Питання до екзамену з навчальної дисципліни «Педіатрія» Предмет і завдання курсу



Скачати 83.04 Kb.
Дата конвертації25.04.2017
Розмір83.04 Kb.
Питання до екзамену з навчальної дисципліни «Педіатрія»

  1. Предмет і завдання курсу «Педіатрія».

  2. Характеристика вікових періодів.

  3. Внутрішньоутробний етап.

  4. Період новонародженості.

  5. Стани пристосування (адаптації) новонародженого.

  6. Період грудного віку.

  7. Період молочних зубів.

  8. Період отроцтва.

  9. Період статевого дозрівання

  10. Здоров'я та фізичний розвиток дітей.

  11. Акселерація. Гіпотези причин акселерації.

  12. Комплексна оцінка стану здоров'я.

  13. Групи здоров'я.

  14. Критерії комплексної оцінки стану здоров’я дітей.

  15. Чинникі, що формують здоров'я.

  16. Невідкладна допомога при термінальних станах. Невідкладна допомога при зупинці дихання. Долікарська допомога при кровохарканні і кровотечі. Невідкладна допомога при зупинці серця. Невідкладна допомога при непритомності. При нирковій коліці.

  17. Електротравма.

  18. Перша допомога при утопленні.

  19. Термічні ураження організму.

  20. Тепловий удар. Теплові судоми.

  21. Теплова непритомність. Сонячний удар.

  22. Переохолодження організму. Невідкладна допомога.

  23. Травматична зовнішня кровотеча. Невідкладна допомога.

  24. Травми та поранення різних ділянок тіла.

  25. Невідкладна допомога при черепно-мозковій травмі.

  26. Переломи ребер.

  27. Непроникні поранення грудної клітки.

  28. Ушкодження органів черевної порожнини.

  29. Ушкодження черевної стінки.

  30. Невідкладна допомога при травмах опорно-рухового апарату.

  31. Загальні закономірності виникнення, поширення й припинення інфекційних хвороб у дітей. Поняття про інфекцію та епідемічний процес.

  32. Основні ланки епідемічного процесу.

  33. Збудники інфекційних захворювань (віруси, бактерії, грибки та ін.).

  34. Джерела інфекції. Поняття про механізми та шляхи передачі інфекції.

  35. Роль води, повітря, ґрунту, харчових продуктів у передачі інфекції.

  36. Стадії інфекційних захворювань: інкубаційний період, початкові прояви, розпал хвороби, одужання, залишкові явища.

  37. Протиепідемічні та санітарно-гігієнічні заходи у відношенні джерела інфекції, механізму передачі.

  38. Поняття про ізоляцію хворого, карантин.

  39. Поняття про дезінфекцію (поточна, заключна і профілактична). Способи дезінфекції та дератизації (фізичні, хімічні і біологічні). Особливості проведення дезінфекції у дошкільних закладах.

  40. Імунітет. Активна і пасивна імунізація.

  41. Вплив активної імунізації на інфекційну захворюваність дітей.

  42. Календар щеплень. Значення щеплень у профілактиці «дитячих» інфекцій.

  43. Місцеві та загальні реакції на введення прищеплювального матеріалу. Показання та обмеження до щеплень.

  44. Способи підвищення неспецифічної стійкості дітей до інфекційних захворювань: дотримання режиму дня, раціональна організація харчування, рухового режиму, загартовування та ін.

  45. Значення гігієнічного виховання дітей, дотримання правил особистої гігієни співробітниками для боротьби та профілактики інфекційних захворювань.

  46. Поняття про санітарний мінімум для працівників дошкільних установ. Роль взаємодії медичного, педагогічного і допоміжного персоналу в профілактиці інфекційних захворювань, проведення протиепідемічних заходів.

  47. Кір: етіологія, патогенез, клініка, протиепідемічні заходи.

  48. Краснуха: етіологія, патогенез, клініка, протиепідемічні заходи.

  49. Дифтерія: етіологія, патогенез, клініка, протиепідемічні заходи.

  50. Скарлатина: етіологія, патогенез, клініка, протиепідемічні заходи.

  51. Коклюш: етіологія, патогенез, клініка, протиепідемічні заходи.

  52. Епідемічний паротит: етіологія, патогенез, клініка, протиепідемічні заходи.

  53. Повітряна віспа: етіологія, патогенез, клініка, протиепідемічні заходи.

  54. Поліомієліт: етіологія, патогенез, клініка, протиепідемічні заходи.

  55. Загальна характеристика ГРВІ: етіологія, епідеміологія, патогенез, клініка.

  56. Грип: етіологія, патогенез, клініка, лікування.

  57. Значення щеплень у профілактиці грипу. Неспецифічна профілактика.

  58. Парагрип: етіологія, патогенез, клініка, лікування.

  59. Аденовірусні інфекції: етіологія, патогенез, клініка, лікування.

  60. Риновірусні інфекції: етіологія, патогенез, клініка, лікування.

  61. Ентеровірусна інфекція.

  62. Реовірусна та коронавірусна інфекції.

  63. Базисна терапія ГРВІ у дітей.

  64. Гострий тонзиліт (ангіна): етіологія, патогенез, клінічні прояви (лакунарна ангіна, фолікулярна ангіна), лікування.

  65. Аденоїди. Вплив аденоїдів на розвиток дитини.

  66. Гострі та хронічні захворювання гортані, трахеї та бронхів (ларингіти, трахеїти, бронхіти).

  67. Пневмонія. Причини, клініка та профілактика захворювань. Надання першої допомоги.

  68. Харчові отруєння. Види харчових отруєнь бактеріального походження: отруєння, спричиненні мікробами із групи сальмонел, отруєння, спричиненні умовно патогенними бактеріями, стафілококові отруєння, ботулізм. Патогенез. Клініка.

  69. Харчові отруєння не бактеріального походження: отруєння солями тяжких металів, отруєння хімікатами, отруєння грибами, отруєння отрутними рослинами і ягодами. Перша допомога при харчових отруєннях. Профілактика.

  70. Гострі кишкові інфекції. Клініка найбільш поширених ГКІ у дітей: Ешерихіози, Ротавірусна інфекція, Сальмонельоз, Шигельоз (дизентерія).

  71. Лікування дітей з ГКІ: Дієтотерапія, Регідратаційна терапія, Антибактеріальна терапія, основні принципи антибіотикотерапії при ГКІ у дітей, Допоміжна терапія.

  72. Аскаридоз: епідеміологія, діагностика, основні клінічні симптоми, лікування, профілактика.

  73. Ентеробіоз: епідеміологія, діагностика, основні клінічні симптоми, лікування, профілактика.

  74. Трихоцефальоз: епідеміологія, діагностика, основні клінічні симптоми, лікування, профілактика.

  75. Трихінельоз: епідеміологія, діагностика, основні клінічні симптоми, лікування, профілактика.

  76. Ехінококоз: епідеміологія, діагностика, основні клінічні симптоми, лікування, профілактика.

  77. Гіменоліпедоз: епідеміологія, діагностика, основні клінічні симптоми, лікування, профілактика.

  78. Теніоз: епідеміологія, діагностика, основні клінічні симптоми, лікування, профілактика.

  79. Опісторхоз: епідеміологія, діагностика, основні клінічні симптоми, лікування, профілактика.

  80. Рахіт. Причини виникнення. Ранні симптоми. Перебіг хвороби. Віддалені наслідки рахіту. Неспецифічна профілактика рахіту. Специфічна профілактика рахіту.

  81. Ексудативний діатез. Аномалії конституції. Причини. Спадкоємна схильність. Клініка, профілактика.

  82. Туберкульоз. Інфікованність і захворюваність туберкульозом. Етіологія, патогенез, клінічні форми туберкульозу у дітей. Методи раннього виявлення.

  83. Особливості організації режиму дня й харчування дітей з туберкульозною інтоксикацією.

  84. Специфічна та неспецифічна профілактика туберкульозу.

  85. Ревматизм у дітей. Причини захворювання. Класифікація.

  86. Клініка при ревматизмі серця, суглобів, нервової системи (мала хорея). Інші прояви ревматизму. Попередження виникнення захворювань, профілактика рецидивів.

  87. Особливості режиму і методів виховання дітей з ревматизмом.

  88. Неінфекційні захворювання шкіри: Пітниця, попрілість.

  89. Алергічний діатез.

  90. Інфекційні захворювання шкіри: Піодермія, імпетиго, фурункул, карбункул.

  91. Грибкові захворювання шкіри: Трихофітія, Парша. Короста.

  92. Види кістяка. Форма грудної клітини. Астенічний тип грудної клітини. Гіперстенічний тип грудної клітини. Нормостенічний тип грудної клітини.

  93. Постава і її залежність від розвитку кісткової й м'язової систем.

  94. Ознаки, види й ступені порушення постави в дітей (сутулість, кіфотична постава, лордична постава, сколіози).

  95. Заходи, що сприяють виправленню постави.

  96. Формування правильної постави.

  97. Значення правильного положення дитини на руках у дорослих, у ліжку, при виконанні фізичних вправ, при роботі за столом, інших формах трудової діяльності (робота на ділянці), іграх і т.д.

  98. Форма ніг. Форми стопи.

  99. Плоскостопість (подовжена і поперечна), його причини, симптоми, способи виявлення й попередження.

  100. Мускулатура. Оцінка мускулатури.

  101. Жировідкладення.

  102. Організація системи загартування. Загартування як система заходів, спрямованих на зміцнення здоров'я й підвищення опірності організму.

  103. Значення факторів зовнішнього середовища для загартування.

  104. Основні принципи загартування (поступовість, систематичність, комплексність, облік індивідуальних особливостей дитини й ін.).

  105. Врахування типу вегетативної нервової системи при виборі методів загартування. Особливості загартування дітей з ослабленим здоров'ям. Протипоказання до проведення процедур загартування.

  106. Контроль за впливом процедур загартування на організм дитини.

  107. Загартування повітрям. Повітря як фактор оздоровлення і загартування в повсякденному житті: організація правильного повітряного режиму в приміщеннях, максимальне перебування дітей на свіжому повітрі й ін.

  108. Методика проведення спеціальних повітряних ванн у різні пори року.

  109. Значення сонячної радіації для життєдіяльності організму, його росту і розвитку. Організація і правила проведення світло-повітряних ванн у різних вікових групах.

  110. Використання штучних джерел ультрафіолетової радіації для опромінення дітей.

  111. Вода як фактор оздоровлення й загартування. Методика проведення ванн, обтирань, обливань (часткових і повних), контрастних водяних процедур у різних вікових групах і в різний час року.

  112. Час, що рекомендується, для проведення водних процедур. Гігієнічні вимоги до організації купання дітей дошкільного віку у відкритих водоймах.

  113. Гігієнічні вимоги до земельної ділянки дошкільних закладів. Гігієнічні вимоги до будинку дошкільного закладу.

  114. Гігієнічні вимоги до дитячого одягу. Гігієна білизни, одягу і взуття дітей. Функції одягу. Теплопровідність, повітря - і водонепроникність різних тканин, зміна цих властивостей при забрудненні, пранні й прасуванні тканин.

  115. Гігієнічна організація діяльності дітей дошкільного віку. Гігієнічні вимоги до проведення занять у дошкільних закладах.

  116. Гігієна ігрової діяльності. Збереження іграшок і догляд за ними.

  117. Формування у дітей гігієнічних навичок по догляду за іграшками.

  118. Гігієна навчальної діяльності. Види занять у залежності від віку дітей, їх тривалість.

  119. Гігієна трудової діяльності. Матеріали, припустимі при організації трудової діяльності. Гігієнічні вимоги до знарядь праці.

  120. Лікарсько-педагогічний контроль за організацією трудової діяльності. Профілактика травматизму.

  121. Поняття про раціональне харчування, його особливості у дітей. Калорійність добового харчового раціону й норми змісту основних харчових інгредієнтів.

  122. Вплив кількісного і якісного складу їжі на розвиток і стан дітей. Засоби, що збуджують апетит, причини його погіршення.

  123. Значення дотримання режиму харчування й умов прийому їжі. Наслідки недоїдання і надмірного харчування.

  124. Санітарно-гігієнічні вимоги до доставки, прийому, якості умовам збереження й реалізації харчових продуктів у дошкільних установах.

  125. Санітарний режим харчоблока (дотримання гігієнічних вимог до устаткування, інвентарю, обробці посуду, прибиранню приміщень і ін.). Гігієнічні вимоги до роздачі їжі й обробці посуду в групах. Особиста гігієна персоналу. Виховання в дітей гігієнічних навичок, пов'язаних із прийомом їжі.

  126. Природне вигодовування. Правила природного вигодовування.

  127. Семіотика порушень лактації. Протипоказання до грудного вигодовування.

  128. Склад і відмінні особливості материнського молока. Режим годування дитини. Прикорм. Додаткові харчові добавки. Потреби в інгредієнтах і режим харчування матері-годувальниці.

  129. Штучне вигодовування. Адаптовані молочні суміші. Неадаптовані молочні суміші.

  130. Особливості і правила штучного вигодовування.

  131. Змішане вигодовування.

  132. Харчування дітей дошкільного віку. Раціон харчування. Особливості приготування страв і часу їхнього прийому. Особливості кулінарної обробки їжі для дітей дошкільного віку. Принципи складання меню-розкладки (перспективне й поточне планування), ведення бракеражного журналу, приходу й витрат продуктів, накопичувальної відомості, вітамінізації третіх блюд.

  133. Вітаміни в педіатрії. Значення і семіотика порушень складу вітамінів в організмі: Вітамін С. Вітамін В1. Вітамін В2. Вітамін В3. Вітамін В6. Вітамін А. Вітамін D.

  134. Формування здорового способу життя дітей раннього та дошкільного віку. Психолого-педагогічне та фізіолого-гігієнічне обґрунтування гігієнічного виховання та навчання дітей. Задачі гігієнічного виховання. Формування здорового способу життя дітей раннього та дошкільного віку як умова їх гармонійного розвитку, первинної профілактики захворювань, шкідливих звичок. Форми та методи санітарно-просвітньої роботи.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал