Поетапної (ситуативної) профілактики порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями розглянута та погоджена на засіданні



Скачати 153.92 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації25.12.2016
Розмір153.92 Kb.



2


Система поетапної (ситуативної) профілактики порушень статутних правил
взаємовідносин між військовослужбовцями розглянута та погоджена на засіданні
методичної комісії Головного управління виховної та соціально-психологічної роботи
Збройних Сил України.
ЗМІСТ:
1. Сутність порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями
1.1. Форми прояву порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями.
1.2. Ознаки наявності у військовій частині, підрозділі порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями.
2. Етапи профілактики порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями.
Додатки:
1. Типовий алгоритм дій військовослужбовців у разі застосування фізичного та морального насильства
2. Опитувальник для визначення рівня схильності до девіантних форм поведінки та порушень статутних правил взаємовідносин.
3. Анкета виявлення ознак наявності випадків у підрозділі порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями.






















3
1. Сутність порушень статутних правил взаємовідносин
між військовослужбовцями
Порушення статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями – протиправна підміна встановлених військовими статутами Збройних Сил України стосунків між військовослужбовцями фізичним насильством, моральним знущанням, приниженням честі
і гідності, примушуванням одним військовослужбовцем іншого виконувати за нього обов’язки військової служби та наданням йому особистих послуг, заподіянням шкоди фізичному та психічному здоров’ю, яка тягне за собою дисциплінарну або кримінальну відповідальність.
1.1. Основними формами прояву порушень статутних правил взаємовідносин між
військовослужбовцями є:
перекладання військовослужбовцями своїх обов’язків по службі та у побуті на військовослужбовців молодшого періоду служби; нерівномірний розподіл добових нарядів, чергувань по днях тижня та годинах доби, самовільна підміна військовослужбовців старшого періоду служби під час несення служби; призначення на найбільш брудні, важкі роботи військовослужбовців молодшого періоду служби, залучення їх до виконання додаткових завдань; прання і прасування обмундирування, прибирання приміщень і території; заправлення ліжок військовослужбовців старшого періоду служби; вимагання грошей, продуктів харчування, речей; періодичні побори з місячного грошового забезпечення та грошових переводів; поповнення рахунків мобільних телефонів; примусове відбирання у військовослужбовців молодшого призову нових предметів обмундирування (як правило футболки), заміна їх на старі; позбавлення військовослужбовців молодшого періоду служби відпочинку, часу для особистих потреб, звільнення, перегляду телепередач і кінофільмів; грубе викривлення дисциплінарної практики, зловживання владою, знущання над підлеглими, рукоприкладство (у кімнатах побутового обслуговування, для вмивання, у туалеті); знущання заради розваги (“сушити крокодила”, “дати лося”, “водіння автомобіля” тощо), створення з числа фізично слабких новоприбулих військовослужбовців групи для виконання різних завдань щодо обслуговування та задоволення особистих примх; створення важчих побутових умов для військовослужбовців молодшого періоду служби, розміщення їх біля дверей, на другому ярусі ліжок; примушення новоприбулих військовослужбовців до жебракування поблизу розташування військових частин з метою добування грошей на закупівлю алкогольних напоїв, продуктів харчування, цигарок; вимагання грошей (встановлення “такси”) за відправлення у відпустку, зустріч з батьками, що приїхали до військової частини.
1.2. Основні ознаки наявності порушень статутних правил взаємовідносин між
військовослужбовцями у військовій частині, підрозділі:
“хронічні” хвороби у молодих солдат, регулярне відвідування ними лікарів; часті відвідини батьками, прохання про переведення до іншого місця служби (у інший підрозділ) через нові, як правило, негативні сімейні обставини; неохайний зовнішній вигляд військовослужбовців молодшого періоду служби (брудний робочий одяг, поношене взуття, відсутність окремих предметів військової форми одягу); пасивність спілкування, усамітнення солдат у вільний час, на перервах, у святкові та вихідні дні;

4 виконання молодими солдатами найбільш тяжких господарських робіт, у тому числі, у вільний від служби час, прання, чищення та прасування чужих предметів одягу;
“добровільне” розміщення на незручних місцях при перегляді кінофільмів, телепередач та інше; наявність сигарет, сірників у тих солдатів, що не палять; пасивність та сонливість під час проведення занять, відсутність бажання йти у звільнення чи культпохід; спроба приховування різного роду травм, в тому числі й при медичному огляді; прагнення до мінімуму звести спілкування з офіцерами у поєднанні з готовністю до перебування у відриві від підрозділу для виконання будь-яких завдань; символічні порушення у формі одягу, що підкреслюють “привілейованість” положення військовослужбовців старшого періоду служби: деформація головних уборів, кокард, своєрідне прасування та вшивання обмундирування, згинання блях поясних ременів, часткове сточування
їхньої символіки, наявність на поясному ремені двох тренчиків, надрізів, що позначають кількість місяців служби, що залишилася до звільнення, носіння різного роду ланцюжків, брелоків, кулонів, брючних ременів невстановленого зразка, стрижка за кілька місяців до звільнення (“дембельський постриг”) та інші; розташування військовослужбовців старшого періоду служби в задніх шеренгах строю; розміщення в їдальні військовослужбовців старшого та молодшого періодів служби з протилежних сторін столів.
2. Поетапна профілактика порушень статутних правил взаємовідносин між
військовослужбовцями.
Поетапна профілактика порушень статутних правил взаємовідносин між
військовослужбовцями – системний комплекс заходів, що організовується та проводиться командуванням і посадовими особами військової частини із залученням громадських військових організацій та органів правопорядку, спрямований на усунення або нейтралізацію причин, умов і факторів, які сприяють скоєнню порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями.
Кінцевою метою є ствердження і підтримання статутного внутрішнього порядку, задовільного морально-психологічного стану, які б забезпечили якісне і своєчасне виконання покладених на військову частину (підрозділ) завдань.
Зміст заходів
На етапі роботи з призовниками
Основне завдання - активне формування у призовників правильних уявлень про військову службу та статутний порядок у військових підрозділах, встановлення мотивації до військової служби, виявлення осіб, схильних до девіантної поведінки.
З цією метою проводяться:
індивідуальні бесіди, в ході яких уточнюються соціально-демографічні дані, ціннісні орієнтації, мотивація, життєві плани; аналіз інформації з попереднього місця навчання (роботи) щодо соціально- психологічних, моральних якостей призовників;
“Дні призовника” (зустрічі з офіцерами, ветеранами війни (військової служби) з метою ознайомлення призовників із особливостями військової служби, сутністю військового товариства, взаємодопомоги); групові бесіди щодо порядку проходження військової служби, відповідальність за ухилення від військової служби; професійно-психологічний відбір у військових комісаріатах у період призову, професійна орієнтація на військово-облікові спеціальності, виявлення осіб з ознаками низької нервово- психічної стійкості, підвищеним суїцидальним ризиком та експертна оцінка їх придатності до військової служби.

5
На етапі підготовки до прийому поповнення
(березень, вересень)
Основне завдання – усунення передумов, які сприяють виникненню випадків порушень статутних правил взаємовідносин.
З цією метою проводяться:
якісний підбір та підготовка посадових осіб в адміністрацію пункту прийому молодого поповнення. Призначення найбільш дисциплінованих та підготовлених офіцерів, сержантів
(старшин); особливу увагу звернути на знання ними форм та методів організації індивідуально- виховної роботи з підлеглими, вирішення конфліктних ситуацій;
індивідуальні бесіди з військовослужбовцями строкової служби старшого періоду з метою націлення їх на надання допомоги новоприбулому поповненню в подоланні труднощів адаптації до військової служби; виявлення осіб, схильних до девіантних форм поведінки та порушень статутних правил взаємовідносин, проявів відкритої та скритної форми агресивної поведінки, організація
індивідуально-виховної роботи з ними (додаток 1); підготовка та облаштування приміщення для зустрічі та розміщення особового складу відповідно до вимог статутів, керівних документів; оформлення куточків (стендів) правових знань, інформації щодо “телефонів довіри”; щоденне заслуховування сержантів (старшин) підрозділів щодо стану виконання задач з підготовки до прийому новоприбулого поповнення; постановка завдань сержантському і старшинському складу підрозділів щодо рішучого попередження випадків знущань і глузувань над новоприбулими військовослужбовцями, проведення роз’яснювальної роботи з солдатами (матросами), які схильні до проявів грубості
і зневажливості.
На етапі прийому поповнення
(квітень-травень, жовтень-листопад)
Основне завдання – забезпечення статутного порядку у підрозділах зборів молодого поповнення, правильне формування у військовослужбовців первинних навичок поводження у військовому колективі, поведінці при виконанні службових обов’язків.
На етапі прийому поповнення проводяться:
соціально-психологічне вивчення, психологічне обстеження новоприбулого поповнення.
Заведення на кожного військовослужбовця особової справи. Налагодження зв’язку з батьками та рідними військовослужбовців; проведення поглибленого медичного обстеження, виявлення осіб, які приховували відхилення у фізичному і психічному самопочутті, мали травми, набуті або успадковані вади; ознайомлення новоприбулого поповнення з історією військової частини, військовими традиціями, досягненнями у бойовій підготовці. Проведення тематичних вечорів
“Відрекомендовуюсь колективу”, рольових, соціально-психологічних тренінгів щодо формування навичок безконфліктного спілкування; проведення правового інформування з метою доведення до новоприбулих військовослужбовців вимог законів України і військових статутів Збройних Сил України про взаємовідносини у військових колективах. Роз’яснення порядку дій у разі порушення статутних правил взаємовідносин, морального та фізичного приниження; роз’яснення порядку дій у випадках обмеження їхніх прав, приниження їх гідності, положень Кримінального кодексу України про відповідальність за військові злочини; забезпечення обстановки доброзичливості і турботи про підлеглих у військових колективах; щоденне заслуховування сержантського складу про морально-психологічний стан військовослужбовців, їх настрій, стан здоров’я, наявність осіб з відхиленою поведінкою.

6
Організація роботи щодо ретельного вивчення військовослужбовців, схильних до конфліктної поведінки. Приділяється максимум уваги тим військовослужбовцям, які замкнуті, стають об’єктами жартів і глузувань, відчувають гостру тугу за домівкою, вивчаються причини їх психологічної пригніченості. Про результати бесід і спостережень посадові особи інформують своїх прямих начальників; організація індивідуально-виховної роботи з кожним військовослужбовцем; формування списку осіб, що потребують посиленої психологічної уваги, для організації додаткової індивідуальної роботи з ними; в день складання Військової присяги здійснюється інформування батьків та рідних військовослужбовців про умови військової служби та побуту, прохання повідомляти командування частини (підрозділу) про випадки тривожних звісток від синів, про факти, які можуть вплинути на поведінку військовослужбовців. В подальшому підтримувати зв’язок з батьками протягом усієї служби їх сина.
На початковому етапі військової служби
новоприбулого поповнення у підрозділі
(червень-липень, грудень-січень)
Основне завдання – забезпечення адаптації військовослужбовців до умов військової служби, безболісне входження їх у військовий колектив, формування статутних взаємовідносин, установки на дружбу та військове товариство.
З цією метою проводяться:
з прибуттям новоприбулого поповнення в підрозділи доводяться завдання, які стоять перед особовим складом на найближчий період, здійснюється інформування про позитивні традиції та успіхи у бойовій підготовці підрозділу; тематичні вечора “Відрекомендовуюсь колективу”, відвідування кімнати бойової слави
(музею) військової частини; здійснення суворого контролю за розміщенням військовослужбовців у спальному приміщенні відповідно до іменного списку, рівномірністю розподілу нарядів, дотриманням графіку прибирання території, миття особового складу та інше; проведення бесід командирами підрозділів, офіцерами структур виховної роботи, іншими посадовими особами з кожним солдатом (матросом), що прибули до підрозділу з визначенням морально-психологічного стану, настрою, перших вражень про службу (не рідше одного разу на тиждень); виявлення ознак наявності випадків порушення статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями у підрозділі шляхом анонімного опитування (додаток 2); щоденне заслуховування командуванням сержантів (старшин) про взаємовідносини серед військовослужбовців строкової служби. Забезпечується негайне реагування на кожен випадок порушення статутних правил взаємовідносин. проведення із сержантським та старшинським складом інструкторсько-методичних занять за темою: “Практика роботи молодшого командира щодо згуртування колективу, дотримання військової дисципліни, попередження злочинів, пов’язаних з нестатутними взаємовідносинами між військовослужбовців”; вивчення військових колективів, проведення соціометричних досліджень: оцінка морально-психологічного клімату, виявлення неформальної структури (мікрогруп, лідерів і
їхню спрямованість), визначення домінуючої форми поведінки військовослужбовців.
Складання соціально-психологічного портрету військового колективу; проведення роботи з лідерами мікрогруп з негативною спрямованістю по нейтралізації їх негативного впливу на новоприбуле поповнення; психологічний супровід осіб, які потребують посиленої психологічної уваги; організація урочистого вручення зброї і закріплення бойової техніки, заохочення військовослужбовців за успіхи в бойовій підготовці, за виконання завдань внутрішньої та вартової служб.

7
На етапі оволодіння військовослужбовцями бойової спеціальності
і згуртування військових колективів
(серпень-вересень, лютий-березень).
Основне завдання – поглиблене вивчення мікроклімату, соціально-психологічних процесів у військових колективах, повсякденне формування міцних статутних взаємовідносин між військовослужбовцями.
З цією метою проводяться:
поглиблене вивчення морально-психологічного стану особового складу, стану військової дисципліни та взаємовідносин у підрозділах. Забезпечується негайне реагування на кожен випадок порушення статутних правил взаємовідносин; постійний моніторинг внутрішньо-колективних процесів, проводяться анонімні опитування та анкетування. Виявлення ознак наявності випадків порушення статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями у підрозділі шляхом анонімного опитування (додаток 2); здійснення посиленого контролю за повсякденною життєдіяльністю підрозділів, у тому числі підрозділів забезпечення, закріплення за ними офіцерів структур виховної роботи; посилення контролю за виконанням розпорядку дня, особливо у вечірній та нічний час.
Недопущення проявів негативних ритуалів і традицій (у період 6 липня та 5 січня –
відзначається 50 днів до наказу, коли молодший призов відпочиває, а за них працює
старший; 31 липня та 30 січня – 25 днів до наказу, коли вже старший призов відпочиває та
знущається над молодшим (б’є “лося”); 23-25 серпня та 22-24 лютого – старший призов
набуває статусу “дембелів”, що супроводжується вживанням спиртних напоїв, збором
грошей для звільнення; 17 травня та 16 листопада у казармах умовно відзначається 100 днів
до наказу, військовослужбовці стрижуться наголо, підтримуються інші негативні ритуали
і традиції); перевірка наявності особистих речей та грошей військовослужбовців молодшого періоду служби (спостерігається посилення здирництва та комерціалізація внутрішніх стосунків
та ритуалів); уточнення алгоритму роботи сержантського складу щодо специфіки розв’язання конфліктних ситуацій серед підлеглих; персональна оцінка ефективності діяльності офіцерського та сержантського складу військової частини (підрозділів) з профілактики порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями. Заохочення кращих, які досягли помітних результатів у формуванні здорового морально-психологічного клімату в підрозділі; здійснення контролю за умовами служби, життєдіяльності і побутом, настроєм команд та військовослужбовців, що знаходяться у відриві від розташування військової частини
(підрозділу); проведення індивідуальних і групових бесід з військовослужбовцями різних періодів служби, соціально-психологічних методик вивчення групових настроїв і думок, постійне спостереження за поведінкою військовослужбовців, аналіз їх взаємовідносин з метою виявлення лідерів з негативною спрямованістю, носіїв нестатутних норм поведінки. (Для
таких осіб найбільш характерними рисами є жорстокість, егоїзм, прагнення
підпорядкувати своїй волі оточуючих, отримати незаслужені привілеї за рахунок інших за
допомогою фізичної сили чи загрози її застосування. Зазвичай такі військовослужбовці
мають “несправжній” авторитет “свого хлопця”, в поведінці проявляється прагнення до
порушення установлених норм, самовпевненість, грубість, надмінність, схильність до
сперечань, порушень військової дисципліни). Після виявлення таких осіб – вжиття відповідних заходів організаційного, дисциплінарного, соціально-психологічного характеру; спостереження за поведінкою військовослужбовців (ознаками наявності нестатутних
взаємовідносин можуть бути перевернуті емблеми, додаткові тренчики, приспущені ремені,
обов’язок молодших вставати коли до курилки заходить старший за призовом, специфіка

8
може бути в залежності від виду та роду військ, особливостей негативних традицій у
конкретній військовій частині); організація психологічної допомоги і підтримки військовослужбовцям, які зазнали морального тиску і фізичного насильства; організація психокорекції наслідків порушень статутних правил взаємовідносин; проведення заходів правової профілактики порушень статутних правил взаємовідносин, а саме: проведення судових засідань у військових частинах щодо засудження військовослужбовців за вчинені злочини; виступи військовослужбовців, які відбули покарання у виправних установах за вчинені злочини; вечори запитань і відповідей за участю військових юристів, представників Військової служби правопорядку; демонстрація відеофільмів з правової тематики тощо;
Організація заходів дозвілля: проведення змагань, насамперед з ігрових та колективних видів спорту, активне залучення до участі в них військовослужбовців різних категорій та періодів військової служби; оснащення військових частин сучасними телекомунікаційними та мультимедійними засобами; колективне відвідування театрів, музеїв, концертів, кінотеатрів та інших закладів культури.
На етапі підготовки військовослужбовців до звільнення в запас:
складаються попередні графіки проведення звільнення військовослужбовців в запас; проводяться вечори запитань та відповідей з категорією військовослужбовців, що звільняється; посилюється контроль за формою одягу та екіпіровкою військовослужбовців молодшого призову; перевіряються особисті речі тих, хто звільняється; в період звільнення в урочистій обстановці проводиться День вшанування кращих військовослужбовців. Особлива увага в урочистостях приділяється молодшим командирам, відмінникам бойової підготовки, пропаганді досвіду. Заступники з виховної роботи відправляють інформацію про кращих військовослужбовців до місцевих друкованих засобів масової інформації; проводяться цільові інструкторсько-методичні заняття з командирами підрозділів, сержантським складом з питань організації роботи з новоприбулим поповненням, профілактики порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями.
Відповідальність за реалізацію і впровадження визначеної методики покладається
на органи виховної та соціально-психологічної роботи, командирів і заступників
командирів військових частин, підрозділів з виховної роботи.
Командири, які не виявляють фактів наявності нестатутних взаємовідносин між
військовослужбовцями та не приймають по ним правові рішення, розглядаються на
відповідність займаним посадам, спроможність очолювати та згуртовувати військові
колективи.
Начальник Головного управління виховної та соціально-психологічної роботи Збройних Сил України генерал-майор
О.В.КОПАНИЦЯ

9
Додаток 1
ТИПОВИЙ АЛГОРИТМ
дій військовослужбовців у разі застосування
фізичного та морального насильства

Ваші дії:
1. Спробувати припинити застосування насильства.
Наприклад:
Сергію! (ім’я)!
Зупинись! Ти ж нормальна людина, а не звір! Охолонь, воно того не варте! Нам обом
не потрібні проблеми з законом, і я не хочу, щоб тебе посадили за грати! Не ламай своє і
моє життя!

2. Негайно звернутися до свого безпосереднього начальника (командира відділення
(взводу, батареї, групи, роти, команди, бойової частини), заступника командира з виховної роботи, чергового по кораблю і доповісти йому про такий випадок.
Наприклад:
Товаришу сержант (військове звання)!
20 січня (дата) о 18.30 (час) у спальному приміщенні (місце) мене побив солдат
Петренко (прізвище).

3. У випадку, коли Ви зазнали побоїв, принижень або тілесних ушкоджень, негайно
зверніться до медичного закладу (лікаря, фельдшера, в медичний пункт, медичну роту), для отримання першої медичної допомоги та відповідного запису у медичній книжці.
Вимагайте невідкладного надання Вам допомоги і фіксації у Вашій медичній
книжці та документах лікаря нанесених тілесних ушкоджень!
Це не тільки Ваше право – це Ваш статутний обов’язок!

4. Якщо командування підрозділу не вживає заходів для поновлення порушених прав,
Вам необхідно терміново звернутися до старшого начальника (командира військової частини, командира корабля) або заступника командира з виховної роботи, головного
сержанта (старшини), іншого начальника, якому Ви довіряєте.
Наприклад:
Товаришу капітан (військове звання)!
20 січня (дата) о 18.30 (час) у спальному приміщенні (місце) мене побив солдат
Петренко (прізвище).
20 січня (дата) о 19.30 (час) на плацу (місце) я звернувся до свого командира відділення
сержанта служби за контрактом Сергієнка (посада, військове звання, прізвище), але він мені
не допоміг.

Пам’ятайте: б’ють тих, хто не бореться за свої права. Якщо Ви, побоюючись, “щоб не було гірше”, вирішили приховати випадки знущань над Вами, не доповідаєте, як це вимагає
Статут внутрішньої служби Збройних Сил України своїм командирамВам не зможуть вчасно допомогти, прийняти рішучі попереджувальні заходи.
Тому нічого не бійтеся – звертайтесь до своїх командирів та офіцерів виховних структур за допомогою.
5. У випадку, якщо Ваші командири не допомогли та не вживають відповідних заходів, звертайтеся щодо захисту Ваших прав за Телефонами довіри”:

10
до своїх командирів, заступників з виховної роботи, головного сержанта
(старшини):
командир ________ (військове звання, ПІБ) ___________ (телефон – мобільний,
домашній)
заступник командира з виховної роботи ________ (військове звання, ПІБ) ___________
(телефон – мобільний, домашній)
головний сержант військової частини ________ (військове звання, ПІБ) ___________
(телефон – мобільний, домашній).
до військової служби правопорядку:
телефон чергового військової служби правопорядку___________________
до Комітету солдатських матерів ___________________________



Начальник відділу аналізу морально-психологічного стану та виховної профілактики правопорушень Головного управління виховної та соціально-психологічної роботи Збройних Сил України полковник
Я.В.НОВИЦЬКИЙ
































11
Додаток 3
Анкета
виявлення ознак наявності випадків порушення статутних правил взаємовідносин між
військовослужбовцями у підрозділі

Анкета створена для виявлення ознак наявності випадків порушення статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями у підрозділі. Анкету умовно можна поділити на декілька блоків, кожен з яких висвітлює певний спектр проблем, їх виявлення прямо чи опосередковано вказує на наявність нестатутних взаємовідносин у підрозділі.
Перший блок виявляє ступінь задоволеності військовослужбовців своєю службовою діяльністю. Якщо задоволеність службою оцінюється в цілому негативно, це можна трактувати як опосередкований
індикатор наявності проблем, пов’язаних
із нестатутними взаємовідносинами (питання №1).
Непрямі показники наявності нестатутних взаємовідносин виявляються за допомогою питань другого блоку анкети, в яких визначається оцінка свого підрозділу військовослужбовцями (питання № 2-7).
Прямі, безпосередні показники наявності нестатутних взаємовідносин у підрозділі виявляються за допомогою питань третього блоку анкети
(питання № 8-11).
Аналіз відповідей на питання четвертого блоку анкети дасть змогу визначити ставлення військовослужбовців до явища нестатутних взаємовідносин, форми їх прояву у підрозділі, суб’єктів та об’єктів нестатутного впливу, а також намітити шляхи подолання та профілактики подібних явищ (питання № 12-16).

АНКЕТА
Вашій увазі пропонується анкета, мета якої – виявлення проблем, які існують у взаємовідносинах
між військовослужбовцями та визначення шляхів покращення морально-психологічний стану у
підрозділі.
Просимо Вас відповісти на запитання анкети. Порядок заповнення анкети: із
запропонованих варіантів відповідей виберіть той, який співпадає з Вашою думкою і обведіть
колом його цифровий код, або напишіть свій варіант відповіді.
Своє прізвище вказувати не потрібно.

1. Чи можете Ви сказати про себе, що в цілому Ваша службова діяльність проходить
успішно?
1. – так
2. – ні
3. – важко відповісти

2. Дайте оцінку колективу, де Ви проходите військову службу
1.
надійний
2.
скоріше надійний, ніж ненадійний
3.
важко відповісти
4.
скоріше ненадійний, ніж надійний
5.
ненадійний

3. Чи правда, що обстановка у вашому підрозділі напружена і не сприяє нормальній
службі
1. – так
2. – ні
3. – важко відповісти

4. Що найбільш негативно впливає на морально-психологічний стан Вашого
колективу (можна визначити декілька позицій)?
1.
наявність нестатутних взаємовідносин у підрозділі

12 2.
фізичні образи
3.
грубість і приниження особистості
4.
недостатні організаторські здібності начальників
5.
важко відповісти
6.
інше__________________________________________________

5. Чи бажаєте ви перевестись в інший підрозділ?
1. – так
2. – ні
3. – важко відповісти

6. Чи були під час служби в підрозділі випадки несправедливого відношення до Вас з
боку командування підрозділу, частини?
1. – ні, таких випадків не було
2. – так, такі випадки були

7. У підрозділі мають місце (можна визначити декілька позицій):
1.
крадіжки особистих речей
2.
випадки нестатутних відносин
3.
зневажливе ставлення до військовослужбовців з боку командирів, “авторитетніших” співслужбовців
4.
інколи сержанти дають комусь з нас стусана, або навіть з силою штовхають, щоб ми швидше виконували завдання
5.
вживання спиртних напоїв
6.
вживання наркотичних речовин

8. Коли Ви прийшли до військової частини, підрозділу, чи були випадки, коли Вас
намагалися бити, застосовувати фізичні образи?
1. – так
2. – ні
3. – важко відповісти

9. Чи дійсно так, що частину грошового забезпечення Вам доводиться віддавати
сержантам (старшинам) чи військовослужбовцям старшого призову?
1. – так
2. – ні
3. – важко відповісти

10. Чи дійсно так, що частину грошового забезпечення Вам доводиться віддавати
командиру, начальнику?
1. – так
2. – ні
3. – важко відповісти

11. Чи відомо Вам про випадки фізичних образ молодих солдат (матросів) у підрозділі?
1. – так
2. – ні
3. – важко відповісти

12. Що є основною причиною виникнення негативних взаємин у Збройних Силах
України? (виберіть не більше 3 варіантів)
1.
прагнення домінувати над іншими
2.
розподіл колективу військовослужбовців по категоріям (контрактники, строкової служби)
3.
призов осіб з прихованими формами відхилень (алкоголізм, наркоманія, тощо)
4.
колективні негативні “традиції”, правила домінують над військовими статутами
5.
зловживання службовим становищем з боку молодших командирів
6.
негативні приклади з боку офіцерів
7.

інші причини (напишіть)
_______________________________________________________________

13. Хто, на Вашу думку, найбільш страждає від нестатутних взаємовідносин між
військовослужбовцями (можна визначити декілька позицій)?
1.
військовослужбовці строкової служби першого періоду служби

13 2.
прибулі військовослужбовці військової служби за контрактом, які не проходили строкової служби
3.
фізично та морально слабші військовослужбовці
4.
інші, напишіть
_______________________________________________________________

14. Хто,
на
Вашу
думку,
є
носієм
нестатутних
взаємовідносин
між
військовослужбовцями (можна визначити декілька позицій)?
1.
офіцери
2.
сержанти (старшини)
3.
військовослужбовці строкової служби старшого періоду служби
4.
військовослужбовці військової служби за контрактом, які мають більший досвід служби
5.
неформальні лідери, які впроваджують негативні традиції у військовому колективі
6.
фізично сильніші військовослужбовці
7.
інші, напишіть
_______________________________________________________________

15. Які форми нестатутних взаємовідносин між військовослужбовцями є у Вашому
підрозділі (можна визначити декілька позицій)?
1.
фізичні образи (побиття, знущання, рукоприкладство)
2.
моральні образи, психологічний тиск
3.
перекладання військовослужбовцями своїх обов’язків по службі та у побуті на військовослужбовців молодшого періоду служби
4.
обслуговування побутового характеру (чищення взуття, прання обмундирування, заправка ліжок, інше)
5.
придбання з власний кошт продуктів, цигарок, спиртного
6.
періодичні побори з місячного грошового забезпечення та грошових переводів
7.
примусове відбирання нових предметів обмундирування, заміна їх на старі
8.
поповнення рахунку мобільного зв’язку
9.
інше, напишіть:
_________________________________________________________________

16. Вкажіть, які проблеми вас хвилюють, заважають службовій діяльності і
потребують вирішення
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
______________________________________________

ДЯКУЄМО ЗА СПІВПРАЦЮ!









Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал