План роботи кабінету історії Старосалтівського професійного аграрного ліцею Завідуючий кабінетом



Скачати 145.28 Kb.
Дата конвертації22.12.2016
Розмір145.28 Kb.
ТипПлан роботи
-d:\пронт\наташа\малюнки про школу\нові рамки\1sept067.png


план роботи кабінету історії


Старосалтівського

професійного аграрного ліцею

Завідуючий кабінетом:

Корецький Владислав Андрійович

Вимоги до навчального кабінету та необхідна документація

До сучасного кабінету висуваються такі вимоги:



  1. Кабінет повинен бути окремою аудиторією у навчальному закладі, яка обладнана відповідно до мети і задач вивчення предмета. При оформленні кабінету враховується специфіка навчальної діяльності вчителя та учнів, що визначені типом навчального закладу, його місією. В ідеальному варіанті цей кабінет має підсобне приміщення, оскільки його наявність дозволяє вчителеві зосередитись і набратись сил перед черговим уроком, зберігати наочні посібники, аудіо- та відеоматеріали.

Розташування кабінету в приміщенні навчального закладу не є принциповим питанням, але виправданим є розміщення поруч кабінетів навчальних дисциплін одного циклу. У кабінеті необхідно мати атрибути і матеріали національної символіки.

  1. Навчальний кабінет повинен мати необхідні матеріали для роботи учня з предмета. Сюди належать: наявність технічних засобів навчання, наочність, методичне забезпечення навчального предмета та ін.

  2. Кабінет повинен відповідати санітарно-гігієнічним вимогам, бути просторим, теплим та затишним. Має добре освітлюватись та провітрюватись. Важливу роль відіграють меблі, якими обладнаний кабінет. В ідеальному варіанті це фабричний комплект, який включає в себе набір учнівських столів та стільців, вчительського столу, меблеву стінку, розраховану для зберігання необхідних методичних матеріалів. Кабінет оснащується відповідними меблями і пристроями: для зберігання книжок, макетів, альбомів використовуються секційні шафи-стелажі, для таблиць обладнуються спеціальні шафи-ящики, а для карт краще використовувати спеціальні картосховища. У жодному разі не прикріплюйте парти та стільці до підлоги, тому що це не дасть можливість вчителеві мобільно розташувати учнівські парти відповідно до виду уроку, а також заважає якісному прибиранню кабінету.

  3. Кабінет повинен бути зручним для проведення засідань методичних комісій та інших форм підвищення кваліфікації викладачів з предмету.

  4. У кабінеті мають бути створені умови для проведення позакласних заходів, факультативних занять.

  5. Укомплектованість кабінету навчальним обладнанням, навчально-методичним комплексом засобів навчання, необхідних для виконання освітньої програми школи.

  6. Відповідність навчально-методичного комплексу та комплексу засобів навчання профілю кабінету, вимогам стандарту освіти та освітнім програмам.

  7. Наявність комплексу дидактичних матеріалів, типових завдань, тестів, творів та інше, матеріалів для моніторингу якості навчання та навчально-виховного процесу.

  8. Забезпеченість підручниками, дидактичними матеріалами, роздавальним матеріалом згідно з чинними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів.

  9. Розклад роботи кабінету за обов'язковою програмою, факультативних занять, програми додаткової освіти, індивідуальних занять зучнями, що відстають у навчанні, з обдарованимиучнями, консультацій тощо

  10. Стендовий матеріал шкільного кабінету: рекомендації для учнів щодо проектування їх навчальної діяльності, виконання програми розвитку їх суспільних умінь і навичок, організації та виконання домашнього завдання, підготовки до різних форм навчально-пізнавальної діяльності (тестування, заліки, співбесіди та ін.).

  11. Дотримання правил техніки безпеки, санітарно-гігієнічних норм у навчальному кабінеті.

  12. Кабінет історії повинен бути постійно діючим (швидко відображати видатні події у світі, країні, місті). У кабінеті влаштовуються тимчасові та постійні експозиції посібників, книг, зразків робіт тощо. Тимчасово експонуються матеріали, необхідні для вивчення окремих тем і розділів програми. Посібники, виготовлені учнями, стінгазети, поради з підготовки до тематичних, підсумкової державної атестації, олімпіад, конкурсів, рефератів тощо.


ВИМОГИ ДО РОБОЧОГО МІСЦЯ ВИКЛАДАЧА
Ефективність навчання залежить від багатьох компонентів, в тому числі і від уміння викладача підготувати своє власне робоче місце. З фізіологічної точки зору правильно організоване робоче місце викладача — це найкраща можливість використовувати свої фізичні дані під час роботи без перевантаження. З психологічної точки зору науково організоване робоче місце — по один із факторів зовнішнього середовища, який створює позитив під час роботи, підвищує настрій і працездатність. З педагогічної точки зору правильно організоване робоче місце за будь-яких рівних умов, є фактором виховання і розвитку. З точки зору економіки праці оптимальна організація робочого місця забезпечує ефективне використання не тільки робочого часу, а й сил і коштів.

У кожному кабінеті робоче місце викладача обладнується робочим столом. В ідеальному варіанті викладацький стіл обладнується пультом управління, який дозволяє викладачеві, не покидаючи свого робочого місця, вмикати й вимикати світло в кабінеті, відкривати й закривати штори, за допомогою дистанційного приладу керувати роботою хоча б частини теле- і відеоапаратури.

Для зручності під час роботи на викладацькому столі необхідно мати:


  • розклад дзвінків уроків;

  • розклад зайнятості кабінету;

  • розклад зайнятості кабінету в позаурочний час та під час канікул;

  • папку з інструкціями щодо охорони праці.

Найважливішим джерелом навчальної інформації в кабінеті залишається класна дошка. Вона розміщується перед учнівськими столами на стіні таким чином, щоб світло падало зліва. Дошка повинна мати панель, яка б закривала раніше написаний викладачем текст, а також кріплення для демонстрацій таблиць, карт, картин. Над дошкою кріпиться екран, що вільно згортається.

Необхідною документацією ліцейного кабінету є:

1. Паспорт кабінету.

2. Папка з інструкціями щодо охорони праці в кабінеті.

3. Положення про навчальний кабінет.

4. Тематичні та поурочні картотеки з предмета.

5. Основна навчально-методична документація.

6. Матеріали позакласної роботи.

7. Розклад зайнятості кабінету.




з/п

Зміст заходів

Термін виконання

Відмітка про виконання

  1. Організаційна робота




1.1

Визначити основні напрямки роботи кабінету на навчальний рік

до 05.09




1.2

Скласти графік чергування учнів у кабінеті

до 05.09




1.3

Провести інвентаризацію матеріальних цінностей кабінету

до 01.11




1.4

Проводити роз'яснювальну роботу серед учнів з питань дотримання техніки безпеки та БЖД:

-правила роботи в кабінеті;

-інструкції з техніки безпеки

-правила пожежної безпеки;

-права та обов'язки учнів;

-єдині вимоги до учнів



регулярно протягом семестру




1.5

Скласти розклад роботи кабінету

до 10.09




1.6

Перевірити своєчасність і правильність ведення інвентарної та матеріальної книг

до 01.10




1.7

Оформити:

паспорт кабінету;

акт-дозвіл на експлуатацію кабінету;

куточок або папку з техніки безпеки



до 15.09




2. Навчально-методична робота




2.1

Систематизувати й дібрати дидактичні матеріали для проведення самостійних робіт з тем:

  • «Україна в роки Першої світової війни» (І курс)

  • «Перша світова війна»

  • «Україна в роки десталінізації» (ІІ курс)

  • «Україна в період загострення кризи радянської системи» (ІІІ курс)

  • «Особливості суспільно-політичного та економічного розвитку країн Західної Європи» (ІІ курс)

  • «Встановлення радянського домінування у східноєвропейських країнах» (ІІ курс)

  • «Ліквідація колоніалізму, створення і розвиток незалежних держав» (ІІ курс)

  • «Україна в умовах незалежності»

Жовтень

Листопад


Грудень

Лютий


Березень

Квітень

Травень





2.2

Скласти тексти історичних диктантів до тем:

  • «Причини, привід та початок Першої світової війни» (І курс)

  • «Неп. Утворення СРСР» (І курс)

  • «Причини радянсько-німецького зближення та радянсько-німецького пакту про ненапад» (І курс)

  • «Ліквідація колоніалізму, створення і розвиток незалежних держав» (ІІ курс)

  • «Україна в період загострення кризи радянської системи» (ІІІ курс)

  • «Україна в умовах десталінізації» (ІІІ курс)




Вересень

Листопад

Лютий

Квітень



Червень

Червень






2.3

Підібрати й скласти різнорівневі завдання для підсумкового оцінювання з тем:

  • «Україна в роки Першої світової війни» (І курс)

  • «Перша світова війна»

  • «Україна в роки десталінізації» (ІІ курс)

  • «Україна в період загострення кризи радянської системи» (ІІІ курс)

  • «Особливості суспільно-політичного та економічного розвитку країн Західної Європи» (ІІ курс)

  • «Встановлення радянського домінування у східноєвропейських країнах» (ІІ курс)

  • «Ліквідація колоніалізму, створення і розвиток незалежних держав» (ІІ курс)

  • «Україна в умовах незалежності»

Жовтень


Листопад

Грудень


Лютий

Березень

Квітень

Травень






2.4

Підібрати відеоматеріали

протягом року




2.5

Розробити індивідуальні заняття

жовтень, листопад




2.6

Продовжити роботу з апробації електронних педагогічних засобів навчання

протягом року




2.7

Оформити постійно діючий стенд або папку «На допомогу учням»

листопад




2.8

Підібрати збірку методичних статей із методики викладання історії

протягом року




2.9

Організувати в кабінеті методичний куточок

жовтень




2.10

Спланувати й провести відкриті уроки:

  • «Зародження дисидентського руху в Україні та його особливості»

  • «Зовнішньополітичні пріоритети провідних країн світу»




Вересень

Листопад

Травень





2.11

Розробити завдання для перевірки знань учнів за семестр

грудень




2.12

Визначити основні прийоми організації навчальної діяльності учнів та роботи з обдарованими дітьми

жовтень




2.13

Із метою підготовки навчально-методичного забезпечення нових програмних тем оформити тематичні папки:

  • ««Україна в роки десталінізації» (ІІ курс)

  • «Україна в період загострення кризи радянської системи» (ІІІ курс)

  • «Особливості суспільно-політичного та економічного розвитку країн Західної Європи» (ІІ курс)»

  • «Україна в умовах незалежності»

Листопад

Грудень

Квітень

Травень






2.14

Поповнити тематичні папки:

  • «Моніторинг навчальних досягнень учнів»

  • «Охорона праці та БЖД»







Січень, червень





до 01.11




2.15

Із метою забезпечення виконання «Єдиних вимог до усного і писемного мовлення » організувати виставку «Кращі роботи учнів»

листопад




3. Удосконалення матеріально-технічної бази кабінету




3.1

Скласти заявку на придбання технічних засобів навчання

до 20.05




3.2

Оформити в кабінеті стенди:







«На допомогу учням»

вересень




«У світі цікавого»

листопад




3.3

Поповнити кабінет навчально-наочними посібниками

протягом семестру




3.4

Придбати звукові посібники

СD- диски і DVD - диски



за можливості




3.5

Оформити підписку на періодичну пресу для кабінету

червень, грудень




3.6

Поповнити бібліотечний фонд кабінету

протягом семестру




3.7

Скласти й подати заявки на виконання поточних робіт у кабінеті

до 10.09




3.8

Оформити тематичну папку «Посібники з експлуатації технічних засобів навчання»

вересень




4. Позакласна робота з учнями




4.1

Організувати проведення консультацій для учнів

до 5.09




4.2

Організувати й спланувати роботу гуртків

до 15.09




4.3

Організувати й провести для учнів ліцею олімпіади:







а) з метою підготовки до олімпіади для кожного курсу розробити можливі зразки олімпіадних завдань

жовтень




б) проводити заняття з учнями, які готуються до олімпіади

Жовтень-лютий




4.4

Провести конкурс стіннівок

Квітень




4.5

Скласти індивідуальні програми для роботи з обдарованими учнями

до 10.09




4.6

Розробити перспективний план проведення предметного тижня

до 01.10




4.8

Підготувати, відібрати матеріал до конкурсів, турнірів з історії

протягом року за планом ліцею




4.9

Систематизувати творчі роботи учнів й оформити відповідні папки

протягом року




4.10

Організувати роботу ініціативної групи учнів ІІ та ІІІ курсів з метою оформлення та розмноження навчально-методичних матеріалів

протягом року




5. Інформаційно-бібліографічна робота




5.1

Вивчити склад фонду бібліотеки школи з проблем методики викладання історії, педагогіки й психології

до 01.11




5.2

Скласти короткі анотації на літературу суспільно-гуманітарних дисциплін, що надійшла до бібліотеки

протягом року




5.3

Організувати книжкову виставку:







а) чинні підручники на поточний навчальний рік;

до 01.09




б) активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках суспільно – гуманітарного циклу

жовтень




5.4

Подати заявки на поповнення книжкового фонду кабінету

протягом року




5.5

Укомплектувати бібліотеку кабінету підручниками та літературою відповідно до вимог навчальних програм

вересень




5.6

Взяти участь у проведенні Всеукраїнської акції

«Живи, книго»



протягом семестру




5.7

Оформити картотеки:







періодичних видань

протягом року




тзн

серпень, січень




навчальної літератури

серпень




методичної літератури

серпень




довідкової літератури

серпень




навчально-наочних посібників

серпень




екранно-звукових посібників

серпень,

січень





карт

серпень,

січень





схем, таблиць

серпень,

січень





Ілюстративного матеріалу








Поділіться з Вашими друзьями:



База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал