Пізнай себе і світ у собі



Скачати 74.77 Kb.
Дата конвертації30.04.2017
Розмір74.77 Kb.
Пізнай себе і світ у собі

"Ти оригінальний від народження. Не дай собі вмерти блідою копією"

Джон Мейсон

Епіграф до теми "Щастя твоє в тобі самому: пізнавши себе, пізнаєш усе, а не пізнаєш себе, ходитимеш у темряві"

Г.Сковороди

Мудрим не народжуються, а стають. (Латинська сентенція.)

-Пізнаєш людей — розумним станеш, пізнаєш себе —мудрецем станеш. (Японське прислів 'я

Мета: розвиток дитини як особистості, розкриття її позитивних здібностей, знань про особистість, спілкування, взаєморозуміння та взаємоповагу.

Завдання: створити в колективі мікроклімат, який сприяв би духовному і творчому саморозкриттю, саморозвитку й самоформуванню особистості.

Х І Д З А Н Я Т Т Я

1.Вступ

Учні сьогодні ми з вами помандруємо у світ психології. Психології як науки, що вивчає вольову, емоційну та пізнавальну сферу особистості. І зупинимось на пізнанні головного об’єкта психіки – це наше «я».

Самопізнання — це відкриття себе, виявлення передусім своїх позитивних якостей і можливостей і тих задатків, які потім шляхом самовиховання людина зможе перетворити в здібності, а талант:, в стійку рису характеру. Так і звучить тема нашого заняття.

Щоб протягом уроку у вас був гарний настрій, я прикріпляю на дошці смайлик «Радість».

Тому, усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.

Для глибшого знайомства я пропоную назвати своє імя та життєве кредо, девіз з ким ідете по життю.



2. Вправа «Знайомство»

Мета: сприяти знайомству учасників.

Хід проведення:

Учасники називають



  1. Ім'я.

  2. Життєве кредо.

Отже, перший крок до пізнання ми здійснили.

3. Вправа «Прийняття правил роботи групи»

Мета: сприяти створенню робочої та доброзичливої атмосфери під час роботи.

Для ефективної роботи на тренінгу, тобто для досягнення поставленої мети, завдань і створення дружньої, творчої атмосфери, необхідно дотримуватися правил роботи.

На тренінгу немає правильних і неправильних відповідей; цінна думка кожного. Тому я пропоную зачитати правила по черзі.

На плакаті написано правила роботи групи.

1. Умійте слухати одне одного.

2. Говорити повинен хтось один.

3. Говорити слід по суті.

4. Необхідно ділитися думками вголос.

5. Необхідно поважати почуття інших.

6. Приниження гідності — неприпустиме.

7. Висловлюватися слід, спершу піднявши руку.

8. З повагою ставтеся до всiх без винятку.

4. Вправа «Очікування» плакат дерево очікувань Очікування.

У нас на дошці розміщено плакат «Наші очікування». Кожному з учасників роздано хмаринку, на якій необхідно написати своє очікування від заняття, озвучити його й помістити на плакат. Наприкінці заняття ми з вами подивимось чи справдились ваші очікування.(Кожний учасник озвучує своє очікування і розміщує листочок на коріння на стовбур дерева).

Мета: визначити сподівання й очікування учасників від заняття.

5.Вступне слово.

Чи багато людей можуть похвалитися тим, що добре знають себе? А може, й не треба себе знати?

Уявіть собі, що ви придбали новий сучасний комп’ютер. Ви знаєте з чого він складається, і тому вирішили одразу ввімкнути його і спробувати ним керувати. Чи можливо це? А якщо можливо, то чим це загрожує людині? Так, у кращому випадку ви лише зламаєте складну техніку, а в гіршому - зашкодите собі. Бо перш, ніж керувати, треба знати будову цього приладу, правила користування ним.

Так само і людина. Щоб знати себе, треба себе пізнавати, а саме: які ми, як до нас ставляться інші, чи тебе поважають, люблять, які у нас риси характеру, звички, таланти…

Мета нашого заняття: краще пізнати самого себе та своїх однокласників. Ми спробуємо поглянути на самих себе, які ми є, що у нас є спільного, а що відмінного? І що слід зробити для того, аби нам усім було добре серед ровесників, серед дорослих, у класі, в школі, на вулиці. Отже, що ж спільного між вами всіма, тими, хто знаходиться в цьому приміщенні?

- А в чому ви відмінні?

- Якщо ви поглянете у дзеркало то побачите найважливішу на землі людину.

- Так, кожна людина - неповторна на цій землі, вона є великою цінністю тільки тому, що вона є людина, що вона має совість, сумління, що їй дароване життя, аби вона прожила його гідно й плідно. Так, у нас є багато спільного, чимало відмінного, але нас усіх об'єднує те, що ми всі – люди.

Існує така східна легенда.

Колись люди вірили, що існує не один, а багато богів. Одного разу боги вирішили створити Всесвіт. Створили зірки, сонце, море, гори, і створили Людину, і створили істину.

Однак постало питання: куди приховати Істину, бо їм хотілось продовжити шлях пошуку Істини.

„Давайте сховаємо її на далекій зірці,” – сказав один.

„А давайте сховаємо її на далекій найвищій гірській вершині,” - запропонував інший.

„Ні, давайте покладемо її на дно найглибшої безодні.”

„А, може, сховаємо її на зворотному боці Місяця?”

А наймудріший Бог сказав:

„Ні, ми сховаємо Істину в серце людини. Тоді вона шукатиме її у всьому Всесвіті, не знаючи, що носить її постійно в собі. ”

- Діти, як ви думаєте, що таке Істина? (Відповіді учнів)

Те, заради чого живе людина, знання про те, як творити добро і долати зло. Правда перевірена досвідом.

- А тепер подумайте, чого Боги все-таки сховали істину в серці людини? (Відповіді учнів)

Кожен із нас – це маленький Всесвіт, це якась Істина. Ми можемо знайти Істину, якщо зазирнеш в себе, вивчимо себе, пізнаємо себе…

Отож, давайте зазирнемо в себе, пошукаємо Істину.



6. Вправа «Мій портрет»

Дуже часто доводиться чути таке: „Людина сама створює себе.”

На аркуші паперу намалюйте зображення людини, але дуже акуратно, бо ви створюєте символічну людину – самого себе. Отож, і у кожного з вас є свої бажання, мрії, захоплення. Напишіть своє бажання, мрію


  • Що я люблю?

  • Моє улюблене заняття…

  • Мрії

Презентація малюнка Я – імя, моє заняття, мрії

А зараз пошукаємо, в кого бажання чи мрії виявилися однаковими. Якщо це сталося, напишіть ім’я однокласника.

- Для чого ми грали у цю гру? Так, щоб ще раз переконатися, що ми з вами різні, але мрії і бажання можуть збігатися. Ось тоді ми створюємо групи, колективи, знаходимо собі друзів.

7. Вправа «Комплімент»

А зараз допоможемо одне одному в пізнанні оцінки інших людей. Адже немає абсолютно хороших або, навпаки, поганих людей. Кожен має якісь добрі риси характеру. Гра, у яку я пропоную зараз пограти, має назву „Комплімент.” Не забувайте, що комплімент – це люб’язний вислів із похвалою. Згадайте найкращі риси характеру своїх однокласників і, звертаючись до кого бажаєте на ім’я, скажіть комплімент. Я ціную свого сусіда за



  • Кому було важко сказати товаришеві комплімент?

  • Кому було приємно чути гарні слова на свою адресу?

  • А може, хтось розгубився чи зніяковів, почувши комплімент від товариша?

  • Може, хтось не згідний з оцінкою товариша?

Та все ж, приємно чути гарні слова на свою адресу.

  • Як ви думаєте, чому між людьми виникають непорозуміння, конфлікти, суперечки? (Відповіді учнів)

Певно тому, що ми не хочемо зрозуміти співрозмовника, подивитися на ситуацію, що склалася, його очима.

Наше життя пронизане мільйонами оцінок — ви оцінюєте себе та інших людей, інші оцінюють вас і за результатами свого оцінювання будують з вами відповідні відносини. Наприклад, якщо вас оцінили як базіки, не здатної зберігати таємницю, то знайте, що з вами в довірчі відносини ніхто не вступить.



8. Вправа «Море»

Мета: зняття напруги.

Заплющте очі, зручно сядьте, покладіть руки на коліна долонями до гори. Уявіть собі берег моря, зробіть глибокий вдих, повільний видих. Шумить морська хвиля, заспокоює і заколисує. Ви сидите на березі моря, ноги торкаються морські води. Повільно зробіть вдих і видих. Відчуйте прохолоду морської води. Із кожним видихом вода повільно входить у вас,через ступні ніг піднімається в гору по тілу аж до талії, як приплив. А з кожним видихом повертається з гори в низ, як відплив. І знов приплив-вдих, відплив-видих… Вашому тілу приємно, спокійно. Вода очищує і очищує кожну частинку вашого тіла і ззовні, і з середини. Ви відчуваєте себе берегом моря, ви розчиняєтесь в піску, і вас омиває вода… Вдих-приплив, видих-відплив. Ви злилися з природою. Ви — частина природи. Вам добре і приємно відчувати себе природою. Рухаючись у зворотному напрямку, на слові «один» розплющте очі (п’ять – чотири – три – два - один).

9. Вправа «Мої недоліки»

У кожної людини є свої недоліки, тобто такі хороші якості, які недостатньо розвинені. Наприклад, у тебе мало розвинена стараність – отже ти ледачий. Спробуй оцінити себе чесно. Вибери ті недоліки, які ти знаходиш в собі. Познач, які позитивні якості слід розвинути, щоб позбутися своїх недоліків.

Я знаю про себе, що я… Я хотів би стати більш…


  • ледачий

  • грубий

  • злий

  • неуважний

  • брехливий

  • сором’язливий



  • непосидючий

  • старанним

  • організованим

  • добрим

  • уважним

  • слухняним

  • відповідальним




Тільки ви вправі вирішувати, — є ваші слабкі сторони вашими недоліками, чи ні. Якщо вирішите, що це недолік, подумайте, як від нього можна позбавитись. Включіть в свій список слабкостей все, що вам неприємно чи викликає незрозумілий страх, наприклад, страх висоти.

Якщо зненацька виявиться, що список ваших слабкостей більший, ніж список сильних сторін, можливо, ви були надто самокритичними. Людям взагалі притаманно перебільшувати свої недоліки і недооцінювати сильні сторони.

Не критикуйте себе більше, ніж стали б критикувати свого старшого друга. Доброту і співчутливість потрібно проявляти, перш за все, у ставленні до самого себе. Якщо їх немає у вас самих, то що ж ви можете запропонувати іншим? Відмовивши в милосерді до себе, ви не пожалієте когось ще. Адже, постійно знаходячи недоліки в самого себе, неважко знайти їх в інших. Кому потрібен такий друг?

Підсумки

У групі даються наступні питання:

- Чи справдились ваші очікування?

-«Що найбільше запам'яталося, сподобалося на занятті?»,

- «Було в ході тренінгу, що хтось відкрився для вас з нової сторони?»,

- Чи вдалося вам набути впевненості у собі?

- Що нового ви дізналися про власну особистість?

Дякуємо всім учням і бажаю вам успіху у пізнання самих себе.



d:\школа\фото з тренынга\урок.jpeg

d:\школа\фото з тренынга\урок 2.jpeg

d:\школа\фото з тренынга\урок 3.jpeg



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал