сприяє розробці та затвердженню внутрішньої документації ІРЦ (положення про ІРЦ, повноваження та завдання Дорадчого комітету);

- співпрацює з партнерами від імені ІРЦ, представляє в усіх установах та організаціях;

- розробляє і підписує меморандум про співпрацю між партнерами;

- створює належні умови для розвитку та продуктивної роботи членів дорадчого комітету;

-здійснює моніторинг та готує аналітичну звітність про діяльність ІРЦ.
2.6. Завдання працівників ІРЦ:

-збір інформації, її систематизація та інформування суб’єктів взаємодії про освітні та реабілітаційні послуги для дітей з особливими потребами в регіоні;

- створення фонду науково–методичних матеріалів, додаткових засобів, приладів тощо, необхідних для використання в навчальній діяльності дітей з різними видами порушень розвитку.

-скеровування споживачів інформації до джерел допомоги та послуг;

-координація різних напрямків роботи та сприяння у впровадженні інклюзивної освіти;

-організація навчально-методичного забезпечення (семінарів, тренінгів).


2.7. В ІРЦ ведуться протоколи Дорадчого комітету та журнал консультацій.
3. Матеріально-технічне забезпечення ІРЦ.

3.1. Для повноцінного здійснення діяльності використовується приміщення психолого-медико-педагогічної консультації. Графік роботи узгоджується із завідувачем психолого-медико-педагогічної консультації.



3.2.Утримання та розвиток матеріально-технічної бази ІРЦ визначається спільно з суб’єктами взаємодії і закріплюється в Додатку про розподіл обов’язків кожного з них.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал