Перелік питань до іспиту з психологічного консультування та психокорекції



Скачати 57.48 Kb.
Дата конвертації10.03.2017
Розмір57.48 Kb.
Перелік питань до іспиту з психологічного консультування та психокорекції


  1. Психологічне консультування як особливий вид психологічної допомоги.

  2. Співвідношення понять "психологічне консультування", психотерапія","психокорекція".

  3. Історія виникнення та становлення психологічного консультування. Світські та релігійні прообрази консультативної допомоги.

  4. Мета і завдання психологічного консультування.

  5. Етичні принципи роботи психолога-консультанта.

  6. Цілі та задачі психологічного консультування.

  7. Види психологічного консультування.

  8. Основні принципи психологічного консультування.

  9. Роль і місце консультанта в психологічному консультуванні. Вимоги до особистості консультанта.

  10. Особистісна модель ефективного консультанта.

  11. Основні фізичні аспекти терапевтичного клімату (умови, простір, структурування часу, тощо).

  12. Емпатія, визначення, її роль та варіанти прояву в консультуванні.

  13. Чотири групи невербальних реакцій, основні види та їх можливе значення.

  14. Особливості постановки запитань в психологічному консультуванні. Види питань.

  15. Засоби визначення і оцінки актуальної проблематики клієнта, способи ефективної консультативної взаємодії. Ефективне слухання, віддзеркалення, прояснення, конфронтація, інтерпретація.

  16. Поняття консультативного контакту, терапевтичний клімат як передумова встановлення контакту.

  17. Перша зустріч з клієнтом як основа успішності консультування.

  18. Основні задачі первинної консультації.

  19. Дві сфери досвіду в первинному інтерв’ю. Джерела інформації в первинному інтерв’ю.

  20. Фактори, що можуть зашкодити ефективній психологічній бесіді.

  21. Цілі діагностики в первинному інтерв’ю.

  22. Характеристика структури особистості невротичного рівня. Консультативна тактика.

  23. Характеристика структури особистості межового рівня. Консультативна тактика.

  24. Характеристика структури особистості психотичного рівня. Консультативна тактика.

  25. Психоаналітичний напрямок в психологічному консультуванні: основні принципи, цілі та умови.

  26. Характеристики психолога-консультанта психоаналітичного напрямку.

  27. Базові техніки психоаналітичного напрямку. Види інтерпретацій.

  28. Поняття психологічного захисту. Функції. Види.

  29. Поняття опору в консультативній взаємодії, робота з опором клієнта.

  30. Проблема переносу і контрпереносу в психологічному консультуванні.

  31. Головні риси клієнтцентрованого напрямку консультування за К.Роджерсом та Р.Санфордом.

  32. Мета та цілі клієнтцентрованої терапії.

  33. Конгруентність, види інконгруентності.

  34. Поняття безумовного позитивного ставлення в клієнтцентрованому напрямку.

  35. Особливості діагностики в клієнтцентрованому напрямку консультування.

  36. Основні філософські передумови виникнення екзистенційного напрямку в консультуванні.

  37. Чотири головних екзистенційних фактора за І.Яломом, їх специфічні механізми захисту.

  38. Мета, методи та техніки екзистенціального напрямку консультування.

  39. Основні поняття, теоретична основа та види гештальт-напрямку в консультуванні. Основні техніки.

  40. Арт-методи в психологічному консультуванні, терапевтичні можливості, стадії творчого процесу.

  41. Основні умови створення арт-терапевтичного простору.

  42. Поняття символіки, що застосовуються у методі символдрами.

  43. Провідні характеристики та теоретична база методу символдрами.

  44. Базові поняття методу психодрами. Соціальний атом.

  45. Категорії рольових рівнів. Види рольових конфліктів.

  46. Основні терапевтичні фактори методу психодрами. Характеристики, фази та техніки психодраматичної дії.

  47. Соціально-когнітивна теорія в консультуванні.

  48. Характеристика, цілі та задачі когнітивної терапії. Поняття основної формули в когнітивному напрямку консультування.

  49. Етапи когнітивно-поведінкової терапії.

  50. Трансактний аналіз у консультуванні.

  51. Поведінкове консультування.

  52. Раціонально-емотивне поведінкове консультування.

  53. Проблема еклектики в психологічному консультуванні.

  54. Мультимодальне консультування.

  55. Консультування за життєвими вміннями.

  56. Некласичні напрями та християнська практика психологічної допомоги.

  57. Загальна структура і етапи консультативного процесу.

  58. Методи психодіагностики в консультуванні.

  59. Планування консультативного процесу, часовий і змістовий компоненти плану.

  60. Загальні правила протоколювання консультативного процесу та ведення документації.

  61. Правила заповнення карти індивідуального прийому: об'єм та зміст інформації.

  62. Проблеми професійної психогігієни та самодопомоги психолога - консультанта.

  63. Професійні ризики. Поняття про професійні деформації та їх профілактику.

  64. Мета та функції супервізорства, зміст взаємодії "консультант-супервізор".

  65. Сім'я в психологічному консультуванні.

  66. Специфіка психокорекційної роботи із залученням членів сім’ї.

  67. Консультування представників різних вікових груп (підлітки, люди похилого віку тощо).

  68. Особливості проведення психокорекційної роботи з підлітками.

  69. Особливості проведення психокорекційної роботи з людьми похилого віку.

  70. Консультування з проблем вибору професії та адаптації до професійної діяльності.

  71. Консультування клієнтів з соматичними і психосоматичними розладами.

  72. Моделі взаємодії "лікар - пацієнт (клієнт) - консультант".

  73. Консультування вагітних жінок, породіль, жінок після переривання вагітності.

  74. Консультування клієнтів з сексуальними проблемами.

  75. Особливості психокорекційної роботи з пацієнтами, які мають сексуальні проблеми.

  76. Консультування клієнтів з косметичними вадами.

  77. Особливості проведення психокорекційної роботи з пацієнтами, які мають вади розвитку чи косметичні дефекти.

  78. Консультування при алкоголізмі і наркоманії.

  79. Особливості проведення психокорекційної роботи з пацієнтами, які мають різні види залежностей.

  80. Консультування психічно хворих клієнтів (проблема доцільності проведення консультацій).

  81. Консультування клієнтів з тривогою та фобіями.

  82. Консультування ворожо налаштованих та агресивних клієнтів.

  83. Специфіка проведення психокорекційної роботи з ворожо налаштованими та агресивними пацієнтами.

  84. Особливості ведення консультації з клієнтом, який плаче, та клієнтом, який мовчить.

  85. Консультування при переживанні вини та синдромі втрати.

  86. Особливості проведення психокорекційної роботи з пацієнтами при синдромі втрати.

  87. Консультування клієнтів з депресією та суіцидальними намірами.

  88. Специфіка телефонного консультування, поняття «телефону довіри».

  89. Поняття кризи. Види. Особливості кризового консультування.

  90. Екстремальне телефонне консультування клієнтів з суіцидальними намірами: розпізнавання, тактика ведення розмови, можливість втручання в розпочатий суїцид.

  91. Консультування клієнтів, що пережили стихійні лиха, катастрофи тощо.

  92. Специфіка проведення психокорекційної роботи з пацієнтами, які пережили стихійні лиха, катастрофи, тощо.

  93. Консультування інвалідів, невиліковних хворих та вмираючих.

  94. Особливості ведення консультативної роботи в соматичній клініці.

  95. Консультування гостро і хронічно хворих.

  96. Консультування перед оперативним втручанням та після нього.

  97. Консультування родичів хворого.

  98. Консультування медперсоналу.

  99. Консультативна допомога адміністрації лікувального закладу.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал