План роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2014 2015 навчальний рік Керівник



Скачати 238.2 Kb.
Дата конвертації23.12.2016
Розмір238.2 Kb.
ТипПлан роботи


Вознесенська спеціальна загальноосвітня

школа – інтернат
План роботи

методичного обєднання

вчителів початкових класів

на 2014 – 2015 навчальний рік



Керівник: Бащук

Оксана Степанівна

м. Вознесенськ

Науково – методична проблема,

над виконанням якої працює

колектив Вознесенської спеціальної

загальноосвітньої школи – інтернату:


«Формування позитивного ставлення

до навчальної позаурочної діяльності,

як умова успішної корекції та

подальшої соціалізації вихованців у

суспільство».




Аналіз роботи

Підсумки роботи методичного обєднання

за 2013 – 2014 навчальний рік, мета і завдання

методичної роботи на 2014 – 2015 н. р.

У період, коли освіта України набуває кординальних змін,

виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання,

в залученні інноваційних методик до процесу формування в

учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному

суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати

нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи

іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати

своєї діяльності.

Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку

нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на

рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і

творчої активності. Щоб учень відчував себе рівним серед

рівних, необхідно озброїти його техніками та прийомами,

спрямованими на розвиток пам’яті, уваги та образного мислення,

сформувати навички дослідницької поведінки, зберегти при

цьому фізичне та психічне здоров’я кожної дитини. Тому метою

роботи нашого педагогічного колективу є створення умов для

розкриття всебічного розвитку дитини та підготовкою його до

життя в суспільстві.

В минулому 2013 – 2014 навчальному році методичне

об’єднання вчителів початкових класів працювало над

проблемною темою «Формування комунікативних умінь і навичок,

як основа корекційної роботи з молодшими школярами». Належну

увагу педагоги приділяли новим освітнім технологіям,

вдосконаленню змісту виховання, вивченню комплексних

інноваційних підходів до організації життєдіяльності початкової

ланки.


Для підвищення рівня ефективності сучасного уроку класоводи

широко впроваджують у практику своєї роботи елементи

педагогічного досвіду своїх шкільних колег, педагогів міста,

області. Вони використовують інтерактивні технології навчання

для формування компетентностей як інтегрованого результату

навчальної діяльності.

Кожен вчитель брав участь у роботі методичного об’єднання:

готували доповіді, реферати, давали відкриті уроки, виховні

заходи, готували виставки дидактичного матеріалу та

унаочнення. Акцентувалася увага на питаннях самоосвіти

вчителів. Перед кожним з педагогів ставилась задача – не просто

працювати над вибраною темою, а обов’язково поділитися

досвідом своєї праці. Мараховська О.В. працювала над

проблемним питанням «Проведення інтегрованих і

нетрадиційних уроків з читання та розвитку мовлення». Вона

поділилася досвідом із колегами, провела відкритий урок з

позакласного читання у 2 класі «Малі казки багато розуму

навчають». Бащук О.С. провела відкритий урок з української мови

у 1 класі «Весела карусель!», показавши практичне

впровадження в дію інноваційних форм та методів роботи на

уроках української мови, а також підготувала на одне із засідань

творчий звіт та презентацію «Інтерактивні ігрові технології як

засіб розвитку і самореалізації учня», поділившись досвідом з

колегами про результати своєї праці. Філіпенко Г.І. – вчитель

4 класу, тому проблемним питанням обрала для себе «Розвиток

зв’язного мовлення в учнів допоміжної школи на уроках читання

та української мови». Вона поділилася досвідом своєї роботи і

провела відкритий урок з читання «Зима на витівки багата».

Суслова І.О. працювала над використанням на уроках розвивальних

та дидактичних ігор. Щоб підтвердити результат своєї праці та

поділитися досвідом з колегами, провела урок з читання у

3 класі, підготувала реферат «Граючись, навчаємось».

Традиційним для вчителів початкових класів стало проведення

тижня молодших школярів. У минулому навчальному році

тиждень для учнів початкової ланки пройшов на тему: «До знань

крокуйте разом з нами». Протягом якого було проведено виставку

дитячих робіт «Це ми вміємо»,

виставку робочих зошитів, вікторину для учнів «Пізнайко»,

літературні ігри. Були проведені відкриті уроки: з української

мови у 1 класі – вчитель Бащук О.С., з курсу «Я і Україна» у

4 класі – вчитель Філіпенко Г.І., з математики у 2 класі –

вчитель Мараховська О.В., з трудового навчання у 3 класі –

вчитель Суслова І.О. В рамках тижня цікаво та змістовно було

організовано свято «Шкільними стежками». На шкільній лінійці

були підведені підсумки тижня молодших школярів, вручені

грамоти та дипломи переможцям конкурсів.

Протягом навчального року молодші школярі беруть участь в

різноманітних конкурсах, святах, виставках.

Педагоги вміло передають знання, формують уміння і навички,

виховують своїх учнів добрими, самостійними, працьовитими

дітьми. Тісно співпрацюють з вихователями, шкільним

психологом та логопедом, взаємовідвідують уроки, спільно

вирішують проблемні питання, що виникають в процесі навчання

та виховання. Та головне, вчителі початкових класів прагнуть

здружити школярів між собою, зробити шкільне життя дітей

цікавим і захоплюючим.

Аналіз роботи свідчить, що за минулий рік значно підвищився

рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до

виховної та розвивальної функцій навчання, до пошуку його

ефективних форм і методів. Завдання, які були поставлені м/о

на поточний рік – виконані.

У цьому навчальному році наше методичне об’єднання буде

працювати над проблемною темою «Шляхи формування

комунікативних умінь і навичок як ключовий напрямок

корекційної - розвивальної роботи з молодшими школярами» і за

такими напрямками:



  • систематизувати роботу вчителів по самоосвіті;

  • формувати в педагогів критичний підхід до аналізу власних

уроків;

  • удосконалювати методику застосування наочних посібників,

дидактичних матеріалів на уроках та в позаурочний час;

  • використовувати інноваційні технології навчання для

формування компетентностей як інтегрованого результату

навчальної діяльності.

Проблемне питання

методичного об’єднання



Шляхи формування комунікативних

умінь і навичок як ключовий напрямок

корекційної - розвивальної роботи

з молодшими школярами.

Мета і завдання методичної роботи:

1. Спрямувати роботу на забезпечення високого

рівня викладання, формування в учнів практичних умінь

і навичок.

2. Удосконалювати форми і методи роботи на уроках,

творчо ставитися до кожного уроку, впроваджуючи

в практику досягнення педагогічної науки.

3. Систематично знайомитися та впроваджувати в

практику сучасні освітні технології та інновації.

4. Регулярно проводити огляд новинок методичної та

художньої літератури, періодичних видань.

5. Активізувати позакласну роботу з навчальних

предметів, розвиваючи при цьому творчі здібності учнів.

6. Проводити індивідуальну роботу з учнями, які не встигають.

7. Використовуючи різні засоби, форми і методи

навчання, виховувати в учнів любов до рідної мови, повагу

до культури і традицій свого народу.

8. Провести і відвідувати відкриті уроки і виховні заходи.

9. Брати участь у конкурсі «Кабінет – творча лабораторія

вчителя».

10. Продовжувати роботу над формуванням в учнів єдиних

орфографічних навичок і вмінь щодо ведення

учнівських зошитів.



11. Надавати методичну допомогу вчителям, які її потребують.
Відомості про вчителів




п/п

Прізвище, імя та по батькові

Освіта

Стаж

Катего-

рія

Клас

Курси підвищення атестації

Атеста-

ція

Заг.

Спец.

школа



1.

Філіпенко

Галина

Іванівна

Вища

26

21

І

1

Миколаїв

2010

2010 –

2011р.

2.

Бащук

Оксана

Степанівна

Вища

24

10

Вища

2

Миколаїв

2009

2010 –

2011р.



3.

Мараховська

Олена

Василівна

Вища

29

18

Вища

3

Миколаїв

2010

2010 –

2011р.

4.

Суслова

Ірина

Олександрівна

Вища

25

15

І

4

Миколаїв

2010

2010 –

2011р.

Бащук Оксана Степанівна



Кредо:

«Мені хочеться прорости квіткою

в серцях учнівської душі,

посіяти там добре, розумне, вічне»


Проблемне питання: «Розвиток мовленнєво – комунікативних

здібностей молодших школярів».


Зміст роботи над темою: 1. Вивчення методичної літератури по темі.

2. Виготовлення дидактичного і роздаткового матеріалу.

3. Відвідування уроків у колег.

4. Провести відкритий урок з природи у 2 класі.

5. Підготувати доповідь на засідання м.о.

Мараховська Олена Василівна



Кредо:

«Тільки той спосіб навчання вірний,

яким задоволені учні».

Проблемне питання: «Розвиток навичок читання, як засіб розумового

виховання учнів».



Зміст роботи над темою: 1. Вивчення методичної літератури по темі.

2. Виготовлення дидактичного і роздаткового матеріалу.

3. Відвідування уроків у колег.

4. Провести відкритий урок з читання у 3 класі.

5. Підготувати доповідь на засідання м.о.

Суслова Ірина Олександрівна


Кредо:



«Навчати з любов’ю у серці»


Проблемне питання: «Розвиток усного і писемного мовлення в учнів

молодшої ланки».



Зміст роботи над темою: 1. Вивчення методичної літератури по темі.

2. Виготовлення дидактичного і роздаткового матеріалу.

3. Відвідування уроків у колег.

4. Провести відкритий урок з рідної мови у 4 класі.

5. Підготувати доповідь на засідання м.о.

Філіпенко Галина Іванівна



Кредо:

«Намагаючись пізнати тайну дитячої душі,



педагогічної майстерності,

бачу в кожній дитині свого вчителя

і вихователя»

Проблемне питання: «Гра – засіб підвищення пізнавальної

активності школяра».

Зміст роботи над темою: 1. Вивчення методичної літератури по темі.

2. Виготовлення дидактичного і роздаткового матеріалу.

3. Відвідування уроків у колег.

4. Провести відкритий урок з математики у 1 класі.

5. Підготувати доповідь на засідання м.о.

Графік проведення відкритих

уроків




п/п

Прізвище,

імя та по

батькові

Клас

Предмет

Методична

мета

Термін проведення

1.

Бащук

Оксана


Степанівна

2 кл.

Природа



Розвиток пізнавальних інтересів.

Березень

2.

Мараховська

Олена


Василівна

3 кл.

Читання

Розвиток мислення на уроках.

Січень

3.

Суслова

Ірина


Олександрівна

4 кл.

Українська

мова


Розвиток зв’язного

мовлення.



Листопад

4.

Філіпенко

Галина


Іванівна

1 кл.

Математика

Використання

ігрових технологій

на уроках..


Квітень

Позакласна робота



Бащук О.С.

1. Година спілкування «Вчимося жити добрими людьми» - 2 клас,

2. Виставка дитячих робіт «Осінь чарівниця»
Мараховська О.В.

1. Свято «Твої ми діти, Україно!» - 3 клас,

2. Весела перерва «Листи до Миколая»

Суслова І.О.

1. Математичний калейдоскоп «Весела математика» - 4 клас,

2. Оформлення мовної газети «Скарбниця знань»

Філіпенко Г.І

1. Посвята в першокласники.

2. Вікторина «У світі казки» - 1 клас,

План засідань методичного об’єднання

вчителів початкових класів

на 2014 – 2015 навчальний рік

І засідання (серпень)

Форма роботи: консультативний пункт


Тема. Особливості організації навчально – виховного процесу

в початкових класах спеціальної школи-інтернату у

2014 – 2015 навчальному році.

Мета. Вивчити основні нормативні документи, що регламентують

функціонування початкової школи.

Обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання

за 2013 – 2014 навчальний рік та затвердити план роботи на

2014 – 2015 навчальний рік. Проаналізувати навчальні програми,

підручники, зошити, критерії оцінювання.


1. Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових

класів за 2013 – 2014 навчальний рік.



Звіт голови м/о Бащук О.С.

2. Обговорення і затвердження плану роботи методичного

об’єднання вчителів початкових класів на 2014 – 2015 н.р.

Члени методичного обєднання

3. Опрацювання інструктивно – методичних матеріалів

Міністерства освіти і науки України щодо організації

навчально – виховного процесу, ведення класної документації.



Члени методичного обєднання

4. Експрес огляд «Радимо прочитати».



Члени методичного обєднання
Завдання членам м/о: опрацювати інструктивно – методичні листи,

програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи;

зробити огляд педагогічних видань з теми «Використання

інноваційних технологій на уроках у початкових класах».

Підготувати повідомлення з питання: «Педагогічні основи

формування громадянської самосвідомості учнів початкових класів».


ІІ засідання (жовтень)

Форма роботи: за круглим столом


Тема. Виховання громадянської свідомості учнів під час навчально –

виховного процесу в початковій школі. Адаптація першокласників

з особливими потребами до шкільного колективу.

Мета. Формувати в учнів початкових класів громадянську культуру,

громадянську свідомість, сприяти засвоєнню духовних цінностей.

Створити умови для успішної адаптації першокласників з

особливими потребами до шкільного колективу;

Спланувати роботу вчителів для проведення тижня початкової

ланки.
1. Педагогічний діалог: «Ефективність формування громадянської

свідомості учнів початкових класів».

Бащук О.С. вчитель 2 класу

2. Творча лабораторія вчителя: «Результативність громадянського

стану учнів на уроках «Я і Україна».

Мараховська О.В. вчитель 3 класу

3. Почерк майстра: «Адаптація першокласників з особливими

потребами до шкільного колективу».

Філіпенко Г .І. вчитель 1 класу

4. Панорама ідей: «Обговорення змісту проведення тижня початкової

ланки «Кожний день у нас цікавий: веселий, плідний та яскравий».

Голова м/о Бащук О.С.

5. Методичні перегуки «Обговорення матеріалів періодичної преси».



Члени методичного обєднання
Завдання членам м/о: взаємовідвідувати уроки колег з метою обміну

досвідом; підготувати та провести тиждень початкової ланки;

організувати виставку кращих зошитів та дитячих робіт,

зробити вибірку методичної літератури з питання «Мистецтво

виховувати»; вивчати досвід роботи вчителів школи по вихованню

підростаючого покоління; Підготуватися до дискусії на тему:

«Соціально – побутове орієнтування в початковій школі, як ключовий

момент адаптації дітей до сучасного середовища».


ІІІ засідання (січень)

Форма роботи: методичні посиденьки
Тема. Вирішення проблем адаптації молодшого покоління до сучасного

середовища через систему корекційних занять з соціально –

побутового орієнтування.

Мета. Готувати дітей початкової ланки до організації власного побуту,

формувати в них практичні уміння та навички життєвої та

соціальної компетентності, прищеплювати знання норм та правил

культурної поведінки в суспільстві; представити наочний

матеріал для обміну досвідом та вдосконалення сучасного уроку

СПО в початкових класах.. Розвивати комунікабельність.

Виховувати інтерес до самовдосконалення.
1. Майстер – клас: «Соціально – побутове орієнтування розумово

відсталих дітей молодших класів в умовах школи – інтернату».



Голова м/о Бащук О.С.

2. Методичний прогноз: «Ефективність уроків соціально – побутового

орієнтування в навчально– виховному процесі.

Філіпенко Г.І. вчитель 1 класу

3. Консультація педагога: «Формування санітарно-гігієнічної культури

в розумово відсталих учнів у процесі навчання соціально-побутового

орієнтування».



Суслова І.О.. вчитель 4 класу
4. Цікавинки з методичної скриньки. Обмін досвідом з питання

«Нестандартні форми навчання на уроках рідної мови».



Члени методичного обєднання
Завдання членам м/о: Всім членам М.О. підготуватися до

педагогічної виставки з теми: «Використання різновидів

наочності на уроках читання та рідної мови», підготувати

виставку робіт молодших школярів «Моя рожева мрія»,

опрацювати методичну літературу на тему: «Розвиток художніх

умінь молодших школярів на уроках».

Провести анкетування з учнями «Що заважає мені

вчитися?»

ІV засідання (березень)

Форма роботи: обмін досвідом


Тема. Підвищення ефективності та результативності корекційного

навчання та виховання молодших школярів.



Мета. Створити оптимальні умови для досягнення соціальної зрілості

кожною особистістю, забезпечити їх знаннями, уміннями та

навичками, які уможливлюють її нормальне життя в соціумі.

Поглибити знання педагогів про розвиток розумових та

пізнавальних здібностей учнів на уроках через використання

різновидів наочності, використання ТЗН. Підготувати папку з

уроків вчителів на тему: «Мій найкращий урок 2014 – 2015 н.р.»
1. Аукціон ідей: «Ігрова психокорекція складності спілкування в дітей

та підлітків, що потребують підвищеної уваги».



Практичний психолог

2. Почерк майстра: «Корекційна спрямованість та впровадження

інноваційних технологій під час навчання дітей з особливими

потребами. на логопедичних заняттях».



Чайчук А.В. логопед
3. Психологічна скарбничка. Аналіз результатів анкетування

«Що заважає мені вчитися?»



Члени методичного обєднання
4. Методичний вернісаж. Обговорення проведеної педагогічної

виставки «Використання різновидів наочності на уроках».



Голова м/о Бащук О.С.
5. Педагогічний діалог: «Радимо прочитати».

Члени методичного обєднання
Завдання членам м/о: Завдання вчителям 1 – 4 класів щодо

ефективного та якісного викладання навчальних дисциплін,

виконання навчальних планів і програм, забезпечення високого

рівня засвоєння знань учнями основних наук.

Перевірити навички читання учнів.
V засідання (травень)

Форма роботи: методичний марафон


Тема. Підсумки роботи методичного об’єднання вчителів початкових

класів за 2014 – 2015 навчальний рік та складання

перспективного плану на наступний рік.

Мета. Підвести підсумки роботи методичного об’єднання вчителів

початкових класів за 2014 – 2015 навчальний рік, заслухати звіти

вчителів про підсумки роботи над проблемною темою,

скласти перспективний план роботи м/о на наступний

навчальний рік.
1. Звіт про виконання плану роботи М.О. «Підведення підсумків

роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів

за 2014 – 2015 навчальний рік.

Голова м/о Бащук О.С.
2. Звіти вчителів «Підсумки роботи над проблемною темою».

Класні керівники поч. класів
3. Панорама ідей: «Складання перспективного плану роботи

методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2015 – 2016

навчальний рік».

Члени методичного обєднання
4. Методична скарбничка. Огляд новинок педагогічної літератури.

Члени методичного обєднання

Завдання членам м/о: Поповнити свій робочий кабінет новими

наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим

матеріалом, працювати під лозунгом «Кабінет – творча

лабораторія вчителя».

Робота між засіданнями м/о
1. Ведення шкільної документації вчителем початкових класів.

Погодження календарно-тематичного планування 1-4 класів.



Серпень, члени м/о

2. Методичний посібник

Методика роботи над формуванням навичок каліграфічного письма букв та їх

елементів.



Вересень, члени м/о

3. Уроки, реферат, добірка вправ

Комплексні вправи для закріплення граматичних і мовленнєвих умінь під час

роботи над реченням як засіб розвитку мовної особистості учнів.



Жовтень, вчителі 1-4 кл.
4. Добірка вправ, урок. Навчання дітей швидкочитання.

Листопад, вчителі 1-4 кл.
5. Добірка завдань, реферат

Проблемно-пізнавальні завдання на уроках української мови.



Грудень, вчителі 1-4 кл.
6. Система вправ.

Словникова робота як засіб формування комунікативного мовлення молодших

школярів.

Січень, вчителі 1-4 кл.
7. Уроки, доповіді.

Розвиток дитини як суб’єкта навчальної діяльності. Специфіка роботи над

становленням математичного мовлення в учнів початкових класів.

Лютий, вчителі 1-4 кл.
8. Уроки, добірка цікавого матеріалу з природознавства

Співпраця в навчанні на уроках природознавства. Використання цікавого

матеріалу на уроках природознавства.

Березень, вчителі 1-4 кл.
9. Добірка вправ.

Ігрові форм и роботи на уроках математики для розвитку пізнавальних процесів

молодших школярів.

Квітень, вчителі 1-4 кл.

10. Доповідь, методичні рекомендації

Психолого-педагогічні особливості навчання письма ліворуких дітей молодшого

шкільного віку Травень, вчителі 1-4 кл.





Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал