План проведення освітянських діалогів «Організаційно-педагогічні умови діяльності навчального закладу в умовах реформування освіти»



Сторінка1/4
Дата конвертації01.01.2017
Розмір0.53 Mb.
ТипПлан проведення
  1   2   3   4



Управління освіти Калуської міської ради

Калуський міський методичний центр

План проведення

освітянських діалогів

«Організаційно-педагогічні умови діяльності навчального закладу в умовах реформування освіти»

Калуш

2015

Основні акценти

державної політики щодо розвитку освіти України
Міністерством освіти і науки України напрацьовано ряд нових нормативно-правових документів, представлено для широкого громадського обговорення нові проекти Законів, Концепцій, Положень тощо.

Найбільш вагомі документи, які будуть схвалені після процедури громадського обговорення:
Проект Концепції розвитку освіти на період 2015–2025 років

(http://www.mon.gov.ua/, громадське обговорення)

Проект концепції підготовлено Стратегічною дорадчою групою “Освіта” для надання консультативної та експертної підтримки Міністерству освіти і науки у розробленні Дорожньої карти освітньої реформи.

Концепція розвитку освіти передбачає ряд змін в галузі освіти:


  • приведення у відповідність із типовими європейськими нормами загальну тривалість навчання в школі (12 років) та тривалість навчального року;

  • перехід з одного рівня освіти на інший лише із застосуванням зовнішнього незалежного оцінювання;

  • запровадження упродовж 2015–2017 років національного курікулуму для 12-річної школи;

  • законодавча легалізація сімейної та індивідуальної освіти;

  • зміна принципів фінансування малокомплектних шкіл шляхом ваучеризації шкільної освіти;

  • обов’язковість вступу до ВНЗ за результатами ЗНО;

  • реформування системи підготовки та перепідготовки педагогічних, управлінських кадрів в освітньому секторі та забезпечення високих соціальних стандартів для працівників освітньої сфери;

  • демонополізація та урізноманітнення системи післядипломної педагогічної освіти, запровадження ваучера професійного розвитку учителя, забезпечивши цим самостійний вибір місця підвищення кваліфікації;

  • законодавче забезпечення укладання обов’язкового письмового трудового контракту з усіма педагогічними працівниками за результатами незалежної сертифікації або атестації, введення надбавок за використання прогресивних методик і технологій навчання, урахування результатів ЗНО учнів, урахування усіх видів роботи тощо;

  • відмова від “поурочної” оплати праці вчителів, перехід на оплату повного робочого дня вчителя, здійснення поетапного переходу до нової системи оплати праці вчителів, яка міститиме стимулюючу складову;

  • реорганізація системи управління, фінансування та менеджменту освіти шляхом децентралізації, дерегуляції, запровадження інституційної, академічної та фінансової автономії навчальних закладів, дотримання принципу відповідальності навчальних закладів за результати освітньої та виховної діяльності.

Проект нової редакції закону “Про освіту”

На офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України http://www.mon.gov.ua/ в рубриці Громадське обговорення” оприлюднено проект Закону України Про освіту (у редакції після узгодження тексту з робочою групою)

Офіційні коментарі

Це проект рамкового закону, що окреслює систему освіти та повинен означити основні напрями її розвитку.

Проект закону “Про освіту” задає певну рамку, деталі – будуть вирішені спеціальними законами – “Про середню освіту”, “Про вищу освіту” та іншими підзаконними актами.

Проектом закону передбачається, що освіта поділяється на формальну (що потребує ліцензування), освіту неформальну (тренінги, різноманітні курси) та інформальну. Знання, вміння та навички, здобуті у системі неформальної освіти, тобто за організованими програмами, але без ліцензій, акредитації та інших форм державного контролю, можуть бути підтверджені у системі формальної освіти, яка здобувається на традиційних рівнях – дошкільна, загальна середня, позашкільна, професійна, вища, освіта для дорослих.

Законопроект пропонує перехід до 12-річної школи (5 років – початкова, 4 роки – базова, 3 роки – старша школи, що може бути академічного або професійного спрямування.

Зберігається норма державної гарантії щодо фінансування повної загальної середньої освіти. Повна загальна середня освіта залишається обов’язковою, держава забезпечує її доступність і безкоштовність для всіх громадян.

Важливим акцентом є врегулювання питання малокомплектних шкіл в умовах переходу до моделі фінансування за освітньою субвенцією. Передбачено, що початкова освіта повинна здобуватися якомога ближче до місця проживання дитини. Місцеві органи влади зобов’язані забезпечувати та держава підтримуватиме довезення дітей до місця навчання в базовій школі. Також за необхідності передбачається забезпечення школярів гуртожитками.

Для належного функціонування старшої школи у профільній школі необхідна достатня кількість вчителів та обладнання, тому пропонується за належної інфраструктури та наявності транспорту об’єднання кількох шкіл в одну, яка повинна забезпечуватися місцевими органами влади за державної підтримки.

У законопроекті передбачено можливість збереження навчального закладу за бажанням місцевої громади. У такому випадку, фінансова субвенція спрямовуватиметься на оплату праці вчителів, а всю матеріальну підтримку – харчування, прибирання, оплати комунальних послуг здійснюватиме орган місцевого самоврядування чи громадська організація.



Проект закону містить нові комплексні підходи щодо сертифікації вчителів. За результатами сертифікації учитель отримає можливість підвищити категорію та отримати додаткову надбавку до заробітної плати. При цьому пропонується, що гроші на підвищення кваліфікації будуть отримувати окремі заклади шкільної освіти, а вчителі зможуть підвищувати кваліфікацію в тих установах чи організаціях, які самі обиратимуть.
Звертаємо Вашу увагу на найбільш вагомі документи, котрі потребують глибокого вивчення для успішного впровадження їх у наступному навчальному році:

  • Наказ МОН України від 16.06.2015 № 641 “Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах”;

  • Наказ МОН України від 29.05.2015 № 585 “Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня”;

  • Наказ МОН України від 29.05.2015 № 584 “Про затвердження змін до навчальних програм для 1–3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів”;

  • Наказ МОН України від 30.07.2015 № 826 “Про внесення змін до навчальної програми “Захист Вітчизни” для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів”;

  • Наказ МОН України від 07.08.15 № 855 “Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів”;

  • Лист МОНУ №1/9-253 від 22.05.2015р. “Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів”;

  • Рішення Колегії Міністерства освіти і науки України від 03 липня 2015 року, протокол № 6/6-20 “Про проведення в 2016 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання”;

  • Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06.2015 р. № 1/9-305 “Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році”;

  • Лист МОН України від 05.06.2015 № 1/9-280 “Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році”;

  • Наказ Міністерства освіти і науки від 30.01.2015 № 67, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.02.2015 за № 173/26618 та набрав чинності 6 березня 2015 року “Про затвердження Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів”;

  • Лист МОН України від 10.06.2015 № 1/9-285 “Щодо обов’язкової ділової документації”;

  • Лист МОН України 1/9-354 від 24 липня 2015 року Про тематику Першого уроку в 2015/2016 навчальному році”;

  • Лист МОН України від 14.02.2015 № 1/9-71 “Щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу”;

  • Постанова Кабінету Міністрів України № 533 від 8 липня 2015 року “Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України” тощо.

Графік проведення серпневих освітянських діалогів у 2015 році


з/п

Категорія працівників

Дата проведення

Час проведення

Місце проведення

Відповідальний

1.

Заступники директорів з навчально-виховної роботи

25.08.2015 р.

14.00 год

СШ І-ІІІ ст. №2

Кравчук О.Б.

Дребот У.Т.



2.

Учителі української мови та літератури

25.08.2015 р.

09.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №3

Кохан Г.Я.

Яворська О.С.



3.

Учителі зарубіжної літератури

26.08.2015 р.

9.00 год

Гімназія

Лилак Л.М.

Федоришин Л.П.



4.

Учителі іноземних мов

25.08.2015 р.

9.00 год

СШ І-ІІІ ст. №2

Лилак Л.М.

Безрука Л.В.



5.

Учителі математики

25.08.2015 р.

11.00 год

НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №10-ліцей»

Андрусів О.М.

Довбняк Н.Р.



6.


Учителі фізики та астрономії

25.08.2015 р.

09.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №1

Кусень М.В.

Кирилович А.Г.



7.

Учителі інформатики

26.08.2015 р.

09.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №3

Кусень М.В.

Кирилович А.Г.



8.

Учителі біології

25.08.2015 р.

11.00 год

Гімназія

Кобзан Л.Н.

Лойош Г.П.



9.

Учителі хімії

26.08.2015 р.

11.00 год

НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №10-ліцей»

Кобзан Л.Н.

Груба О.М.



10.

Учителі

1 класів


25.08.2015 р.

9.00 год

ЗОШ І ст.№3

Відливана О.О.

Борис Г.В.



11.

Учителі

2 класів



25.08.2015 р.


10.00 год

ЗОШ І ст.№3

Відливана О.О.

Атаман В.М.



12.

Учителі

3 класів


26.08.2015 р.

9.00 год

ЗОШ І ст.№3

Відливана О.О.

Іванюк В.С.



13.

Учителі

4 класів


26.08.2015 р.

10.00 год

ЗОШ І ст.№3

Відливана О.О.

Морис З.Р.



14.

Учителі основ

християнської етики



25.08.2015 р.

11.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №7

Кулай Н.Ф.

Бусел І.О.



15.

Учителі історії, правознавства

26.08.2015 р.

9.00 год

НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №10-ліцей

Одуд К.М.

Сімків З.В.



16.

Учителі географії та економіки

25.08.2015 р.

9.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №6

Одуд К.М.

Судук Г.С.



17.

Учителі фізичної культури

25.08.2015 р.

9.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №6

Дідошак У.В.

Кружнова Г.О.



18.

Учителі основ здоров’я

15.09.2015 р.

15.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №7

Дідошак У.В.

Болецька Г.М.



19.

Учителі курсу «Захист Вітчизни»

26.08.2015 р.

11.00 год

НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №10-ліцей»

Дідошак У.В.

Овсеєнко С.В.



20.

Учителі образотворчого мистецтва

25.08.2015 р.

9.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №5

Філіпович І.П.

Бігун Л.С.



21.

Учителі трудового навчання, технологій

26.08.2015 р.

9.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №6

Філіпович І.П.

Онуфер Л.М.



22.

Учителі музичного мистецтва

25.08.2015 р.

9.00 год

НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №10-ліцей»

Кулай Н.Ф..

Цюпин К.І.



23.

Педагоги-організатори

08.09.2015 р.

9.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №3

Кулай Н.Ф.

Лугова Л.Р.



24.

Практичні психологи та соціальні педагоги

25.08.2015 р.

09.00 год

СШ І-ІІІ ст.№2

Гриців І.П.

Дідух М.М.



25.

Класні керівники

5-8 класів



09.09.2015 р.

15.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №5

Кулай Н.Ф.

Стеблинська М.Й.



26.

Класні керівники

9-11 класів



10.09.2015 р.

15.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №5

Кулай Н.Ф.

Стеблинська М.Й



27.

Шкільні бібліотекарі

10.09.2015 р

9.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст.№1

Гнатишин Л.І.

Микитин Т.П.



28.

Вихователі ГПД

16.09.2015 р.

9.00 год

ЗОШ І-ІІІ ст. №5

Кулай Н.Ф.,

Клебан М.М.



29.

Керівники ДНЗ

26.08.2015 р.

9.00 год

ДНЗ «Ягідка»

Шпак Л.А.

30.

Керівники гуртків ПНЗ

10.09.2015 р.

9.00 год

ЦХТДЮМ

Палагнюк В.Д.

Бігун О.А.




Секція__заступників_директорів_з_навчально-виховної_роботи_Проблема.'>Тематика засідань предметно-циклових секцій

Секція

заступників директорів з навчально-виховної роботи
Проблема. Організаційно-педагогічні умови успішної діяльності навчального закладу в умовах реформування освіти.
Мета: підвищення професійної компетентності заступників директорів з навчально-виховної роботи щодо реалізації основних завдань успішної діяльності навчального закладу в умовах реформування освіти.
Завдання:

  • Розкрити зміст основних умов організації навчально-виховного процесу в 2015-2016 навчальному році;

  • проаналізувати складові успішної діяльності навчального закладу в умовах реформування освіти;

  • розглянути шляхи реалізації інструктивно-методичних рекомендацій щодо організації навчання у цьому навчальному році;

  • опрацювати аналітичні дані з питань проходження ЗНО учнями навчальних закладів міста, скласти алгоритм дій щодо підвищення якісних показників знань.


Форми роботи: інформаційно-методичне інформування, аналітичне повідомлення, педагогічний діалог, презентація в PowerPoint.

  1. Основні змістові акценти в організації навчально-виховного процесу в 2015-2016 навчальному році.

Дребот У. Т., директор ММЦ

2. Аналітично-статистичні реалії ЗНО - 2015.



Андрусів О.М.,

головний спеціаліст управління освіти

3. Особливості та передумови забезпечення якості освіти.



Кравчук О.Б.,

начальник відділу загальної середньої освіти

управління освіти

4. Професійний діалог «Готовність заступника директора до організації навчально-виховного процесу у закладі в умовах реформування освіти».



Учасники заходу

Секція

методичного об’єднання

учителів української мови та літератури
Проблема. Реалізація культурологічної змістової лінії на уроках української мови й літератури: проблеми і перспективи. Екзистенціально-діалогічна концепція як складова методологічної основи викладання української літератури. Аналіз статистико-аналітичних матеріалів щодо рівня якості ЗНО з української мови й літератури учнів Калуських ЗНЗ у 2015 році, шляхи підвищення ефективності підготовки до тестування. Інструктивно-методичні рекомендації викладання української мови й літератури у 2015-2016 н. р.

Мета: теоретично обґрунтувати, проаналізувати методичну модель ґендерної літературної освіти учнів у процесі вивчення української літератури; сформувати цілісне уявлення про оновлення змісту мовно-літературної освіти у 2015-2016 навчальному році, визначити напрямки розвитку мовно-літературної компетентності учнів на уроках словесності за Державним стандартом базової і повної середньої освіти в освітній галузі «Мови і літератури».

Завдання:

  • Ознайомити з новими орієнтирами мовно-літературної освіти, науково-методичним забезпеченням викладання української мови й літератури у 2015-2016 н. р. у 7-х класах.

  • Опрацювати нормативні документи, методичні рекомендації щодо розвитку та функціонування мовно-літературної освіти у 2015-2016 н. р.

  • Окреслити основні напрями діяльності вчителів-словесників щодо реалізації культурологічної змістової лінії мовного й літературного компонентів Державного стандарту базової і повної загальної середньої світи (освітня галузь “Мови і літератури”).

  • Здійснити аналіз рівня якості складання ЗНО з української мови й літератури в 2015 році, основних тенденцій щодо розвитку україномовної освіти.

  • Визначити корекційні заходи, спрямовані на підвищення якості навчання української мови й літератури та підготовки школярів до складання ЗНО.

  • Окреслити філософські, психологічні, педагогічні та літературознавчі засади шкільного прочитання творів української літератури з ґендерного погляду.

  • Дослідити проблеми ґендерної освіти в методиці викладання української літератури та шкільництві; обґрунтувати зміст ґендерної літературної освіти і технологічні засади її здобуття.

  • Системно визначити оптимальні методи, прийоми і форми роботи ґендерно-літературного навчання.


Форми роботи: методичне консультування, інформаційно-аналітичне повідомлення, обмін досвідом, презентації в PowerPoint.

  1. Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів-словесників за 2014-2015 н. р. Психолого-педагогічні особливості викладання української мови й літератури у 2015-2016 н. р. у 7 класах.

Яворська О.С., керівник ммо вчителів

української мови й літератури

  1. Опрацювання статистико-аналітичних матеріалів щодо рівня якості складання ЗНО з української мови й літератури учнями Калуських ЗНЗ у 2015 році, шляхи підвищення ефективності підготовки до ЗНО.

Кохан Г.Я., методист ММЦ

  1. Концептуальні ідеї щодо ґрунтовного розуміння поняття «культурологічна змістова лінія».

Возняк І.С., вчитель української мови й

літератури НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №10-ліцей»

  1. Особливості здійснення культурологічної змістової лінії на уроках української мови.

Остафійчук М.Т., вчитель української мови й

літератури НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №10-ліцей»


  1. Ефективні підходи реалізації культурологічної змістової лінії на уроках української літератури.

Зварич С.І., вчитель української мови й

літератури НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №10-ліцей»


  1. Технологія ґендерної літературної освіти як складова методики викладання української літератури.

Оленюк Г.І., вчитель української

мови й літератури гімназії


  1. З досвіду роботи: екзистенціально-діалогічне прочитання художнього тексту.

Маркус Н.М., вчитель української

мови й літератури ЗОШ І-ІІІ ст. №3


  1. З досвіду роботи: літературний твір – ґендерна культура нації. Створення цілісної моделі ґендерної літературної освіти та принципи навчання української літератури в ґендерному аспекті: врахування зв’язку “літературний твір – ґендерна культура нації” та принцип ґендерної ідентичності.

Яворська О.С., вчитель української

мови й літератури ЗОШ І-ІІІ ст. №3


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал