План роботи шкільної бібліотеки Власівського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу



Скачати 438.48 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації07.01.2017
Розмір438.48 Kb.
ТипПлан роботи
  1   2   3   4
Затверджую

В.о.директора ЗНВК

______Т.С.Кобзиста

«___»___________2015р.



ПЛАН РОБОТИ

шкільної бібліотеки

Власівського загальноосвітнього

навчально-виховного комплексу

Кегичівської районної ради

Харківської області

на 2015/2016 навчальний рік

Аналіз роботи шкільної бібліотеки за 2014/2015 навчальний рік

Діяльність шкільної бібліотеки Власівського ЗНВК у 2014/2015 навчальному році була спрямована на виховання в учнів інформаційної культури, любові до книги, культури читання, вміння користуватись бібліотекою, формування, використання і зберігання бібліотечного фонду, організація довідково-бібліографічного та інформаційного обслуговування читачів, популяризація літератури та книги, а також на забезпечення різноманітного змісту навчального процесу, всебічне сприяння підвищенню методичної майстерності вчителів шляхом популяризації педагогічної літератури та інформації.

За 2014/2015 навчальний рік загальна кількість відвідувань бібліотеки становить 970 чол., що на 5 % менше порівняно з 2013/2014 роком, але книговидача збільшилась на 3,3% і становить 1200, це при тому, що кількість читачів у 2014/2015 навчальному році становило 74чол., коли у 2013/2014 навчальному році цей показник становив 83 чол.

За 2014/2015 навчальний рік за бюджетні кошти у фонд шкільної бібліотеки не було надходжень навчально-методичної літератури, підручників надійшло 91 примірник. Надходжень художньої літератури за бюджетні кошти теж не було, за рахунок акції «Подаруй бібліотеці книгу» було подаровано 6 примірників та в рамках акції «Харківські книговидавці та книготорговці - сільським шкільним бібліотекам» отримано 51 примірник художньої та навчальної літератури. Фонд шкільної бібліотеки систематизовано за віковими групами книгокористувачів та розставлено на полицях на основі структури бібліотечно-бібліографічної класифікації.

Станом на 01.06.2015року книжковий фонд нараховує 6870 примірників, в тому числі художньої літератури 3172 книг, підручників 3475 шт.

Бібліотекою школи було організовано передплату 8 періодичних видань, із них 7 дитячих видань за рахунок спонсорських коштів. Це дитячі газети та журнали «Зайчик», «Абетка казок», «Весела перерва», «Веселий урок», «Журавлик» та інші.

У бібліотеці оформлені постійнодіючі полички: «Дорогами війни та Перемоги», «Є в Шевченка народження дата – дати смерті в Шевченка нема», «На хвилинку зупинись – нову книжку подивись», «Я обираю здоров`я», «Твої вірні друзі та помічники», «На допомогу вчителю» та краєзнавчий куточок.

В 2014/2015 навчальному році в бібліотеці були організовані книжкові виставки, присвячені літературним датам: «Олександр Довженко – великий український кіносценарист та письменник» (до 120-річчя від дня народження О.Довженка), «Великий український сатирик і гуморист» (до 125-річчя від дня народження Остапа Вишні), «Славні імена» ( до 150 років від дня народження П.Грабовського, до 180 років від дня народження Марко Вовчка, 120 років від дня народження М.Рильського, 115 років від дня народження Ю.І.Липи, 175 років від дня народження М.Л.Кропивницького, 80 років від дня народження В.Симоненка), «Вічний як народ України» (до 201-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка). Виставка-презентація «І жнив своїх таки дождусь» (до річниці від дня народження П.Чубинського). Протягом року організовані тематичні виставки літератури: «Українські письменники дітям», «Подвигу жити вічно», «Козацька доба», «Скорботна свічка пам’яті живої», «Свято єднання та державності», «Герої Крут – ніхто не забутий», «Болючий слід афганської війни», «Моя мова світанкова», «Славимо Великдень», «Природа – наш дім», «Чорнобильська трагедія - біль України», «Пам'ять серця, пам'ять сивини, пам'ять тих, хто не прийшов з війни».

Для максимально-повного задоволення інформаційних потреб як вчителів, так і учнів та їх батьків, велася робота з удосконалення і розширення довідково-бібліографічного апарату бібліотеки, поповнювались і редагувались алфавітний та систематичний каталоги. Для вчителів бібліотека складала списки з актуальних питань педагогічних проблем, з питань виховання, інноваційних технологій у роботі з учнями. З цією метою щомісячно випускалися листівки: «Інформаційний бюлетень новинок», «Новини педагогічної літератури». Інформаційна робота серед педагогічного колективу включала виступи на нараді при директорові «Стан забезпечення учнів підручниками» (протокол № 8 від 22.08.2014), «Аналіз роботи шкільної бібліотеки» (протокол №10 від 27.11.2014), на шкільних методичних об’єднаннях з інформаційними оглядами, оглядами періодичних видань на допомогу вчителю, виступ на батьківських зборах «Домашня бібліотека та її роль у вихованні читацьких інтересів школярів» (листопад 2014).

Бібліотека допомагала вчителям у проведенні предметних тижнів у школі. Готуючись до них, були організовані книжкові виставки: «Цей цікавий світ наук», «У світі казки чарівної», «Закон про мене і мені про закон», «Сходинки до знань», «Моя мова світанкова», «У світі професій», тематичні огляди літератури.

Інформаційне забезпечення учнів відбувалося шляхом проведення оглядів літератури, постійнодіючої книжкової виставки «На хвилинку зупинись – нову книжку подивись», «Книги-ювіляри», «Ми - подарунок шкільній бібліотеці», рекомендаційних списків, інформаційних стендів. Протягом цього навчального року були створені тематичні папки «Революція Гідності», «Звичаї та традиції нашого народу», «Великоднє свято». Вони постійно поповнюються матеріалами з газет та журналів. Папки допомагають дітям в навчанні, особливо під час написання рефератів, доповідей, повідомлень з історії, української літератури. Створений стенд «Життя бібліотеки», де висвітлюються всі бібліотечні події.

Кожен місяць бібліотека висвітлює всі знаменні дати в житті держави у календарі знаменних і пам’ятних дат та літературному календарі.

З метою вивчення читацьких інтересів молодших школярів, рівня їх читацької культури, місця книги в житті, виявлення впливу школи на розвиток читацької самостійності учнів молодшого шкільного віку були проведені бесіди, опитування –інтерв`ю «Я люблю читати про...», «Сформованість читацьких інтересів учнів», спостереження, проводився моніторинг, складалися індивідуальні списки читання. З батьками проведено анкетування «Уподобання вашої дитини».

Результати моніторингу представлені діаграмою, на якій видно, що 45% - читають цікаві книги, 30% - пригоди, 21% опитаних читають те, що порадить бібліотекар і 4% про дітей, школу.

На запитання «Яким читачем ти себе вважаєш» лише 12,5% з опитуваних вважають, що читають багато, 57,9% - достатньо і 29,7% - читають мало. Про це свідчить і аналіз читацьких формулярів.

Виявлена проблема читання при проведені аналізу анкетування. На запитання «Чим ти займаєшся у вільний час?» лише 32% з опитаних відповіли, що читають книги.



Тому своїм завдання на майбутнє вважаю необхідність посилення роботи щодо зацікавлення учнів читанням, прищеплення інтересу до читання.



І. Інформаційно-бібліотечна робота (за окремим планом)

1. Екскурсія «Знайомство з шкільною бібліотекою», «Гігієна читання», 1клас;

2.«Читач у бібліотеці» «Основні елементи книги», 2 клас;

3. «Структура книг», «Як з’явились перші книги», 3 клас;

4.Бесіда-діалог «Скарб таємничий з книжкової полиці», «Твої перші енциклопедії, довідники, словники, 4 клас;

5. «Структура книг», «Подорож до країни Словникової», 5 клас;

6. Конкурс бібліотечних ерудитів «Уважні та начитані» , 6 клас,

7.«Довідково-бібліографічний апарат бібліотеки», мультимедійний урок «Мистецтво книготворення», 8 клас,

8.«Методи самостійної роботи з книгою», «Робота з джерелами інформації», 9 клас

9.Диспут «Інформаційна культура читача. Сучасні джерела інформації», 11 клас.



ІІ. Масові заходи.

Протягом року бібліотека брала участь у всіх загальношкільних заходах:

- предметних тижнях: «Марафон знавців світової літератури та російської мови» (підготовка ребусів, кросвордів), «Подорож у Країну знань» ( «Казковий калейдоскоп»), Всеукраїнський тиждень права (вікторина-гра «Правознайко», конкурс малюнків «Мої права»), Шевченківський тиждень (літературна гра «Стежками життя та творчості Тараса», голосні читання творів Т.Шевченка, конкурс читців віршів Шевченка), Тиждень дитячого читання (за окремим планом), Тиждень охорони праці та безпеки життєдіяльності (вікторина «Правила безпечної поведінки героїв казок»);

- заходах до Міжнародного дня рідної мови( КВК «Розквітай же, рідне слово»);

- допомога у підготовці та проведенні свят до Дня працівників освіти, Міжнародного Жіночого дня, останнього дзвоника, випускного балу;

- організація виставок стіннівок, малюнків до річниці трагедії на ЧАЕС; плакатів, малюнків до порозуміння з ВІЛ-інфікованими, по здоровому способу життя «Зроби свій вибір на користь здоров’ю» та інші;

- свята осені « Надходить місяць падолист », шоу-програми «Осіння рапсодія»;

- у підготовці та проведенні новорічних та різдвяних свят, розважально-конкурсної програми до Дня закоханих «На крилах любові»;

- протягом усього навчального року надавалася допомога педагогічному колективу у доборі методичної та художньої літератури для проведення відкритих уроків, виховних годин та різноманітних заходів.

У своїй роботі бібліотекар при проведені масових заходів використовувала різні форми і методи роботи:

- усний журнал «Літературна Харківщина»;

- читацька конференція «Великий український сатирик і гуморист»;

- гра-марафон «Читання – ось краще навчання»;

- українські посиденьки «Народні традиції зимових та різдвяних свят»;

- година доброти «Доброта ніколи не старіє і завжди від холоду зігріє» (до дня інвалідів);

- бібліотечний квест «Пошук бібліотечних скарбів;

- історична мандрівка «Пам'ять про Крути»;

- літературно-музична композиція «Уклін вам, любі неньки», до Дня матері;

- літературна гра «Стежками життя та творчості Тараса»,

- КВК «Розквітай же рідне слово» (до Міжнародного дня рідної мови);

- брейн-ринг «Пізнаємо світ»;

- свято «Посвята в читачі» для учнів початкових класів;

- літературно-екологічна година «Душа природи чуйна і ласкава»;

- Тиждень дитячого читання;

- акція «Подаруй бібліотеці книгу».

Важливе місце в популяризації читання, займають конкурси «Найкращий читач», Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек, Тиждень дитячого читання, що проводяться в школі. Під час проведення Тижня читання та Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек проводяться з дітьми різні заходи: це і турніри, різні ігри (гра-марафон), інтелектуальні змагання, круглі столи, квести, усні журнали, калейдоскопи і т.д. Так у цьому році протягом тижня дитячого читання з учнями 2-4 класів було проведено вікторину «Веселий ерудит», учням 5-6 класам запропоновано позмагатися у літературній грі «Книголюб» , з учням 9-11 класів пройшла читацька конференція «Мій улюблений літературний герой», протягом тижня діяла виставка «Книги-ювіляри-2015», проведена година цікавих повідомлень «Книги, які вони є». В цьому навчальному році учні 5-6 класів працювали над проектом «Казки мого дитинства» (по казкам Андерсена), презентація якого відбулася у день народження Великого Казкаря. Підсумком проекту була проведена вікторина «Кращий знавець казок Андерсена». Переможцем стала учениця 6 класу Сліченко Вікторія.

У 2014/2015 навчальному році Сліченко В., учениця 6 класу, взяла участь в обласному фестивалі з комп’ютерної графіки та анімації у номінації «Сторінками казок Андерсена» (до 210-річчя від дня народження Г.К.Андерсена , керівник Коробка О.В.)

Проведення таких заходів розвивають інтерес до книги, читання, інтелектуальні здібності учня, виховують повагу до книги й до людей, що її створили.

Треба відмітити, що під час проведення масових заходів в рамках Тижня дитячого читання велика увага приділяється впровадженню активних форм популяризації книги.

Підсумком проведення тижня стало свято «Посвята в читачі», на якому 4 учнів з 1 класу було прийнято у сім`ю читачів шкільної бібліотеки.

Значна роль у популяризації та рекламі бібліотеки належить веб-сторінці, яка знаходиться на сайті нашої школи, вона допомагає висвітлювати інформацію про фонди, нову літературу, режим роботи, тематичні заходи та книжкові виставки. На ній можна знайти поради щодо читання, ознайомитися з планом роботи бібліотеки. Головна мета сторінки - залучення нових читачів, висвітлення роботи шкільної бібліотеки та ознайомлення з книжковими новинками.

Таким чином, робота шкільної бібліотеки в 2014/2015 навчальному році велася на задовільному рівні.



І.Основні завдання і напрямки роботи шкільної бібліотеки на 2015/2016 навчальний рік

1. Сприяння реалізації державної політики в галузі освіти, вихованню досконалої, інтелектуально розвиненої особистості, свідомої свого громадянського обов‘язку, відкритої для інтелектуального, духовного і творчого розвитку.

2. Інформаційне забезпечення всіх напрямків навчально-виховного процесу школи;

3. Забезпечення рівного доступу всіх учасників навчально-виховного процесу до інформаційних джерел.

4. Створення оптимальних умов для розвитку особистості дитини; виявлення здібностей читачів, виховання у молодого покоління потреби в систематичному читанні, шанобливого ставлення до книги.

5. Поповнення матеріально-технічної бази бібліотеки шляхом залучення додаткових коштів.

6. Створення передумов для розуміння української культури через прилучення до неї дітей, широке ознайомлення з життєвими реаліями українського народу; виховання мовного етикету, глибокої поваги до державної та рідної мови, до національно-культурних і духовних надбань українського народу та інших народів та націй.

7. Сприяння розширенню знань з питань історичного та етнографічного краєзнавства, як невичерпного джерела пам'яті народу, витоків його духовності; виховання любові до рідного краю, пробудження інтересу до історії та сучасних проблем Харкова та Харківської області; пропагування літератури краєзнавчого змісту; удосконалення краєзнавчого довідково-бібліографічного апарату.

8. Інформаційне обслуговування педагогів, спрямоване на підвищення їх методичної та педагогічної майстерності.

9. Удосконалення традиційної довідково-бібліографічної та інформаційної діяльності з активним впровадженням сучасних новітніх технологій.

10. Збереження фонду шкільних підручників, поповнення навчально- методичної бази школи, виховання бережливого ставлення до шкільних підручників.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал