План-конспект заняття хорового гуртка Мета: навчальна



Скачати 37.75 Kb.
Дата конвертації05.01.2017
Розмір37.75 Kb.
ТипПлан-конспект
КОЛЯДКИ І ЩЕДРІВКИ

План-конспект заняття хорового гуртка



Мета:

навчальна: розширювати знання учнів про пісні календарно-обрядового циклу – духовну основу життя народу; закріпити знання учнів про народні обрядові пісні, зокрема колядки і щедрівки; увести учнів у світ творчості Василя Барвінського та продемонструвати зв'язок між народною і професійною музикою; розучити колядку «Бог Предвічний»; формувати вміння емоційно, виразно та творчо виконувати обрядові пісні;

розвивальна: сприяти розвитку артистичних здібностей та інтересу до народної творчості;

виховна: виховувати музичний смак, любов і повагу до традицій українського народу та бажання зберегти і передати ці скарби наступним поколінням.

Дидактичний матеріал:

  • В. Барвінський. Фортепіанний цикл «Колядки і щедрівки».

  • Колядки «В глибокій долині», «Добрий вечір тобі» - виконання.

  • Колядка «Бог Предвічний» - розучування.

  • Репродукція картини В. Іваніва «Щедрий вечір» - огляд, творча інтерпретація.

Обладнання: акордеон, музичний центр, фонотека, відеопроектор.

Демонстраційний матеріал: репродукція полотна В. Іваніва «Щедрий вечір», ілюстрації.

Роздавальний матеріал: тексти колядок і щедрівок.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент.

  2. Оголошення теми і завдань заняття гуртка.

  • На сьогоднішньому занятті у центрі нашої уваги колядки і щедрівки – це пісні народних зимових обрядів. На нас чекає цікава і захоплива мандрівка до світу обрядової народної творчості. А ще ми ознайомимося із професійною музикою. Створеною на основі колядок і щедрівок. Отож, почнемо.

  1. Актуалізація знань учнів.

На уроках музичного мистецтва ми вже знайомилися із народними календарно-обрядовими піснями, що пов’язані із зимовими святами.

  • Як називаються такі пісні? Наведіть кілька прикладів таких пісень.

  • Яке свято українці величали колядами, а коли співали щедрівки?

  • А які почуття і образи втілені в колядках?

  • Які засоби музичної виразності передають ці почуття?

  • Великої наспівності та плавності додають широкі розспіви .

  1. Розспівування.

  • Розвиток і закріплення музичного слуху на ладовій основі;

  • координація слуху з голосом;

  • вироблення правильної вимови голосних і приголосних;

  • вироблення вокально-технічних навичок;

  • розвиток співацького «ланцюгового» дихання.

  1. Виконання вивчених колядок і щедрівок. «В глибокій долині» та «Возвеселімся».

(Художнє виконання пісень)

  1. Розучування колядки «Бог Предвічний»

  • Демонстрація пісні.

  • Визначення побудови музики, до якої належить пісня.

  • Словникова робота.

  • Визначення характеру виконання.

  • Пофразове розучування партій І та ІІ голосів.

  • Виконання першого куплету колядки.



  1. Перегляд репродукції картини В.Іваніва «Щедрий вечір"

  • Щойно ми відчули, як пісенна творчість передала нам атмосферу свята. Проте ми вже знаємо, що ті самі почуття й життєві явища по-різному відображаються у різних видах мистецтва, адже мова (засоби виразності) різних видів мистецтв є різною.

  • Порівняйте образи на картині із образами народних пісень і скажіть, чи вдалося художникові передати атмосферу народного свята.

  • Хоча мова образотворчого мистецтва відрізняється від вави музичного мистецтва, проте ці твори об’єднує єдиний образ – образ емоційного піднесення, радості, світла і духовної чистоти.

(Демонстрація репродукції картини)

  1. Слухання фрагмента із фортепіанного циклу «Колядки і щедрівки» В. Барвінського.

  • Українська народна музична спадщина – це душа народу й невичерпне джерело професійної музичної творчості. Як ви вже знаєте, професійні композитори часто зверталися до календарно-обрядових пісень. Беручи за основу мелодику веснянок, колядок і щедрівок, вони створювали нову інструментальну музику. Український композитор ХХ століття, наш земляк Василь Барвінський написав унікальний фортепіанний цикл «Колядки і щедрівки» Він містить 22 фортепіанні обробки українських колядок і щедрівок. Сьогодні ми прослухаємо фрагмент із цього циклу.

Проблемне завдання

  • Чи вдалося композиторові передати красу народних пісень та обрядів.

(Слухання та обговорення фрагмента )

  1. Підсумок заняття.

  • Сьогодні ми поринули у світ української народної творчості. Ви ще раз переконалися, яке велике значення відіграють традиції у нашому житті, яку духовну красу несуть із покоління в покоління народні звичаї.

  • Поділіться своїм враженнями від прослуханої музики з батьками й поцікавтеся, які вони знають колядки, щедрівки та новорічні віншування.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал