Підготувала викладач економіки Харлінська З.Є. м. Комсомольськ, 2013-2014 н р



Скачати 79.38 Kb.
Дата конвертації10.12.2016
Розмір79.38 Kb.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ ГІРНИЧЕ УЧИЛИЩЕ М. КОМСОМОЛЬСЬКА


Підготувала

викладач економіки

Харлінська З.Є.

м. Комсомольськ, 2013-2014 н.р.

Економічна освіта в Україні набуває свого розвитку. Одночасно зростають і вимоги до неї. Тому дедалі частіше при вивченні економіки доводиться відходити від використання традиційних форм навчання, їхнє місце займають інші – активні методи та форми навчання.

3 метою підвищення інтересу до економічних знань, розвитку творчого мислення, ініціативи, вміння обґрунтовувати свої думки і організації колективної розумової діяльності учнів, необхідно урізноманітнювати навчальний процес.

Значне місце серед активних форм навчання економіки посідає гра. Саме під час гри учні активізують свою пізнавальну діяльність, вони окрилені духом змагання і бажання перемогти.

Тому пропоную вашій увазі гру “Економічний брейн-ринг”, як одну з можливих активних форм проведення позакласних заходів з економіки.

Підготовка до гри

Гру доцільно проводити між двома командами наприкінці вивчення розділу або теми. Викладач економіки розробляє запитання, відповідно до пройденого навчального матеріалу, та необхідний дидактичний матеріал (таблиці, схеми, ребуси, кросворди).

Визначають склад команд: по 6-7 чоловік у кожній команді на чолі з капітаном. Капітани, класні керівники і викладач економіки, відповідають за підготовку членів команди: визначення назви команди, девіз, емблему, презентацію та відповідну теоретичну підготовку. Гру краще проводити в кабінеті економіки або в яскраво прикрашеному залі, якщо проводити брейн-ринг на загальноучилищному рівні.

Для успішного проведення гри необхідно мати двох учнів-ведучих, які будуть допомагати один одному в організації початку гри, повідомленні правил гри, оголошенні запитань та відповідей до них, проведенні конкурсів, веденні обліку рахунку гри та врахуванні штрафних очок, стеженні за часом обговорення, оголошенні переможця. Функції журі можуть виконувати незалежні викладачі чи майстри виробничого навчання.



Повідомлення правил гри

Гра відбувається майже за тими ж правилами, що й звичайна телевізійна інтелектуальна гра “Брейн-ринг”. Вона складається з 5 раундів, і в кожному з них для перемоги команді необхідно набрати 6 очок. Виграє той, хто переможе у 3 раундах. Переможець отримає приз, і всі члени команди будуть відзначені відмінними оцінками з економіки.

Час на обговорення кожного запитання – 1-2 хв, але для деяких завдань більш складного рівня цей час можна продовжити до 3 хв. Причому потрібно застерегти гравців, щоб вони не поспішали давати відповіді на запитання, бо за кожні 3 неправильні відповіді буде знято 1 очко. Крім цього, очки з тієї чи іншої команди можуть бути зняті за шум і підказки з залу.

Сигналом до відповіді буде піднята pукa капітана. Тільки він приймає рішення про готовність команди до відповіді, а відповідати може будь-який член команди. Причому свої відповіді на запитання гравцям потрібно чітко обґрунтовувати. За неповну і нечітку відповідь очко не буде нараховане.

Якщо 2 команди не зможуть дати відповіді на запитання або дадуть неправильні, то їм можуть допомогти глядачі в залі. Хто першим підніме руку і дасть правильну відповідь, той зможе заробити для своєї команди 0,5 очка. Тобто уболівальники є теж активними учасниками гри. Якщо щось не зрозуміло гравцям, то всі питання потрібно зразу ж з'ясувати.
КОРОТКИЙ ЗМІСТ РАУНДІВ ТА ЗАВДАНЬ ДО НИХ:

1-й раунд. Домашнє завдання “Презентація підприємства”

Кожна команда проводить заздалегідь підготовлену презентацію компанії або підприємства, що продає певний товар або надає послуги, у вигляді рекламного міні-сюжету. Перемагає в цьому раунді та команда, презентація якої була найоригінальнішою за змістом і формою, у якій наявні елементи гумору. Команду-переможця в цьому раунді визначають члени журі або ж оголошують нічию.



2-й раунд. “Екослово”

Це економічна розминка для команд. Ведучий дає визначення економічних понять, деякі їхні ознаки, властивості, а гравці повинні їх назвати. Хто з команд швидше визначить, про яке економічне поняття йдеться, отримує 1 очко.

1. Посередник на біржі, який укладає операції купівлі-продажу за дорученням клієнта. (Брокер)

2. Обмін одного товару на інший. (Бартер)

3. Перевищення видатків над доходами. (Дефіцит)

4. Ринок, для якого характерними рисами є обмежений контроль над ціною і найбільш типова нецінова конкуренція. (Олігополія)

5. Боргове зобов'язання. (Вексель)

6. Доходи, які отримують власники акцій. (Дивіденди)

7. Ринок, для якого характерними рисами є диференційований тип продукту І незначний контроль над ціною. (Монополістична конкуренція)

8. Дохід власників землі. (Рента)

9. Незаконне виробництво, яке уникає оподаткування. (Тіньове виробництво)

10. Процес передачі державної власності в приватну. (Приватизація)

11. Довгострокова оренда машин, обладнання, яка дає можливість їх викупу. (Лізинг)

12. Обов'язкові платежі, які здійснюють фізичні і юридичні особи в бюджет. (Податки)

13. Документ, що посвідчує якість товару. (Сертифікат)

14. Грошове вираження вартості товару. (Ціна)



3-й раунд. “Ерудит”

Командам ставлять різні цікаві запитання творчого і проблемного характеру з економіки. Гравці у відповідях мають показати: ґрунтовні знання з економіки, свій творчий потенціал, ерудицію, фантазію, почуття гумору, вміння обґрунтовувати свої думки.



1. Чи може реальна ставка банківського відсотка бути від'ємною?

Відповідь: Може, якщо рівень інфляції перевищує номінальну ставку відсотка за даний період часу.



2. Як вплине на ціну м'яса телятини збільшення ціни на курей?

Відповідь: Ціна на телятину збільшиться, бо телятина і кури – це товари-замінники у споживанні, і при збільшенні ціни на курей споживачі почнуть віддавати перевагу дешевшій телятині, ще призведе до збільшення попиту на цей товар і, відповідно, до збільшення ціни.



3. Що таке інфляція і хто від неї програє, а хто виграє?

Відповідь: Інфляція – це зростання цін, у процесі якого відбувається знецінення грошей. Програють: громадяни з фіксованими доходами, вкладники, кредитори, підприємці. Виграють: позичальники, держава.


4. Закінчіть вислів М.Задорнова: “Щасливий не той, у кого багато грошей, а той, ... (кому їх вистачає)”.

5. Чи вірно, що конкуренція має тенденцію до монополізму? Чому?

Відповідь: У конкурентній боротьбі перемагає той, хто найефективніше використовує ресурси у виробництві. Тим самим він може знизити ціну і, отримуючи більший обсяг збуту свого товару, відповідно отримуватиме й більший прибуток, витісняючи інших з ринку.



6. Послухайте уважно вислів одного з економістів: Бджола збирає нектар не для того, щоб запилювати квіти, вона бажає отримати мед. Та врешті, вона служить Інтересам квітів. Те ж саме відбувається і з підприємством”. Поясніть, до чого тут підприємство – і бджола?

Відповідь: Підприємство виготовляє товари та надає послуги не для того, щоб задовольняти потреби споживачів, а для того, щоб отримати прибуток. Але завдяки автоматизму ринкового регулювання, підприємство задовольняє потреби споживачів



7. Назвіть продукт, який почав свій шлях від сільського господарства до переробної промисловості і ціну якого контролює держава. (Хліб.)

8. Яку функцію виконують гроші, якщо їх віддають у банк під процент? (Нагромадження.)

9. Чи діє закон попиту на монополістичному ринку?

Відповідь: НІ, бо монополіст виробляє унікальний продукт, який не має близьких замінників, і тому споживачі змушені будуть його купувати навіть при збільшенні ціни на нього.



10. Чи є різниця між товаром і продуктом?

Відповідь. Будь-який товар є продуктом, але не будь-який продукт може стати товаром, бо для цього він повинен мати суспільну цінність і бути виставлений на продаж на ринку, а не використаним для власного споживання.



11. Що станеться на товарному ринку з ціною на молоко, якщо збільшиться кількість корів і зменшаться доходи споживачів?

Відповідь: Ціна фактично не зміниться, бо збільшення кількості корів є позитивним чинником впливу на пропозицію, а зменшення доходів споживачів є негативним чинником впливу на попит. Ці чинники фактично компенсують дію один одного.



12. Продовжить прислів'я: “Хочеш втратити друга – ... (дай йому в борг гроші)”.

4-й раунд. “Комбінований”

Для урізноманітнення гри цей раунд складається з різних конкурсів і вікторин. За перемогу в кожному з них команда одержує 2 очка і можливий час вирішення завдань до 2 хв., оскільки завдання будуть більш складного характеру, порівняно з попередніми.



1. Вікторина “Ти мені – я тобі”.

Команди ставлять одна одній запитання, яке вони завчасно підготували супернику. Причому організатори гри повинні попередньо перевірити ці завдання. Вони мають бути не дуже складними та розрахованими на те, що гравці на базі своїх знань та досвіду зможуть за 1 –2 хв. відповісти на них.



2. Конкурс “Головоломка”.

Командам дають завдання скласти схему або таблицю.

- Скласти схему ринкового кругообігу товарів, ресурсів, грошей.

- Скласти таблицю різних видів ринку та їх характерних особливостей.



3. Вікторина “Учень скаже, як зав'яже”.
Командам дають завдання пригадати 3 народних прислів'я або 3 приказки, в яких ідеться про певне економічне поняття або явище.

Можливі відповіді:




  • Гроші бережи — вони й тебе врятують.

  • Гроші рахувати, треба розум мати.

  • Копійка карбованці береже.

  • Рахуй гроші стиха, не знатимеш лиха.

  • Хто змолоду гроші береже, той на старість в нужді не живе.

  • Як копійка ведеться, то й добре живеться.

Пригадайте 2 прислів'я або приказки про працю.

Можливі відповіді:



  • Праця годує, а лінь марнує.

  • Хто не робить – той не їсть.

  • Бджола мала, а й та працює.

  • Без роботи день роком стає.

  • Будеш трудиться — будеш кормиться.

  • Для нашого Федота не страшна робота.

  • Діло майстра величає!

  • Добре роби — добре й буде!

  • Добрий початок — половина діла.

4. Конкурс “Скоромовка”

Командири говорять скоромовку:



Гриша граблями грабастає гроші.

Злодій задумав зарплати злапати.

В банку банкіра банкноти багаті

Хоче ховати хазяїн хороший.

5-й раунд. “Розв'яжи задачу”

Командам пропонують розв'язати економічні задачі на практичне застосування пройденого навчального матеріалу. Задачі мають бути не дуже складного рівня, щоб гравці змогли за 2 хв. зробити необхідні обчислення і записи. За кожну правильно розв'язану задачу команді дають 2 очка.



І. На яку суму треба видати кредит підприємству на умовах 40% річних, щоб через 3 місяці з моменту кредитування отримати гроші в обсязі 3300 грн.?

II. За 3 дні роботи кондитер виготовив 120 виробів. Після цього вій використав новий пристрій, в результаті застосування якого продуктивність праці кондитера збільшилася на 10 виробів/день. Яку кількість виробів він виготовив її 10 днів роботи?

III. Підприємець видав банку 4-місячний вексель на суму 2000 грн. Ставка дисконту дорівнює 9%. Необхідно визначити, яку суму він отримав у банку?

IV. Для потреб господарської діяльності фірма хоче отримати в банку 9000 гривень на 6 місяців Банк пропонує дисконтний вексель Із ставкою дисконту 20% Визначити, скільки коштуватиме користування 9000 грн. протягом 6 місяців, згідно з цим дисконтним векселем?

V. Фірма отримала кредит в розмірі 100 тис грн. на таких умовах повернути через рік 60 тис грн. і ще через рік – 81 тис грн. Під яку ставку відсотку банк видав кредит?
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ГРИ

Після закінчення 5 раунду ведучий оголошує підсумковий рахунок гри.



Ту команду, яка виграла в 3 раундах, оголошують переможцем. їй вручають приз, крім того, всі члени цієї команди отримують відмінні оцінки з економіки.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал